Eesti uudised

Eesti Raudtee erastamine peatus määramatuks ajaks 

Tõnis Erilaid , 18. jaanuar 2001, 00:00
RAHAVAGUNID: Venemaa transiitveosed toovad riigile läbi erastamata Eesti Raudtee tulu. Arhiiv
Tallinna halduskohus peatas eile Eesti Raudtee erastamise kuni lõpliku otsuse tegemiseni. Eesti ärimeestest koosnev Raudtee Erastamise rahva aktsiaselts (RER) vaidlustas erastamisagentuuri otsuse, millega Eesti Raudtee erastati tundmatu taustaga Rail Estoniale 1,7 miljardi krooni eest.

Kasumit tootev riigiettevõte Eesti Raudtee võib sellega raskustesse sattuda, on varem hoiatanud peadirektor Parbo Juchnewitsch. Tema sõnutsi tuleb suur tagasilöök suhetes Venemaaga, sest sealt tulevad ainsad kaubavood, millega ER raha teenib. “Kauba saatjad vajavad kindlust,” on märkinud Parbo Juchnewitsch.

Samas ei ole Rail Estonia hoolimata lubadusest juba 13. või 15. jaanuaril teatada, millise suure raudtee-ettevõttega ta koostööd tegema hakkab, seni partnerit leidnud. Väärtuselt teise erastamispakkumise (1 miljard krooni) teinud Baltic Rail Service`i (BRS) osanik Edward Burkhart on juba varem pidanud võimalikuks, et lõppkokkuvõttes antakse Eesti Raudtee BRSile.

“Minu hinnangul ei vii Rail Estonia pakkumine kusagile, neil pole strateegilist partnerit, pole investorit,” on ta öelnud.

Burkharti sõnu, et erastamisel rikkus erastamisagentuur iseenda kehtestatud reegleid, kinnitab ka RERi juhataja Rain Tamm, kes ütles BNSile: “(Erastamisagentuuri) nõukogu võiks oma veast aru saada ja seda tunnistada ning otsuse ümber teha, tagades nii erastamise sujuva kulgemise.”

Kui kohtuvaidlus venib ja otsuseid kaevatakse edasi, võib erastamisprotsess peatuda vähemalt sügiseni.

Eesti Erastamisagentuuri nõukogu otsustas erastada Eesti Raudtee detsembri keskel Rail Estoniale, mille suur-omanik (vähemalt 90 protsenti) on rahvusvaheline konsultatsioonifirma Kingsley Group. Kingsley lootis kiiresti leida strateegilisi partnereid Põhja-Ameerika raudtee-ettevõtete seast, kuid pole siiamaani teatanud ühegi võimaliku osaleja nime.

“Eesti Raudtee uued omanikud jäävad saladuseks kuni ettevõtte väärtusuuringute lõppemiseni, milleks on aega veebruari lõpuni,” ütleb nüüd Rail Estonia projekti nõustaja Joakim Helenius. “Meie advokaatide arvates ei vasta Rail Estonia pakkumine erastamistingimustele, pole kunagi vastanud ja on vähetõenäoline, et hakkab 45 päeva pärast vastama,” vastab talle

Äripäeva

veergudel BRSi juhatuse esimees Edward A. Burkhart.

Erastamisagentuuri nõukogu ei ole peale hinna esitanud ühtegi majanduslikult pädevat põhjendust, miks raudtee erastajaks valiti raudteeliiklusest kaugel seisev konsultatsioonifirma, kelle ainus huvi on oma osalus kiiresti edasi müüa. Tõsi, 700 miljonit krooni oleks riigieelarvesse tänuväärne lisa. Samas toob erastamata Eesti Raudtee selle raha niikuinii sisse paari aastaga.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee