Jõulud | Sisuturundus

Kirurg vastab: kuidas jõulusöögid kaalu mõjutavad ning mil moel saada tippvormi? 

Troost Kirurgia, 27. november 2020 12:39
Foto: Envato Elements
Jõulud ja pidusööming käivad alati kokku. Pärast eriti rammusaid jõulueineid vaatab enamik meist aga peeglisse ning raputab pead – kas oli vaja nii palju süüa? Uue aasta saabudes antakse lubadus kaotada kaalu ning saada tippvormi. Kahjuks jääb see paljudel siiski saavutamata. Miks see nii on ja kuidas jõuluaegne ülesöömine meie keha mõjutab, räägib kirurg Sven Troost.

Kas ja kui palju mõjutab jõuluaegne külluslik pidusöök meie kehakaalu?

Jõulupidusöökidel ei ole kehakaalule erilist mõju, kuna rasvade ladestumine on pikemaajalisem protsess. Ei ole mõtet ennast pühade ajal piitsutada. Normaalse kehakaalu saavutamine ja hoidmine ei peaks olema seotud negatiivsete emotsioonidega ega positiivse jõulumeeleolu rikkumisega. Veel parema enesetunde nimel soovitaksin teha enne pidusööki näiteks väike jooks või kepikõnd.

Pärast pühi lubatakse endale, et nüüd algab dieet ja regulaarne trenn. Paljud sellised katsed lähevad nihu. Miks?

Kui toitumis- või treeningkava ei paku naudingut, vaid põhjustab pidevat stressi, ei suuda ka kõige tugevam inimene seda lõputult taluda ja annab alla. Siiani ei ole ükski imedieet teaduslikku tõestamist leidnud. Nende toime seisneb suures osas selles, et inimene hakkab söömisele tähelepanu pöörama ning välistab halva toidu ja ülemäärased toidukogused. Kui valitud toidud või dieedipidamise protsess iseenesest pakuvad naudingut, on positiivne tulemus tõenäoline. Sama on treenimisega – vastumeelselt kaua ei jaksa. Tuleb leida sobiv ala või seltskond, sest sotsiaalne aspekt võib palju muuta

Tõestatud on intensiivse dieedipidamise vastupidine efekt – pärast 10 kilo kaotamist võetakse 15 kilo juurde, siis jälle 10 maha ja 15 juurde.

On igaühel võimalik treenimisega unistuste vorm saada?

Tööinimesel pole võimalik treenida kaks korda päevas, nii et ainult trenniga tippvormi saavutada võib vahel olla keeruline. Paljud inimesed unistavad aga ihaldatud sixpackist, mida on loomulikul teel võimalik saada vaid 15% inimestest.

Päris kindlasti ei saa treenimisega välja veninud kõhtu lamedaks ja lihaseliseks. Paljudel meestel tekib keskeas ettevõlvuv kõht, mida nimetatakse õllekõhuks, aga tegelikult on lihased ja neid ümbritsevad sidekirmed välja veninud. See võib, aga ei pruugi olla seotud rasvade ladestumisega. Kõhulihaste treenimine on sel puhul muidugi esmatähtis, kuid sidekirmeid kahjuks treenida ei saa ja kõht võib jääda punnitama vaatamata treenitud lihastele. Sama lugu on mitu korda sünnitanud naistega, kelle kõht on välja veninud. Kahjuks neid muresid ainult trenniga lahendada ei saa.

Mis on alternatiivsed lahendused?

Keegi ei ole kohustatud ilukirurgia suunas vaatama, kuid võib teadvustada, et see on üks alternatiiv – neile, kelle jaoks on hea väljanägemine oluline. Kõhuplastika, kas rasvaimuga või ilma, on mõeldud kõhu kuju korrigeerimiseks lõtvunud naha puhul. Sõltuvalt peamiselt geneetiliselt määratud naha ja lihaste struktuurist lõtvub kõigil kõht vähem või rohkem seoses vanuse kasvuga ja naistel näiteks raseduste järgselt.

Lihaste trimmimine toimub koos naha trimmimisega, kuna nahalõikest ei pääse ja siis on juba mõtet ka nahka pingutada. Kui operatsiooni peaeesmärk on naha pingutamine, siis on peaaegu alati ka lihaskorrektsioon aktuaalne.

Rasvunud patsientidele on hetkel tõestatult kõige efektiivsem ravi bariaatriline operatsioon ja kehakontuure korrigeerime alles 1,5–2 aasta möödudes kaalu alandavast operatsioonist. Siin ei ole primaarne mitte ilu, vaid tervis.

Tutvu Troost Kirurgia võimalustega SIIN!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee