Kommentaar

Mehaanikainsener Tiit Tiidemann | Estonia huku peapõhjus polnud laevanina ärakukkumine (1)

Tiit Tiidemann, mehaanikainsener, PhD, 10. veebruar 2021 18:35
Foto: Ly Menov / ETA / Õhtuleht arhiiv

Praegu käivad riikide vahel läbirääkimised, sest Estoniat tahetakse merepõhjas uurida. Aga mida täpsemalt? Jurist Margus Kurm kahtlustab, et laeva uputas mingi sündmus, mida Rootsi valitsus otsustas varjata. Kuidas see peaks aga vraki peal välja paistma? Räägitakse millest iganes – küll kahest Estonis küljel olevast august, allveelaeva otsasõidust ja riiklikult varjatud relvaveost.

Laevajuhidki olevat süüdi, sest polevat õige kiirusega sõitnud. Juttu on olnud ka ametlikust versioonist – nõrk vöörivisiir pudenes konstruktsioonivea tõttu tormi käes ära ja kogu lugu! Ei suudeta põhilise konstruktsioonivea suhtes end selgelt väljenduda. Ikka veel!

Tegelik põhjus

Laevanina, mis on kujundatud lahtitõstetava vöörivisiirina, on kahtlemata nõrk koht, sest alus võib sõita näiteks vastu kaljut, kaid ja vee peal ulpivat allveelaeva. Kuid selle kaotus pärast hingede ja kinnitite purunemist tormi käes ei tohiks laeva küll põhja viia.

Vastavalt mereohutusereeglitele peab selle ärahoidmiseks olema selliste parvlaevade avatava ninaosa taga ohutusuks. Et kui vöörivisiir ununeb lahti või kui laevanina saab pihta ja kukub ära, siis takistab see vee tungimist autotekile.

Edasi lugemiseks:

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee