Eesti uudised

Koroonakriisi ajal on elekter välja lülitatud 330 kohas. Elektrilevi: „Me ei tõtta kedagi karistama.“ 

Viljar Voog, 6. mai 2020 19:06
Elektrilevi tehnik.Foto: Aldo Luud
Koroonakriis on seadnud paljud inimesed (aga ka ettevõtted) rahaliselt raskesse seisu. Üks surutiseleevendusi on näiteks pankade antud maksepuhkused. Kui aga elektriarved jäävad tasumata, siis pole elektri väljalülitamisest pääsu.

„Praeguses eriolukorras on meil toimunud isegi vähem väljalülitamisi kui eelmisel aastal samal perioodil (märts-aprill). Kui mullu oli 354 väljalülitamist, siis tänavu 330,“ võtab eriolukorra kokku Elektrilevi mõõtevarade üksuse juht Mihhail Mostovštšikov.

Riigiettevõtet Elektrilevi ei saa inimeste kiusamises ega ahistamises süüdistada: nemad täidavad elektrit välja lülitades neile tulnud korraldust. „Sisend vastavaks toiminguks tuleb Elektrilevile Eestis tegutsevatelt elektrienergia müüjatelt. Elektrilevi osutab võrguteenust ega tegele ise müügiga. Suurele osale klientidest toimub arveldus ühise arvega nii võrguteenuse kui ka elektri tarbimise eest ja ühisarvet vahendab ning ka võlgadega tegeleb elektrimüüja,“ selgitab Mostovštšikov protsessi.

„Me ei tõtta kedagi karistama,“ lisab ta. „Enne veel, kui jõutakse väljalülitamise tellimuse vormistamiseni, püüavad elektrimüüjad leida lahendust arvete tasumise osas. Kõik väljalülitamiste tellimused, mis müüjatelt Elektrilevisse laekuvad, vaatame eelnevalt üle ning kui me tuvastame vähegi kriitilised või elutähtsad objektid, toimub kliendiga veel kord täiendav suhtlus, otsimaks lahendusi ja kokkuleppeid. Valdavas osas ka lahendused leitakse ning väljalülitamiseni ei jõuta, kuid kahjuks alati see muidugi ei õnnestu,“ tunnistab Mostovštšikov.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee