Eesti uudised

Turundusspetsialist: „Ettevõtja, kes musta reede kampaaniat ei tee, on rumal.“

AHNUS KUUBIS? Miks on musta reede allahindlused Eestis nii nirud (4)

Kristjan Väli, Aare Kartau, 27. november 2020 10:58
Foto: Martin Ahven
USAst alguse saanud ostuhullus – must reede – on Eestisse kinnistumas sama tugevalt kui halloween. Kaubanduskeskuste esindajad ja turundusspetsialist kiidavad justkui ühest suust, et see paneb rahva ostlema. Iseasi, et ehkki musta reede soodushindu näeb pea igas poes, on Eestis tegelik hinnaalandus tihtilugu väike või sootuks näiline. Miks nii?

Must reede (black friday – ingl. k.) on 1950ndatel USAst alguse saanud soodusmüügikampaania, mille raames paisatakse müügile kaupa kohati ulmeliste soodustustega. Euroopasse jõudis ostufenomen alles 2010. aasta paiku. See kinnitas kanda esmalt Suurbritannias – eelkõige tänu USA e-kaubandusega tegelevale suurettevõttele Amazon. Järgnevatel aastatel levis musta reede nimeline kaubanduspüha ka teistesse Vana Maailma riikidesse, sealhulgas Eestisse. 

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

26.10.2021
MUST REEDE | Millisel juhul on šoppamine õigustatud ja millal tasuks rahakotirauad kinni hoida?
27.10.2020
MUSTAL REEDEL PIGISTAME VIIMASE VÄLJA! Sariskeemitaja upitas Eestis „soodushinnad“ kõrgemaks kui tavalised
27.10.2020
MUSTA REEDE HULLUSED: Eestitki vallutavat USA ostupüha saadavad pankrotid ja paraad, miljardid ja kähmlused