Elu

Laulja Kerli Kõiv: «Puberteet sai läbi.» (80)

Janar Kiivramees, 7. aprill 2006, 00:00
TÜDRUK METSAST TULI NÄGI JA VÕITIS: Nii ütles Lauri Laubre, kes on Kerli Kõivu suurimaid abistajaid teel tähtede poole. Kerli prooviesinemine oli Laubre sõnul üle mõistuse hea. «Ma oleks imestanud, kui ta ei oleks seda lepingut saanud,» ütleb ta tagantjärele. Teet Malsroos
Saladuseloor noore lauljatari Kerli Kõivu ja tema tegemiste ümbert tõmmati eile lõpuks jõulise liigutusega ära – tundmatuseni muutunud välimusega piiga sõlmis lepingu maailma suurima plaadifirma Universal alla kuuluva Def Jam Recordingsiga.

Osapooled ei täpsusta lepingutingimusi, kuid 19aastane Kerli vihjab, et nagu sääraste lepete puhul kombeks, sõlmiti see «ikka väga pikaks ajaks». «Võtan seda asja vabalt, sest ma tean, et kui esimene plaat ei müü, saan ma sealt kinga,» jääb Kerli kahe jalaga maa peale. «Tean, et paljude jaoks on see illusioon kokku vajunud. Minu jaoks on põhiline see, et saan teha muusikat, mida armastan. Ja kui see inimestele meeldib, siis on ju tore!»

Uus imago? – Ei! Puberteet sai läbi!

Et asi ei tunduks muusikakaugele lugejale liialt spetsiifiline, siis – Def Jam Recordings on toosama plaadifirma, mille alla kuuluvad maailmakuulsad staarid Mariah Carey, Avril Lavigne, Pink ja ka näiteks Bon Jovi ning paljud-paljud teised. Ja kuigi Koit Raudsepp on nimetanud Def Jami hip-hopi vanadekoduks (kuna Def Jam üllitab endiselt EPMD, Slick Ricki ja LL Cool J-i albumeid), peab siiski nentima, et selle firma välja antud plaadid on kõikide plaadimüügiedetabelite tipus. Ja kui võtta ette suvalise suurriigi müügitabel, siis ainult arvude põhjal otsustadeski on tegemist maailma edukaima label’iga.

Imagomuutuse viis Kerli läbi vabatahtlikult, omal algatusel. «Ütleme nii, et mul sai ühel hetkel puberteet läbi,» naerab lauljatar. «Ma ei viitsi enam kogu aeg mõelda, mida ma küll selga paneksin, et näeksin välja selline, nagu ma üldse ei hooliks…»

Enda sõnul on Kerlil väga vedanud, sest teda ümbritsevad inimesed pole üritanud talle pähe astuda ega teda kuidagiviisi suunata. «Kõik oma suured otsused olen ma ise vastu võtnud, eriti kõik selle, mis puudutab muusikat…» Liiatigi ei luba elustiil tal enam pubekas olla, kui tal juba on hakanud hästi minema.

Nüüdseks sebib Ameerikas Kerli ümber ligi kümnepealine tiim, kelle kaugem eesmärk on Eesti neidisest maailmamõõtu staar ja kassahitt vormida. Kuigi Kerli esimene plaat jõuab müügile alles sügisel, töötab tema tiimis juba turundusinimene ning hulk assistente. Samuti hoiavad tegevusel silma peal Rootsi kirjastajad, kelle kaudu õnnestus üldse Def Jamini jõuda.

Esimese plaadi materjal pannakse kokku kahe kuu jooksul. Sellele järgneva kahe kuu jooksul salvestatakse mõned videod ning selgub, milline tuleb esimene singel, mis turule jõuab.

Materjali, mille hulgast lugusid valida, on meelelahutusärimees Lauri Laubre sõnul tohutult palju – lausa 50 lugu, mis Kerli viimase paari aastaga kirjutanud.

«Miks ma olen need kaks aastat Eestist ära olnud, ongi see, et ma olen koos erinevate inimestega lugusid kirjutatud, koostööd teinud,» põhjendab Kerli, miks ta üha Rootsi, Londoni, Eesti ja nüüd ka Ameerika vahet on pendeldanud.

Muide, laulu sõnu meeldib Kerlile ennekõike ikka ise kirjutada, ja seda üpriski tervist kahjutaval viisil. «Mul on kohe selline rituaal, et tulen koju, teen ühe suitsu ja hakkan sõnu kirjutama,» paljastab ta. «Ega ma tegelikult ei suitseta, ainult siis, kui ma töötan…»

Vanaisa ei usu endiselt, et Kerli laulab

Eestisse on Kerli viimasel ajal sattunud üha harvemini. Viimase viiel kuul ei käinud ta siin kordagi. Kõike arvesse võttes ei saa imeks panna, et kool on tal endiselt lõpetamata. Täpsemalt öeldes – puudu on ikka poolteist aastat Elva gümnaasiumi, millega Kerli kunagi siiski ühele poole tahab saada.

«Minu õpetajad on supervastutulelikud,» kiidab neiu. «Aga isegi kui ma õpingutega ühele poole ei jõua, ei tee ma sellest suurt probleemi. Kui ma Ameerikas ütlesin, et tahaks nagu veits koolis käia, öeldi mulle kohe, et misasja, sul on kord elus selline võimalus…»

Vanemad reageerisid Kerli rõõmu-uudisele tormiliselt, kuigi näiteks vanavanemad ei usu seniajani, et nende lapselapsuke laulab. «Kui ma jõulude paiku kodus käisin, siis vanaisa ütles mulle, et mis sa plärad, kõik on metsas, mida sa käid seal välismaa vahet kogu aeg, mine parem Otsa-kooli,» naerab lauljatar.

Aga vanaisa vist ei valda teemat – toosama tüdrukutirts istub juba nädala pärast koos supertäht Mobyga nagu võrdne võrdsega stuudios puldi taha uut hitti treima.

Prooviesinemine plekilises särgis ja nutetud silmadega

Kerli Kõivule mänedžeri, suunaja ja ennekõike suure abistaja eest olnud Lauri Laubre sõnul oli Def Jam Recordingsiga lepingu sõlmimine mitu aastat kestnud üliväsitava protsessi lõpptulemus. Neli aastat tagasi noorte lauljate konkursi «Fizz Superstar» võitnud Kerli tulevik tundus tume, kui auhinnaks saadud leping plaadifirmaga Skandinaavia Universal vaikselt otsad kokku tõmbas ning noor, sellal kõigest 15aastane lauljatar lepinguta jäi.

«New Yorgis sai Kerli hakkama tõelise vägitükiga, nagu sellest raamatutest räägitakse – tuli tüdruk metsast, nägi ja võitis,» muheleb Laubre. Kerli esinemine meeldis Def Jami juhile sedavõrd, et Laubre ei kahelnud enam: leping on sama hästi kui käes.

Kerli enda sõnul oli see prooviesinemine seal New Yorgi pilvelõhkuja 20. korrusel tema senise elu tähtsaim. Ja asjade kokkulangemise tõttu oli see ka tema elu üks halvemaid päevi. «Mul kadus kohver ära, pidin ringi kõndima maasikaplekke täis T-särgiga,» naerab näitsik tagantjärele. «Ja kui mulle lõpuks kohver toodi, siis oli see vale kohver. Mul ei olnud hambaharja ega midagi. Ja tagatipuks oli mul ka eraelus väga keeruline periood, silmad olid punaseks nutetud.»

Teisalt võis Kerli arvates just see olla põhjus, miks tal prooviesinemisel sedavõrd hästi läks. «Äkki mul poleks sõbraliku näoga seal nii hästi läinud,» oletab ta. «Ma olen kuulnud, et Def Jami juhile meeldivadki noored ja vihased tüdrukud, nii et…»

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee