Juhtkiri

Juhtkiri | Mailis Repsi mugav elu meie arvel 

Ohtuleht.ee, 17. november 2020 19:15
Kas ministrile on antud ametiauto koos juhiga selleks, et viimane sõidutaks ka ministri pereliikmeid, viiks neid kooli, lasteaeda, muusikakooli, ujulasse, sünnipäevadele, logopeedi juurde ja tagasi ning käiks ka poest süüa toomas? Tegelikult pole sellist küsimust vaja esitadagi, sest vastus peaks selge olema. Põhjamaade väärtushinnanguist annab aimu Rootsi poliitiku Mona Sahlini saatus. Sahlin pidi valitsuse krediitkaardiga ostetud sukkpükste pärast loobuma asepeaministri kohast.

Kas Eesti aga on Põhjamaa, kui haridusminister Mailis Reps ei leia midagi taunimisväärset selles, et ministeeriumi autojuht väikebussiga iga päev tundide kaupa tema kuut last teenindab. Et ka minister ise sõita saaks, selleks on riigi raha eest ostetud lisaks väikebussile teiseks ametisõidukiks sõiduauto. Reps arvab, et riiklik lastevedu on praktiline, sest tal endal võtaks see õhtul poolteist tundi.

Samal teemal

Kõik oleks ju korras, kui Reps või tema tegemisi toetav erakond ostaks ise väikebussi ja palkaks juhi, kelle päevatööks olekski suure pere logistika korraldamine ja sisseostude tegemine. Praegu laseb Reps selle maksumaksjal kinni maksta. Koos väikebussi kõigi kulude ja juhi palgaga ei ole summa sugugi väike.

Tegelikult pole kogu teemas midagi uut, sest nurinat selle üle, kuidas Reps on ministrina nii autosid kui ametnikke oma pere kasuks tööle pannud, on meediasse laekunud varemgi ja sugugi mitte ainult ühel korral. Teemat on ka uuritud, kuid Reps on tundnud end sedavõrd kindlalt, et on mugavat elustiili jätkanud. Reps ei eita isegi ametibussiga välismaal isiklikel eesmärkidel reisimist.

Kuid isegi segastel 90ndatel oldi sarnase juhtumi ilmsikstulekul resoluutsed –  siseministeeriumi kantsler Jaan Toots kaotas koha, kuna oli lasknud politseiametnikul vedada oma last ametiautoga kooli ja koju. Kas Jüri Ratase ajal on eetiline mõõdupuu 90ndatega võrreldes samal tasemel või on Repsile Tootsiga võrreldes rohkem lubatud?

Muide, lahendus riigi autopargi sotsiaalse kontrolli all hoidmiseks on lihtne ja seda on varemgi pakutud. Autole tuleb kanda riigiauto logo või paigaldada eriseeria numbrimärgid. Pole vaja oletada, miks ametnikud ja ministrid sellele kõigest hingest vastu sõdivad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee