Eesti uudised

Kütusehinnad Eesti tanklates kerkisid jälle, valmis tuleks olla uuteks hinnarekorditeks (18)

Ärileht, Ohtuleht.ee, 30. juuli 2021 17:39
Kütusehind, bensiinihind, tankla, bensiinijaamFoto: Erki Pärnaku

Kütusehinnad Eesti tanklates kerkisid taaskord: 95 eest peab välja käima 1,495 eurot liitri kohta, 98 eest 1,509, diisli eest aga 1,229 eurot.

Eesti Õliühingu tegevjuhi Mart Raamat rääkis Ärilehele, et Eesti tanklate kütuse hinnatõusu põhjuseks toornafata hinnatõus maailmaturul. „Tegemist on väga-väga kõrge tasemega. Viimati oli toornafta maailmaturu hind nii kõrge 2018. aasta lõpus,“ sõnas Raamat.

Samal teemal

Mis juhtub edasi lähinädalate jooksul naftaturul, seda on Mart Raamatu sõnul veel keeruline prognoosida: „Palju sõltub sellest, kuidas riigid reageerivad koroonaviiruse Delta tüvele – kui suurematel turgudel nagu USA või Euroopa kehtestakse viiruseleviku tõkestamiseks piirangud, siis langeb ka tõenäoliselt nõudlus ning hinnatõus võib saada oma piiri.“

„Siiski on pigem indikatsioon see, et riigid end lukku ei pane ning globaalne nõudlus nafta järele püsib jätkuvalt suur ehk hinnasurve läheb veel üles,“ kinnitas Raamat.

Refereeritud artikli täistekst Ärilehes.

Kütusemüüjad hoiatasid juba juunis, et kütusehindade tõus ilmselt jätkub. Bensiini hind on kasvanud maailmaturul viimase poole aastaga juba 60 protsenti, aina kerkiv toornafta hind on näidanud, et hinnatõus ilmselt ka jätkub. Põhjuseks ka madalamad nakatumisnäitajad ja inimeste suurem reisimine suvel. Nii Alexela, Olerex kui Circle K tanklaketid hoiatasid, suve algul, et bensiini hinna kasv ilmselt jätkub.

Eestis kerkis bensiini hind rekordtasemele juba 5. juulil. 98-oktaanise bensiini liitrihind oli 1,519 eurot ja 95-oktaanise hind 1,469 eurot. „Hinnatõusu peamine põhjus on see, et nõudlus on suurenenud ja OPEC (Naftat Eksportivate Riikide Organisatsioon) on terve eelmise nädala koos istunud ning terve maailm on seda hinnatõusu sealt oodanud,” selgitas Alexela juhatuse liige Tarmo Kärsna siis. Ta lisas, et OPEC plaanib tootmist suurendada ning arutelud hinna osas jätkuvad.

Lisaks toornafta kasvavale hinnale kergitab Eestis lähitulevikus kütusehinda veelgi aktsiisitõus, seega rekordhinnad on veel ees. 2020. aasta kevadel otsustas valitsus keset kriisi diislikütuse aktsiisimäära ajutiselt langetada. Seaduse kohaselt kerkivad diislikütuse, gaasi ja elektrienergia aktsiisid kriisieelsele tasemele tagasi, ehk 33 protsendi võrra, järgmise aasta maist.

Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuhi Indrek Sassi sõnul moodustavad Eestis maksud kütuse hinnast umbes 60%. Seetõttu on Eesti Balti riikidest ka kõige kallima kütusehinnaga.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee