Portugali blogi

Viimane. Vastukaja kommentaatoritele

14:21, 2. jaanuar 2014
Viimasest postitusest on kõvasti aega möödas. Jõulud möödusid juba Eestis, 21.detsembril õhtuse lennuga jõudsime varahommikuks Helsingisse. Kõneainet pakkus jällegi lennufirma, seekord TAP Portugal. Lennukis on ligi 170 istekohta, kuid reisijaid oli maksimaalselt 30. Ja otselend Lissaboni ja Helsingi vahel toimub iga päev, kaks korda päevas.

Tulevastele vahetusüliõpilastele

15:01, 17. detsember 2013
Semester on läbi saanud. Eksamid ja esitlused edukalt tehtud. Kuid selle postituse eesmärgiks on mul võrrelda eestlaste ning välismaalaste presentatsioone.

Pese ise oma nõud!

17:18, 13. detsember 2013
Leidsin üks päev Facebookis grupist "Eestlased Portugalis", et vana koolikaaslane on kanda kinnitanud Lissabonis. Eestlased nagu ikka, abivalmid, lõikasin sõbral juukseid. Jutu käigus sai kokkulepitud mõned kokkusaamised. Eile võttis ta oma itaallasest ja hispaanlasest sõbrad kaasa, istusime shotibaaris. Keeled segamini – inglise, prantsuse, eesti, hispaania ja itaalia.

Küttekoldeta elamine sunnib kõvasti toitu vaaritama

21:12, 26. november 2013
Eestis on esimene lumi maha tulnud, kuid meil on sügis kätte jõudnud. Puud on kollakas-punaseks läinud. Ja lõpuks soetasin endale ka kindad. Tõsiselt külm on. Öösel on 4oC, päeval 13oC. Kuid eks tuul teeb oma töö, samas mingi hetk on päike nii silmas, et jälle on soe. Päikeseprillid on siin vajalikud 24/7.

Seiklus omaette: metroole mahtumine jalgpalli eel

16:11, 18. november 2013
Olen teinud „to-do-listi" ja kirja pannud kohad, mida veel Portugalis, eelkõige Lissabonis avastada. Ükspäev sai trammisõit tehtud. Turiste täis tramm nr 28 – rootslased, soomlased, prantslased ja eestlased. Väga kirju seltskond, kuid huvitav sõit.

Miks me siin üldse oleme? Kool...

18:47, 12. november 2013
Kuluarvestus, juhtimisarvestus, portugali keel ja äri inglise keel – neli ainet, mis tuleb Portugalis olles ära teha. Septembris anti meil valida, kas teeme lõpueksamid jaanuaris või arvestustööd semestri jooksul. Esimene test moodustab 30%, teine test 50% ja ettekanne 20%. Igas aines sama süsteem. Kuna soovime jõuludeks koju jõuda, siis teeme jooksvaid teste.

Otse Portugalist: tundsime mõnda aega end kui Eestis

12:46, 7. november 2013
Eelmisel nädalal külastasid Eesti õppejõud siinset kooli. Viisid läbi loengu, tutvustasid Lääne Viru Rakenduskõrgkooli, erialasid, tegid ülevaate Eestist ning äri tegemise võimalustest Eestis. Tund oli mõeldud küll kohalikele, kuid meil oli vaba päev ja läksime kuulama.

Tänavakunst kui kultuuri osa

13:32, 1. november 2013
Tänavakunstnikud teevad oma tööd korrektselt ja ilusalt, ei ole näha tänavapildis sodimisi, vaid läbimõeldud joonistusi. Mõni töö on lausa sedavõrd populaarne, et müüakse sama pildiga postkaarte, mille eest tuleb välja käia 40 eurosenti.

24 h autoreis

13:12, 25. oktoober 2013
Lissabonis ei ole randa, kuid on Tejo jõgi. Kui soov on ikka vette saada ja rannaliiva tunda, tuleb rongiga sõita Cascais suunas. Sõites mööda jõge kuni ookeani on pidevalt näha kalamehi, õnged mõne toki külge kinnitatud.

Lissaboni tänavakultuurist

16:00, 22. oktoober 2013
Seekordset blogi kirjutan bussis sõites Albufeirast Farosse. Ekspressbussid on sama mugavad kui Tallinn-Tartu omad, millegi kallal nuriseda ei anna, kui välja jätta WIFI puudumine.

Koondise mängul tutvusime eestlastega

15:48, 12. oktoober 2013
Portugali jalgpallikoondisel oli eile kodumäng Iisraeliga. Mõeldud, tehtud. Eestis olles mõtlesin küll, et mängu ma ei näe, kuna piletihind võivad küündida ligi saja euroni. Ostsime kõigest 15 euroga piletid. Kõige odavam pilet oli 10 eurot, kallim 20 eurot.

"Restoranid" igal nurgal

14:53, 9. oktoober 2013
Elu lahutamatu osa on toit. Kuidas me esimesel õhtul uurisime ja puurisime, kus on McDonaldsid, kuid kõik tundusid kaugel olevat.

WIFI kui harukordne nähtus

18:41, 4. oktoober 2013
Lissabon on seitsme mäe linn, kõnniteed on ülilibedad, ebatasased ja kõige tipuks mosaiik- või munakividest. Kas mõni naine kontskingad endale kohvrisse pakkis?

Uus blogi: Estonian Air röövib!

13:32, 1. oktoober 2013
Portugali õppima kolinud tudengid kirjutavad Õhtulehes oma muljetest ja kogemustest. See on blogi esimene postitus.