Eesti uudised

Täiendatud kell 17.35 Ohutusjuurdluse keskuse kommentaariga

Sisejuurdlus: õnnetus parvlaevaga Tõll ei juhtunud inimliku vea tõttu

Toimetas Hindrek Pärg, 28. juuli 2021 14:26

56 KOMMENTAARI

j
Jass_/ 5. august 2021 12:56
Võimaliku "kü. ber. rün. na. ku" valguses, lihtsalt küsin endalt... Huvitav, mis sagedustel ja võimsustel töötavad meie presidendi turvameeskonna mis iganes valve- ja jälgimisseadmed?? Kuidagi müstiliselt vaikne ja veider on selle õnnetuse põhjuste uurimise- ja avastamisega. Olen kindel, et ma ei ole ainuke, kes sellise rumala mõtte peale tuli...
n
naanu/ 29. juuli 2021 10:27
Kas kersti polegi siis inime, tema ju juhtis tüürimehena eesti laeva?
k
kuidas pidurdada pidurdamatut/ 29. juuli 2021 08:44
On teada ju, et midagi juhtus sildumise käigus. Info on kokku võetud!
p
Poirot/ 28. juuli 2021 23:51
Kes seda sisejuurdlust tegi? Kapten või kapteni abi?
t
TK/ 29. juuli 2021 08:24
Kes tegi- Kadrioru kantselei
j
junga/ 29. juuli 2021 08:45
v
Võtke arvesse mida tahate./ 28. juuli 2021 22:01
pumbake siia mida iganes mulle. Sele laeva edasi tagasi liigutamiseks on üks ja sama kang. Kui inimlik eksitus on välistatud, siis ilmselt unustas Cheeta kangi teises suunas liigutada, et kruvid teistpidi liikuma panna ja lisas hoopis kiirust.
a
anti poliitiliselt aus vastus/ 28. juuli 2021 20:08
ei saa ju ütelda,et üks pikaninaline olend hakkas laeva ,,juhtima''- riik juba kummuli, nüüd praam ka.
p
parteiline ülemvõim/ 29. juuli 2021 08:46
Ära erutu ja riiki juhivad ainult poliitikud oma parteidega.
p
Puhh/ 28. juuli 2021 19:31
Et siis katsetati nö tehisintellekti sellel praamil.
p
Pläma/ 28. juuli 2021 19:20
siililegi selge et KALJULAID mängussellest ka salatsemine ja rukkissepugemine👆
ä
Ära pläma/ 29. juuli 2021 00:08
Kas olid kaptenisillal, et nii kindlalt rääkida tead? Jälle naised saunas rääkisid.

s
see/ 28. juuli 2021 17:57
oli ka kaudselt teatud inimeste süü, kes ei kontrollinud seda kaadervärki korralikult või jättis tähelepanuta muud mürinad kolinad.
a
Ah,. et oligi nii?/ 28. juuli 2021 17:37
Ah, et oligi nii, et president kolas kaptenisillal ringi ja näppis igasuguseid nuppe?
k
koroona tagajärg?/ 28. juuli 2021 17:50
Kuidas saab nii tühm olla? Lugeda ei oska? Aga oma tobedust on vaja veel kirjalikult lehvitada ka! Küsi abi!
p
Pole Kersti inimene./ 28. juuli 2021 18:02
Nagu pealkirjast selgub
m
Mängis / 28. juuli 2021 19:22
p
Praamihuviline/ 28. juuli 2021 17:24
Jube asi on see sotsialistlik riigikord- selle asemel, et näiteks operatiivselt inimesi informeerida, kui pikk on praamisaba ja mis kell võiks üldjärjekorras praamile saada, tegeletakse enda süüst puhtakspesemisega. Peaksin homme kell 17 olema Kärdlas, mis kell ma peaksin sadamasse minema. No mitte keegi ei ütle. Riigifirma värk, klient on viimane, kellele mõeldakse.
p
Poltergeist/ 28. juuli 2021 16:58
Selge, mingid üleloomulikud jõud on jälle mängus. Riigiettevõtetes on see tavaline, juhtub midagi, pole keegi süüdi. Maksumaksja plekib kõik kinni ja kõik on rahul.
r
Rudi/ 28. juuli 2021 16:28
Ehk lühidalt : see Orissaare seeneline ja nestori sigitis POLE inimene! Tema, kommunist nestori poolt ametisse määratud ainurakne kaljulaid toob ainult kahju meile, eestlastele!
t
To - Ruudi/ 28. juuli 2021 18:09
Orisaare seeneline läheb varsti lennukiga Brüsselisse , Edu kaptenile , Tehnilisi veapaprekesi võib juba hakata kokku panema.
t
to Rudi/ 29. juuli 2021 00:11
Nagu lugeda, on Rudi ise ainuraksete seltskonnast. Mats.
b
Busa/ 28. juuli 2021 16:08
See tehniline viga toimus kogu aeg. See kord siis liigagi palju. Ehk siis parvlaeva graafik on tihe ja kogu aeg tehti nn. külgboksi sõitu. See kord siis sedasi.
i
Ikka oma/ 29. juuli 2021 00:14
Neile vihastele ja tigedatele kaabutajatele ei loe miski. Nemad ikka teavad, et President on süüdi ja nemad oma arust teavad. Tegelikkus neile ei loe, neil oma maailm ja omad ettekirjutused, mida öelda.
T
-/ 28. juuli 2021 15:56
Tüüpiline kolhoosiaja mentaliteet meie riigifirmadelt. Isikuliselt keegi süüdi pole, alati on tehnika. Samasugused käpardid nagu RIA-s
m
Mätsitakse kinni/ 28. juuli 2021 15:51
kapten ütleb, kuidas manööverdada. Ja on sel ajal reeglina sillal. See pole mingi autobuss, et annan poisile mängida. Kapten ei teinud oma tääd ja sellest ongi õnnetus. Pole ka välistatud seenelise osalus kaptenisillal, kuhu tal asja pole.

k
Kihnu Jõnn. / 28. juuli 2021 15:45
Nalja kui palju . . . . . . laev lihtsalt sõidab täiel kiirusel ise vastu sadamasilda. Ja mitte keegi ei tea , et miks . . . . . . Estonia põhja minemist hakatakse nüüd , 25 aastat hiljem tõsiselt uurima . Et võtab veel vähemalt aasta aega.
a
Andres/ 28. juuli 2021 15:43
Aga seenetreial ju askeldas kaptenisillal? Mätsime ikka kõik kinni. Mis kõrvalisel isikul sinna asja, kaptenil peavad munad olema ja ära keelama sellised asjad.
l
loomulikult / 28. juuli 2021 15:36
Maailmas pole midagi, mis saaks juhtuda vaid inimliku vea tõttu. Ikka on olemas teine, materiaalne osapool. Kui materiaalset osapoolt vajadusel eelistada, siis muutub inimfaktor sageli olematuks.
m
mida kaagutate ja oletate/ 28. juuli 2021 15:31
"Tõllu õnnetuse puhul oli tegemist tehnilise rikkega. Milles rike täpsemalt seisnes, seda näitab edasine uurimine" - oodake ära ja ärge mängige "tarka".
j
Ja mis sa arvad/ 28. juuli 2021 16:24
et sellest"rikkest" üldsusele edaspidi räägitakse!??
a
ajalugu vaikib/ 28. juuli 2021 15:27
Kaptenil oli ju kaptenisillal abiks meie palavalt armastatud president. Mida
a
Ajaloole/ 28. juuli 2021 16:08
Kas olid siis ise ka seal kaptenisillal, et kindlalt väidad? Tundub olema jutuke a'la naised saunas rääkisid. Tüüpiline kõige halvustaja ja muinasjutuvestja.
t
to ajaloole/ 28. juuli 2021 17:30
Jah, nägid seda paljud oma silmaga, et kaptenisillalt astus välja kapten koos presidendiga. Sina ära kaitse siin seda "armastatud presidenti", kui sa ise praami peal ei olnud. tüüpiline presidendi ja refivalitsuse kaitsja võtab siin järjekordselt sõna. Muinasjutuvestja oled sa ise!
t
To 16:08/ 28. juuli 2021 18:59
Helme olevat rääkinud. Ja seda ometi peab ju levitama.
t
To to ajaloole/ 29. juuli 2021 00:23
Üks järjekordne teadjamees, kes pole vist ise praami näinudki. Paistab, et kaabukontorist on antud järjekordne käsk Presidenti ja ka reformierakonda sõimata ja püüda süüdlaseks teha. Tegelikkus ja faktid sellistele ei loe.
a
Anna/ 28. juuli 2021 15:27
Tahaks teada sellist kindlustusfirmat kes kahjud kinnisilmi korvab.
k
Kindlustusfirma nimi on : / 28. juuli 2021 15:37
''Maksumaksja''.........väääga hea kindlustusfirma, ma ütleks isegi et - parim!
p
Pinocchio/ 28. juuli 2021 23:53
Kui kindlstus ei korva, siis korvab maksumaksja ehk sisuliselt mina, kes ma makse maksan.
k
28. juuli 2021 15:26
kõrvalised isikud, kes piduri asemel gaasi andsid, jõudsid enne kaptenisillalt plehku pista kui tüürimees pidi hakkama "tehnilise rikkega" laeva pidurdama
1
15.26/ 28. juuli 2021 16:09
Sa lõid vedelaks ja lasid jalga? Et täpselt tead.
k
Kotermann/ 28. juuli 2021 15:12
Laevukene seilas peale 'tehnilist riket' lõbusasti Tallinnasse dokki ilma mingite probleemideta.....
a
Aarikas,mitte arikas.../ 28. juuli 2021 15:32
Isegi mitte kohe Tallinna seilanud,vaid paar minutit hiljem.....oli koik asjad ja seadmed korras ja manooverdas end kohe naaberkai äärde....polnud enam mingit probleemi ! Kur adi ufod,tegid aprilli nalja vist !
t
To koterman/ 28. juuli 2021 16:12
Vigastused ju sellised, et sõitmist ei sedanud. Milles asi? Et ikka tigetseda ja halvustada.
t
To - Kotermann/ 28. juuli 2021 16:17
Ei noh . Et kui tehniline rike ja et siis seilas jah . Kihutas uut kaid rammima . "" See tehniline rike "" oli koos kapteniga juba kaptenisillalt lahkunud ja kepsutas kapteni saatel oma rondi poole et suvitamist lõpetada.
t
to 16:12/ 28. juuli 2021 22:24
Mõtle loogiliselt. Kui vahetult enne kokkupõrget läks miskit olulist rikki (elektroonikas või mehaanikas), on natuke üllatav, et kõva pauk vastu maabumissilda ei muutnud viga suuremaks vaid hoopis kaotas selle. Võimalik aga väga vähetõenäoline. Too palun tavaelust näited taolistest kurioosumitest, kus nt. rikkis piduritega autol pärast seina vastu sõitmist pidurid äkki terveks saavad (juhitavus taastub). Päriselus on muidugi kõik võimalik. Tean näiteks autot, mis pärast juhi lahkumist ise käivitus ja vastu seina sõitis. Sellelegi leiti lõpuks selgitus (täpselt ei mäleta, vist hõõgsüüde).
t
to to 16.12/ 29. juuli 2021 00:29
Aru saadav, et sa laevadest midagi ei tea. Aga siis pole ka mõtet targutada ja rumalusi suust välja ajada. Isegi võhikule peaks ju olema selge, et kui laeval oleksid olnud suuremad vigastused, poleks saanud praami ümber pöörata ja autosid ning reisijaid maale lasta. Enne targutamist võiks ikka endale asjad selgeks teha, kuidas laeva juhitakse ja mis tegelikult juhtus jne. Muidu jätad endast ikka väga totaka ja tigeda seltsimehe mulje.
e
e. to 00:29/ 29. juuli 2021 09:44
Selline väitlus kuluks ära avalikus poliitsaates. Piisavalt tehnikainimesena tean, et keerulises juhtahelas vb esineda jabur viga (pistik logiseb, juhe poolkatki) mis kord avaldub, kord kaob. Reeglina aja jooksul viga võimendub, mitte ei kahane (nt. veneaegset telekat tuli pildi nägemiseks üha rohkem rusikaga taguda). Kuid reeglina tähendab nii fataalne juhitavuse kaotus, et mõnest tähtsast komponendist on sinine suits juba välja tulnud või hoovake pooleks. Ok, või arvutiprogramm hangunud. Aga et kaiga kokkupõrge laeva juhitavuse taastas (pinnal püsimine pole hetkel teema) on lausa lõbustav.
e
e./ 29. juuli 2021 10:00
Küll aga võin tuua isiklikust kogemusest näiteid, kus pärast Tähtsa Ülemuse astumist mu tööruumi ja paarile küsimusele vastamist on mu töörutiin/tähelepanu nii palju hajunud, et nö. exeli tabelis jäi üks rida vahele ja sama ülemus võis hiljem teha etteheite, miks töö polnud korralik. Ülemus ise muidugi aru ei saanud, miks keskendunud töötaja mõtet ei tohi hajutada. Kuni temast sai ise samas asutuses reatöötaja, kellelt nõuti eksimise välistamist. Tõenäosus, et laeva juhtimisega oli teisiti, on väike. Aga sel juhul on nood türgi laevad üliohtlikud.

ü
Ütle sa nüüd!/ 28. juuli 2021 14:52
Kus on ikka paadil jultumust! Võtab kätte ja kihutab inimese tahtevastaselt inimese ehitatud kai puruks! Peaks mõtlema selle peale, et edaspidi ehitaks laevu ka inimesed! Kes siin sinisilmne peaks olema?
t
To .-Ütle sa nüüd!/ 28. juuli 2021 16:20
Haa- Haaa . Tehniline rike , ekspertide arvates . Aga keegi ei tea mis rike se oli ja mis katki läks . Asja uuritakse. Kust sa siis tead et tehniline rike , kui ei tea mis katki läks . Aga edasi sai käll seilata ja rike lendas koos kajakatega minema . On ikka häma.
ä
Äkki/ 28. juuli 2021 14:47
u
UFO/ 28. juuli 2021 15:11
Kindlast, võib olla ka Vigala Sassi vaim.
n
Nõutu/ 28. juuli 2021 14:46
Sellega on kõik öeldud sest teame ju et laeval oli ka üks üliinimene. Tähendab et avarii jughtus üliinimese askeldamiste tõttu
p
põhjus/ 28. juuli 2021 15:00
President segas kapteni tööd.
n
Nõutule/ 28. juuli 2021 16:13
See üliinimene olid vist sina. Seepärast kõike nii hästibtead.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee