Sisuturundus
7. september 2023 15:30

Taskukohase hinna taga peitub hiilgav idee

Turu parima hinnaga laualambi disainimine on paras pähkel. Siiski said IKEA disainerid sellega 2000ndate alguses hakkama, alustades lambi kujundamist hinnast ja hakates otsima viise kulude vähendamiseks. Näiteks kujundasid nad ümber lambi pakendi ja lihtsustasid logistikat.

Kaks on parem kui üks

Uut lampi kujundanud IKEA disainerid Carl Öjerstam ja Magnus Elebäck tulid heale mõttele, et selle transportimise ajal võiks lambivarju kasutada pakendi osana. Kui lambijalg tagurpidi keerata, mahub see täpselt varju sisse, mis kaitseb seda transpordi ajal. Nii kulub lambi transportimiseks vähem pakkematerjali, mis tähendab kokkuvõttes väiksemat transpordikulu. Milline suurepärane idee! Tänu sellele maksab see silmapaistva disainiga lamp praegu ainult 6,99 eurot.

LAMPAN laualamp toodi turule peaaegu 20 aastat tagasi ja sellest ajast alates on seda müüdud arvukates värvides ja värvikombinatsioonides. Lambi ainulaadne vorm ja nutikas pakkimislahendus on teinud sellest terves maailmas armastatud valgustiklassika. Erandiks pole ka Eesti – see lamp toob valgust ja hubasust sadadesse Eesti kodudesse.

Vorm, mis tekitab emotsioone

IKEA jaoks tähendab vorm eelkõige välimust. Iga toote vorm on seotud nii inimeste igapäevaste vajaduste kui ka meeltega – see tekitab emotsioone, kutsub suhtlema ja puudutab hinge.

Soovime, et meie tooted teeksid igapäevaelu rõõmsamaks ja ilusamaks. Ilusaid tooteid luues peame meeles, et ilu on vaataja silmades. Toodete vorm teenib emotsioonide tekitamise eesmärki.

Vorm järgib alati ka funktsiooni. IKEA toodete puhul käib nende selge, intuitiivne ja ligipääsetav vorm funktsiooniga käsikäes. Vorm aitab väljendada toodete eesmärki, nende poolt täidetavaid vajadusi ja seda, kuidas nad teevad igapäevaelu paremaks. Vormi ja funktsiooni sujuv koosmõju ning harmoonia teiste disainilahendustega loob tähendusi, mis kõnetavad nii meie südant kui vaimu.

80 aastat IKEA pärandit

Rootsi mööblitootja IKEA on kogu maailmas tuntud oma skandinaaviapärase disaini ja kõrge kvaliteedi poolest. Ettevõtte visioon „Luua parem igapäevaelu paljudele inimestele“ ulatub kodu sisustamisest palju kaugemale. Oleme aastakümneid talletanud kogemusi ja kogunud teadmisi selle kohta, kuidas kõige paremini lahendada koduseid väljakutseid, täita inimeste muutuvaid vajadusi ja soove ning pakkuda inspireerivaid lahendusi taskukohase hinnaga.