Sisuturundus

Elisa: kiire nett ja toimiv tugi on nüüdseks hügieenifaktor 

Marika Raiski, Elisa Eesti, 18. juuni 2020, 11:12
Foto: Envato Elements
Eestis oleme harjunud ütlusega, et internet ning selle kättesaadavus kõigile ja kõikjal on võrdsustav muude inimõigustega, mis on igaühele kaasasündinud ja võõrandamatud.

Ilmselt pole tänapäeval ka enam ühtegi ettevõtjat, kes ei peaks kiiret, turvalist ja kõikjale ulatuvat internetti samasuguseks põhiõiguseks ja toimiva majanduskeskkonna lahutamatuks osaks.

Sõltumata sellest, milline on ettevõtte tegevusprofiil, kus ta tegutseb ja kui palju on tal töötajaid, ei kujuta keegi nüüdisaegses maailmas ette töötamist ilma toimiva kiire internetiühenduseta, osutab Elisa Eesti ärikliendiüksuse juht Margus Vaino. „Olgu tegemist globaalsele masinatööstusele peendetaile tootva tehase, Eesti-sisest või rahvusvahelist transporti korraldava logistikaettevõttega, vabakutselise disaineri või igapäevaselt sadadele tuhandete lugejatele-vaatajatele sisu tootva meediaettevõttega – nende äri edukuse aluseks on laitmatult toimiv tõrgeteta internetiühendus,“ kirjeldab Vaino. „Meie rolliks telekomi- ja IT-teenuste pakkujana on siinkohal töötada välja lahendused ja pakkuda taristut, et igal kliendil oleks võimalik keskenduda just oma põhitegevusele ning mitte raisata aega ja ressurssi muretsemiseks, kas teenus ikka toimib ja on piisavalt turvaline.“

Klientide mured ööpäevaringselt

Et internetiteenus ja IT-tugi ei saa olla midagi, mille üle ettevõte peaks muretsema, kinnitab ka Eesti inimestele eri maailma otstesse reise vahendav ja muid reisiteenuseid osutava Reisiparadiis OÜ tegevjuht Nastasja Neem. „Internet peab olema kiire, internet peab olema olemas ja ilma internetita meie maailm jääks seisma,“ sõnastab ta kolm printsiipi, millele kirjutaks alla ilmselt iga ettevõtja.

Reisiparadiisi tegevjuhi sõnul on ühenduvus oluline üheltpoolt ettevõtte CRM-tarkvara ja serverite halduse vaates, teisalt teenindusettevõttena klientide ja koostööpartneritega suheldes. „Meie kirjavahetus partnerite ja klientidega on ööpäevaringne – [olgu või] SOS-olukorrad seoses klientidega, kus e-mailidele vastame ka väljaspool kontorit ehk sisuliselt kogu töö sõltubki internetist,“ kirjeldab Nastasja Neem. „Kui oled ise sõidus ja internet puudub või on see väga aeglane, siis on kerge tekkima paanika. Kogu infole ja broneerimissüsteemidele ning kliendihaldusprogrammile pääseb ligi vaid üle interneti.“

Margus Vaino sõnul on sarnane pilt omane 99 protsendile ettevõtetele, sõltumata tegevusalast ja ettevõtte suurusest. „Tootmine, teenindus, IT- või muud teenused – tänapäeval ei ole mitte pelgalt kliendid ja koostööpartnerid laiali üle maailma. Sageli on ka ettevõtte enda töötajad kaugkontoris, olgu siis mõnes muus Eesti piirkonnas või suisa teises maailmajaos ja ajavööndis,“ loetleb Elisa ärikliendiüksuse juht. „Nii meil Eestis kui ka avardunud – ning pahatihti ärevas – maailmas on juba kujunenud reegliks, et tööandjatele on muutumas hügieenifaktoriks võimalus pakkuda paindlikke kaugtöölahendusi ning sageli ka ettevõtte spetsiifikast tulenevaid turva- ja erilahendusi.“

Seisakuteta infomaailm

Koos infovahetuse kiirenemisega on kasvanud ka ootamatuste sagedus, seda suuresti ka tänu sellele, et nii era- kui tööelus arvestame pideva ühendatusega. Ning kui tuleb ette olukordi, kus ühendus katkeb ja kiirused kõiguvad, juhtuvad need kindlasti kõige ebasobivamatel hetkedel. „Meil oli üks juhus, kus keset tööpäeva internet katkes ja kiirused hakkasid kõikuma. Teine kord oli see ühel messil [4G wifi ruuter-modemiga] – tehnilise toe abil lahendati küsimus 15 minutiga,“ kirjeldab Nastasja Neem Reisiparadiisist. „On olnud situatsioone, kus töö oleks võinud Elisa tehnilise toeta tundideks täiesti seisma jääda. Ja nagu me teame – aeg on raha.“

Igapäevaselt erineva suurusega ettevõtjatega suhtlev Margus Vaino lisab, et sellest vanast, ent tänini aktuaalsest tõdemusest nii tema kui kolleegid Elisas oma töös lähtuvad. „Ma usun, et iga ettevõtte soov on kasvada ja areneda, olgu selles siis viis, viiskümmend või viissada töötajat. Mida väiksem aeg ettevõtjal kulub tehnilistele küsimustele või muredele, seda enam saab ta keskenduda oma põhitööle ja luua seeläbi lisandväärtust ettevõttele, töötajatele ja kogu ühiskonnale. Ning meie edu mõõdikuks omakorda on selleks sobilike tingimuste loomine,“ lisas Elisa ärikliendiüksuse juht.

Parim internet on see, mis toimib

Praegu pole Eestimaal praktiliselt paika, kuhu Elisa 4G mobiilne internet ei jõua. Kuid sellegipoolest võib ette tulla olukordi, kus levi on häiritud näiteks hoone materjalidest tingituna või on lähim tugijaam mõnevõrra kaugemal. Ent ka sellisteks juhtudeks on olemas tõhus abimees – majaseinale või katusele paigaldatav väliruuter.

Uue väliruuteri eripära seisneb selles, et erinevalt tavalisest 4G antennist ei pea seda suunama konkreetse tugijaama poole ja silindriline disain tagab levi vastuvõtmise igast suunast,“ kirjeldab Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli. „Võrreldes tavalise ruuteri ja antenniga võimaldab väliruuter võtta signaali vastu neljast erinevast suunast ning tuua võrgukaabliga antennist tuleva levi otse tuppa.“

Väliruuter koosneb antenni ja 4G raadiomooduliga välisest seadmest, mis on ühendatud tubase seadme ehk harjumuspärase wifi­ruuteriga. Seadme uudsus seisneb selles, et välimine seade võib sisemisest olla kuni 100 meetri kaugusel ilma kasutajakogemust mõjutamata ehk antenni on võimalik paigaldada ka katusele ning vedada kaabel tuppa läbi pööningu.

Elisa tehnoloogiaüksuse juhi sõnul on väliruuter eriti sobilik maakohtades, kus õues on levi olemas, kuid siseruumides signaal nõrk. Samuti ka linnas, kus näiteks kortermajas või eramus on probleeme leviga näiteks keldrites.

Kui võrgu vundament on hästi laotud, siis sinna saab vajadusel lihtsalt teha juurde ehitisi ehk rahvapäraselt öeldes võimsust juurde panna.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee