SOOMLASED TULID JÄLLE APPI: 2006. aastal tekkis õlireostus Tallinna ja Kopli lahel ning jälle tulid soomlased appi. Nüüdki jälgivad nad murega Eesti vetes toimuvat.Foto: Mati Hiis
Toimetas Hindrek Pärg 31. jaanuar 2021 12:19
Reedel kirjutas Õhtuleht, kuidas Pakri saari ümbritseval Natura 2000 loodusalal võtab hoogu veider ja keskkonnaohtlik äri – ühelt tankerilt kinnitatakse voolikud teise külge ja algab kümnete tuhandete tonnide plahvatusohtlike kütuste ümberpumpamine. Äsja keskkonnaministriks saanud Tõnis Mölder peab olukorda ohtlikuks ning juhul kui see on toimunud loodusalal, siis lausa illegaalseks. 

Kuna PPA vastutab ümberlaadimise lubade väljaandmise eest ning nende laevastik tegeleb reostustõrjega, siis informeeris Mölder olukorrast siseministrit. „Oluline on pidada ühist dialoogi teiste ministeeriumite, sh majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, Eesti sadamate ja merendussektori inimestega, et leida olukorrale keskkonda hoidev ning majanduslikult efektiivne lahendus,“ ütles keskkonnaminister pressiteates.

Minister nentis, et ka ohtliku kauba ümberpumpamise jaoks tuleb ettevõtetele pakkuda võimalusi, kuid need peavad olema allutatud rangele kontrollile ning kaetud riskile vastavate tasudega. „Kui keegi reklaamib, et Eesti vetes saab odavalt ja riigi tähelepanuta oma ohtlike kaupadega hoiualal majandada, siis selle lõbu lõpetame kahtlemata ära. Meil peab olema selge ülevaade, mida ja milleks tehakse ning kui suured riskid selle kõigega kaasnevad,“ rõhutas Mölder.

Vastavas poliitikakujundamises tuleb Mölderi sõnul lähtuda ka naaberriikide kogemusest ja reeglitest, et olukord Läänemere ääres oleks võimalikult ühetaoline. „Oluline on suhtlus eelkõige kolleegidega Soomes, sest meil on mõistlik põhjanaabritega ühist joont hoida,“ lisas ta.

„On ilmselge, et ohtliku kauba ümberlaadimine merel – eriti looduskaitsealal – tähendab, et õnnetus hüüab tulles. Meil on aga nüüd võimalik sekkuda ja asi kontrolli alla võtta enne, kui midagi juhtub“.

Osaliselt Pakri hoiualal olev ankruala loodi 2007. aastal. Keskkonnaministeerium kooskõlastas ankruala moodustamise tingimusel, et hoiualale jääval osal ei tehta tegevusi, mis võivad ohustada kaitstavat ala ja liike ning koostatakse ka vastav meetmekava ohtude vältimiseks. Kui neid tingimusi pole täidetud, siis on see tegevus illegaalne.

Samal teemal

Kommentaarid  (20)

kunagine keskkonnaminister 1. veebruar 2021 10:38
nüüdne rahanduse juht... Kes ja millal üldse lubas, veel tasuta, selle Pakri saare saaga, kas veel-enam mäletab? Klaipeda sadamast Valgevene transiit hakkab ka kaduma, ja suurendab Ust-Luga kaudu Soome lahe koormust, ümberringi kasvab raudne haare - gaasi, nafta ja naftasaaduste saamiseks või lahtisaamiseks. Lääneriikidelgi omad huvid.
Kaja Kallas võta 1. veebruar 2021 10:24
kordki vastutus ja astu tagasi mitte ära hoia kümneküünega peaministritoolist kinni
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS