Kopterid kukuvad sageli alla inimliku vea tõttu, aga ka kogenuim piloot võib kaotada defektse seadme tõttu masina üle kontrolli ning lend võib lõppeda katastroofiga.

Foto: Kollaaž (AP/Scanpix, Mihkel-Markus Mikk, Vida Press)
Aare Kartau 21. jaanuar 2023 11:24

Kolmapäeval kukkus Kiievi äärelinnas Brovarõs alla helikopter, mis põrutas esmalt vastu kohalikku lasteaeda ja seejärel kortermajja. Teiste seas hukkusid Ukraina siseminister Denõss Monastõrskõi ja veel mitmed tähtsamad ametnikud. Traagilisi kopteriõnnetusi, kus on hukkunud tipp-poliitikuid on juhtunud korduvalt. Helikopteritega seotud katastroofidest pole puutumata jäänud ka Eesti.

Ehkki helikopterid on võrdlemisi ohutud transpordivahendid, juhtub aeg-ajalt ka nendega õnnetusi – nagu kõigi teiste sõidukitega. Siiski viitab statistika sellele, et kopterid kukuvad alla sagedamini kui lennukid. See risk on USA riikliku transpordiohutusameti väitel keskmiselt 35% kõrgem. Statistikat pööravad kopterite kahjuks mitmed faktorid. Näiteks kasutatakse neid sageli ohtlikes olukordades, kus lennukeid pole võimalik kaasata: kehvade (ilma)olude kiuste hädavajalikes päästeoperatsioonides, lahingupiirkondades ning situatsioonides, kus on vaja lennata madalal ja takistuste läheduses.

Edasi lugemiseks:

VÕIDA RAHA!

Telli Õhtuleht Kirjastuse digipakett ja saad

Vaata võimalusi
  • 8 digiväljaande lugemisõiguse
  • Üle 1300 tellijale mõeldud artikli kuus
  • Jagada tellimust 4 sõbraga
  • Võimaluse võita 100 € lisatulu kuus
Näita vähem
1 € / kuu11.99 € / kuu
-92%
Telli

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
  • Ühe artikli lugemisõigus
Näita vähem
3.99