Turundusspetsialist: „Ettevõtja, kes musta reede kampaaniat ei tee, on rumal.“
AHNUS KUUBIS? Miks on musta reede allahindlused Eestis nii nirud (4)
, 27. november 2020 10:58
Foto: Martin Ahven
USAst alguse saanud ostuhullus – must reede – on Eestisse kinnistumas sama tugevalt kui halloween. Kaubanduskeskuste esindajad ja turundusspetsialist kiidavad justkui ühest suust, et see paneb rahva ostlema. Iseasi, et ehkki musta reede soodushindu näeb pea igas poes, on Eestis tegelik hinnaalandus tihtilugu väike või sootuks näiline. Miks nii?
Must reede (black friday – ingl. k.) on 1950ndatel USAst alguse saanud soodusmüügikampaania, mille raames paisatakse müügile kaupa kohati ulmeliste soodustustega. Euroopasse jõudis ostufenomen alles 2010. aasta paiku. See kinnitas kanda esmalt Suurbritannias – eelkõige tänu USA e-kaubandusega tegelevale suurettevõttele Amazon. Järgnevatel aastatel levis musta reede nimeline kaubanduspüha ka teistesse Vana Maailma riikidesse, sealhulgas Eestisse.
Edasi lugemiseks:
Digipaketiga saad lugeda kõiki Õhtulehe, Naistelehe, Tiiu, Nipiraamatu, Kodukirja, Toidutare, Eesti Ajaloo ja Kalale! Looduses artikleid. Lisaks saad lugemisõigust jagada 4 sõbraga. Tellimus olemas? Logi sisse
4 KOMMENTAARI