Reostus Toila lähistel.Foto: PPA
Toimetas Helen Mihelson 15. mai 2020 13:14
Juba aprilli lõpus tuvastasid politsei- ja piirivalveameti (PPA) laev ja seirelennuk Narva lahes merereostuse.

Samuti on reostuse fikseerinud EMSA satelliit, teatas PPA. Reostusallika tuvastamiseks, lokaliseerimiseks ja likvideerimise korraldamiseks on kaasatud olnud merevägi ja meskkonnainspektsioon, samuti on PPA palunud ametiabi veeteede ametilt.

Alates 23. aprillist on Narva lahest kümnekonna kilomeetri kaugusel Toilast põhja pool fikseeritud mitmel järjestikusel nädalal merereostus. PPA reostustõrje vanemspetsialisti Tauno Mettise sõnul võeti reostusest proov, mis anti edasisteks uuringuteks üle keskkonnainspektsioonile.

„Keskkonnainspektsiooni proovi alusel on fikseeritud, et tegemist on raskekütteõliga, mis ilmselt pärineb merepõhjast. Mereväe tuukrid on merepõhjas käinud, kuid täpset reostusallikat ei ole seni tuvastatud,“ ütles Mettis.

„Hetkel teeme tööd selle nimel, et välja selgitada reostusallikas, misjärel saame langetada otsused, mil viisil on võimalik reostus lokaliseerida ja likvideerida,“ selgitas Mettis.

PPA on saatnud ametiabi taotluse veeteede ametile eesmärgiga saada ja paigaldada piirkonda õlitõkkepoomid, millega on võimalik absorbentainega likvideerida piirkonnast lekkiv naftareostus. „Selleks, et selgeks teha reostuse tegelik päritolu, tellime vraki ja merepõhja täiendavad uuringud,“ lisas vanemspetsialist.

Mettis kinnitab, et praegu elanikele ohtu ei ole, kuid kui piirkonda paigaldatakse õlitõkkepoomid, siis tuleb merel liigeldes olla ettevaatlik.

Piirkonnas on toimetamine ohtlik, kuna merepõhja sügavus on seal üle 35 meetri ning piirkonnas on erinevaid sõjalaevade vrakke ja neil pärinevaid ohtlikke lõhkekehi. Seetõttu otsitakse muuhulgas ka erinevaid võimalusi, kuidas kõige ohutumalt reostustõrjet teha.