Foto: Teet Malsroos
Toimetas Triinu Laan 12. mai 2022 13:39

Transpordiamet lükkab ehitushindade tõusu ja ehitusmaterjalide tarneraskuste tõttu edasi ligi 50 selleks aastaks kavandatud teeobjekti ehituse ning kompenseerib selle arvelt ehitusettevõtjatele hinnatõusu.

„Kindlasti on oluline, et me ei jäta neid kavandatud objekte tegemata, vaid me lükkame need edasi,“ selgitas transpordiameti peadirektor Kaido Padar. „Samuti jätkame me kavandatud mahus projekteerimistegevust, et majandusolukorra paranemisel oleksid meil projektid juba valmis ja saaksime ehitustega kiirelt edasi minna.“

Taristuehitajatega peetud läbirääkimistel sündis otsus, et transpordiamet katab teedeehituses tõendatud hinnatõusu korral kulude kasvu kuni 4,6 protsendi ulatuses. See määr saadi viimase aja ehitushinnaindeksit arvestades. „Lisaks kokku lepitud ehitushinnaindeksile kompenseerime täies mahus bituumeni hinnatõusu. Hinnanguliselt on kogu kompenseerimise maht ehituses 15‒20 miljonit eurot ja kui siia lisada 4 miljonit eurot, mida kompenseerime riigiteede korrashoiulepingutes, on see pea 15protsendiline kulude kompenseerimine arvestades meie riigieelarvelist eelarvet,“ rääkis Padar.

Kuna ehitushindade ja bituumeni hinnatõusu kompenseerimine toob transpordiametile kaasa ligikaudu 24 miljoni euro suuruse lisakulu, lükkub pea 50 tänavuseks aastaks kavandatud tee-ehitusobjekti alustamine edasi. „See puudutab kõiki maakondi ning objektide hulgas on nii taastusremonte, uute teelõikude rajamisi kui ka ristmike ümberehitusi,“ rääkis Padar. „Kui tavapäraselt ehitame aastas ligikaudu 2000 kilomeetrit teid, siis tänavu teeme 1700.“ Kokku on Eestis riigimaanteid 16 662 kilomeetrit.

Kõigi juba töös olevate suuremate ehitusobjektidega on kavas ka tänavu edasi minna, uutest suurematest hangetest avatakse tänavu vaid Pärnu‒Uulu 2+2 teelõigu ehituse hange, mille eeldatav maksumus on 38,4 miljonit eurot ilma käibemaksuta. Tegemist on Euroopa Ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga.

Kommentaarid  (7)

Tarmo 12. mai 2022 15:29
Just eile käis meediast läbi,et Tallinn-Tartu maantee Võõbu-Mäo lõik ja see väike teeosa Käreve- res saavad vaatamata ehitushindade kasvule siiski valmis,ehkki teelõikude kasutuselevõtt viibib hinnatõusudest ja ehitusmaterjalide tarneraskustest tingitud põhjustel.Aga Tartu-Elva vahel pidi esimeses etapis ümberehitusele tulema Tartu ja vana Nõo teelõigu vaheline teeosa 2+2 lõigu- na.Mis saab aga ülejäänud Mäo-Tartu vahelistest lõikudest,see teema olevat veel lahtine.Varem käis meediast läbi seegi informatsioon,et seniseid 2+1 teelõike Mäo-Tartu vahel niipea ümber ei ehitata.
Jurakas 12. mai 2022 15:21
Kui kütuseaktsiini NÕUETEKOHASELT kasutataks, jääks raha üle ka veel. Aga kuna kilekotid nõuavad oma osa, siis tuleb puudu ka veel!
Lisan 12. mai 2022 15:22
Pigem siiski kilekotikud.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS