Juhtkiri

Juhtkiri | Taavi Aasa lennuotsused külvavad segadust 

Ohtuleht.ee, 18. mai 2020, 19:06
Koroonakriisi eriolukorrast väljumisel peab enamik riike võtmetähtsusega sammudeks piiride ning rahvusvahelise lennu-, laeva- ja maanteeliikluse avamist. Nii nagu viiruse leviku vastu aitas karantiin, on inimeste ja kaupade liikumise taastamine hädavajalik majanduse käimatõmbamiseks. Saarte avamise järel lugesid poliitikud suureks töövõiduks laevaliikluse ja pendelrände taastamist Eesti ja Soome vahel.

On arusaadav, et lennuliikluse alustamise puhul on otsused keerulisemad, kuna olukord viiruserindel on riigiti väga erinev. Ühtpidi peame geograafiliselt Euroopa perifeerias asuvaina hoidma pöialt, et raskeid aegu üleelavatel lennufirmadel säiliks soov peale tähtsamate sihtmärkide ka Tallinna lennata ning et meil on omamaine lennufirma, kes vajadusel tagab meile hädavajaliku ühenduse tähtsamate riikidega.

Sestap ongi imelik, et meie enda majandusministeerium on asunud lende alustada soovinud lennufirmade agarust hoogsalt jahutama, kehtestades nimekirja riikidest, kuhu viiruseolukorra tõttu lennata veel ei lubata. Nii jäi pika ninaga Air Baltic, kes lootis sellest nädalast Tallinnast lende alustada ning sai selleks nende kinnitusel Eestilt ka kirjaliku loa, kuid pärast seda tõmbas majandus- ja taristuminister Taavi Aas osa sihtkohti maha, et seejärel uuesti meelt muutes anda esmaspäeval luba Kopenhaagenisse lendamiseks. Nii tuleb loota, et Aasa rapsimine ei peleta osa Tallinna lendamise sooviga lennufirmasid sootuks minema. 

Kummaline on seegi, et terve kriisiaja oli meil õhuühendus Minskiga, kuid alles eriolukorra lõppedes avastab Eesti, et nakatumisi on Valgevenes liiga palju, ja Aas sulgeb sellegi liini. Samas ei takista kõrge nakatumiste tase meie Nordical lendamast Aasa keelunimekirjas olevasse Stockholmi – pileteid ostma õhutav reklaam rõhutab, et ministri keeld kehtib vaid liinilendude suhtes, Nordica lendab aga erilennuga.

Kuna viirusel pole vahet, kas ta saab Eestisse reisida liini- või erilennuga, siis kas Nordica leidis lünga ministri keelus või üritab Eesti riik sel moel mängida eelise kätte Nordicale, lubades neil teistest varem lendudega alustada? Väheusutav, et Nordica võtaks selliseid riske ministeeriumi teadmata. Minister Aasa jutt lennukeelust kõrge haigestumisriskiga riikidesse kõlab õõnsalt, kui neisse võib lennata erilendude nimetuse all.      

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee