Foto: TEET MALSROOS
Ene Pajula 13. mai 2022 11:34

Mammi püüab ajaga kaasas käia, kuigi see alati eriti hästi ei õnnestu. Nii nüüdki, kui valitsuse lisaeelarve tundub juba olevat mullune lumi. Ent see tõstis muu hulgas uuesti päevakorda tasuta ühistranspordi, mis näib olevat Keskerakonna püha graal, see imettegev asi, millega nad oma valijate südameid võita loodavad. Kui mõelda, et tasuta ühistransport kehtib meil juba kümme aastat – alates 2013. aastast – siis võiks arvata, et Keskerakond on oma pooldajaid vähemalt kümnekordistanud. Tegelikkus näitab midagi muud – pigem on nende valijaskond selle aja jooksul ligemale poole võrra kahanenud. Sellele vaatamata raiub keskerakondlik majandus- ja taristuminister kui rauda, et nemad ei tagane.

Tasuta transpordi kunagine kirglikeim eestkõneleja Kadri Simson rõhus sellele, et sel juhul jätavad kõik autoomanikud oma isikliku sõiduvahendi garaaži ja liiguvad ring vaid busside-trammide-trollidega. Et see on pikk samm rohepöörde suunas. Mammi küll väga täpselt ei mäleta, aga tema meelest pole see nö meede tööle hakanudki. Ühistranspordi marsruudid ning sõiduplaanid – ja seda mitte ainult Tallinnas – on ajast ja arust. Pealegi muutusid väljumisajad harvemaks. Haapsalus igatahes isegi umbes poole võrra. Nii et kui mammil oleks vahel tarvis raske kotiga bussijaama minna, siis sobivat bussi ei leidugi. Tuleb võtta  takso, mis on igal juhul kulukam kui buss, mida iganes selle pilet siis ka maksaks. Nii et tasuta ja kasuta!

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:

Telli Õhtulehe digipakett

Vaata võimalusi
  • 11 erinevat digiväljaannet
  • Üle 2000 artikli kuus
  • Jagamisõigus 4 sõbraga
  • Tellijatele mõeldud auhinnad
Näita vähem
€ 0 / nädal€ 11.99 / kuu
Telli

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
  • Ühe artikli lugemisõigus
Näita vähem
€ 3.99