Eesti uudised

TS Laevad plaanib osta uue parvlaeva 

Toimetas Triinu Laan, 4. mai 2020 11:04
Foto: Teet Malsroos
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad ja maanteeamet sõlmisid  koostöölepingu lisareiside tellimiseks ja uue parvlaeva hankimiseks.

Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel oodatava nõudluse kasvuga seoses sõlmisid OÜ TS Laevad ja maanteeamet lepingu lisa eesmärgiga teha Virtsu-Kuivastu liinil kuni aastani 2026 igal aastal vähemalt 500 lisareisi.

Samal teemal

Kuna olemasoleva laevastikuga ei ole võimalik kõrghooajal sellisel hulgal lisareise teostada, siis on vajalik uue täiendava parvlaeva soetamine ja liinile toomine, teatas Tallinna Sadam börsile. Kokkulepe seab eesmärgiks, et aastatel 2023-2026 teeb lisareisid uus soetatav reisiparvlaev.

Laeva tasu ja muud veotingimused lepitakse kokku pärast laeva ehituseks konkursi korraldamist ning selle alusel soetusmaksumuse ja tähtaegade selgumist. Maanteeametil on võimalus loobuda täiendavate lisareiside tellimisest, kui pooled ei jõua teenuse tasude osas kokkuleppele, näiteks kui uue laeva võimalik soetusmaksumus osutub liiga kõrgeks.  

Tulenevalt tellija soovist peab laev olema keskkonnasõbralik, omama jääklassi ja pardakioskit ning olema kasutatav ka Rohuküla-Heltermaa laevaliinil madala veetaseme korral. Sobiva parvlaeva kogupikkus on kuni 114 m, süvis ca 3,5 m, mahutavus ca 300 reisijat ja 110-120 sõiduautot või 8 autorongi pikkusega 19 m. Soetatava laeva parameetrid on läbi räägitud ka kohalike kogukondadega. Täiendava parvlaeva ehituskonkurss on TS Laevadel plaanis korraldada pärast projekteerimistööde lõppu 2020. a teises pooles.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tõdes oma kommentaaris, et kuigi praegu on parvlaeva ühenduse mahud praktiliselt 10 korda kukkunud, siis viimastel aastatel on järjepidevalt kasvanud Saaremaale sõitjate arv, mistõttu on oluline leida püsiv lahendus üha kasvava sõidunõudluse tingimustes teenuse stabiilsuse tagamiseks.

Samuti peaks olema alternatiivne lahendus juhuks, kui Hiiumaale sõit on madala merevee tõttu raskendatud.

"Koos saarlaste ja hiidlastega jõudsime eelmise aasta novembri lõpus järeldusele, et kõige mõistlikum on soetada uhiuus laev, mille saab ehitada vastavalt saarte elanike vajadustele ning laeva saaks kasutada varulaevana ka Hiiumaa liinil, " kommenteeris Aas ning lisas, et  uus laev on ka keskkonnasõbralikum.

"Kui saame kriisi seljatatud, algab ka taastumine ning kindlasti aitab uus parvlaev saarte majanduse elavdamisele kaasa."

Samal teemal

28.04.2020
TS Laevad on praamiliikluse taastamiseks valmis
04.09.2019
Inimeste suursaartele sõidutamine on riigile läinud kaks korda kallimaks
12.07.2019
Majandus- ja taristuministri julge lubadus: järgmine aasta saab Saaremaale kolme suure laeva ja mahukama lennukiga