Eesti uudised

Täiendatud kell 17.35 Ohutusjuurdluse keskuse kommentaariga

Sisejuurdlus: õnnetus parvlaevaga Tõll ei juhtunud inimliku vea tõttu (56)

Toimetas Hindrek Pärg, 28. juuli 2021 14:26
Foto: Irina Mägi

Eelmisel kolmapäeval parvlaevaga Tõll juhtunud õnnetuse ei põhjustanud inimlik viga, leidis TS Laevade sisejuurdlus.

“Vaatasime üle kõik meil olevad materjalid seoses parvlaevaga Tõll juhtunud õnnetusega. Nende põhjal saame otsustada, et laeva juhtinud vanemtüürimees tegi enda poolt kõik, et laev seisma saada,“ sõnas pressiteates Tõllu opereeriva TS Laevade juhatuse liikme ja laevandusvaldkonna juhi Guldar Kivro kolmapäeval.

 „Kõik viitab sellele, et Tõllu õnnetuse puhul oli tegemist tehnilise rikkega. Milles rike täpsemalt seisnes, seda näitab edasine uurimine,“ kommenteeris Kivro õnnetuse sisejuurdluse komisjoni kolmapäevasest otsusest.

Edasiseks uurimiseks kaasatakse kõiki parvlaeval Tõll kasutatavate seadmete tootjaid.

TS Laevadele teadaolevalt algatab iseseisva juurdluse ka Ohutusjuurdluse Keskus, kellega ettevõte teeb igakülgset koostööd, et õnnetuse põhjusteni jõuda. Oma juurdluse teeb ka transpordiameti ohutusosakond.

Õnnetuse hetkel parvlaeva Tõll sillas kõrvalisi isikuid ei viibinud.

Samal teemal

Praamifirma annab rohkem infot edasise uurimise osas uue nädala jooksul.

Ohutusjuurdluse Keskus algatas parvlaeva Tõll õnnetuse ohutusjuurdluse

Ohutusjuurdluse Keskus algatas Kuivastu sadamas parvlaevaga Tõll 21. juulil 2021 juhtunud õnnetuse ohutusjuurdluse. Ohutusjuurdluse Keskus korraldab väga raskete laevaõnnetuse ohutusjuurdlusi, kuid muu laevaõnnetuse ja ohtliku juhtumi korral viib Ohutusjuurdluse Keskus läbi hindamise ja otsustab, kas algatada ohutusjuurdlus või mitte, võttes arvesse laevaõnnetuse või ohtliku juhtumi raskusastet, sellega seotud laeva ja lasti tüüpi ning seda, kas ohutusjuurdluse tulemused aitaksid vältida õnnetusi ja ohtlikke juhtumeid tulevikus.

„Parvlaeva Tõll õnnetuse puhul ei olnud tegemist väga raske laevaõnnetusega, kuid õnnetuse kohta seni kogutud andmete ning TS Laevad OÜ-lt saadud informatsiooni põhjal otsustasime siiski algatada ohutusjuurdluse, et selgitada välja laevaõnnetuse asjaolud ja põhjused sh juurpõhjused,“ märkis Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja Rene Arikas.

Võttes arvesse, et tegemist on reisilaevaga, millele on hiljuti paigaldatud kaasaegne hübriidlahendus ning otsuse tegemise hetkeks (so nädal peale õnnetust) on puudu oluline info toimunu kohta, sai tehtud otsus parvlaeva  Tõll ohutusjuurdluse avamise osas ning teavitatud sellest kõiki seotud osapooli. Peame väga oluliseks tegeleda reisilaevade, sh parvlaevadega aset leidvate juhtumite uurimisega selleks, et parendada nende ohutust ning vältida sarnaste juhtumite kordumist,“ selgitas ta.

Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi struktuuriüksus. OJK viib läbi laevaõnnetuste ohutusjuurdlust väga raskete laevaõnnetuse suhtes, mis on seotud Eesti riigilippu kandva laevaga, leiab aset Eesti territoriaalvetes või on seotud Eesti Vabariigi muude oluliste huvidega. Ohutusjuurdluse ülesanne on selgitada välja laevaõnnetuste asjaolud, põhjused ja tagajärjed ning ohutusjuurdluse tulemuste põhjal kavandada laevaõnnetuste vältimise meetmed. OJK ei tegele süü ja vastutuse küsimustega.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee