Foto: Andres Varustin
Ohtuleht.ee 31. jaanuar 2022 20:29

Postifirma Omniva pingutused uue logo kasutuselevõtuks panevad õlgu kehitama – kas tõesti on selline iseenda naba imetlemine pakilisim asi, millega koroonaajal pingeliselt tegeleda ja mille peale raha kulutada? Pigem mäletab rahvas vanu häid aegu, mil ettevõtte nimeks oli Eesti Post – selge, lihtne ja üheselt arusaadav. Rahvusvaheliseks ettevõtteks muutumine tõi kaasa rahvusliku näo kaotamise ja kosmopoliitselt anonüümse imago, kuigi rahvale harjumuspärast nime oleks võinud nii kodus kui ka võõrsil (kasvõi tõlkega) edasi kasutada.

Omniva pole muidugi ainus, kes nime või välise kesta vahetuses näeb võluvitsa kõigi kujuteldavate probleemide lahenduseks. Nii tahab haigekassa saada tervisekassaks ja kasutab segadusttekitavalt mõlemat nimekuju korraga, töötukassa tahab aga olla töökassa, kuigi töö sisu on endiselt sama.

Omniva jutu peale, et praegune logo on juba kaheksa aastat vana ning brändi elukaarele on vaja uut visuaalset identiteeti võiks aga küsida, kuidas aitab uus kujundus neil põhitööga hakkama saada? Jõuluaegu oleme juba harjunud ummikutega pakkide saatmisel – tegu on ilmselt ühega vähestest firmadest, kes ei rõõmusta rohkete klientide üle ja saavad neist pigem peavalu. Pidevate hädadega posti kojukandel oleme samuti harjunud. Postkontorite sulgemine on ehk ajastu märk, kuid sellevõrra õlitatumalt peaksid sujuma muud teenused. Küll ei saa lehti koju viia, kuna töötajad on haigestunud koroonasse, küll segab postiringi maha sadanud lumi.

Sellest seisukohast on üsna ükskõik, milline on ettevõtte logo, peaasi, et ta oma tööga toime tuleks. Et pakid ei kuhjuks pühade aegu ummikusse ning et lehed toodaks koju igal ilmumispäeval, mitte aga vaheaegadega – firmasisene töökorraldus ei saa ju olla tellija mure. Eriti tekitab klientides ja tellijais frustratsiooni, et lehti ei tooda koju hea meelega, kliendid tunduvad vaid tülinaks kaelas olevat ning kojukande vähendamise soovist ei häbeneta avalikult rääkida. Nii võtab pisara silmanurka püüdlikkus, kui Omniva näeb väljakutset selles, et aja möödudes kanda uus logo oma 1500 kirjakastile üle Eesti.