
IKEA kataloogi kõige esimese number avaldati ligi seitse kümnendit tagasi – 1951. aastal. Selle kaanel ilutses ikooniline tugitool MK Wing Chair ja kataloogi tiraaž oli 285 000. Väljaanne jõudis kõrgpunkti 2016. aastal, kui seda trükiti üle 200 miljoni eksemplari enam kui 50 turul. Kataloogi viimase numbri tiraaž oli seevastu 40 miljonit.
Otsus paberkujul kataloogi väljaandmine lõpetada on osa IKEA soovist muutuda digitaalsemaks, sest tarbijad otsivad üha enam inspiratsiooni internetist ja teevad veebi kaudu rohkem oste. Suve lõpu statistikaga oli IKEA internetimüük kasvanud viimase aastaga 45%.
Inter IKEA Systemsi tegevdirektor Konrad Gruss ütles, et huvi kataloogi vastu on alla käinud. „Eksemplaride arv on vähenenud, ent me oleme näinud, et inimesed kasutavad palju rohkem meie veebisaiti, rakendusi ja sotsiaalmeediat. Kataloog on muutunud ühe vähem oluliseks,“ mainis Gruss. Tema sõnul on paberkujul väljaande lõpetamine emotsionaalne otsus, sest see on olnud oluline osa IKEAst – nii talle kui ka paljudele teistele töötajatele.
Traditsiooniliselt on kataloog hõlmanud üsna suure osa IKEA turunduseelarvest, ent Gruss keeldus kindlaid numbreid jagamast. Säästetud raha kulutatakse turundustegevuseks veebis ja muudes kanalites.
Kataloog ei vaju unustuse hõlma skandaalideta. Näiteks tekitas selle 2012. aasta Saudi Araabia versioon palju poleemikat, sest kataloogist olid eemaldatud kõik kujutised naistest. Ettevõtte sattus seetõttu võrdõiguslaste suure pahameele alla.
Kommentaarid (4)