Fotolavastus: õnnetus elektritõukerattagaFoto: Remo Tõnismäe
Toimetas Keit Paju 17. september 2022 16:24

Politsei Ida-Tallinna piirkonnavanem Teili Piiskoppel kirjutab ühismeedias, et kontrollisid reede õhtul Tallinnas elektritõukeratturite kainust. Lausa 90% neist olid purjus!

„Eile hilisõhtul kontrollisime koos Bolt Eestiga elektritõukside juhtide kainust. Kahjuks tuli 90% tasuta kiivri asemel karistus vastu võtta,“ säutsub Piiskoppel.

„Arvatakse, et tõuksiga on alkoholi tarvitanuna ohutum sõita, ent nii meie kui Tallinna kiirabi praktika näitab selgelt, et joobes inimene ei sobi ühtki sõiduvahendit juhtima,“ kutsub ta inimesi korrale.

Mõistagi ootab purjuspäi liiklejaid ees ka karistus, mis sõltub Piiskoppeli sõnul alati konkreetsetest asjaoludest. Bolti renditõukeratturitel vahele jäänud rikkujatele paneb ka ettevõte omalt poolt piirangu peale. Piirkonnavanema sõnul oli rikkujaid nii Bolti, Tuule kui teiste firmade tõuksidega.

Bolti tõukerataste Baltikumi juht Eimantas Balta ütles, et Bolt peab suurimateks probleemideks tõukeratastega kahekesi sõitmist ja liiga suure kiiruse valimist. „Samas on eraldi murekoht ka tõukeratastega alkoholijoobes sõitmine. Paneme inimestele südamele, et tõukeratastega tohib sõita kaine peaga ja ainult nii, et tõukerattal on üks inimene. Bolti kasutusreeglite ja liiklusseaduse rikkumiste korral on meil õigus kasutaja Bolti platvormilt eemaldada,“ lisas Balta.

Põhja prefektuuri piirkonnapolitseinik Siret Tobber tõdes, et mida hilisemaks läks kellaaeg, seda rohkem joobes juhte tabati. „Väga sageli arvavad tõuksijuhid, et minuga ei juhtu midagi. Kuid ometigi on meil sel aastal tõukerattaõnnetustes viga saanud juba 295 inimest ning kolmandikul juhtudel võib õnnetusse sattumise põhjust otsida just alkoholijoobest. Eriti hirmus oli eile vaadata neid, kes sõitsid kahekesi ühel tõukerattal. Märg ilm ja libe tee pikendasid tõukeratta pidurdusteekonda oluliselt. Kui sinna juurde lisada veel alkoholijoove ja tõsiasi, et paljudel juhtidel puudub kiiver, siis võib öelda, et raske õnnetus lausa hüüab tulles,“ sõnas Tobber.

Kõigile eeskujulikele liiklejatele jagas Bolt kiivreid. Alates juulist hakkas politsei tõukerattaoperaatoritele edastama infot rendisõidukite kasutajate liiklusrikkumiste kohta Tallinnas. Infovahetuse eesmärk on vähendada kergliikuritega juhtuvate liiklusõnnetuste arvu ja mõjutada juhte olema seadusekuulekamad. Politseilt saadud informatsiooni põhjal on Bolt praeguseks blokeerinud ligi 50 kasutaja kontod. Bolti tõukerattaid saab laenutada alates 16. eluaastast ning soovituslik on kanda kiivrit. 

Elektritõuksidega õnnetusse sattunud juhtidest on on umbes 30% alkoholijoobes. „Küsimus on selles, kas ma läksin sinna liiklusesse enesetappu tegema. Ma ei saa aru, kuidas saab inimesel olla nii palju enesekindlust või julgust, et minuga midagi ei juhtu, kui ma lähen liiklusesse tegema midagi nii arutut,“ mõtiskles PPA juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo „Pealtnägijas“ ja lisas, et õnnetusi juhtub palju, kuna teeolud on kehvad ning juhid muutuvad liiga enesekindlaks. Tänavad ja äärekivid pole mõeldud näiteks Tallinnas kergliikuri jaoks.

Kolme aasta jooksul on elektritõukeratta tõttu surnud kaks inimest. Mitmes Euroopa suurlinnas on võimude kannatus juba katkenud ning elektritõukerattaga liiklemine suisa keelatud. „Terve Euroopa ägab selle probleemi all. Rootsi on läinud juba seda teed, et renditõukerattad on ära keelatud. Siin on kindlasti ka mõtlemiskoht nendel ettevõtetel. Kui sa ei tee riigiga koostööd ja ei taha seda olukorda parandada, siis selle järgneb, et riik peab hakkama reegleid karmistama,“ nentis Loigo.