Juhtkiri

Juhtkiri | Riigikogulane sõitis rahvast üle (7)

Ohtuleht.ee, 4. mai 2021 18:55
Foto: Kuvatõmmis/sotsiaalmeedia
Riigikogu keskerakondlasest liikme Igor Kravtšenko tegu, mille puhul ta sõitis riigikogu ukse ees politseinikuga rääkinud meeleavaldajale autoga meelega otsa, oli ohtlik ja seetõttu tingimusteta taunitav. Poleks ta õigel ajal pidama saanud (ehk oli abiks hoopis auto automaatne pidurdussüsteem) või oleks jalg pedaalil vääratanud, oleksid tagajärjed võinud hoopis kurvemad olla. Lossiesine plats pole sõidutee ning seega peab autojuht seal jalakäija eesõigusega arvestama. Tagatipuks ei peatanud keskerakondlast seegi, et müksatu ajas parajasti korravalvuriga juttu.

Et liiklusraev tuleb peatada juba eos, siis on Kravtšenko enda seisukohtadest olulisemgi uuenemist deklareerinud Keskerakonna reageering juhtunule. Riigikogust lahkumine saab olla Kravtšenko otsus, olgugi et ta sõitis otsa iseenda tööandjale ehk siis rahva esindajale, kelleks too meeleavaldaja ju oli ning seda hoolimata oma maailmavaatest. Aga seda, kas jalakäijat allaajamisega ähvardanud Kravtšenko sobib partei liikmeks, saab otsustada ikka Keskerakonna juhatus.

Tolle erakonna juht Jüri Ratas lasi jälle käest võimaluse näidata, et erakond on ka tegelikult ja mitte ainult sõnades uuenenud, sest paraku ei nõuta, et patustanu lahkuks riigikogust – on ta ju oma käitumist kahetsenud. Aga kuidas on asjalood sellega, et ta kuulub ikka Keskerakonda? Kui see küsimus pole teemaks, nagu kinnitab erakonna peasekretär, siis tähendab see ju seda, et keskerakondlased jagavad Kravtšenkoga endistviisi samu väärtushinnanguid. Samas ei üllata need seisukohad sugugi, sest Ratas on varemgi viskunud ministeeriumi vara omatahtsi kasutanud Mailis Repsi, aga ka Peeter Järvelaidi ning loomulikult kriminaalkorras süüdi mõistetud Kalev Kallo kaitsele.

Eestis algatas kunagi jõmlusevastase kampaania Res Publica, juhtides tähelepanu keelatud kohas parkimisele ja sellele, et kaasliiklejatega ei arvestata. Venemaal ja mujalgi võitleb liiklusmühakatega liikumine „Stop ham“. Meil on aga Kratvšenko hoopis Tallinna Linnatranspordi ASi nõukogu liige, kus ta peaks seisma ühistransporti puhul hea ka liikluskultuuri edendamise eest. Kas linnapea Mihhail Kõlvartigi peas pole hakanud põlema ohutuluke, et liiklushuligaan ei sobi linnatransporti juhtima?

Samas kergitas Kravtšenko juhtum üles vana küsimuse – miks peavad riigikogulased autoga otse treppi sõitma, vaid paari meetri kaugusele uksest? Riigikoguesine olgu sõidukivaba väljak, mis on mõeldud kasvõi Eesti Hyde Parki kõnekoosolekuteks, saadikute parkla aga tehtagu kuhugi all-linna, nagu see on varemgi korduvalt jutuks olnud.  

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee