IKEA | Sisuturundus

VIDEO | Kodukontoris töötades tekivad vaevused? Treener Egle Eller-Nabi näitab, milliseid harjutusi teha! 

IKEA | Video: Tatjana Iljina, Rauno Vahtre, Hannes Dreimanis, 4. veebruar 2021 00:00
„Suur osa inimesi ei ole kodu sisustades arvestanud, et soovivad seda kasutada ka kontorina. Kui kontor on ikka enamasti möbleeritud nii, et oleks võimalikult hea tööd teha, siis kodus ei ole tingimused alati samad – näiteks laua kõrgus, reguleeritav tool, hea valgustus,“ räägib Confido Heaolukeskuse juht ja treener Egle Eller-Nabi.

Egle nendib, et kodus võib istumisasend tekitada veel rohkem pingeid kui kontoris töötades. „Kontoris on arvestatud sellega, et inimesel oleks võimalikult hea oma tegevusi teha. Kui kontoris liigud kolleegidega pausile, koosolekule, lõunale või tullakse juttu vestma, siis kodus võib isegi juhtuda, et jääd tundideks ühte asendisse. Nii muutub liikumine jääb järjest vähemaks,“ toob Egle välja.

Pikema perioodi jooksul võivad tekkida ka erinevad probleemid, kangeks jäänud lihaste ja valude näol. Mõnel avalduvad need kiiremini ja teistel hiljem. „Me oleme töötades tihti kössi vajunud. Õlad ees ja selg rohkemal või vähemal määral küürus. Selline asend ei põhjusta mitte ainult lihaskaebusi, vaid mõjutab ka hingamist ning seedimist. Tagajärjeks lihasvalud, uimasus, peavalud, probleemid seedimisega. Just viimast ei seostata tihti valede asenditega,“ selgitab Egle. Lõppude lõpuks hakkab kõik aga mõjutama nii emotsioone, immuunsust kui ka töö produktiivsust.

Egle tuletab meelde, et inimese keha ja vaim on üks tervik. „Asendid, milles oleme, mõjutavad ka meie emotsionaalset poolt. Samuti põhjustab kuvariga töötamine silmade väsimust. Et vabastada end sundasenditest ning puhata silmi, tuleks teha regulaarselt pause. Sealjuures ei ole paus telefonis istumine. Paus tähendab, et silmad saavad puhata ning keha võimaluse liikuda,“ lisab ta.

Egle nipid, mida rakendada kodukontoris töötades:

- Pane endale meeldetuletus tõusta püsti, kõndida või võimelda. Seda võiks teha vähemalt iga 60 minuti tagant. Sellel ajal väldi ekraani.

- Võimalusel mine mõnel korral päevas värske õhu kätte.

- Püüa telefoniga vesteldes ringi liikuda.

- Ära aseta jalgu risti.

Vaata videost, milliseid harjutusi Egle soovitab teha!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee