Sisuturundus

2022–2025: meelelahutustööstuse olevik ja tulevik 

CrowdHy, 1. jaanuar 2022 18:58

Meelelahutuste võimaluste langemine kiirendub hetkel, mil riigid rakendavad tänu pandeemia ägestumisele uuesti sulgemise süsteemi.

Foto: Unsplash.com

2020.aasta oli meelelahutusärile pöördeline ning kergelt öelda kaootiline. Pandeemia saabumine suunas inimelu tähtsuse kõigepealt meditsiinile ning jaekaubandusele (esmatarbed). Mis juhtub olukordades, kus uksed suletakse kõigile tarbijatele ning tulu kadumisel kaaluvad üle vaid kulud? Silme ees helendab vaid sõna „pankrot“.

Meelelahutustööstus toibub 2022.aastal riigi poolt kehtestatud piirangutest. Kuna riiklik toetus on väike ning ligipääs piiritletud, kaasneb kõige suurem osakaal veebi võimalustel. 

Millised tegurid mõjutavad seda kõige enam?

  • Rahaliste vahendite kahanemine

  • Huvi ning ligipääsu vähesus

  • Hirm 


Meelelahutuste võimaluste langemine kiirendub hetkel, mil riigid rakendavad tänu pandeemia ägestumisele uuesti lockdown/sulgemise süsteemi. Meelelahutusärid on sunnitud sulgema oma uksed ning füüsiliselt enam kliente ei teenindata. Kui kulud kaaluvad üle tulud ning veebis ei ole võimalik oma teenust pakkuda, sulgevad ärid oma uksed igaveseks. Järgneva kolme aasta jooksul on tõenäoline, et 13 protsenti meelelahutustööstuse ettevõtetest teatavad pankrotist ning äride müümine hoogustub. Tänu elektrihindade järsule kasvule kahaneb ka kõrvale pandud rahalised vahendid, mis kuluvad ära kiiresti „vihmaste ilmade“ katteks. 

Elamu ülalpidamisele kuluvad rahalised vahendid võtavad ära üha suurema osa kogu inimese palgast ning meelelahutusele on võimalik vähem suunata. 

Kui 13 protsenti ettevõtetest sulgevad oma uksed, siis 87 protsenti meelelahutus ettevõtetest suunavad oma ettevõtmise veebi ning reguleerivad füüsilist müüki vastavalt riiklikele nõuetele. 2021.aasta lõpuks olid kõik ettevõtted, kes said oma teenust pakkuda mõnel virtuaalsel viisil, kolinud üle internetiavarustesse. 2022.aastaks uuendatatakse juba olemasolevat süsteemi. 

Kõige enam piirab meelelahutustööstuse ettevõtjaid inimrahvuse hirm viiruse ees. Kuigi raviliselt on kasutusele võetud kõik abinõud ning vaksiinid, kulub tööstuse elavdamiseks vähemalt 1.5 aastat. 


Mis muutub filmitööstuses?

Kuna filmide filmimine on piiritletud ning sarjade hooaegade jätkamine seepoolest keeruline, üritatakse filme tuua siiski linale ja võimalusel vähemalt teleekraanile. Kuna kinode külastamine on rahva külastajate poolt piiritletud, saavad huvilised filme nautida kõige etemini TV või Netflixi vahendusel. Filmitööstust ootab taganemine tagaplaanile, kuid 2025.aasta alguseks hakkavad produktsioonifirmad taas aktiivsemalt tööle. Miljonite investeerimine filmitööstuses taastub ning kinode külastamine ilma piiranguteta on taas päevakorras. Seni võimutsevad näiteks veebi-filmi pakkujad nagu Netflix, Hulu jt. 


Muusika ja kontserdid

Kuna muusikud teenivad oma sissetuleku põhiliselt kontsertide andmisega, kahaneb nende sissetulek 2022.aasta järgselt veelgi enam. Esimese aasta jooksul soovitakse pakkuda uusi lugusid põhiliselt striimimise ning muude platvormide kaudu kuid 2023. aasta suveks saab uut muusikat rohkem nautida tõenäoliselt juba taaskord väliüritustel. 


Mängud

Kasiino veebi kolimine oli aktuaalne juba 2010. aasta lõpul ning enne pandeemia algust hakati füüsiliselt sulgema ka hooneid. Ettevõtted töötavad tarkvara põhiselt veebis palju efektiivsemalt ning viimased 10 aastat on seda selgelt näidanud. Järgneva kolme aasta jooksul soovitakse muuta kasiinod veelgi realistlikumaks ning tekib ka VR võimalus turniiridel osalemiseks. 

„Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!”