tere aga mina küsiks miks peab päästjate auto sõitma nii lähedale ees sõitvale autole,ees sõitev autojuht ei
pruukinud üldse nähagi,et see tahab temast mööduda?Naad alustasid korraga mööda sõitu,
Kirjeldan uuesti 1 varianti rekkajuhi vaatevinklist. Sõidab mees mööda tüütut Tln ringteed, jääb traktori taha pikalt toppama, sest autosid tuleb pidevalt vastu, möödasõitu alustada ei saa. Jälgib tahavaatepeeglit nagu ikka (mitte vilumatu algaja või üliinimese kombel). Äkki otse ees tähelepanu haarav sündmus: vastutulev auto aeglustab, teeb ruumi. Ka ees ukerdav traktor tõmbab paremale. TÜÜPILINE teeandmine! Viisakas, isegi kohustuslik on seda molutamata ära kasutada. Reeglina pakutakse möödasõitu ju VABA TEE korral. Enamik käituks ses situatsioonis samuti, sest peegel on vaid 1 tegur 10-st.
Muidugi ma soovitan igal juhul enne manöövrit peeglisse vaadata aga inimese tähelepanu on väga haavatav. Veendute seda kasvõi kõige lihtsamat mustkunstitrikki jälgides. Ärge pidage end üliinimesteks, pimesi hukkamõistjad! Mina ei mõista pimesi õigeks aga tean, et inimene pole jumal ja igatüht saab eksitada. A.j. tagantpoolt lähenev 10t rakett ei pruukinud kuidagi mahtuda muidu loogilisse liiklussituatsiooni pöörde alustaja peas. Ainus vihje taganttulijast oli ju loetud sekundid küljepeeglis värelev kaugusest paistev valguskriips. Hookus-pookus...?
Saaks aru kui tegemist oleks 11. septembri rünnakutega, siis võiks sellist hulljulget kõikide eludega mängivat riski võtta. Aga kuhu tal siis nii kiire oli? Eks rekkajuht arvas samal ajal, et vastasuuna rekkamees annab hoopis talle ruumi traktorist möödumiseks. Rekka kabiini ju vaevalt taganttulevad sireenid kostuvad eriti kui mingi tümm või raadio käib.
Et siis Sinu jaoks on mõistlikum ja võimalikum, et rekkale antakse möödasõiduks tee, kui et auto peaks tagavaate peeglisse vaatama enne manöövrit?
Jah, kõlad tõesti nagu tüüpiline rekka juht.
No see kuskil sussiv omapead lõke lihtsalt ei õigusta ka minu arvates sellise riski võtmist üldse. Võiks vahet ka teha, mis on sõidu põhjuseks ja siis valida riske.
Sinusugused tolad istuvad nende veokate roolis kes vilkuritega autodele ette keeravad.Sellised peaks ülejäänud elu jala käima ja töövahendiks labidat kasutama ja punkt!
Olles lugenud veoautojuhtide foorumeid jäi meelde, et veoauto küljepeeglid ei ole piisavad, et oleks hea ülevaade selja taga toimuvast. Paluti sõiduautodel arvestada sellega möödasõitudel. Tee end varakult nähtavaks, tuled peavad kindlasti põlema (Eestis kohustuslik) ja vihmas ja/või hämaras veendu 2x, et möödasõit oleks ohutu. Kahjuks näen maanteel pidevalt, kuidas sõiduautojuhid suhtuvad veoautosse nagu oleks tegemist jalgrattaga.
Päästeauto juhile 10000 punkti reaktsiooni ja tunnetuse eest, ei teinud midagi valesti - kõik elus, mis on kõige olulisem.
Mida õppida - veokijuht ikka peeglisse vaatamist!
Traktorijuht peaks üle vaatama paremas servas sõitmise ja kogunenud kolonni mööda laskmise.
See olukord tõendab, et vaja on neljarealisi teid, mis säästavad elusid - mitte roherumalate mõtetut ideoloogia üllitist railbaticut...
Sellepärast aga olukord = möödasõit = mida kauem vastasuunavööndis seda ohtlikum. 4 realisel pole vaja vastassuuna vööndisse minna. Tänavu päris palju juba hukkunud selle. tõttu - alles oli bmw ja noored mootorattal.
Sulle see ka naljakas või - reilbaltic roheline surm.
ainult hetk milles elame praegu, pole paremaid, halvemaid aegu...saan aru päästeauto kahekordsest möödasõidust- kui eesliikuv veoautojuht vaatas peeglisse siis veel ei paistnud taga kedagi ja edasi keskendus möödasõidule, st vaatas kuidas eesolijast turvaliselt mööda saada aga..kiired masinad tulid kohe kõrvale ja kui nüüd veoautojuht süüdi tunnistatakse, siis on liiklusseadus vaja ümber teha- sõitke nii, et pilk koguaeg vasakus peeglis! Halb kokkusattumus lihtsalt oli aga vanajumal säästis kõiki elusid, see on peamine.
täpselt liiklusseadust, avariisid ei olekski. Olen nõus, päästeauto juht hindas ennast üle. Kas traktorist möödasõitja suunda näitas, siit ei selgu. Aga vastutulijat oleks pidanud päästeauto juht nägema.
kui palju on neid alarmsõidu tegijad, kes ise ei arvesta teiste liiklejatega 19. oktoober 2021 07:39
kui arvate, et liiklejad teid näevad ja kuulevad-EI. Ülbusest arvate, et olete nähtavad ja kuuldavad, aga ise sõidate suhtumisega, et meie tuleme ja olgu tee vaba. See ei ole nii. Tehke kampaania, mis on kampaania, et teid kuuldakse ja märgatakse. Ja neid noori nolkvõmme, kes koolipingist tulnud ja inimesi surnuks sõitnud on ja vastutust ka ei järgne, siis alustage ka nende koolitamisest, et vilkur ja sireen katusel ei anna veel eesõigust vaid ka teistega arvestamist ning lugupidamist kõikide liiklejate suhtes.
et alarsõiduite juhtide hulgas on neid juhte kes Ei saa aru millist sõidukit nad juhivad. See, et LS annab nendele õiguse kõrvale kalduda seaduses kirjasolevatest nõutest ei anna mingit õigust sõita nii kuidas jumal juhendab. Alati on neid juhte/jalakäijaid kes ei pane tähele vilkuritega (sireeniga) lähenevat alarmsõidukit ja astuvad/sõidavad ette, tulemus on laip või invaliid eluks ajaks. Vilkur ja sireen katusel ei anna kunagi eesõigust alarmsõidukile, need annavad õiguse seaduse nõudeid mitte täita tingimusel, et ON tagatud ohutus. Koolitage operatiivsõiduki juhte!
Oled paras jutupaunik,diivanikommentaator. Oli ju näha,et päästjale vastusõitev rekka jäi seisma,oleks see kallurijuht tahavaatepeeglisse vaadanud,poleks ta ,traktorist, möödasõitu alustanud ja avarii oleks toimumata jäänud.Oletan,et vennike lobises dispetšeri või logistikuga.
osad inimesed peatuvad kui vastu tuleb alarmsõiduk?Soomes on paljud pääste ja kiirabi juhid öelnud,et teised juhid sõitke omas tempos edasi ja hoidku paremale tee serva kui võimalik.Nii viidab vähem aega.Küll päästeauto leiab koha kus mööduda ja vähemalt saab edasi liikuda.Igapäevase liiklejana näeb palju juhte kellel on kõrvaklapid sõiduaeg peas ,ei sellised näe ega kuule midagi ja on selliseid kes meelega ei lase operatiivautot läbi.
Lisaks vaatamisele tasuks ka kuulata, mida päästja räägib. Ta ju arvestas kaugelt, et vastutulev rekka peatus tee pervel ja ta oleks mahtunud keskjoonel sõites kahe auto rea vahelt läbi, aga ta ei osanud arvestada, et tema reas rekka keskjoonele ette keerab.
Ûtled selle video põhjal ära et päästeauto poleks mahtunud möödasõidule, kuigi kallurijuht oleks mahtunud sestap ta üldse alustas möödasõitu traktorist????!? Kui palju on kalluri kabariidid päästemasinast väiksemad/suuremad?? Kotti jäi sinu nüri mõistus mis ei suuda analüüsida.
Aga kui ikkagi need alarm sõidukid ei riskiks. Ootaks see 5 sek selle autorongi taga kuniks vastassuunas tühi?
Või kesklinnas need kiirused mis arendatakse? Tuletõrje laseb sõles 90ga...
Maanteel 2+2 trassil teinekord saab olematu ületuse eest trahvid koos jutuga, et kui palju laipu ma võisin teha jne... Meie reeglid, teie reeglid. Alarmsõiduki juht ei ole üliinime e ja paratamatult teeb vigu ja riskib süütute eludega. Õnnetus kuhu kiirustavad ON JUBA JUHTUNUD ja seda fakti ei saa muuta. See mõni minut varem kohale vs mitmekümne teise inimese elud ei ole ju võrdne.
Kui oled sattunud õnnetusse ja ootad abi, siis iga lisaminut tundub kui igavik. Lihtne mõelda, kuhu neil kiire, aga kui Sina ootad ani, siis raudselt mõtled teisiti.
Mind on alati hämmastanud kommentaatorite 'empaatiavõime'. Esmamulje videost oli, et maantee jäi päästeautole kolmanda sõidurea moodustamiseks pisut kitsaks. Aegsalt peatunud rekka paiknes teeserva plekkpiirde tõttu praktiliselt keset sõidurada. 90 km/h rekkade (ja traktori)vahelt läbi kihutades jäänuks päästeautol kummalegi poole peegleid max 0,5m ruumi (kes pakub rohkem?). Traktorist möödasõitu alustanud veokijuhti mõistmiseks tuleb esmalt küsida, kui kaua ta aeglase kulguri taga oli tiksunud ning kui sageli tavaliselt alustab kolonniga viimasena liitunu hulljulget möödasõitu?
Püüan ise vastata: Traktori taga ca 50-ga tiksunud rekka juht ootas juba ammu võimalust möödumiseks (kutselised juhid ei talu vähimatki kiirust alla lubatud max kiiruse). Teiseks, kui sa oled pika kolonni eesotsas, on vähe tõenäoline, et keegi kolonni sabast alustab üliohtlikku möödasõitu, pealegi tõmbas 'uimerdav' traktor nagu tellitult paremasse teeserva ja ka vastutulev veok näis hoo maha võtvat. Traktori taga konutaja mõtles: kas nüüd või ei kunagi, keeras rooli vasakule ja andis gaasi. Ta sabas sõitjatel oli rohkem aega peeglit passida. Ka traktoristil, kes teadis, et takistab liiklust.
Traktorist mööda saamine pole vabandus, et põhjustada laupkokkupõrge. Alarmsõidukil on õigus teha väljasõidul möödasõidu manöövreid ja teistel autodel on kohustus teed anda. Möödasõit ilma peeglisse vaatamata ja ristmikul on liiklushuligaani tundemärk ning pole mõtet üritada kaastunnet tekitada.
Teiseks, sa pole ilmselgelt vaadanud algset artiklit, kus on tee äärde tõmmanud veoauto taga sõitja video. Veoauto oli ilusasti tee ääres ning ruumi oli alarmsõidukile piisaalt. Traktorist möödasõitja alustas möödasõitu enne ristmiku üle pideva joone. Ikka peaksime talle kaasa tundma?
kuidas on vöimalik,. et veoauto on nii udune, et ei näe numbrit ega juhti ega seda kas suunda ka näidtakse. Väga vilets ajakirjanikutöö. Ma olen veenudunu, et see on manipuleeritud video!
Küljepeeglid ja tahavaatepeeglid on ilmselgelt mõeldud huulte värvimiseks ja soengu sättimiseks.
Kes avariis süüdi jäi ja kas rekkajuht juhiluba ka pidi tegema minema?
KOMMENTAARID (69)