Sisuturundus

Stressi ja väsimuse vastu aitavad B-vitamiinid 

Nordaid, 1. juuli 2021 09:29

Foto: Envato Elements

Kas oled mõelnud, mida teha, kui oled stressis, väsimus kimbutab ja energiat on vähe? B-vitamiinide kompleks on üks võimalus, millega sellele vastu astuda.

Sa ei ole kindlasti ainuke ega ka väheste seas, kes tunnevad tänapäeval, et stressi on tihti liiga palju. 21. sajand on stressisajand, kus pinge ja tempo üha kasvavad ning inimeste võime sellega toime tulla väheneb.

Pikaaegne stress, ärevus ja väsimus võtavad terviselt kõvasti lõivu. Ka „moodsad“ toitumisharjumused ei soodusta keha loomulikku toimimist – kiirtoidust ei saa inimesed kätte piisaval hulgal mineraale ega vitamiine. Lisaks on tõsiseks probleemiks suurenenud suhkrutarbimine, mis vähendab mitmete toitainete (k.a. oluliste B-vitamiinide) imendumist toidust. Vitamiinide toidust omandamise võime väheneb ka vanusega. 

B-vitamiinid aitavad

Stressi ja ärevust seostatakse põhjendatult B-vitamiinidega. Uuringud on näidanud, et B-vitamiinide toidulisandid võivad vähendada stressi mõju, väsimust ning ärevust. B-vitamiinidest sõltub meie närvisüsteemi, vaimse tervise, immuunsüsteemi ja lihaste heaolu.

Kuna B-vitamiinid on veeslahustuvad, siis organismis need ei talletu ja seega on väga oluline neid regulaarselt organismis uuendada. B-vitamiinid imenduvad kergesti ja neid väljutatakse kiiresti, kui tegemist on kogustega, mis ületavad raku või koe küllastustaseme. Seetõttu on isegi nende erakordselt suurtes kogustes tarbimine organismile suhteliselt ohutu.

Erilist tähelepanu peaksid B-vitamiinide piisavale omandamisele pöörama vanemad inimesed, sportlased, rasedad ja imetavad emad ning seedehaigusi põdevad inimesed.

Uudne ja tõhus spreivitamiin

Kodumaine ettevõte Nordaid on koostöös Eesti teadlastega töötanud välja B-kompleksi sprei ehk pihusti vormi, mis imendub otse läbi suu limaskesta ning jõuab koheselt vereringesse. Uuringud on näidanud, et suhu pihustatava vitamiini imendumine on kiirem ja tõhusam kui tableti või kapsli vormis toidulisandid. Nordaidi B-kompleks sprei sisaldab kuute kõige olulisemat B-vitamiini.

Nordaid B-kompleks sprei sobib hästi taimetoitlastele ning ei sisalda kunstlikke lõhna- ja maitseaineid, toiduvärve, õlisid, soola ega pärmi. See on ka gluteeni, lakotoosi ja GMO vaba.

Nordaidi vitamiinid on leitavad kõigist hästi varustatud apteekidest üle Eesti ja Nordaid.eu.

Milleks vajame B-vitamiine?

B1 vitamiin ehk tiamiin

Seda vitamiini vajame südame ja lihaste igapäevaseks tööks. B1 vitamiinil on oluline roll ka maomahla tekkeks. Tal on ka oluline roll DNA tekkeprotsessides. B1 vitamiini looduslikeks allikateks on: päevalille seemned, pähklid, kaerahelbed, kartul, piimatooted, nisuidud, täisteraleib. B1 vitamiinipuudust võib rohkem esineda inimestel, kes joovad palju kohvi ning tarvitavad alkoholi.

B2 vitamiin ehk riboflafiin  

Vitamiin B2 aitab kaasa terve naha, tugevate küünte ning silmade ja terava nägemise toetamisel.

Samuti abistab ta rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse tagamisel, mis on vajalik nii närvisüsteemi, lihaste kui südamelihase normaalseks toimimiseks. Parimateks looduslikeks allikateks on: maks, mandlid, pärm, juust, piim, kaunviljad. Puudusele võivad viidata huulte ja suunurkade lõhed ning silmade valgustundlikkus.

See vitamiin on vajalik eelkõige naha ja närvisüsteemi heaks toimimiseks. Samuti aitab see toota kehal kasvuhormooni. B3 vitamiinil on avastatud ka kolesterooli ja triglütseriidide taset alandav toime. Selle puudus võib kaasa tuua nahahaiguse pellagra (kare nahk) Samuti osaleb vitamiin nahakahjustuste taastumisprotsessides. Niatsiinipuudusele võivad viidata üldine väsimus, nahakahjustused ning seedeprobleemid. Parimateks allikateks toidust on: maapähklid, kala, maks, teraleib, rohelised köögiviljad.

B5 vitamiin ehk pantoteenhape

Tõstab organismi kaitsevõimet ja toetab immuunsüsteemi, suurendades seeläbi organismi vastupanuvõimet stressile. Tagab seedetrakti hea töö ning omab antibiootikumide toksilist efekti vähendavat toimet. Osaleb rakkude ülesehitusprotsessides ning seeläbi toetab ka närvisüsteemi head toimimist. Aitab ära hoida kortsude teket ning kaitseb enneaegse vananemise eest. Parimateks allikateks toidust on: maks, rasvane kala, linnuliha, maapähklid.

B6 vitamiin ehk püridoksiin

B6 vitamiin osaleb punaliblede tootmisel, aitab kaasa hapniku transpordile organismis, mis omakorda aitab tugevdada immuunsüsteemi ning aitab kaasa kurnatuse ning väsimuse vähendamisel. B6 vitamiinil on oluline roll hormonaalsüsteemi regulatsioonis kuna ta aitab kaasa melatoniini, serotoniini ja dopamiini tootmisele. Kuna B6 vitamiin osaleb ka valkude ainevahetuses, siis on sportlastel seetõttu suurenenud B6 vitamiini vajadus. On leitud ka, et see vitamiin vähendab naistel premenstruaalsündroomi vaevusi. Parimateks allikateks toidust: rasvane kala, pähklid, maks, avokaado.

B12 ehk kobalamiin

B12 vitamiinil on oluline roll rasvade, süsivesikute ja aminohapete ainevahetuses ning energia tekkeprotsessis. Ta aitab kehal vabaneda homotsüsteiinist ning seeläbi vabaneda jääkainetest. Kõrget homotsüsteiini taset peetakse mitmete südamehaiguste riskifaktoriks. Kuna B12 vitamiin osaleb vere punaliblede valmimise protsessis, siis aitab ta vähendada aneemiat. Parimateks allikateks toidust on maks, muna ja piimatooted, liha, linnuliha, juust.

 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee