Eesti uudised

KES KUI PALJU SAAB? Koalitsioonipartnerid saavutasid lasterikka pere toetuse osas uue kokkuleppe (121)

LISA KOMMENTAAR

Jurakas 16. november 2022 10:27
Mis viga võõra tagumikuga siili peale istuda või järgmisele valitsusele kohustusi-nagu-s!tta kaela võtta! Pärast märtsikuiseid valimisi tulev uus valitsus ja koalitsioon võivad selle seaduse ka ära muuta-nullida. Mistõttu on tegu lihtlabase valimispropaga. Kes usub valimispropat ......?
Lausa vihale ajab. 16. november 2022 07:58
Kõik topitakse tasulise digipaketi alla, ühe artikli eest nõutakse juba terve lehe hinda, seda ülbust tuleb hakata boikoteerima, nagunii suurem osa on kollane propaganda.
Gunnar 16. november 2022 00:20
Aga kas saavutati ka kokkulepe pe d of iilia tolereerimise osas, mida Reformierakond on juba ammu proovinud seadustada?
Elmar 15. november 2022 19:19
Kolm last ei ole lasterikas pere!
15. november 2022 20:08
2+1 ei ole 3 no ei ole.
Tänud 15. november 2022 18:58
vahet mitte tegevale isehakanud valitsusele! Poputatud grupil rahu majas ja eks saa jälle näha kuidas väikepered ja üksikvanemad mitme koha vahel vurama peavad sel ajal kui paljud hubaselt ning mugavalt laua taga oma suureliikmelisuse eeliseid naudivad! Demokraatia (Y) Peab tõepoolest paika kes siit varsti lahkuma hakkavad :)))) Sooja saiakest!
15. november 2022 18:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
... 15. november 2022 20:13
nuu 15. november 2022 17:27
Mailis, kaval rebane, hakkas vist kartma.
Mailis 15. november 2022 19:16
supernahhaal.Õhtuleht tubli et õnnitleb ja megastaari ikka uudise puhul meeles peab. Samal ajal kui Estonia hukk oli septmebris unustatud.

Kuidas saab olla. 15. november 2022 17:23
Uus kui pöörduti vana juurde tagasi, mis pudru siin keedetakse.
Mailis Reps on... 15. november 2022 16:42
... lapseootel. Ma esimese hooga lugesin, et Marko Reikop
xmx 15. november 2022 16:36
Mailis on väga kaval strateeg--jälle kõhukene ees. Tubli.
Õnnelikud. 15. november 2022 16:32
Saate nüüd uut b.. parteid valida see liberaalne ongi ära tüüdanud.
Mina olen poolt 15. november 2022 16:08
Igati õigustatud ja põhjendatud samm. Respekt selle uue seaduse ees!
ja 15. november 2022 18:22
tuhat per jah kohta vastu! Õigustatud teie huvide tõttu ehk küll! Vastu!
Tõestus ja veelkord tõestus. 15. november 2022 16:05
Kui reformi eetikaprofessor Sutrop juba täieliku pläma ajab siis ongi täielikult selge reformi suund.

küsin 15. november 2022 16:02
Kas muid tingimusi peretoetuseks ei olegi? Nt kas toetuse saaja(d) on EV kodanik(ud)? Kas laste ema ja isa on seaduslikus abielus? Kui suur on pere kuine sissetulek, et seda toetust saada, st kas on mingi rahaline piir? Jne.
küsijale 15. november 2022 16:10
Jagatakse lihtsalt rahakülvina. Aga sellised toetused peaks olema ikka vajaduspõhised. Lapsi peaks olema täpselt niipalju, kui vanemad jõuavad üles kasvatada, mitte ei peaks olema riigi kohustus.
vajaduspõhiselt??? 15. november 2022 17:36
Minu elukogemus on näidanud, et toetust saab vaid siis, kui kõigile antakse, kui pead sõltuma ametniku suvast, saad trääsa. Või lapsi beb olema, palju jõuad üles kasvatada??? Laps saab täiskasvanuks 18 aastaselt, kes saab kindel olla, et 18 aastat on sul töökoht olemas, haigused ei kimbuta jne.
Laev 15. november 2022 15:59
Senikaua kuni Estonia on põhjas tüürib sinnapoole ka meie riik. Üheltpoolt jube katastroof teisel poolt - sümboolne pilt ka praegu. Senikaua kuni pole hinged ja lähedased me kõik saanud õigluse,tegutseb sama mudel hoiak ja suhtumine mis aitas kinni katta, vaikida ja toimida süüdimatult ka praegu! Nii siin. Kui mujal.
Balti meri 15. november 2022 18:56
Laev oli täis rootslasi ja nemad otsustavad, kus on kalmistu. Vene agent ei määra midagi.
Balti merele 15. november 2022 19:18
Rootslased ise,kelle lähedased pardal ja pääsenud ei otsustanud siin põhimõtteliselt midagi! Oleks olnud demokraatia ja õiglus oleks asjad juba ammu teistmoodi olnud.
see 15. november 2022 19:19
kõik ei tee olematuks teiste osalust ja inimene on nagu inimene - kas on neid ühe riigi poolt 10 või 800.Üllatav arusaam?
Paremini Hoitud 15. november 2022 15:34
Pole kunagi niihästi elanud kui praegu ! Näed Mailis kah jälle käima peal pühast vaimust. Ei mingeid muresid reffide valitsemise all, kindlates kätes !
Jaaah 15. november 2022 15:40
Koalitsiooni hind....
Laste sorteerimine 15. november 2022 15:34
Isamaa arvates on siis ühe- ja kahelapselise pere lapsed vähemväärtuslikud, neid diskrimineeritakse. Pettumus, et Reformierakond sellise ebaausa rahakülviga kaasa on läinud.
Kuidas vähem väärtuslikud? 15. november 2022 15:59
Palun mitte segamini ajada laste raha ja suurpere toetust. Laste raha saavad kõik ühte moodi. Suurpere toetus on see kui lapsi on peres 3 või rohkem. On nii raske aru saada?
To kuidas vähem... 15. november 2022 16:07
Mis vahet seal on, kuidas toetust nimetad. See nn.suurpere toetus ju ka ikka lastele mõeldud, nagu 3 ja enam last maksaksid rohkem, kui 1 või 2 last. Millest nii raske aru saada? Pealegi on suur osa lasterikaste perede lapsi ilmale toidud just toetust silmas pidades. Mida suuremad toetused, seda rohkem selliseid lapsi ilmale tuleb. Aga riik peaks kõiki lapsi võrdselt toetama ja laste arv peaks ikka sõltuma vanemate endi võimekusest neid üleval pidada, mitte riigi toetustest.
£$£ 15. november 2022 15:29
Millises eestimaa elanike grupis on kõige rohkem paljulapselisi peresid? Ks eestlaste peredes!?! Edasi mõtelge ise!
12313 15. november 2022 16:48
maakatest vaesurid ja vankad
Eile AK-s öeldi, 15. november 2022 17:39
et keskmiselt on eestlastel rohkem lapsi, kui teistel.

ewr 15. november 2022 15:25
Õnneks paari aastaga tõmmatakse sellele parasiitsele toetusele kriips peale. Hea on see, et selle ajaga jõuavad saama peal väljas olevad lapsi teha, pärast hea neid parastada... et mingu tööle
Et mingu 15. november 2022 15:34
tööle ja teenigu sulle pensioni
pensioni??? 15. november 2022 17:42
Pensioni on inimene ise välja teeninud, maksnud makse, millest emapalka emad saanud, lastele med. teenindus, koolid jne. Paljud need lapsed läinud pärast väljamaale, paljud töötud, halvale teele läinud jne. Pension tuleb töötavatelt inimestelt, ka siis, kui need hoopis pagulased jne.
Anna minna 15. november 2022 15:22
Elust enesest: Suurpere ema ostab poest ühe saia. Müüja küsib et miks nii vähe? Ah, niikuinii saab kohe otsa.
Justas 15. november 2022 15:12
Alustaks kohe kolmanda lapse tegemisega. Esimene ja teine on samuti lapsed. Kui inimestele palka makstaks siis ei oleks ka niipalju toetusi vaja. Terve armee ametnikke kes tegelevad toetuste kantimisega.
Alar 15. november 2022 15:10
küsitavusi valimiste eel vastuvõetud seaduses ja leppes on kamaluga... aga see ehk polegi siin nii oluline- põhiline, see näitab, et munadetareffirastid on lõpuks kõigega nõus, mida neilt koalitsioonipartnerid nõuavad- reffirastid müüksid võimul püsimise nimel ka oma haige vanaema maha, kui sellest toiduahelal kasu peaks olema.
Alarist 15. november 2022 15:36
Kas Alar midagi mõistlikku ka oskab kirjutada? Näha, et mitte. Kõik kommentaariumid on tema sõimu ja roppusi täis. Muidugi väga tüüpiline ekre kummardajatele.
kindel summa 15. november 2022 15:00
igale lapsele.korruta siis kahega või seitsmega.oleks vast õiglasem.
Iga 15. november 2022 14:34
laps on armas ja ninnunännu. Iga laps tahab süüa,riideid,kodu,koolitarbeid ja muud eluks vajalikku. Igal lapsel on silmad,suu ja kõrvad. Pole antud ühele lapsele võimet olla toiduta või karvkatet et talve ilma riieteta üle elada. See et vanemad võtavad vastutuse selge see. Kuid mis!!!! õigusega lükkab riik selle ühe lapse jälle järjekorra lõppu vähem tähtsamaks,seades püünele need kellele nagu oleks vaja elamiseks rohkem?Saates ühiskonda taas sõnumi -Teie väikepered võtke need pennid,meil on ükskõik on Teid,teie lapsi või ei. Häbi sellise suhtumise ja ebainimlikkuse pärast.
to kas 15. november 2022 16:14
kas mingi eetik jälle netis räuskamas? Vahendeid valida ja elementaarset hinnata ei oska,räuska mujal.
to kas 15. november 2022 16:23
paistab et loogikaga või päriselust mõistmisega on Teie sugustel probleeme - sest riiki on ju kindlasti kergem juhtida tabelist! Enne oma refi-viisakuse või muu eetika näitamist loe tekst uuesti läbi ja ehk jõuab kohale ka et lapsetoetused peavad VÕRDSED olema! Kui muu arusaamadeni mõistus ei küündi. Ehk leiad oma lollusevalule ka ravimi. Kaastunne
Palun õpetage 15. november 2022 14:04
kuidas saada kohe kolmas laps
tähetark 15. november 2022 14:34
Mutt 15. november 2022 14:00
Minu vanim laps saab veebruaris 19 ja käib gümnaasiumi viiases klassis. Seni kehtiv seadus lubas 3 lapselise toetust kuni vanima lapse kooli lõpetamiseni. Nüüd, uue seaduse järgi, jään lastetoetusest ilma juba enne kooli lõpetamist- nii kui laps saab 19 . Meie pere jaoks lastetoetus väheneb!!!
vanamees 15. november 2022 17:46
mina käisin juba 18 aastaselt tööl ja vanemad ei saanud kunagi lastetoetust, kuigi lapsi oli 3.
Ghh 15. november 2022 21:11
Tere tulemast klubisse. Eriti nôme on see, et last kodust välja ju ei tôsta. Oleme ikka suurpere edasi, aga ei.. toetuse vôtame ära.

J.P. 15. november 2022 13:42
Kas see on mingi eriline Repsi toetus? Tema on ju poliitikutest see lasterikas ema kes ikka kavatseb juurde sünnitada (isegi siis kui enam meest ei ole)!
to J.P 15. november 2022 14:00
just :D on veel üldse uurimise all? Kõik õige?! Kesk-Isamaa - Reformid - Sots on rääkinud! Kelle käes küll see vabariik on.
nonii 15. november 2022 13:32
Isamaad mingil juhul enam ei toeta, niisuguste mahhinatsioonidega hääli püüda on alatu.
isiklikult 15. november 2022 14:01
ei vali enam kedagi. Lehvitagu oma kunstripsmeid edasi ja pistku üksteist nahka!
Jah 15. november 2022 13:25
ometi võitleb kogu maailm ülerahvastusega, pole see eesti rahvas ka katku ja muude hädadega ära kadunud.
Kestvus! 15. november 2022 13:18
Ja taas - ikka need suurpered,rahvuslikkuse jätkajad! Kuidas oleks selle üksikvanema 1 või 2 lapsega kes ehk tulevikus saavad 5 lapse vanemateks! Kuidas oleks kindlustundega et peale pop utamist need lemmikud ka Eestisse jääks?! Kuidas oleks mõtlemisega ka üksikvanema peale kes tänu väikelapsele tööl käia EI saa! Megasuur naiivsus,rum alus ,loogika massil mitte kvaliteedil! Ei taha öelda et paljulapselised seda ei oleks aga see vahe tegemine on .... ajav ning Seeder - Solman mine p....se! Kaua see teie pingpong - meist sõltub koalitsioon kestma ei jää! Hellikud!
Kestvus! 15. november 2022 14:41
Siiski parandus :ei tahaks öelda et ´seda ei oleks´all on mõeldud et paljulapselised ´seda (kvantiteeti) oleks´Seega ei taha öelda et paljulapselised seda (kvantiteeti) oleks.
tulevikus 15. november 2022 17:49
võivad su lapsed elada väljamaal ja mõne moslemiga abielus, tean niisuguseid. Peres oli 3 tütart ja kõik nüüd väljamaal ja nagu kirjutasin... .
Minu arust 15. november 2022 18:09
Võiks ikka esimese lapse toetus olla nt. 900. Teine laps 750 ja kolmas 520 jne. Kokku tuleb ilus summa ja ehk hakkavad siis ka oodatud esimesed sündima!
Kestvus! 15. november 2022 13:17
Ja taas - ikka need suurpered,rahvuslikkuse jätkajad! Kuidas oleks selle üksikvanema 1 või 2 lapsega kes ehk tulevikus saavad 5 lapse vanemateks! Kuidas oleks kindlustundega et peale poputamist need lemmikud ka Eestisse jääks?! Kuidas oleks mõtlemisega ka üksikvanema peale kes tänu väikelapsele tööl käia EI saa! Megasuur naiivsus,rumalus ,loogika massil mitte kvaliteedil! Ei taha öelda et paljulapselised seda ei oleks aga see vahe tegemine on .... ajav ning Seeder - Solman mine p....se! Kaua see teie pingpong - meist sõltub koalitsioon kestma ei jää! Hellikud!
Kunagi 15. november 2022 14:03
ei saa olla võrdsemast võrdsem. Ka paljulapselisus - kui laps saab 19, ei ole peres enam seda last. Ehk kui neljalapselises peres 3 last saab 19, ei ole pere enam suurpere. Väga inetu on aga öelda/mõelda, et üksikvanema laps on kvaliteet, kolmelapselises peres aga kvantiteet. Üksikvanema seisus on kurb, aga selles ei saa ju "süüdistada" lastega peresid.
to kunagi 15. november 2022 14:15
Kui teksti lugesite siis kvantideediks paljulapselisi ei loetudki! Riik võib aga suhtuda väikeperedesse kui kvantideeti? See peegeldub üha selgemalt ja ebameeldivamalt vastu! Kui nii mõnigi,ka suurem osa paljulastelistest omaks empaatiat ja toetaks teisi,oleks ka suhtumine teine. Aga see et end pidevalt kui ´rahvuse´päästjaid esile tõstetakse paneb ka vastavalt reageerima. Ülekohus??? Kelle vastu tegelikult?!
Mõttetu rahaloopimine 15. november 2022 15:49
Väga suur osa paljulapseliste perede lastest on soetatud raha pärast. Mida suuremad toetused, seda rohkem neid tehakse. Aga vägagi tihti jääb seal puudu kvaliteedist, põhiline on raha. Sealsamas korralike suurperede vanemad on väga selgelt öelnud, et nad saavad normaalselt hakkama, et neile pole selliseid toetusi vaja. See seadus järjekordne Isamaa projekt, kellegi pime kinnisidee, mis on nende järjekordne ämber. Muidugi kinnistub üha enam teadmine, et ei saa kunagi oma häält anda ei Isamaale ega ekrele.
hääl 15. november 2022 16:15
ei lähe mitte kellelegi! Kõik kõnepidajad ja kaose külvajad.
15. november 2022 12:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
lesbipere 15. november 2022 15:29
Enne peaksite vähemalt kooseluseaduse vastu võtma, ühte korterisse kolimine pole ametlik perekond.
hin 15. november 2022 12:13
Tean suurperet, kus lapsed häbenevad, et neid nii palju on
seda 15. november 2022 14:18
on kurb kuulda. Kogu see ajuvabadus läheb paraku lasteni välja. Selle poolt et kõiki lapse koheldakse sõltumata perearvust võrdselt ning paljulasteliste kisa vastu. Küll aga ei pea siin lapsed küll midagi häbenema ega end millegi pärast süüdi tundma.
Raha või rahata 15. november 2022 12:12
aga nüüd ärge laevadega reisige muidu võib juhtuda nagu 94a ESTONIA-ga juhtus.Siis oli õppuse nimi Cooperative Venture 94, Uputati reisilaev. Soome lahel ja rannikul tuleb suur rahvusvaheline õppus Freezing Winds 2022 Nüüd kordub sama. Asjaolu, et Estonia uppus , kui 14 riigi allveelaevad, laevad, lennukid, personal ja mereväe satelliidid olid alustanud 10-päevast otsingu- ja päästeoperatsiooni, tekitab küsimuse:
Eve 15. november 2022 13:19
Estonia ajal olid pukis kui ei eksi ...praegu pühakuid mängiv Isamaa!Vait kui sukk.Üks kamp kõik!
lisa 15. november 2022 13:47
Hauarahu kokkuleppe 3 riigi poolt kirjutas Eestit esindades alla Jüri Luik (Isamaa) Mälestuspäeval polnud näha mitte ÜHT meenutust ega lugupidamiseavaldust....... Alatud!!!! karma saab olema ....!

ei ole ju mõtet nii palju lapsi ilmale tuua.... 15. november 2022 12:08
õpetajaid ei jätku ja lasteaiakohti ei ole. Samas meile tuleb nii palju lapsi sisse mujalt maailmast. See toetus on küll osa valimiskampaaniast ja see ei ole hea. Seepärast valingi EKRE.
jah 15. november 2022 12:10
maal, kus ei ole tööd, on varsti kõik tüdrukud ja naised lapseootel.
Laps ei 15. november 2022 14:06
küsi, et kas nüüd on õpetajaid piisavalt, kas lasteaiakohti küllalt. Lapsed tulevad, kui on nende aeg tulla.
Kuule 15. november 2022 14:49
Ekre ju tahtis ka koos isamaa ja keskidega seda toetuste jama läbi suruda. Ei mäleta enam või? Nad tahtsid koos nimetatud erakondadega aasta alguses lausa valitsuse lõhkuda nende toetustega. Ekre vist tegelikult toetab liberaalset majandust. Varem nad on vähemalt rääkinud sellest, et ei tohi nii palju toetada. Samuti tasuta transporti on nad kõva häälega kritiseerinud. Aga kui võim paistab, siis vahetavad ka nemad, täpselt nagu kõik teisedki, sulgi.
Kuulele 15. november 2022 14:54
Viimaseks piisaks oli Mart Helme antiud intervjuu venekeelsele ERR-le...(siinkohal naljakoht igati eestimeelse;) reffi pooldaja vene!keelne ERR...???))Kahepalgelisus kuubis. Just sellepärast söögu seal üksteist ära. Ootab seda õiget,võimu ja raha pähe mitte pähe löövat erakonda nagu valget laeva.
oled vist poetagant 15. november 2022 15:30
Aga EKRE üks selle jama pooldaja ju :D Normaalne rehavend oled
To ei ole... 15. november 2022 15:52
Ekre on ju Isamaaga ühes paadis, ühe tagumiku kaks poolt. Kui ekre on võtnud eesmärgiks oma referendumi pere kohta, on ju loomulikud ka lapsed seal.
A21A 15. november 2022 12:06
Suurperesid tulebki toetada ja see lasterikka pere toetuse osas tuleb valitsust kiita.
Te 15. november 2022 13:21
pole ainukesed ja lisaks sellele et muidugi ka ise peab vaeva nägema,on peale teid ka teisi perevorme!
Anna 15. november 2022 13:22
Muidugi selle anna-anna käe asemel oleme ikka nii targad ja teame et ka ise peab vaeva nägema. Peale teie on ka muuseas teisigi perevorme!
Te-le 13.21 15. november 2022 14:04
Hardo Aasmäe rääkis kunagi kuidas naine peaks üksi suutma üles kasvatada ühe lapse iseseisvalt. jne. Restart Eesti. vaata.
to Te-le 15. november 2022 14:27
Ja mida veel Aasmäe rääkis? Aasmäe oli ka väikelapsega üksikema??Millegipärast on rääkinud ja räägivad need kogemustega potensiaalsed üksikemad,vanemad ja väikepered päris palju! Taoliste kommentaatorite puhul veel üks tõestus kokkuhoidvast kaasmaalasest.
Osad lapsed vähemväärtuslikud 15. november 2022 12:04
Järeldus selline, kui ei kavatseta peresse 3 või enam last, pole mõtet neid 1-2 üldse muretseda, sest riigi seisukohalt on need vähemväärtuslikud. Häbi, Isamaale! Seaduse idee läbisurujatel oleks nagu isiklik kasu mängus.
muidugi 15. november 2022 13:25
Seeder on nii rahulolev kui veel võimalik - tema sai EKRE-le nn ära panna.Ennem ei teadnud kuidas oma kadedust varjata! Solman ja Reinsalu nagu refikorgid....Aga valimised ju ka tulekul - selle nimel vahet ei ole millisesse musta auku järgmised riigirahad ju lähevad.mõtleme ikka MASSIGA:DDD
muidugile 15. november 2022 13:37
Ära pabista, varsti liitute ju Venemaaga kubermanguna ja keegi ei saa lastetoetust.
to muidugile 15. november 2022 13:53
On ka nii? Kuidas küll jälle nii targad ollakse - et need kes neid seal näha ei soovi ja järjekordse rämpsu läbi näevad on kohe venemeelsed! Pets on jälle pe de või...:DDD Tuttav venemeelsuse rõhutamine,vahetaks plaati kui vaim võimaldab...Asi seegi. Tüüpiline ja rumal kui midagi vastata pole. Ravimist vajav mõtteviis ja alla viimist vajav ego.
muidugi 15. november 2022 15:02
kedagi muuseas polegi valida. Ei soovi ka.Ühelt poolt viha,kah epalgelisus ja ebaviis akus,teiselt nah haalsus veel valesid ja omakasu!
murr 15. november 2022 11:52
Ainult riik andku raha, ise peab ka midagi tegema ja arvestama kui palju suudad üles kasvatada.
Ghj 15. november 2022 21:15
Aga miks peab poliitikutele andna suuri hüvitisi, kui omavoliliselt lahkuvad?
Kellele vaja? 15. november 2022 11:49
Tuulutatakse riigi raha, nagu poleks kuskile panna. Paljulapselised pered on ju oma sõna öelnud, et nad saavad hakkama, neile pole vaja. Saaks ju ainult vajadusepõhiselt maksta, kui mingi erakorraline olukord, puudega laps vms. Kõik on võimalik kui vaid tahetakse. Ei tea kellele seda nii ebaõiglast toetamist küll niiväga vaja oli.
Kellele vaja-le 15. november 2022 12:05
Jah, anname aga ukrainlastele. Mine arene.
to to kellele vajale 15. november 2022 13:28
Mis see ukraina siia puutub. See riik praegu muuseas sõdib meile kõigile hästi tuntud anastajaga,rohkem lugupidamist oleks ikka vaja. Et kohe need letti lüüa,peaasi et suurpered oleks kaitstud. Pole laste vastu midagi aga teie ego annab ikka soovida.Kõik lapsed on võrdsed,ühe või kahelapselistes...meeldib see teile või ei!
ohhah 15. november 2022 11:38
Lapsi tuleks muretaeda niipalju kui suudetakse ära toita, mitte ei loodeta ainult toetustele, toetama peaks neid, kes on kaotanud õnnetuse või haiguse läbi vanema, üksikema on meil muutunud mingiks staatuseks, kes peab kõik saama. mis pähe tuleb. Muidugi on neid suurepäraseid üksikvanemaid, kes teadlikult on teinud sellise valiku, au neile. Aga kui vanemad tööl ei käi ja lastetoetustest elavad, siis see ei lähe mitte.
:) 15. november 2022 13:30
ohha ja ahh...Mis see üksikema ette jäi?? Piinlik ei ole?? Lugupidamise juures - kuidas praegu need nn titemasind tööle hakkavad ja jätaks siin need mitte inimesed üksikemad välja! Nii need ´perefirmad´tekivad.
Ebavõrdsust 15. november 2022 10:33
2 lapseline saab 160 ja 3 lapsega saab 910 eurot. Kas teil ametnikel ikka ajud on olemas. 3 lapselisel on peres juba piisavalt esimestest riideid ja atribuutikat. Tegelikult peaks just vastupidine olema, et esimene laps läheb kõige kallimaks. Võrdne oleks iga lapse pealt 200 eurot. Ja nendele võiks ka juurde maksta, kes kasvatavad ise oma lapsi ja ei kasuta riigi teenust,ei pane lapsi lasteaeda ega kooli. See on ju lapse jaoks kõige parem, sest meie kooliõppematerjalid ei kannata kriitikat. Need kodused lapsed ei tarbi riigi tasuta toitu ega õpiraha. Selle seaduse põhjal võite..
EMMA 15. november 2022 11:38
Kuule ega Riik ei pea sinu lastekasvatust täies mahus kinni maksma.
Emmale 15. november 2022 11:46
Antud juhul on küll nii, et kui sul on 3 või enam last, maksab riik selle kinni. Ühe-kahelapselised pered pole nagu keegi. Vägagi ebaõiglane toetamine!
Whaat 15. november 2022 12:23
Kust sa selliseid summasid võtad?!?2 lapseline saab vaid 100€ ,sest ühe lappse toetus hetkel 50€. 3 lapseline pere saab vaid 520€ kuus kui VH lõppenud on ja mitte sentigi rohkem.Tean kuna mul endal 3 last ja näen ju summasid mis mulle laekuvad.Sama mu sõpradel kel 3 last.Võtad neid summasid lambist peast w?
Whaat 15. november 2022 12:27
Tahtsin parandada,et ühe lapse pealt saab 60€ kuus.Läks üks nr valesti.
3. lapse... 15. november 2022 13:41
No aga kui tahad rohkem raha, tee siis 3. laps ka valmis :). See ongi nende toetuste mõte, et eestlased välja ei sureks.
to 3 lapse... 15. november 2022 13:56
Kas see 1 või 2 last kes nemad siis on?? Mitte eestlased,tulnukad? Välja ei sureks kui dramaatiline! Kui kaua need eestlased siis välja ei sure,seniks kuni 20 saavad ja sellest süvariigist ...... lähevad! Mida kõike välja ei vabandata. Üksteisega mitte arvestamine ja ahnus on see mis meid välja suretab! armsad ja hoolivad käest kinni hoidvad ja arvestavad kaasmaalased;).
Ebavõrdusele 15. november 2022 14:19
Tee palun partei ja löö see punt seal laiali :) Olen toetaja!
to 1 või 2 last, 15. november 2022 15:37
nemad ei suuda eestlasi väljasuremisest ehk vähenemisest päästa.
autor x 15. november 2022 15:43
No muretse see kolmas ,saad ise ka 910.
tom 15. november 2022 10:02
Kõik selle nimel, et teist last perre ei sünniks! Ükski on suur kulu ja peavalu. 2. last väga suur osa peresid ei kaalu - saab see 1 maksimumi.
õige, tom 15. november 2022 12:14
minu laps ka kasvatab ühte last, sest teist ei suutvat ta rahaliselt toetada- koolitarbed, toit, riided, huviringid. Ei tea kas riik saab aru, et tänu sellisele TOETUSMÄNGULE jäävad lapsed sündimata?

Pettunud... 15. november 2022 09:38
Kaalusin tugevalt 3nda lapse sünnitamist. Aga kuna vanim laps on juba 13 ja nüüd see seadus jälle ära "-viilutati" nende vanemate kahjuks kellel vanemad lapsed ees, siis jääb ära. Oleks väga palju abiks olnud see 24nda eluaastani,19 liiga vähe. Saaksin kindlustunde vaid 5 aastaks. 5 aastane aga ei lähe veel kooligi.Selles mõttes reformi idee meeldis mulle rohkem: väiksemas summas aga kauem. Isamaa idee suht mõtetu, ennemgi maksti lastetoetust sama kaua. Samas oleks pooldanud ideed kus lastetoetust makstakse vaid juhul kui laps on siiski laps nii öelda ja õpib ega pole loonud oma perekonda.
Pettujale 15. november 2022 11:55
Lapsed peaksid sündima ikka vanemate rõõmuks, mitte riigilt raha saamiseks. See, kes arvestab selleks toetustega, pole lapsi vaja. Kehtima hakkav toetuste süsteem on täielik rumalus, rahade loopimine, kahe ja ühelapseliste perede diskrimineerimine, millele on ka Õiguskantsler viidanud. Miks diskrimineeritakse teisi lapsi, kes pole paljulapselisest perest?
Oleks 24. eluaastani??? 15. november 2022 13:45
Alles näidati TV-s 21-aastast maapoe omanikku, nii et talle peaks veel toetust maksma, nagu lapsele??? Lisaks ka paljud 18-aasytased käivad juba tööl ja lisaks palgale toetus, kui lapsele??? Teadsin noori, kes läksid nagu kooli hommikul, aga tegelikult saavad sõpradega kokku ja lähevad vargile, jälle neile vaja lapsetoetust??? Jne.
Sorry 15. november 2022 15:45
aga minu laps hakkas juba kooli ajal tööl käima ja endale oma vajadusteks ise raha teenima kuigi on pere ainuke laps ja mitte mingit vajadust selleks polnud. Sama toimus ülikooli ajal. Miks peaks maksma toetust noorele täiskasvanud töövõimelisele inimesele?
Jan 15. november 2022 09:29
Mõistagi on juba jabur lugeda. Ikka ja jälle uudis mida nad kokkulepivad. Sots.ministeerium juba pani esilehelegi, et kinnitati lasterikka pere toetus ja siis peenes tekstis kirjas et alles eelnõu faasis asjad. Kui ei ole kindlalt midagi otsustatud võiks üldse vait olla. Kanad ka kaagutavad alles siis kui on munenud, punnitamise faasis on üldjuhul alati vait!
Kellegi kinnisidee 15. november 2022 11:57
Isamaa kinnisidee ja valimispropaganda. Kuidas nad ei taipa, et selle seadusega nad just kaotavad hääli.
nõus 15. november 2022 14:21
alatu erakond. Eriti hullemaks läinud kui reffidega käed lõid.Loodetavasti on paljudel valijatel silmad peas.
noname 15. november 2022 09:16
kui mul on lapsed 22, 14 ja 14 aastased, kas mul on siis 3 last või kaks?
Ehe 15. november 2022 09:45
22 le 15. november 2022 14:05
Süvariigil millel tegelikult ei ole raha ,kunagi pole olnud...Firmad sulgevad ka uksi,inimesed on säästureziimil...On tegelikult jälle seda piisavalt et õhku loopida. LNG kaigi saadi kõigest mõne milli eest püsti kuhu loodetavasti keegi ikka ka lõpuks tuleb. See mõni mill,riik maksab! Mis see 22 siis kinni plekkida pole?? Läts shoppama! Loogiline ju.
ja jah 15. november 2022 15:41
Mina arvan, et lastetoetust tuleks maksta kuni ta jääb pensionile :).
babuska 15. november 2022 09:03
Nagu ma aru sain, ei seota toetuse maksmist koolis õppimisega. Koolis ei käi, tööle ei lähe, aga riik maksab....
Nii on 15. november 2022 15:37
Kui ikka "helbeke" ei viitsi, ei taha, ei jaksa, siis las lapsuke puhkab ja lööb lulli ning saab aru, et ka edaspidi ei pea ise mitte muhvigi tegema.
Vana 15. november 2022 08:59
Seitse last? Mõistlik oleks ikka viis last. Mina ei tea ühtegi peret, kus oleks 7 last.
Tänases 15. november 2022 09:09
eestis oleks ikka õigem 0 last.Siis jääb ikka söögile ka natuke raha.
to Tänases 15. november 2022 14:56
Tänasele 15. november 2022 15:43
Ei jää siis söögile, vaid paljud lastetoetustest elavadki. Enamus töötuid näiteks ei saanud riigilt sentigi.