MÜSTIFITSEERITUD ÕNNETUS? Parvlaev Estonia uppus pea 30 aastat tagasi, kuid siiamaani käivad arutelud, mis ikkagi täpselt juhtus. Hoogu andis juurde, kui filmitegijad leidsid laevakerest seniteadmata prao (vasakul ülal). Laeva 6. tekil on näha pragu (paremal ülal), mis on ühtlasi väänanud alust.
Foto: Kollaaž (3 x Eesti ohutusjuurdluse keskus)Mida uut on selgunud parvlaeva Estonia hukkumise kohta? Eesti, Soome ja Rootsi uurijad toovad välja, et laev ei oleks tohtinud Tallinna sadamas üldse lahkuda. Miks nii?
Eesti, Soome ja Rootsi õnnetuse uurimise ühiskomisjoni 1997. aasta lõpparuandes (inglise keeles tuntud kui JAIC) kirjutatakse, et Estonia oli Tallinna sadamast lahkudes merekõlbulik ja nõuetekohaselt hooldatud. Kuigi põhjuseid hoida laeva kinni polnud, on toonased laeva inspektorid ühiskomisjonile rääkinud, et laeva kulunud ja mõnes kohast rebenenud vöörivisiiri kummitihendid vajasid väljavahetamist ning küsimusi tekitasid ka autotekil olevad veekindlad luugid.
Värskes vahearuandes on aga parvlaeva Estonia merekõlbulikust uuesti hinnatud ning jõutud seisukohale, et see ei oleks tohtinud Tallinna sadamast lahkuda.
Kommentaarid (20)