Sisuturundus

4 lihtsat viisi, kuidas kodus oma suutervise eest hoolitseda 

Happy Smile Hambaravi, 25. november 2020 15:40
Foto: Envato Elements
Hambaarstid panevad ikka ja jälle südamele, et inimesed käiksid vähemalt kaks korda aastas hambaarsti vastuvõtul. Ainult hambaarsti külastamisest aga ei piisa – igaüks saab omaenda kodus üsna palju ära teha, et tema suutervis oleks korras.

Happy Smile Hambaravi annab selle tarbeks mõned kasulikud nõuanded.

Pese hambaid kaks korda päevas. Hambaid on vaja pesta kaks korda päevas korraga kaks minutit. Mõistlik on kasutada pehmete harjastega hambaharja, et see tegevus oleks võimalikult mugav.

Harja väikese nurga all ja puhasta ka igemed. Pööra harja 45 kraadi nurga all nii, et pääseksid harjastega hammaste ja igemete vahelistesse kohtadesse, kus katt võib peituda. Kasuta hambaharja ka kohtades, kus hambad ja igemepiir kokku satuvad.

Eelista fluoriidiga hambapastat.

Kasuta hambaniiti. Hambaniidi kasutamine on oluline osa suuhügieeni harjumustest. See puhastab ja eemaldab hammaste vahele kleepunud toidu, mis omakorda vähendab suus olevate bakterite ja katu hulka. Hambakatt on justkui kleepuv kile, mis koguneb hammastele ja aitab omakorda kaasa hambaaukude ja igemehaiguste tekkele.

Kuidas hambaniiti õigesti kasutada?

- Võta umbes 50cm hambaniiti. Hambaniidi korrektseks hoidmiseks keri suurem osa hambaniiti mõlema käe keskmise sõrme ümber. Jäta hammastele ainult umbes 2-4cm niiti.

- Järgmisena hoia hambaniiti pöidla ja nimetissõrmega pingul.

- Aseta hambaniit kahe hamba vahele. Libista hambaniiti ettevaatlikult üles ja alla, hõõrudes seda iga hamba mõlemale küljele. Ära libista hambaniiti igemetesse. See võib sinu igemeid kriimustada või verevalumeid tekitada.

- Kui hambaniit jõuab sinu igemeteni, kõverda hambaniiti moodustades C-kuju. See võimaldab hambaniidil siseneda igemete ja hamba vahele.

- Korda neid samme kasutades iga hamba puhul uut puhast hambaniiti.

Ära tee toiduga hammastele liiga. Võimalusel vali toidud ja snäkid, mis ei teeks hammastele liiga. Hammastele head snäkid on näiteks täistera kreekerid, leib, juust (hea kaltsiumiallikas ja madala suhkrusisaldusega) ning pähklid (madala suhkrusisaldusega ja rohkelt „häid“ rasvu). Ka köögiviljamahlad on üks nutikas viis, kuidas köögivilju süüa, ilma et need hammaste külge kinni jääksid. Seega, kui soovid tarbida köögivilju vedelal kujul, hangi mahlapress ja leia oma lemmikkooslus.

Väldi pidevat snäkkimist. Kodus aega veetes võib käsi väga lihtsasti haarata snäkkide järel. Püüa endale mitte sellist harjumust tekitada. Suhkrurikkad, töödeldud ning happelised toidud ja joogid võivad sinu hambaemaili söövitada, põhjustades seeläbi hambaauke.

Meeles tasuks pidada kaht soovitust: joo vett ja pea pausi. Tähtis on söögikordade vahel pausi pidada (et ei näksiks pidevalt) ning loputada suud pärast iga söögikorda.

Kui hammastega on mõni mure või need hakkavad valutama, siis ei tasu oodata. Et situatsioon ei päädiks hamba kaotamisega, mine kohe hambaarsti juurde vastuvõtule. Happy Smile Hambaravi meeskond soovib kõikidele tervist ning ootab plaanilisele vaatlusele või konsultatsioonile. Vaata täpsemalt SIIT

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee