Foto: Tiina Kõrtsini
Toimetas Elis Kusma 21. oktoober 2021 08:40

Eile tutvustas transpordiamet valitsuse liikluskomisjonis selle aasta jooksul elektritõukeratastega juhtunud liiklusõnnetuste statistikat, kokku on üheksa kuuga fikseeritud 181 õnnetust. Tõukside populaarsuse kasvuga on saanud kergliikurite osalusel õnnetustes vigastada 188 inimest, moodustades ligi 15% kõigist sel aastal liikluses viga saanutest.

Oktoobri keskpaiga seisuga oli toimunud kergliikuri osalusel 181 liiklusõnnetust. Transpordiameti hinnangul ei ole põhjust arvata, et nende liiklusõnnetuste arvelt on vähenenud muud liiki liiklusõnnetused ning on tõenäoline, et need õnnetused lisandusid elektritõukerataste leviku tõttu. Oluline osa neist liiklusõnnetustest on olnud seotud reeglite rikkumisega. Näiteks kolmandik liiklusõnnetuses osalenud kergliikuri juhte oli joobes ning 14 juhul sai vigastada kaasreisija, keda ei tohiks kergliikuril olla.

„Me otsime lahendusi, et järgmiseks kevadeks olukord paraneks. Võimalusi on mitmeid, kuid tahame nendeni jõuda koos elektritõukerataste rentijatega, kuna suurim kasutajate hulk tuleb just nende kaudu. Kindlasti peame viima liiklejani paremat arusaama, millised ohud ümbritsevad teda elektritõukeratta sõidul ning vastupidi, milline võimalik oht on tema teistele liiklejatele,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Sel aastal tehtud jalgratta ja elektritõukerattaga liiklemist käsitleva küsitlusuuringu järgi tunneb 38% liiklejatest, et kergliikurid sõidavad kergliiklusteedel ohtlikult kiiresti ning 36% vastanute arvates takistavad või ohustavad kergliikurid liikumist. „Enda olemuselt sobib elektritõuksiga liiklemiseks jalgrattatee. Paraku ei ole meie jalgrattateede võrgustik veel piisavalt välja arendatud ja nii jalgratta kui kergliikuriga liiklemisel ollakse sunnitud jagama teed jalakäijatega ning kui see ei ole mõistlikult võimalik siis autodega. See tekitab olukorra, kus kõnniteel liikuvad jalakäijad tunnevad ennast elektritõukside poolt ohustatuna ning kui tõuksi juht liikleb sõiduteel, ohustavad teda autod,“ lisas Aas.

„Elektritõuksid on tulnud, et jääda. Peame looma mõistliku linnaruumi ja jõudma püsivamate lahendusteni, et kõik inimesed mahuksid ohutult liiklema. Elektritõukerattad on kõige populaarsemad autolembeste noorte meeste seas, mis tähendab, et meil on tekkinud hea liiklusvahend autostumise pidurdamiseks,“ sõnas Aas. „Käes on pime aeg ning teed muutuvad üha libedamaks, mistõttu on eriti oluline, et kõik liiklejad kannaksid helkurit ning elektritõukeratturid tuletaksid meelde kergliikuriga liiklemise põhireegleid. Sõita tuleb üksi, kaine peaga ning mööduda jalakäijatest ohutul kiirusel,“ lausus Aas.

Lisaks kergliikuritega seotud liiklusõnnetustele tutvustati valitsuse liikluskomisjonis liiklusohutuse üldist olukorda, liiklusohutusprogrammi elluviimiskava kulgu, liiklusõnnetuste infoliini pilootprojekti, veokite rehvimustri jääksügavuse nõude muutmise ettepanekut ning võimalusi sõiduõppe kvaliteedi parandamiseks.