Foto: Envato Elements
KBM Pharma 11. mai 2021 13:45

Üleminekuiga on iga naise elu loomulik osa. Ometi võib see tavapärase elurütmi ootamatult pahupidi pöörata ja mitmeid erinevaid terviseprobleeme põhjustada.

Üleminekuea saabudes hakkavad naised märkama muutusi oma kehas: ootamatud kuumahood, unehäired, öine higistamine, põhjuseta meeleolumuutused, menstruaaltsükli häired ja tupe kuivus. Harvemini võivad tekkida ka kaalutõus, vähenenud seksihuvi, liigesevalu, põie üleaktiivsus ja naha kuivus. Nende nähtude peamiseks põhjuseks on naissuguhormoonide taseme järk-järguline langus organismis. Enamasti algab see neljakümnendates või viiekümnendates eluaastates.

Üleminekueas naisel tuleb oma elukvaliteedi ja tervise säilitamise nimel toime tulla paljude muutustega. Üleminekuaastate tervisehäired võivad naiste elu häirida 10 – 15 aasta jooksul.

See on liiga pikk periood, et vaevusi vaikimisi kannatada. Soovitatav on küsida nõu ja abi naistearstilt.

Arstid kinnitavad, et ülemikuiga on täiesti normaalne osa elust ning sellesse ei ole mõtet suhtuda nagu katastroofi või haigusesse. Sümptomite leevendamiseks ja oma igapäevaelu positiivseks mõjutamiseks on võimalik paljugi ära teha.

Üleminekuiga võib olla väga erinev – mõne inimese jaoks on see lihtne, mõne jaoks aga väga kannatusterohke. Õnneks on olemas võimalused nende kannatuste leevendamiseks.

5 soovitust üleminekuea vaevustega toimetulemiseks.

1. Korrasta oma toitumine

Õige toiduvalik on äärmiselt oluline ja võib tugevasti mõjutada sinu üldist tervist. On palju toite, mis aitavad sul hoida hormonaalset tasakaalu ja kaitsta sind erinevate tervisehädade eest. Söö rohkem värskeid puu- ja köögivilju, rasvast kala ja pähkleid. Väga kasulikud on rohelised lehtaedviljad ja kaunviljad. Soovitav on vähendada suhkru, soola, nisujahutoodete, praetud toitude ja rämpstoidu tarbimist. Ära söö liiga palju ning väldi hilisõhtust söömist.

2. Rohkem liikumist

Igapäevane füüsiline koormus ja treening mitte ainult ei aita saavutada ja säilitada tervislikku kehakaalu, vaid tekitab kehas ka endorfiine – hea enesetunde hormoone. Lisaks sellele vähendab regulaarne treenimine südamehaiguste ja muude terviseprobleemide riski.

3. Paranda oma uneharjumusi

Üleminekueas võivad tekkida unehäired, eriti kui esineb ka öist higistamist. Une kvaliteedi parandamiseks on mõistlik järgida igal õhtul magamamineku rutiini, minnes magama ja ärgates enam-vähem samal ajal. Vähemalt tund enne magamaminekut tuleks leida aega lõõgastumiseks ning vältida telerivaatamist ja digiseadmete kasutamist.

4. Harjuta teadlikku lõõgastust

Lähtepunktiks on arusaam, et üleminekuiga on täiesti loomulik elu osa. Lõõgastumiseks on erinevaid viise: hingamisharjutused, jooga ja meditatsioon. Lõõgastavalt mõjuvad ka jalutuskäigud looduses, meeldiva rahuliku muusika kuulamine ning veeprotseduurid.

5. Uuri loodusliku ravi võimaluste kohta.

Tõhus ja ohutu pääsetee – loodusravi

Üleminekuea vaevusi saab vähendada arsti poolt määratud hormoonasendusraviga. Samas on hormoonasendusravi kõrval olemas väga hea alternatiiv – loodusravi. Loodusravi korral kompenseeritakse üleminekueas tekkinud hormoonide puudus taimedes sisalduvate looduslike naissuguhormoonidega ehk fütoöstrogeenidega. Loodusravi sobib eriti hästi patsientidele, kellel hormoonravi tekitab kõrvaltoimeid või kes ei soovi hormoonasendusravi. Samuti on palju naisi, kellele muude haiguste tõttu on hormoonasendusravi vastunäidustatud.

Isoflavoonid ongi need eespool mainitud fütoöstrogeenid, mis aitavad üleminekueas tekkivat naissuguhormoonide taseme langust pidurdada ning leevendavad tõhusalt menopausi vaevusi. Isoflavoonid tugevdavad ka luustikku, soodustades kaltsiumi ladestumist luudesse.

Rotklee Plusi tuleks kasutama hakata esimeste üleminekuperioodi vaevuste ilmnemisel. Soovitatav on Rotklee Plusi kasutada vähemalt 2-3 kuud järjest, seejärel võib teha paar kuud pausi ja jätkata taas preparaadi kasutamist.

Terrapoint Rotklee Plusi saab soodsalt osta SIIT!