Sisuturundus

Ärevus ja hirm mõjuvad ka hammastele: loe, mida saad teha juba praegu, et neid tervena hoida 

Happy Smile Hambaravi, 25. august 2021 10:07

Foto: Envato Elements

Kas oled üks neist, kes kardab meeletult hambaarsti külastust ning püüab seda võimalikult kaugesse tulevikku lükata? Tea aga, et mida suurem vahe jääb hambaarsti visiitide vahele, seda suurema tõenäosusega võtab hammaste parandamine kauem aega.

Hambaarsti juures soovitatakse käia umbes kaks korda aastas, kuid ka vahepealsel ajal ei tohiks end ära unustada. Meist igaüks saab teha paljutki, et hambad püsiksid terved ning hambaarsti ei oleks vaja lõppkokkuvõttes karta!

Nagu me teame, siis suu ja hammaste tervishoid tuleneb nii suuhügieenist kui ka tasakaalustatud toitumisest, mis on rikas vitamiinide ja mineraalide poolest. Nii nagu meie keha vajab üldise tervise edendamiseks head toitumist ja toitaineid, kehtib sama ka suu ja hammaste kohta.

On teatud vitamiine ja mineraale, millel on positiivne mõju suu tervisele. See, mida tarbime toidu või toidulisandite kaudu, aitab kaasa sellele, kui terved on meie hambad, suu ja igemed. On tõestatud, et teatud vitamiinid ja mineraalid aitavad vähendada suuhaavandeid, hammaste lagunemist ja igemehaigusi. Toitainerikas dieet aitab ka nakkuste ja bakterite vastu võidelda. See on eriti kasulik siis, kui taastud operatsioonist, sealhulgas suuõõneoperatsioonist.

Milliseid vitamiine tarbida?

Näiteks on hammaste tervise seisukohast tähtis A-vitamiin, mis tuleb appi tervete hammaste ja igemete väljaarenemisel ning igemete tervena hoidmisel. A-vitamiin sisaldab beetakaroteeni, antioksüdanti, mis aitab vabastada keha vabadest radikaalidest. Vabad radikaalid kahjustavad rakke oksüdeerimise kaudu.

Tarbida tasuks ka B-kompleksi vitamiine, sest need on abiks lõhenenud huulte, keelepõletike ning suu ja igemete ärrituse ärahoidmiseks.

C-vitamiin võib seespidiselt manustades aidata hambaid tugevdada. Samas on oluline teada, et C-vitamiin ei peaks kontakti hammastega, sest see võib kahjustada hambaemaili.

D-vitamiin aitab aga kaltsiumi meie luudesse ja hammastesse imada ning seeläbi neid tugevdada. Samuti aitab D-vitamiin hambaid mineraliseerida ja ennetada parodontaalseid haigusi. Piisava koguse kaltsiumi tarbimine on oluline hammaste ja luude tervislikuks arenguks, samuti abistab see hea suutervishoiu säilitamisel.

Magneesium aitab kaltsiumi imendumisel, samuti aktiveerib see paljusid B-vitamiine. Magneesium muudab hambad kõvemaks, aitab hammastele tugevat emaili ehitada ja vältida hambaaukude teket.

Milliseid suupisteid valida?

Peale vitamiinide tarbimise tuleb muidugi jälgida seda, mida suhu paned. Magusad (ja rasvased) suupisted maitsevad küll hästi, kuid tarbides neid söögikordade vahel, võivad need põhjustada hammaste lagunemist. Selle asemel eelista snäkkidena näiteks juustu (ja muid piimatooteid), pähkleid või värskeid köögivilju.

Loomulikult ära unusta käia kaks korda aastas hambaarsti vastuvõtul! Broneeri aeg hambaarsti juurde Happy Smile Hambaravis SIIN!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee