38 aastat autojuhi ametit pidanud 1. oktoober 2021 10:02
Sellist tööd ei soovita isegi vihavaenlasele.Pikad päevad ja väike palk.Logistika firmad hoiavad rohkem oma kliente kui oma töötajaid autojuhte.Alused tehakse kokkuhoiu mõttes 1200-1500 kg. ja neid tuleb roclaga tõmmata küll killustikule ja pehmemale mulla pinnasele.Olen isegi ehitanud laudadest alla tugevamat alust,et saaks aluse maha tõmmata.Ehitusobjektidel on lauda küll,aga sinna käivad ehitusmehed peale kusemas ja sina pead neid laudu kasutama.Talvel on sama,keegi ei korista lund,aga näidatakse näpuga ,kuhu panna ja sa pead tegema seda tööd kui ori.Kuus töötunde on olnud 250-300.
Ei jõua ära korrata-põhipalk 600euri pluss päevarahad Euroopa vahet ja Euroopa sisestööl.. puhkuserahad olematud ja pensionile minnes pole midagi suurt saada! Ja veel imestate, miks juhte peale ei tule..päevad pikad, öösiti vaja sõita ning laup. 70 prossa aastas tööpäevad! Iga piimapuki juures kaamera troonid juba mõõdavad pikivahet jm. Trahvirahade tegemine käib täie hooga..
Lisan, et meie 50, 60-s eluaastates mehed alustasime "telgjoone rullimist" Euroopasuunal 90-e algul, kui tööga oli kodus raskusi.. noored naised meil harjusid sellega kuidagi moodi ära, siis praegu noored emad mehi oodata ei soovi väga! Kahe-kolme nädalatagant 5 päeva kodus puhata oleks teema ja eks mõned firmad orjade seda teha lasevadki! Vastasel juhul pole neidki sõidu ehi võtta! Logfirmad võtavad veohinnast koore, mis pole õige.. Andke sulastele ka "kõlli"!
Mis puudutab kaubavedusid, siis ehitage ÜLIKIIRESTI välja normaalne põhiteede taristu. Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu jne. Mitte kellegi närvikava ei kannata pikemalt iga päev trassil nende sõiduoskamatute hüplejatega jagada. Lihtsalt pea pooled sõidukajuhid ei oska absoluutselt sõita. Ja veokaga taga jõnksutada sööb lihtsalt närvid ära. Lisaks veel, iga soovija ei pea lube saama, igaüks ei ole võimeline sõitma õppima. Meil kuidagi ikka saavad need load kätte. Ja nii siis keegi väga ei tahagi seda tööd teha.
Kui keegi väidabki maksvat lihtsa töö eest kõrget palka, unustab ta lisada, et see tuleb väga ebameeldivatel kellaaegadel, väga spets. teadmiste (artiklis eeldati nt. prügiveopiirkonna detailset tundmist) ja väga suure reaalse vastutuse eest (ühe liigutuse valesti teed või tegemata jätad, järgneb kohe trahvilöök). See pole mõnus töö kl. 09-ks kohaleloivamise ja kl. 17-ni arvuti ees istumisega, mil reede pärastlõunast rändab meel juba 2,5 päeva kestvatele nädalavahetuse lõbustustele sõprade seltsis.
„Kuid Eesti ühiskonnal tuleb sarnaselt meie põhjanaabritega mõelda, kust tulevad lihtsamate tööde tegijad."
Kolmkümmend aastat tagasi oleks pidanud selle peale mõtlema hakkams.
KOMMENTAARID (13)