Juhtkiri

Juhtkiri | Lendaks, aga mitte eriti kõrgelt 

Ohtuleht.ee, 16. august 2020 19:59
Foto: Rauno Vahtre
Eksis see, kes arvas, et pärast 30 miljoni eurose riigiabi heakskiitmist Euroopa Komisjoni poolt hakkab rahasüsti saav Nordica usinalt Tallinna muu Euroopa ühendama. Kahjumiga lendamine pole mõistlik, teatas majandusminister Taavi Aas elutargalt. Sel juhul jääb muidugi segaseks, milleks anda 30 miljonit firmale, kel Tallinna lende plaaniski pole. 

Sama segane on majandusministeeriumi eriolukorrajärgne praktika avada ja sulgeda Tallinna otselende vaid mõnepäevase etteteatamisega. Kriitika on küll algusest peale kõlanud, kuid ministeerium pole end sellest segada lasknud. Nii keelati nakkusehirmus värskelt otselennud Tallinnast Pariisi, Küprosele ja Kopenhagenisse, viimasest ei saa enam ka tagasi Tallinna. Et Kopenhagen on sarnaselt Amsterdami ja Frankfurtiga suur sõlmjaam, tähendab see mujalt maailmast koju naasvatele eestlastele lisasekeldusi. 

Ministeerium ütleb napilt, et inimeste kohaletoimetamine on lennufirma kohustus ja soovitab vajadusel tarbijakaitse poole pöörduda. Kopenhageni otselennuga saabuma pidanud reisijad toimetatakse Eestisse lisaümberistumisega Helsinki, Stockholmi või muud teed kaudu. Küsimus pole üksnes inimeste solgutamises, vaid pikem kojulend ja kokkupuuted eri lennujaamades ja lennukites suurendavad viiruse külgesaamise või teiste nakatamise riski. 

Taoline lendude keelamine ei pruugi meeldida ka suurtele lennufirmadele, sest reisilennuk pole Kopli tramm, mille dispetšer võib käigu pealt liinile saata. Pigem tuleb Eestil tänulik olla, et mitmed lennufirmad on koroonajärgselt üleüldse käima pannud otselennud siia hõreda lennuliiklusega Euroopa perifeeriasse. Tänulik tuleb olla isegi siis, kui nad on nõus kahjumiga lendama turu vallutamiseks, sest ilma nendeta puuduks meil lennuühendus sootuks. Universumi peadirektorina käituva ministeeriumi pauksed otsused päevapealt lendude sulgemiseks võivad algul suurlendajate entusiasmi, seejärel ka kannatlikkust siia lennata oluliselt kahandada. 

Kui suured lendajad lõpuks Taavi Aasaga kemplemisele käega löövad, siis ei pruugi abi olla ka Nordicast, kui 30 miljonist hakatakse senikuhjunud laene tagasi maksma ja pole teada, kas lendamiseks raha üle jääbki.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee