Eesti uudised

Ärimees ostis modellile viiemiljonilise Lamborghini 

Kadri Paas, 22. veebruar 2002, 00:00
KALLIS, AGA MÕTTETU: Eesti teedele sobimatu auto, mis jõukuritele alati meeldinud.
Kallis auto jõudis Tallinna eelmisel nädalal Saksamaalt. Ostu vahendas Loksalt pärit ekspediitorfirma Unitrans tegevjuht Maksim Liksutov, kes aga autot enda omaks ei tunnista.

Kallis sportauto maksis väidetavalt 250 000 dollarit ehk ligi 5 miljonit krooni. Õnnelik autoomanik on Liksutovi sõnul Eestist pärit noor naine, kes ärimehe teada töötab Pariisis ja on seotud modelliäriga. “Ma aitasin ainult Eestis tolliasju ajada ja vedu korraldada,” nendib Liksutov metallpruuni Diablot tutvustades.

SL Õhtulehele teadaolevalt on kiirsõiduk siiski transiidiguru nimel, ka olevat auto eest tasunud Liksutov.

Samal teemal

Miljonär Maksim Liksutovil on Kakumäel maja ja Moskva kesklinnas lukskorter, kuid vanemad elavad senimaani Loksal. Tema juhitav firma annab umbes poole Eesti Raudteel veetavast kaubast.

“Vaevalt, et Lamborghiniga Eestis sõitma hakatakse, seal on viletsad teed ja võib tekkida ohtlikke olukordi. Aga võib-olla Soomes,” ei ava Liksutov Moskva kontorist telefoni teel SL Õhtulehega kõneldes kaarte.

Lamborghini Diablo VT 6.0 on ehtne maanteemürsk. Kiirendus nullist sajani võtab 3,95 sekundit, V12 mootorisse on mahutatud 550 hobuse jõud, maksimaalne kiirus on vähemalt 330 km/h, uksed on kere külge kinnitatud horisontaalselt. Vedrustus on maksimaalselt jäik, kütusepaaki mahub auto bensiiniisu arvestades 100 liitrit jõujooki, pagasile on ruumi kõigest 140 liitrit.

Juba esimese käiguga ületab auto Eestis lubatud kiiruse - 98,2 km/h.

Lamborghini Diablo eri mudelitega on sõitnud näitlejad Nicolas Cage ja Charlie Sheen, korvpallur Dennis Rodman, vormelipiloot Olivier Panis jt.

“Diablo on ikka tipptasemel sportauto, rohkemat on raske tahtagi,” iseloomustab ühe vähese eestlasena Lamborghinit roolinud Postimehe autoajakirjanik Harli Uljas. “Kui gaasipedaali vajutada, jääd kohe istmesse kinni,” iseloomustab ta sportauto võimsat minekut. “Sõites on tunne, nagu kleepuksid tee külge kinni. Näiteks tagarehvid on 37 sentimeetrit laiad.”

Harli Uljas möönab, et Eesti teedel on Lamborghini üsna mõttetu. “Ääretult jäik vedrustus kindlustab vähemalt hambaplagina,” meenutab spetsialist kogetut. Auto hääl meenutab möirgamist. “Hobujõude jätkub umbes 4-5 tavalisele sõiduautole. Kui ma Itaalias sõitsin, siis keegi mööda minna ei tahtnud, sest ka seal on ta suur haruldus,” muigab ajakirjanik ja lisab, et auto pakub 100 protsenti sõidurõõmu. “Peab tunnistama, et Itaalias tundub Ferrari Lamborghini kõrval rahvaautona. See on auto, mida ostetakse pigem sõidurõõmu nautimiseks,” möönab Uljas. “Eestile lähemad hooldekohad on Hollandis ja Saksamaal.”

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee