Juhtkiri

Juhtkiri | Kujundades uut normaalsust 

ohtuleht.ee, 17. mai 2020, 18:18
Piltlikult öeldes võiks iga Eesti elanik endale täna õlale patsutada, sest seljataga on 67 päeva eriolukorda, mida sai lõppenuks kuulutada ainult seetõttu, et igaüks meist tegi väiksemaid ja suuremaid ohverdusi, et koroonaviirust endast ja teistest eemal hoida. Nüüd, kus mõned piirangud on juba kehtivuse kaotanud ja lisandumas on üha rohkem võimalusi näiteks vaba aja veetmiseks, omandab veelgi olulisema kaalu igaühe isiklik vastutustunne.

Küllap kogevad paljud inimesed, et nende igapäevane rutiin ei erine alates esmaspäevast eriti millegi poolest näiteks kolme kuu taguse ajaga: võib-olla sõidetakse hommikul bussiga tööle, peetakse koosolekuid ja suheldakse kolleegidega näost näkku, pärast tööd saab taas avatud spordiklubis valida jõusaali- ja rühmatreeningu vahel või kaubanduskeskustest varuda kõike seda, mis paari kuu jooksul ostmata on jäänud. Võib loota, et hügieenireeglitest kinni pidamine ja teistega distantsi hoidmine on seejuures saanud sama loomulikuks nagu hommikul jalanõude jalga panek.

Kindlasti on ka neid, kes sellisesse normaalsusesse naasmisest huvitatud polegi – kas siis üldse mitte või vähemalt mitte kohe. Nii tuleks igal ettevõtjal mõelda, et kui 2 + 2 reeglit järgides pole kasvõi kogu töötajaskonna tagasi kontorisse kutsumine keelatud, siis kas see on ikka mõistlik? Või tasuks töötajaid usaldada seal, kus võimalik, ise otsustama, kas nad julgevad hommikul astuda võib-olla juba ülerahvastatud bussi või riskida võimalusega, et töökollektiivist jõuab salakaval haigus eaka või nõrga tervisega pereliikmeni?

Tõsiasi, et viimasel kahel kuul töötas Kantar Emori küsitluse järgi tervelt 40% kõikidest töötavatest inimestest kogu aeg või suurema osa ajast kodus, näitab, et paljudes valdkondades, kus kaugtööd pole seni võimalikuks või otstarbekaks peetud, on see võimalikuks saanud. Kusjuures iga kümnes töötaja koges eriolukorra ajal kodukontoris töötamist esimest korda. Töö korraldati ümber kiirelt ja isegi sundkorras, ent kas on ikka põhjust teha uuesti samamoodi?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee