Juhtkiri

Juhtkiri | EKRE peatas Ratase seljataga Rail Balticu? (3)

Ohtuleht.ee, 4. mai 2020, 19:03
Kahe Helmest ministri raadiosaates kõlanud avaldus, et Rail Baltic ei lähe edasi ja tegelikult see projekt seisab, sai laialt vastukaja ning pani jälle kehva seisu Jüri Ratase. Sest peaminister on selgi aastal mitmel korral mitte ainult kinnitanud selle raudtee valmimist, vaid välja öelnud ka tähtaja – 2026. aasta.

Pärast Mart Helme sõnavõttu kerkib aga üles küsimus, kas vahepeal on raudteega midagi muutunud, millest Ratas pole tahtnud avalikult teada anda? Kui aga ehituse ettevalmistamine käib plaanipäraselt, siis kvalifitseerub siseminister segadusetekitajaks. EKRE eesmärk võib olla selle jutuga silmategemine oma konservatiivsele, liigset avatust pelgavale valijale. Kõiki partnerite tobedusi vabandav ja toolist kümne küünega kinni hoidev peaminister aga lepib järjekordselt sellega, et jääb rumalasse seisu, aidates EKRE toetajaskonnas kasvatada tundmust, et Helmetele on lubatud rohkem kui peaministrile endale.

Valmis on trammiliin lennujaama, kavandamisel on teine trammiliin sadamasse, ettevalmistused käivad Ülemistele Rail Balticu uhke terminali rajamiseks, alustati hankega, et rajada Muugale Rail Balticu suurimat kaubaterminali. Milleks rajada aga mitu terminali, kui rongiliiklust ei tulegi? Rail Balticule piduri tõmbamine ei klapi ka viirusepuhangu ajal rõhutatud põhimõttega, et olulisi objekte tuleb ehitada just siis, kui see on odav ning kindlustaks tööga ka paljud kriisist räsitud ettevõtted.   

Tagatipuks räägib majandusminister Taavi Aas, kuidas Martin Helme seisis rahandusministrina ELis rahajagamise eest sellele raudteele „niisama kindlalt, nagu Antanti läänerinne.“ Kui aga minister Helme räägib kodus ja võõrsil teist, siis kumba juttu uskuda? Kui sogamist – olgu sihilikku või teadmatusest – tuleb ühest valitsuserakonnast liiga palju, siis tuleb hakata reservatsioonidega suhtuma kogu valitsuse tegemistesse. Helmete praalimine lõi esialgu tummaks peaministrigi, kuigi just tema käest vajame selget sõnumit, kas Rail Balticu rajamine jätkub või on tõepoolest seisma pandud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee