Summer Fit 6. detsember 2022 10:08

Jõulude ajal on alati olnud populaarne kinkida midagi magusat, et näidata välja hoolivust. Tihti viib see olukorrani, kus oleme ümbritsetud ebamõistlikult suurest kogusest maiustustest… Teinekord pingutab aga inimene parasjagu tervislikuma elu nimel ning hunnikutes šokolaadi ei tee eesmärkide poole liikumist üldse lihtsamaks.

Kinkides personaaltreeningu või treeneriga konsultatsiooni, näitad lähedasele, et hoolid tema eesmärkidest – see on ju midagi, mis aitab ta sammu lähemale unistuste poole. Kingid talle tervise, parema vormi või selle väikese tõuke, et hakata oma eesmärkidega tööle.

Personaaltreener Kreete Suvi sõnul on personaaltreening kingitus, mis on tehtud läbi hoolivuse ja heade kavatsuste oma lähedase heaolu, eesmärkide ja tervise jaoks. „Personaaltreening või konsultatsioon võiks olla sobivaks kingiks igas vanuses mehele ja naisele, kes on huvitatud tegemaks oma elustiilis tervislikumaid valikuid või kes sooviks hakata parema vormi nimel tegutsema, aga pole esimest sammu veel teinud,“ kõneleb ta. „Öeldakse, et aeg ja tervis on kaks asja, mida ei saa rahaga tagasi osta ning tervis on meie kalleim vara. Personaaltreeneriga koostöös võidab inimene mõlemat, nii aega kui tervist, sest välditakse tühja tööd ja saadakse professionaali juhendamisel kohe õige suund kätte.“

Personaaltreening on kujunenud viimasel ajal üsna populaarseks kingituseks – asjade asemel otsitakse tähenduslikumaid ja personaalsemaid kinke, mis inimesele kuidagi päriselt pikemas plaanis kasu tooks.

Niisiis on personaaltreening või konsultatsioon treeneriga hea kingitus inimesele, kes on ise juba huvi üles näidanud või vihjeid andnud, et sooviks hakata tervise eest hoolitsema. „Selline kingitus oleks heas mõttes see viimane tõuge, et teha esimene samm – sest esimene samm ongi alati kõige raskem. Sellisel juhul ei ole treeneriga konsultatsioon tühjast kohast ja usun, et inimene, kes taolise kingituse saab, on pigem elevil ja saab julgust juurde, et oma eesmärkidega tööle hakata,“ räägib Kreete. Esmalt oleks hea ka selgeks teha, kas kingisaaja oleks päriselt valmis oma senises elustiilis muudatusi tegema ja eesmärkidele pühenduma.

Või miks mitte kinkida personaaltreeneri konsultatsioon iseendale? Kreete julgustab sellele variandile mõtlema: „Meie ise oleme enda parimad sõbrad, iseendaga koos ja omas kehas elame elu lõpuni. Seega peaksime võtma vastutuse oma tervise, heaolu ja eesmärkide eest! Sellepärast usun, et parim kingitus endale ongi see, mis kuidagi meie enda heaolu ning tervist paremaks muudab.“

Veelgi enam, uue aasta algus on täiuslik aeg pöörata oma elus uus lehekülg! Miks mitte siis alustada treenimise ja jõusaalis käimisega?

Üks põhjus on Kreete sõnul tõigas, et suvi on tulekul ja paljud tahavad end suvehooajaks juba varakult vormi hakata viima. Mida varem oma keha treenimisega alustada, seda paremad tulemused on võimalik suveks saavutada, sest on veel piisavalt aega.

„Palju on ka selliseid inimesi, kes on jõusaaliga liitumist või trennitegemist seni edasi lükanud. Nende jaoks on vaimselt kergem proovida uue aastanumbriga oma eluviisides muudatusi teha ja uusi harjumusi sisse viia. Tahetakse alustada uut aastat optimismiga midagi tänavu paremini teha. Kes asja tõsiselt võtab, siis õnnestub esialgsest motivatsioonist järjepidevusega luua uued tervislikumad harjumused,“ leiab Kreete.

Miks tasub uuesti treenimist alustada eelkõige personaaltreeneriga? Personaaltreener Kreete Suvi vastab!

Tegevusplaan. Treeningutega alustamisel võib inimestel olla mitmeid küsimusi, et kuidas oma eesmärke kõige paremini saavutada. Personaaltreener selgitab trenniga seotud teemasid arusaadavalt ning teeb kehalise aktiivsuse, treeningute ja toitumise olemuse võimalikult lihtsalt mõistetavaks.

Konkreetse eesmärgi täitmiseks on oluline mõista, kus sa oled praegu ja kuhu soovid liikuda.

Paljudel inimestel on teada, mida nad tahaksid saavutada ja mis on nende treeningute eesmärk. Aga kuidas saavutada? Veel enam, kuidas seda teha tervislikult ja tõhusalt? Me kõik ju teame, et tervislikult saadud vorm on jätkusuutlikum. Rääkimata veel motivatsioonipuudusest, mis kipub kimbutama selge ja jõukohase konkreetse tegevusplaanita.

Personaaltreener aitab. Ta selgitab põhiprintsiipe ja fookust, millele on vaja keskenduda ning koostab eesmärkidele vastava treeningplaani. Pole tarvis muretseda, kas teed seda kõike õigesti, vaid saab keskenduda oma treeningutele.

Personaalsus. Kõikide inimeste kehad on erinevad. Tõesti on. See on põhjus, miks internetist otsitud trennikava ei pruugi kõigile sobida või päriselt kasu tuua. Kui personaaltreener treeningkava koostab, valib ta hoolikalt just konkreetse inimese kehale sobivaimad harjutuste variatsioonid, keerukuse, võimalikult optimaalse koormuse ja -mahu. Mida see tähendab? Mitte ainult, et inimene saab treenida muretumalt, vaid selleks tarbeks kulutatud aeg on tulemuslikum.

Turvalisus ja efektiivsus. Personaaltreener teab, kuidas jõusaali harjutusi ohutult ja korrektse tehnikaga sooritada ning mida jälgida. Treeneriga koos väldib inimene ebavajalikku või ebaefektiivset tehnikat ning seega liigub kiiremini oma eesmärkide suunas.

Professionaal teab, kui palju raskust peaks või ei peaks konkreetse harjutusega kasutama, et treening päriselt märgatavaid tulemusi tooks. Ka aja möödudes, kui keha juba trenniga harjunud on. Trennides aitab valida eesmärgipärase, jätkusuutliku, tõhusa koormuse ja treeningmahu ning korrigeerib tehnikat – ikka selleks, et inimene näeks tulemusi.

Liiga väike treeningkoormus, - maht ja ebaefektiivne tehnika ei pruugi tuua soovitud tulemusi, ületreenimine pärsib samuti edu. Treenides omapead võib inimene kulutada jõusaalis tulemusteta treenimisele tohutult aega. Treeneri nõu aitab kindlamini ja kiiremini eesmärkideni jõuda. Kokkuvõttes on aeg piiratud ressurss ning kalleim vara, mida tagasi ei saa.

Eesmärki mõjutavad ka erinevad komponendid, näiteks piisav taastumine, uni ja toetav toitumine. Kõik need lülid peavad olema paigas ja võivad individuaalselt erineda. Treener aitab ka trennivälise elustiili teemadega – toitumine, taastumine, uni, stressitase jne.

Kui inimesel on vigastusi või terviseprobleem, on personaaltreener igati hea mõte. Tema aitab valida sobivad harjutused ja kohandab trenni vastavalt inimese koormustaluvusele.

Motivatsioon. Treeningute tulemuslikkusest rääkides ei saa alahinnata psühholoogilist tuge. Personaaltreener on olemas nii motiveerimiseks kui ka inspireerimiseks. Tema teab, millal inimene suudab tegelikult rohkem ja aitab ületada ka iseenda ootusi. Tihti on inimene tugevam kui ise arvaks ning personaaltreener näeb seda läbi.

Mõnikord on aga vastupidi – liiga suur raskus takistab arengut ja soorituse tõhusust.
Seepärast seab treener harjutused nii, et areng oleks jätkusuutlik. Mida pikem on koostöö ja mida kogenum on tema silm, seda täpsemini oskab treener treeninguid kohandada, et tulemused oleksid maksimaalsed.

Eesmärkidest on lihtne unistada ja neid on hea üles kirjutada, aga sageli on neid raske täita. Personaaltreener on selleks, et inimesi raskustest üle aidata ja et nad võiksid leida oma potentsiaali.

Tõenduspõhisus. Treeningute tõenduspõhisus tähendab, et meetodid, mida personaaltreener kasutab, on testitud ja efektiivsed. Reaalsete tulemuste saavutamine ja edasine areng nõuab väga häid erialaseid teadmiseid. Treeningute teemad ei ole alati lihtsad ja must-valged nagu tunduda võib. Mida rohkem süvitsi minna, seda rohkem küsimusi tekib. Iga kontekst ja kõik inimesed on erinevaid – treener aitab just konkreetse inimese kontekstist lähtudes parima plaani koostada.

Järjepidevus. Mõni harjutus meeldib rohkem kui teine. Personaaltreener saab kohendada treeningplaani meeldivaks ja sobivaks. Samuti julgustab ta tegema harjutusi, mis on parajasti eesmärkide saavutamiseks efektiivseimad. Alati võib ette tulla päevi või perioode, mil viimane asi, mida teha tahaks, on raske trenn. Taolistel hetkedel on personaaltreener suureks abiks, sest kohandab treeningut nii, et see vastaks inimese hetkelistele ressurssidele, ent oleks siiski arendav.

Psühholoogiline eelis on see, et kui inimene on personaaltreeneriga kokku leppinud, ei jäta ta nii suure tõenäosusega motivatsioonipuuduse korral kohale minemata või trenni pooleli. Seega on tagatud, et ka kõige kiirema elutempo juures saaksid inimese eesmärgid täidetud.

Personaaltreener aitab juhtida muutuseid ja luua tervislikku elustiili toetavat suhtumist ning harjumusi. Uute harjumuste kujundamine võib võtta kuid. Et võtta omaks uued tervislikud ja eesmärke toetavad harjumused, on tarvis järk-järgult ümber programmeerida mõned igapäevaseks kujunenud tegevused. Sealjuures on ülioluline olla järjepidev ja mitte vanade harjumuste lõksu langeda.

Personaaltreener on nagu tugiisik ja teadmistepagas, kes nõustab, aitab rasked hetked üle elada ja kõigest hoolimata õiged valikud teha. Tema aitab luua väga tugeva vundamendi treeningute, füüsilise aktiivsuse ja edumeelse elustiili valdkonnas, soodustades uute harjumuste kujunemist ja kinnistumist.

Mitteametlik terapeut ja isiklik coach. Personaaltreener aitab igati treeningeesmärkidega, aga mitte ainult. Ta võib suurendada ka inimese üldist vaimset heaolu ja parandada meeleolu. Personaaltreener hoolib inimese nädalast – talle läheb korda, kui stressis treenija on, kas ta on täna õnnetu või hoopis väga õnnelik. Temaga saab jagada rõõmu ja kurbust.

Pole haruldane, et treener on isik, kellele muredest räägitakse – just nagu mitteametlikule terapeudile. Ka trenn ise võib mõjuda nagu terapeutiline kogemus keerulisel päeval.

Seega võib kokkuvõtvalt öelda, et personaaltreener pakub üliolulisi teadmisi nii treeningute, toitumise kui ka elustiili puudutavate faktorite kohta. Nii nende, mis puudutavad eesmärkide täitmist, kui ka üldist elukvaliteeti ja heaolu. Kes plaanib end heasse vormi viia või tervise nimel tegutsema hakata, võiks vältida oma aja niisama kulutamist ja tühja rapsimist – alusta parem koostööd eriala spetsialistiga, kes aitab sel teel liikuda! See on ideaalne jõulukingitus iseendale või armsale inimesele!

Võta Kreetega ühendust e-mailil [email protected] ning loomulikult vaata kodulehele www.summerfit.ee!