Sisuturundus

Lõputu kaalulangetuse saaga – 5 tegelikku põhjust, miks su kaal ei lange 

Boost Yourself, 30. september 2021 09:23
Foto: Shutterstock

Ilmselt ei ole ma ainus kaalulangetaja, kes on märganud kibestusega neid tublisid inimesi, kes oma hommikujooksust õhetava näoga sotsiaalmeedias figureerivad ning meie piimakohvi ja singileiba süümepiinadega maitsestavad. Lihtsam on nende entusiastlikud näod edasi kerida, oma võileibu edasi süüa ja mõelda, et tervislik vorm ongi mingi kättesaamatu unistus – sest oled ju kõike proovinud ja lõpuks lööd ikka käega.

Tegelikkus ei ole üldse nii must ja valge. Põhjus, miks su kaal ei lange, ei pruugi niivõrd sinus olla, vaid hoopis teadmatuses. Kui kaalulangetusele teadlikult läheneda, saab enda heaks üsna palju ära teha. Jagan sinuga viite põhjust, mis võivad tekitada olukorra, kus sööme justkui õigesti, liigume ka, aga kaal lihtsalt ei lange.  

Stress hoiab lisakilosid kinni

Teen selle kohe selgeks, et üks ülekaalu põhjuseid on kindlasti stress – see võib kaalu tõsta manipuleerides hormoonidega. Stressi mõjul toodab organism rohkem kortisooli, mis suurendab söögiisu ja hoiab pingelisel ajal nii-öelda rasva kinni. Joogast või mediteerimisest võib sisemise tasakaalu leidmisel palju abi olla. Kehasõbralik viis stressiga võidelda on teha sporti, järjepidevalt liikuda ja muuta oma ellusuhtumine positiivsemaks.

Üleliigne sool paneb kaalu seisma

Üllatav fakt on see, et soovimatu kaalunumbri taga võib peituda ka soola liigne tarvitamine. Sellises olukorras ei koosne lisakilod mitte rasvast, vaid veest, mida organism soola lahustamise eesmärgil kehas hoiab. Võid veel üllatuda kui suur soola sisaldus võib olla salatikastmetes, leivas ja valmistoitudes. Kaalulangetuse toetuseks soovitan nii palju kui võimalik ise kodus süüa teha – nii saad kontrollida, mida sa sööd.

Liiga vähe vett paneb keha vett kinni hoidma

Suur osa inimkehast on vesi ja mitmed elutähtsad protsessid toimuvad kehas just selle kaasabil. Vesi aitab ka kehast eemaldada erinevaid mürkaineid, mis omakorda toetab kaalu langetamist. Organism säilitab vett siis, kui jood seda liiga vähe. Niisiis on lahenduseks juua piisavalt vett, et organism sellest paaniliselt kinni hoidma ei peaks. Kaalulangetuse teekonnal proovi vältida vähese toiteväärtusega spordijooke, suhkrusisaldusega gaseeritud jooke – siinkohal võib juhtuda, et saadud lisaenergia talletub kehas lihtsalt rasvana. Päevas oleks ainevahetuse kiirendamiseks vaja juua umbes kaheksa tassi vett.

Jah! Vähene uni teeb paksuks

Puuduliku une mõju kaalule on teaduslikult tõestatud. Vähesest unest tingitud väsimus mõjutab hormooni, mis reguleerib söögiisu. Samuti, kui sa pole end korralikult välja maganud, lohistad end energiapuuduses läbi päeva. Kelle elu see on? Uuringud on tõestanud, et naine, kes magab vähem kui 6 tundi öö jooksul, võtab aastas keskmiselt 5 kg rohkem juurde kui naine, kes magab öösel 7-8 tundi. Mõelda vaid, kui vahva oleks pideva kaalulangetuse asemel hoopis magada. Pööra oma unele tähelepanu, ehk on just see need lisasentimeetrid su vöökohal tekitanud.

Valguvaene toidulaud paneb meid pidevalt näksima

Kehal on kasutada kolm allikat energia tootmiseks: rasv, valk ja süsivesikud. Minu suurim avastus viimasel ajal on kindlasti asjaolu, et kui inimene ei tarbi piisavalt kvaliteetset valku, on kõht koguaeg tühi. Tuleb välja, et kvaliteetse valgu tarbimine on tõeline mängumuutja, sest just valgukogus meie toidus juhib meie isusid. Ehk puust ja punaseks: valguvaene toit põhjustab ülesöömist – sel lihtsal põhjusel, et meie toiduainetööstus jääb üha valguvaesemaks. Isegi kasvandustes kasvanud punane kala sisaldab rohkem rasva kui valku. Keha aga nõuab süüa senikaua, kuni valgunälg on kustutatud – nii tarbimegi rohkem kaloreid ja avastame end süsivesikutest ja rasvadest üle söömas. Üleliigne energia aga salvestatakse rasvana.

Kuna mina sinu und, vee tarbimist, stressitaset ja soola tarbimist mõõta ei saa, siis olen vähemalt nii palju abiks, et soovitan sul tutvuda Boost Yourselfi tervisesegudega, mis sisaldavad taimset valku. Mina ja väga paljud teised tarbijad oleme oma kaalunumbri tänu nende Healthy Weighti tootesarjale kontrolli alla saanud. Sellest on saanud igapäevane hea harjumus. Minu enda lemmikuks on kujunenud mango vahepalasegu, mida naudin kiiremal päeval lihtsalt asteplajumahla või värske porgandimahlaga. Kui aga on aega, teen endale smuuti.

Foto: Boost Yourself

Minu enda lemmikretseptiks on vaid ca 205 kcal sisaldav vahepala-smuuti. Tänu taimsele piimale ja banaanile saan kätte ka vajaliku naatriumi ja kaaliumi koguse.

- Banaan
- Mango proteiinisegu
- Mandlipiim
- Peotäis astelpajumarju
- 100% naturaalne apelsinimahl

Suhtu oma kehasse ja igapäevastesse harjumustesse teadlikult – ja küll siis näed tulemusi!

Fakt on see, et me ei pea olema sportlased, igal hommikul jooksmas käima ega pisarateni jõusaalis rassima, et head välja näha. Saab kavalamalt ka! Vaid üks kehasõbralik otsus päevas toob koos järjepidevusega lõpuks soovitud muutused. Võta elu rahulikult, maga hästi, ära söö liigselt soola, joo vett ja tarbi kvaliteetset valku ning oledki palju õnnelikum, tervem ja kergem.

TAGASISIDE, KUIDAS TAIMSE VALGU TARVITAMINE ON BOOST YOURSELFI KLIENTIDE ELUKVALITEEDI TÕSTMISELE KAASA AIDANUD:

Helen Adamson

Foto: Erakogu

HELEN ADAMSON: „Hakkasin Boost Yourselfi vahepala tarbima aasta tagasi, just juuste pärast. Käisin trihholoogi juures, kes ütles, et kui ma ei söö liha, siis pean võtma mujalt valku juurde, sest juuksed muidu lihtsalt ei kasva. Huvitav ongi see, et kuigi otsus taimset valku tarbida oli eeskätt juuste tervise pärast, siis tegelikult on see muutnud nii palju muid aspekte mu elus – ma toitun hoopis teistmoodi, sest kehal on kvaliteetne ehitusvalk olemas ja see mõjub üleüldiselt suurepäraselt. Teen hoopis teise tasemega sporti – võhma on rohkem, energia püsib ja muidugi see, et saan kohe enesetundest aru, kui unustan vahepala proteiinisegu võtta. Kõht läheb kiiremini tühjaks ja energia on hoopis teine. Olen megarahul, kui palju Boost Yourselfi taimse proteiini tarbimine mu elukvaliteeti muutnud on! Juuksed pole kunagi nii paksud olnud, kõht püsib täis, energia ja võhm sportides on hoopis uuel tasemel.“

AILE: „Kasutasin igapäevaselt ning erinevus kohe märgata. Esiteks, kõht püsib kauem täis ning kadunud on ka magusaisud. Otsisin just pikkadeks päevadeks lahendust, sest tekkisid näksimised ja kõht oli pidevalt tühi. Soovitan!“

KARETH: „Kogu mu elu muutus – kaotasin 6 kg, olen taas rõõmus, energiline ja tahet täis!“

SIRLI: „Lisaks sentimeetritele kadus ka väsimus!“

Boost Yourselfi kodulehelt leiad parimad pakkumised: https://boostyourself.ee/tootekategooria/healthy-weight-proteiin/

Jälgi Boost Yourselfi Facebookis: https://www.facebook.com/boostyourselfestonia

Jälgi Boost Yourselfi Instagramis: https://www.instagram.com/boostyourself/

Artikli autor:

Kati Torim
Teadliku mõtteviisi edendaja
Boost Yourselfi kommunikatsioonipartner

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee