276 kommentaari

M
metsjeesus 57  /   13:48, 15. nov 2017
12% ripub kui pendel aga ülejäänul veel tõuseb, üsna kurb statistika!
T
töötegemine eestis  /   20:46, 14. nov 2017
pole popp, alles läksid kaks karvupidi kokku ja targem nimetas lollimat moraalseks ärdjaks just sellepärast et see tööd ei tee. Teine vastu, normaalsed inimesed ei teegi eestis tööd. Normaalsed inimesed mölutavad riigikogus ja enamgi veel, mölutavad ka muudes kogudes, nii et lausa kahe koha peal. Ainult noor, rumal ja paljulapseline teeb eestis tööd. fuihh, Rimi kassapidaja....
  /   14:22, 14. nov 2017
Nii rumalat rahvust polegi mujal kui soomlased
M
muidugi ei ole  /   12:11, 15. nov 2017
kes veel annab eestlasele võimaluse töötegemise eest palka saada . Teist tola tõesti ei ole.
N
No  /   14:21, 14. nov 2017
Jopskitelt tulebki raha àra vòtta
M
m51  /   09:38, 14. nov 2017
No vittuako se virolainen tulee tänne töihin jos ei kiinnosta kuin edut? Ja ylipäänsä muutenkin, meillä ei ole muutenkaan ylimääräisiä työpaikkoja. Juuri sen takia on niin paljon suomalaisia työttömänä kun tänne otetaan töihin kaiken maailman polakit sun muut. Olisivat töissä omissa maissaan ja jos ei ole siellä töitä niin voivoi. Ei ne työpaikat lukumäärältään lisäänny täälläkään, päinvastoin jatkuvasti pannaan porukkaa pihalle. Vai mihis maahan suomalainen perheenisä voi lähteä keikkatöihin niin että sieltä maksetaan sitten täällä olevalle perheelle sosiaalietuudet, suomalaista tasoa korkeammat tottakai.
Lisäksi se tienattu palkka kulutetaan tietenkin Virossa. Auto ostetaan ja rekisteröidään viroon, samoin vakuutukset. Huollatetaan virossa, jos ylipäänsä huolletaan. Tankki täytetään samalla reissulla kun haetaan viikoittainen annos pimeää viinaa ja röökiä myytäväksi suomalaisille. Yhtälailla se virolainenkin auto tiestöä kuluttaa kuin suomalainen, se ei vaan osallistu näihin jatkuvasti nouseviin kuluihin. Niin ja sitten kun ne tiet joskus on varaa korjata niin tekijät tulee, yllätysyllätys, Virosta.
V
V×××u  /   10:17, 14. nov 2017
Mullu mis mullku
K
kusti  /   10:54, 14. nov 2017
Te ei lähe selle palga eest ju tööle ! istute sinisel lehel isegi siis kui näpp kriimustatud. ainult viriseda oskate.
H
Haistaa paskaa  /   11:32, 14. nov 2017
Suomalaisillä on permanentti kahvitaukku ja jonkun pitää tehtää töitä! Jos virolaiset eivät auttaa, Suomen talous olisi persellään kun persellään.
Mut ottakaa sitten neekereita- ne vasta on hyviä kaikkissa.
M
m51  /   11:50, 14. nov 2017
M
m51  /   12:04, 14. nov 2017
Helsingissä toimeentulotukea sai viime vuonna reilut 1 600 sellaista kotitaloutta, jotka ovat peräisin muusta EU-maasta kuin Suomesta.
Näistä perheistä oli virolaisia 1 100, eli kaksi kolmasosaa.
Kõvad töötegijad ja Soome riigi päästjad need eestlased tõesti.
H
hähh  /   12:55, 14. nov 2017
mida sa, m51, läägutad siin, mine tööle ja ka TEE TÖÖD!!!
M
m51  /   13:12, 14. nov 2017
kohe lähen, õhtuse vahetuse nädal on, kõik ei ole ehitajad
N
No   /   18:15, 14. nov 2017
pole ülemäärasid töökohti ? .... lollakas.
M
m51  /   08:39, 14. nov 2017
M
mees57  /   18:18, 15. nov 2017
Ei mõista põtrade keelt ja eriti neid, kes eestist läinud..., nüüd eputavad soome keelega ja kui elud peesse läinud põdraga, siis rates rohkem ei näegi, kui põdranen, hirvenen kitsenen, saatanen..., jne.
Ükski normaalne mees ei taha neid põtrade jäänuseid enam!
Mode, proovi sa seda eemaldada!!!
L
lepatriinu  /   08:31, 14. nov 2017
Rääkige palun nende pendelisade narkosõltuvusest ka, enam viina ei jooda ,see Eesti perenaine, kes mehe raha Eestis ootab nagu linnuke oksal, ei tea halli ...., mis ta kena pereisa siin Soomes teeb või nagu soomalsed ütlevad, "moni kakku päältä kaunis", naises käiakse, baaris juuakse, möll ja läbu
  /   22:19, 14. nov 2017
sul on ka selline narkarist pendelisa või?
T
triinu,kõik mehed ei ole teie abikaasa sugused  /   12:53, 15. nov 2017
TUBLID MEHED.
Teistel on oma pere,omad lapsed,oma naene.
K
Kasvaa kunagi noor eesti naine kurtis.  /   22:49, 13. nov 2017
Et ei soovi soome tööle minna.....lapsed eestis. Tegi soomlasi maha et peab seal rügama. Vastasin et suunaks pilgu EESTI valitsejate suunas...kes peresid lahutab Vasta
E
ei ehitaja  /   21:40, 13. nov 2017
olen töötanud soomes yle 15 aasta ei näe kuskil pudrumägesi, töö meeldib juhatajad möistlikud, töötan päevas kaua tahan, kui ei taha ei tööta vahel tervis veab alt ei alkohol. maksud maksan ise nagu seadus ette näeb , tundub nagu muretu elu aga koduigatsus on suur. eesti peaks midagi ette vötma et see ei oleks nii
T
to ei ehitaja  /   21:42, 13. nov 2017
Paluks mitte valetada.Pole sul mingit igatsust Eesti järele,sa pabulane.
M
mina Eestis  /   13:33, 14. nov 2017
igatsen jälle Soome järele. Hea on seal, kus pole meid.
F
Freedom   /   20:33, 13. nov 2017
Appi orjad käivad tööl et osta omale X5 ja maja.Vabadus on mõnusam.Selle 10000.- Euri leiab ka maast.
K
kuule eesti ori...  /   22:03, 13. nov 2017
kui palju sa seda taarat maast leidma pead et 10000 täis saaksid,ei viitsi praegu arvutada
  /   20:03, 13. nov 2017
Rààgitakse alati mingist imepalgast soomes kuid kunagi ei rààgita sealsetest ròvedatest kuludest
S
salliv tolerast  /   23:07, 13. nov 2017
Mine käi Soome Prismas ja Eesti Prismas. Siis pane kirja konkreetsed tooted, mis on Soomes kallimad kui Eestis. Üks vaieldamatuid kulusi, mis Soomes on kallim, on kindlustus. Kõik muu on Eestiga võrreldav.
Ä
ära plära  /   00:48, 14. nov 2017
Eestis söitsin kaamerasse, tuli 9 euri trahv koju, soomes sama palju yle, 175- . Arstitöend soomes töö jaoks 90-120 euri..!!! Eestis kindlasti kordades odavam. Plastiksust taksojuhi juhikaart 130 euri, yhepäevane jätkukursus yle saja euri.. Ärge tulge siia rääkima, et soome on sama kallis
S
Soomes palgad  /   01:45, 14. nov 2017
ka suuremad, siis peabki rohkem maksma, kuid seal jääb ikka ka rohkem kätte, kui meil peale neid iga päev "odavate" maksude tõstmist. Meil ju nii, et kui hommikul lehe lahti lööd, siis loed kohe, et öösel on jälle mingit maksu tõstetud või mõnedele kaupadele hinda juurde lisatud. Palju siis seda penssi ka juurde pannakse, vot sellest vaikivad need tegelased.
N
nii??  /   13:03, 14. nov 2017
ja palju siis hakkab Soomes saama penssi inimene, kes ca 10-15 aastat Soomes on tööl enne pensionile minekut ja kui on olnud brutopalk ca 1800 - max 2200..??
Ära ikka pista kõiki ühte patta, töökohad on erinevad, kahjuks kõik ei mahu marjamaale ja paluks nüün mitte süüdistusi loopima hakata, tänan!!
S
salliv tolerast  /   13:59, 14. nov 2017
Täiesti ajuvabad näited. Kuludeks saab lugeda püsikulusi, mitte enda vigadest tekitatud kulusi ja ühekordseid kulusi, mis elu jooksul ette tuleb. Mida 9 euri sul siin päästab, kui polla maha tõmbab, võib sulle kasvõi 900eur tulla Eestis. Täiesti mõtlematud näited. Mida sa arvad, et see kursus Eestis maksab? 20eur vä?
N
no  /   15:54, 14. nov 2017
Ütlen selle Niile, et kui sul on tulorada aastas 30000 euri,siis sinu pensionifondi tuleb aastas umbes 50 euri, arvesta ise. teenid rohkem, saad rohkem ka.Olen ise penskar, saan soomest norm pinssi ja lisaks eestist vene ajal tehtud töö eest, millest läheb maha 20%.soome võtab pinsist maha 4% vero.
H
hallo  /   19:44, 14. nov 2017
kle ära pläma
T
Teeline  /   20:22, 14. nov 2017
Ära valeta! Soomes 10 kilti üle - trahv 80 €. Ja leidsid mida võrrelda, ära kihuta kus ei tohi!
2
200-300 euri  /   21:49, 14. nov 2017
hakkad soomest penssi saama..see liidetakse eestis teenitud pensiga kokku ja maksad sealt 20% tulumaksu eesti riigile...nii, et ärge oodake penisionile saades sealt pudrumägesid! Kui soovid kõrgemat penssi, siis pead aastakümneid seal tööd rabama! See on ka õige..
E
Eks mujal ole ikka kõik rõve  /   01:32, 14. nov 2017
Kui seal tõesti nii hull see elu on, no miks siis kõik sinna trügivad? Kindlasti peab seal tööd tegema, sest muidu ju palka ei maksta. Meil aga vehi siin neliteist tundi päevas (isegi lõunapausi pole ette nähtud) ja saad 400 - 500 euri kuus kätte. Ma ei ütle, et iga päev 14 tundi, mõnele 14-tunnisele päevale järgneb ka 6 tundi. Peale selliste päevade juhtub ka mõni vaba päev sekka, siis "puhkad"nii, et ei jõua enam voodist välja ajada.
J
Johh  /   20:00, 13. nov 2017
Mòtetu pommikas see soome,palk kùll kòrgem kyid samas maksad ka kòiksugu jama eest topelt,sama tuleb vàlja
P
Poeg Kalevi  /   21:22, 13. nov 2017
No kõiksugu jama eest ei maksa (kui just hull rallimees ei ole ja tasulisi selfisid ei hangi). Korraliku töö eest korralik palk, jah, ka maksud on korralikud, kuid tänu maksusüsteemile on tervishoid selline, et eesti arstid tulevad joostes siia. Nii et ma ei tea, mida pommiauku sa näed. Ilmselt said laiskuse tõttu sule ja nüüd on kõik muud süüdi ...
S
salliv tolerast  /   23:08, 13. nov 2017
Mille eest sa topelt maksad? Sul on samasugune viirus ajus, nagu soomlases, kes arvab, et Eesti on mingi imede odavmaa. Küll aga osad, kellel avaram silmaring, saavad aru, et Eesti hinnad on sama kallid nagu Soomes. Palgad ainult 3x väiksemad.
M
Madenaadiga prohfessur  /   19:55, 13. nov 2017
Jah see rehknund on õike 15 000+25 000= 100 000, või on hoopis 300 000, ma arvudan veel üle!
T
Tee soomele heategu kingime Sakut ja Ale-coki  /   19:42, 13. nov 2017
Kui soomlast näed siis... tereta teda: Terven tulo viru! Ja kingi talle magus Sakukene!
P
Põgenesid ammu?  /   19:53, 13. nov 2017
No hullarist?
J
juss  /   23:18, 13. nov 2017
Ei, alles eile.
V
vaatleja, 6 aastat teenindusfääris Helsingis  /   19:08, 13. nov 2017
Soomes elava eestlase tunneb yldjuhul riietusest vöi autost eemalt ära. On maakas, kellele on tähtis, et köht oleks täis ja tuba soe, söidab vana bemmiga. elab Koivykylas, Korsos, Malmis vöi Itäkeskuses yyrikas, ehk poolslummis koos mustadega. Unistab eesti numbriga X5-st( sest soome registris vastavat ei saaks lubada
H
Helsingi  /   19:46, 13. nov 2017
pole veel Soome!
T
to vaatleja,6aastat...  /   20:36, 13. nov 2017
Hea on,et sinusugune kuukas on olemas.Selline kuukas,kes tunneb maakad ära.
  /   21:08, 13. nov 2017
Koivukyla
M
maalt ja hobusega  /   22:09, 14. nov 2017
Kui parandad, paranda õigesti: Koivukylä.
V
vaatleja  /   21:31, 13. nov 2017
ma olen ise ka maalt pärit, see pole mingi häbiasi, ja kyll maakas maaka ära tunneb
K
ka vaatleja  /   13:35, 14. nov 2017
Eestisse tulnud soomlase tunneb üldjuhul riietusest või autost eemalt ära . On linnakas, hotelli linade pesuvahendi lõhnaga, liigub sõiduvahendi suunas kergelt taaruval sammul ja olenevalt Eestis veedetud aja pikkusele omab vähem või rohkem magamata organismi jumet, ..Unistab leida vähekogenud pealinna preilit, kes on nõus temaga linnas ühe tassi kohvi jooma ( pikemat koosviibimist ei saa omale lubada) Makse maksab Soome riigile ja sinna ta tavaliselt ka esimese odavaima läppunud õhuga Viikinguga kaobki.
.
.  /   19:03, 13. nov 2017
Töötasin Soomes 16 aastat. Alguses veel heietasin tagasituleku mõtteid--et kui....siis...
Aga mida aasta pensi poole, seda kindlam ma olin--enne koju ei naase, kui pension välja teenitud.
Inertsiga töötasin veel pensionärina kolm aastat--ja siis , aasta tagasi, korraldasin "banketi"--ja lõpetasin töölepingu.
Eestis hakkas igav, aga tagasi enam minna ei soovinud--sain Eesti kohta hea töölepingu. Brutos veidi üle nn. "eesti keskmise"--aga elukesega Soomes võrrelda, siis vahe nagu öö ja päev. Ainuke, mis tasakaalustab seda vahet, on mu enamvähem korralik pension. Seda materiaalses osas.
Aga töötingimused ja ülemuste suhtumine--vabandage.
Soovitus kõigile, kes ei oma mingeid "überharidusi" ja ei saa elule pihta--minge Soome. Seal saab ka lihttööline, rääkimata oskustöölistest, inimväärse kohtlemise.
  /   19:43, 13. nov 2017
Teatavasti soome pensionärd põgenevad sinna, kus on odavam, Eesti kaasa arvatud. Kuhu sina lähed, Eesti ju on välistatud
M
mart  /   19:58, 13. nov 2017
Just täpselt, kõige tähtsam, mis selle uuringu koostaja uurimata jättis on tööandja suhtumine töötajasse. Endal läheb 8 aasta Soomes, hinnatud oskustööline, kelle kohta ülemused nii firmas kui töömaal ütlevad, et mees teab mida mees teeb, tõeline proffesionaal ja ka palk on vastav. Keegi ei ela sul seljas, keegi ei käi töömaal näpuga järge ajamas, keegi ei mölise, teed rahulikult oma tööd :) Eestis oled sa aga alam, ükskõik kui tasemel sa oled, kõik ülemused on sinust "targemad" ja "paremad"! Peale kõiki kohustusi nii Soomes kui Eestis ja mõnusalt ära elades saan hoiusele iga kuu 1500euri panna :) Ja kui ka Eestis olekski sama palk, siis just tööandjate halva suhtumise pärast ei lähe ma ilmselt kunagi tagasi, samamoodi teenin siin Soomes oma pensioni välja ja siis ilmselt kuhugi tenerifele pensionipõlve veetma :))
K
Kas nüüd alles märkasite vahet elust siin ja Soomes?  /   20:15, 13. nov 2017
Olen tihti tulnud mõttele, et kui selline võimalus (töötada just Soomes), võetakse küll ükskord ära ja kihutatakse iga seal elav ja töötav inimene omale maale tagasi, kuhu siis need sajad-tuhanded inimesed siin peaks küll tööd leidma? Kuna nüüd plaanitakse meie maal neid töövõimetuid ümber tegema hakata, kas siis hakkab mõni kõrgepalgaline sellest jälle tulu saama? Selle "suure" töövõimetuse rahaga ei tule tõesti noor inimene (just nimelt noor) kuidagi oma eluga toime ja sellepärast, kui ta saabki kuhugi tööle, ei julge ju ütelda, et tal on keelatud rasket tööd teha. Nii ta siis proovib küll siin ja seal kuu või paar pingutada ja siis on jälle kõik läbi. Loomulikult hakkavad teised töökaaslased tähele panema, et miks see üks nende seast siis "laiskleb", teadmata tõelist põhjust. Ja siis minnakse kaebama (loomulikult, kui ei teata selle nn. "laiskuse"põhjust). Ja nii siis peabki see "laisk" sealt lahkuma, sest kes teab, kui hakkad tõtt rääkima, pead veel midagi tagasi hakkama maksma.
T
to 19:03  /   20:39, 13. nov 2017
Tulid tagasi Eesti odavusse,tore.Aga kes on need,kes sinu siinset ''odavat''miljööd on 16 aastat edasi arendanud ja elus hoidnud?Et sinusugune parasiit saab siin parasiteerida.Võinuks jääda siia tagasi tulemata,sa ''kavalpea''!
A
arvan  /   00:15, 14. nov 2017
et just suhtumine töölisesse paneb veel rohkem siit jalga laskma.
  /   18:59, 13. nov 2017
ja lähevad edasi Soome tööle ja elama,seal on inimene väärtustatud meil ainult riigikogulased ja muu selle taoline slumm
M
Meditsiinitöötaja  /   18:34, 13. nov 2017
Pensionini on jäänud 10 aastat. Viimased 7 aastat olen Soomes töötanud ja elanud. Täna kasutasin olude sunnil Eestis ühe suurhaigla tasulise medistiini teenust. Järeldus: vaatamata sellel, et minu eas ei ole palk esamatähtis, siia ma medistiini enam kunagi tagasi ei tuleks. Kogu töökultuur ja patsiediga suhtelime on ikka väga nõukaaegne. Alates registratuuri "tädidest" ja lõpetades med teenuse osutamisega terviklikult. Puudub viisakus, kliendi käsitlemise oskus, delikaatsus, personal jutleb kõlava häälega vastuvõtule ootajate ees nii isiklikest kui tööasjadest jne, jne...
T
täitsa napakas  /   20:48, 13. nov 2017
Peaaegu õige jutt, et kõik on viisakad, naeratavad, on delikaatsed jne jne. Aga vahe Eestis ja Soomes on see, et eesti arstid oskavad ravida (olgu kasvi mossis näoga), kuid soome arstid soovitavad sulle kõikide hädade puhul naeratava, viisaka ja delikaatse näoga puuvilju ja Buranat. See väike vahe on.
K
kusti  /   11:01, 14. nov 2017
ja kortisoni süsti :) kui siin peale ei lenda siis ravi saa
N
Nojah  /   18:15, 13. nov 2017
See on jälle üks kabinetis sündinud sõnavõtt, millel tegelikkusega vähe ühist. Eestimaa külad on verest tühjaks jooksnud 25 aastat kestnud reformipoliitika tagajärjel. IRLitšikute valdade ühendamise läbisurumine on selle poliitika üks näide. Paari infokabineti mehitamist maakonna kohta saabki lugeda paari sooja ametnikutooli lisamiseks olemasolevatele. Paarikümne aasta jooksul tekitatud kahju see olematuks ei muuda.
A
abc  /   18:02, 13. nov 2017
Minu mitmel tuttaval on pere nii Eestis kui Soomes. Kõik need mehed kurdavad, et kahte naist on raske üleval pidada ning saladusi raske hoida, kuid võimalus voodielu elada mitme naisega kaalub need miinused üles. Enamasti on sealt võetud mustanahaline naine ning nood pidavat eriti kärtsud voodis olema:) Lapsi on ka juba üsna palju sigitatud. Kindlasti osa otsustab siinsest naisest lahutada ning uue pere Eestisse tuua. Saame töökäed tagasi ja veel uusi lapsi pealekauba.
  /   18:13, 13. nov 2017
haige jutt
R
rahvas teab  /   18:54, 13. nov 2017
Kuidas see vanarahvas ütleski? Tõde on valus kuulata?
/ 18:13,  /   19:44, 13. nov 2017
haige selline elu mitte jutt, jutt ju elust võetud
.
.  /   18:24, 13. nov 2017
Väga aus jutt,nii ongi.Mitte ainult Eesti mehed,vaid naised samuti mehkeldavad tyrklaste,mustade ja venelastega Soomes.
1
1  /   20:30, 13. nov 2017
..kui sa endast lugu ei pea, siis mehkelda, mis valet kus riigis elad
T
to abc  /   19:48, 13. nov 2017
Mu tuttavatest kyll keegi ei mehkelda naistega, ei jääks pikkade tööpäevade körvalt aegagi. Kyll tean paljusid naisi, kellel tyrklase vöi neegriga leivad yhes kapis vöi niisama neid rahuldab..Ja kindlasti pole need eestis "ootavad" naised alati nii syytud midagi
M
m51  /   08:12, 14. nov 2017
elan Soomes, ka minuga ühes korrusmajas elab peresi, kus mees eestlane ja naine must
T
to abc  /   17:27, 14. nov 2017
No vaata nüüd peale Ossinovski reforme veel lõuna Eestis ringi, tubakas oled!
H
haige jutt jah  /   21:53, 14. nov 2017
mis puudutab mustanahalist naist...need on voodis ikka väga laisad, laisemad kui arvate teadvat! Nägemine on neil aga hea, isegi kõige pimedamas toas leiavad su viimase kui sendi üles! :)
K
Kes usub poliitikuid, et  /   17:53, 13. nov 2017
Eestis pole kunagi nii rakkalt elatud", on täitsa soe või pole ta kunagi Eestis elanud.
K
kummaline  /   17:41, 13. nov 2017
miks just Soomes töötavaid haugutakse ? Väga paljud käivad tööl ka Rootsis ja Norras. Eesti oma firmad teevad alltööd nt Rootsis. Kusagil PEAB ju maksude jaoks raha teenima. Muidugi pere jaoks on see kohutav. Rekajuhid pendeldavad läbi Euroopa, ei sega kedagi. Kui Lätis töötad, isegi selle eest ei saa nii palju söimata, aga Soome on häbiasi. Kohutav.
E
Eestis  /   17:29, 13. nov 2017
Kulub laste kasvatamise peale juba röögatu raha, eriti koolitarvete, mis peaks olema tegelikult riigi kanda. Soomes õnneks panustatakse järelpõlvele rohkem ja sellist muret pole. Samuti on üksikemadel kordades kergem toime tulla, sest Eestis ei koti kedagi, kas saad oma lastega hakkama või mitte
L
laialt levinud  /   17:52, 13. nov 2017
materiaalased mured ja vaimsed mured soomes on antipoodid
P
Pendelisa?  /   17:08, 13. nov 2017
Mis imeloom see pendelisa on? Kui ikka nii suur viha on eelstasel eestlase vastu tuleks sellsine artikkel kirjutamata jätta. 100 000 on võibiolla käinud viimase 15 aasta jooksul sel tööd tegemas. Koha pel alaiselt viibib vähem head töömehed teevad kõike ametlikult. Kui sul pole iskliku maksukoodi maksuameti jaoks ei saa sa objektile sissegi, isegi 1 päevaks mitte. Toimib perheytys, mis on töömaa tutvustus ja töömaale sisse kirjutamine, andmed lähevad kirja, edaspidi käib kõik objektile saabumised ja lahkumised kaardiga sisse ja välja logimise kaudu. Vassimine ja mustalt töö tegemine ei tule kõne alla. Juhul kui teed oma firmaga ja sul on olnud mingeid vigu, sa ei pääse enam kusagil tööle.
H
hahaha  /   17:59, 13. nov 2017
et soomes pole musta tööjõudu? paluks järgmine anekdoot :D
T
To ha ha  /   18:28, 13. nov 2017
Korra käinud kellelgi suvilat putitamas, siis nüüd teadki kuidas elu käib?
R
reformid ja kesikud jne  /   17:04, 13. nov 2017
söövad pärismaalased oma kodumaalt välja.
P
pange tähele  /   17:09, 13. nov 2017
Rahvastikupoliitika nime all hävitatakse eestlased lõplikult.
  /   16:56, 13. nov 2017
“Märgatav osa välismaale tööle ja elama läinud inimestest ei teavita rahvastikuregistrit oma kolimisest ja seetõttu on põhjust arvata, et tegelik välismaal elavate inimeste ja ka pendel-isade arv on kordades suurem.”
Vastupidi, need välismaised registrid on täis inimesi, kes juba ammu välismaal enam ei tööta. Eriti massiline on tagasiränne viimasel ajal.
H
Hallo!  /   17:17, 13. nov 2017
Nõukaaeg juba ammu läbi!
K
Kindlasti ei ole  /   16:24, 13. nov 2017
Need ümmargused numbrid tõesed.
M
muidugi,  /   16:44, 13. nov 2017
sest lisaks elab seal ka eestlasi, kelle kodu on nüüd seal, aga nemad pole enam Eesti elanikud.
T
Täiesti  /   16:14, 13. nov 2017
mõtetu artikkel, niu-niu-niu, ving-ving-ving.
A
ahsoo  /   16:03, 13. nov 2017
et siis teaduslikuurimis töö tulemusena leiti, et eestlased käivad suurema sissetuleku pärast Soomes tööl!? Ei ole nii..kaunist loodust käivad inimesed seal imetlemas! :)
J
jah  /   16:45, 13. nov 2017
Ma kadestan neid, käisin ka korra Soomes, meeldis loodus, kaljud jne.
A
Ainult Mina  /   15:58, 13. nov 2017
Eesti pereisad soomes. Kes tegeleb nende naistega siin? Ainult Mina?
S
sa oled ju   /   16:01, 13. nov 2017
maltsm..
.
...  /   16:31, 13. nov 2017
Siinolevad naised tõmbavad naabrimeestega ringi ja ka voodisoojendaja on neil olemas.
P
pähh  /   21:27, 13. nov 2017
tõmmaku!
J
Jah  /   15:56, 14. nov 2017
Mõnes seltskonnas lihtsalt puuduvad inimestel moraal ja mõistus ja siis nad arvavad, et kõik elavad nii.
.
.  /   16:44, 13. nov 2017
Eesti vaimosid on ka siin Soomes tohutult ja enamusel iga nädal uus meespartner.Paljud seepärast siia tulevadki,et suurt vaheldust nautida.
  /   17:19, 13. nov 2017
jah, ainult sina jooksed ringi ja su vinku.
S
Smurf  /   15:57, 13. nov 2017
Mitte pendel isad , vaid isad ,kes üritavad oma Eestis elavat peret toita ja katta ning lapsi kooli saata.
Et siin elaval perel oleks korralik kodu, valgus toas ning toit laual. Eests kus mediaanpalk on 750 eurot kuus, seda ei tee. Selgituseks niipalju ,et mediaanpalk on number, millest pool töötavast elanikonnast saab palka rohkem ja pool vähem. Selle rahaga pere ära ei toida ega neile kodu ei loo!
Kersti mis ta nimi nüüd oligi Kadriorust teatas riigi sünnipäeval ,et me ei ole kunagi olnud jõukamad kui täna. See pikalt Eestist eemal olnud arveametnik ei tea reaalsusest midagi ning pidas silmas eelkõige iseennast. Tegelikult on olukord kurb, sest Eesti riik on vaste maja ning maarajoonidest pärit noortel meestel ei olegi muud väljundit kui Soomes töötada. Kas saad kuus kätte 1000 eurot töötades Tallinnas või 3000 töötades Soomes. Esimesel juhul sa endale peret lubada ei saa.
N
no....  /   16:40, 13. nov 2017
....3000- kuus teenivad ikka väga vähesed. Tavaline töötasu kätte on 2000 või nats vähem.
N
no pead....Vähem jooma, siis teenid ka sina rohkem kui 2000 kätte.  /   16:46, 13. nov 2017
Mina olin metallialal seal 2009a viimati ja kätte sain parematel kuudel üle 4000, põhipalk kuus kätte oli umbes 3500. Seega oled sa kas suur kõri, kes teeb 10 päeva kuus tööd või ei saa lihtsalt hakkama :)
T
to no pead  /   17:15, 13. nov 2017
Anonüümselt siin saab jah iga mees 20 euri puhtalt kätte. Kui teed peenemat tööd, siis saab rohkem siis ka maksud suured, kui tavalist on 13-15 tavaline. Ületundidega saadakse oma suured palgad sina väidetavalt 4000 kui sa oma firmaga teed, aga sealt veel maksud maha. :D :D :D
  /   17:26, 13. nov 2017
Näita tööandjat, kes maksab mittejoomise eest, pole elus selliseid kohanud.
A
aga  /   18:29, 13. nov 2017
sa pole peale 2009a. kaineks saanudki vist
P
paha  /   19:33, 13. nov 2017
mul 2 nädala eest 5300 bruto
V
Vale jutt  /   23:42, 13. nov 2017
Soomes saab vabalt 3000€ kätte.1500 on kahe nädala eest.
to paha ja vale jutt  /   17:45, 14. nov 2017
Need kes pikka päeva teevad, neil pole küll aega õhtulehe kommentaariumi jaoks, nii et enamus härgajad on lihtsalt anonüümsed fantaseerijad! Mulle teeb see nalja.
Nii, oma töö oled võtnud tükitöö alusel ja kõike seda näed unes ka, sest vähemalt 12 tunnised päevad ja nädalavahetuse töö teevad sinust zombi. Mina teenin nats vähem, aga olen valge inimene, vabal ajal olen perega ja teen mida tahan. Nii et ära kelgi siin midagi kehkenpüks!
  /   17:24, 13. nov 2017
Kersti on väga traumeeritud oma lapsepõlvest ja ei oma mingit aimu, kuidas Eestis tegeikult elatakse. Tal ei ole mingit õigust rääkida siinsete inimeste eest, kes orjavad seda 26%, kes siin laialt elavad.
M
m51  /   08:27, 14. nov 2017
Eestis 1000.- euri teeniv mees ei saa endale lubada peret? Kui ka nainet töötab ja teenib teise 1000.-, kas siis tõesti ei ela ära ja ei saa laste kasvatamisega hakkama? Siin on pigem probleem eesti naises ja tema unistustes.
P
palju  /   13:47, 14. nov 2017
niisuguseid on? mina bussijuhina pole siis iialgi niisugust palka saanud ja naine töötab tootmises keskastme juhina, pole ka saanud.
U
Uuring  /   15:46, 13. nov 2017
No aga Uuring on keskendunud miks Soomlased siin käivad. Hiljaaegu Õismäel vaatasid suur täis jõulised 20 pealine Soomemehed. Et Tässä on minä! Plaan uuteks peremeesteks hakata. Vaatasid ja naersid oma valgetehammastega, tekitasid mulle külma judinad paksu jope all. Tahtsin neil küsida: kulla vennad miks siis nii kohe? Aga ee liköör ja Lapinkulda siis targem hoida mokk maas!
K
kirjutada  /   19:36, 13. nov 2017
sa küll soome keeles ei oska.
J
juhuslik vaataja  /   15:24, 13. nov 2017
Kes tahab läheb sinna tööle või elama, kes ei taha, ei lähe. Milleks muretseda. Sellised otsused nagu kui saad palka üle 1300 juba piires, siis pead rohkem makse maksma, ei hoia ka kedagi siin eriti kinni, mõtlen tugevaid ja tarku noori inimesi. Nii et...
E
et sa teaksid  /   18:09, 13. nov 2017
soomes just nii maksustamine käibki, kui rohkem teenid, maksad rohkem ära ja selle eest peetakse mustust üleval hotellides ja halal.
J
Jürka  /   15:22, 13. nov 2017
25 tuhhi elab mehi siin ja 8 tuhhi töötab ametlikult kõigest, see on ulme :)) Seda on küll näha, et eesti mehi kordades rohkem eesti naistest ja naistel elu kui paradiisis ning valik väga suur. Kurb muidugi, et isad sedasi pendeldavad, sest pere peaks siiski koos elama ....
V
valiv  /   18:11, 13. nov 2017
et valik suur :D no tõesti, arvan, et seal on kontingent, keda peale makstes ka endast lugu pidav naine ei soovi. mul mitu klassivenda ja tutvusirngkonnastki mitmed - kas joodikud, pätid, endised vangid või muidu äpud, kõik on sooomes tööl :D
V
valiv - läkski modele :D  /   18:12, 13. nov 2017
et valik suur :D no tõesti, arvan, et seal on kontingent, keda peale makstes ka endast lugu pidav naine ei soovi. mul mitu klassivenda ja tutvusirngkonnastki mitmed - kas joodikud, pä.tid, endised van.qid või muidu äp.ud, kõik on soo.omes tööl :D
V
valiv - läkski modele :D  /   18:13, 13. nov 2017
teist korda siis modele
et valik suur :D no tõesti, arvan, et seal on kon.ting.ent, keda peale makstes ka endast lugu pidav naine ei soovi. mul mitu klassivenda ja tutvusringkonnastki mitmed - kas joo.dikud, pä.tid, endised van.qid või muidu äp.ud, kõik on s.oo.omes tööl :D
M
mis sõna siis ei sobinud?  /   18:13, 13. nov 2017
joodikud?
A
ahah, tteada sain  /   18:14, 13. nov 2017
et sõna joo.di.kud ei tohi kirjutada õhtulehes.
:D
naeruväärne.
.
...  /   15:19, 13. nov 2017
Unista aga :D
C
cz  /   14:59, 13. nov 2017
100 000 on suhteliselt laest võetud arv, nii-öelda kuri k o n s t a n t
I
irw soomest  /   15:14, 13. nov 2017
Soome rahvastikuregistri andmetel elab Soomes pea 52 000 eestimaalast, kellest ligi 25 000 on seal ka ametlikult tööl ..
27 tuhat siis on töötud? Või käivad Eestis tööl?
1
100 000  /   15:28, 13. nov 2017
100 000 - 25 000, kas see ei tee mitte 75 000 tööl mitte käivat? ja sellest 100 000 vaid 52 000 on soomes ametlikult, ülejäänud on siis mitteametlikult ja ei saa ka toetusi. vaevalt, et nad rikkurid on, ilmselt siiski elatuvad ilmselt vargustest ja röövidest.
M
m51  /   08:09, 14. nov 2017
no perest üks töötab ja teine on kodune ja paljudes peredes on ka lapsi
S
ss  /   14:58, 13. nov 2017
varsti saan soome pensionile....algab tore elu....eestis sellist luksust pole
E
ehh  /   15:19, 13. nov 2017
Soome pension on kogumispension, palju kogunud oled? Arvesta, et 10a. saad umbes 500 euri teenida igakuiseks pensioni maksuks ja see hea palga juures. Palju üür on? Minul täpselt 1000 Soomes ... edasi võid ise arvestada. Kui kavatsed neid lüpsta, tuleb päevavalgele. Ei usu, et KELA sind toetama hakkab. Rahvapensioni sa saama ei hakka ...
  /   15:34, 13. nov 2017
Minna
/
//  /   18:42, 13. nov 2017
Manna
K
Kes see ehh on,  /   19:51, 13. nov 2017
et nii "tarka" paneb? Saa ennem pensioniealiseks, siis targuta!
H
hei, kes see ehh on, kell 19,51 13.nov  /   13:11, 14. nov 2017
räägi siis sina, kuidas lood tegelikult, ära lase siis uhkeldajatel luisata .. hiihii
V
Vale  /   13:10, 15. nov 2017
Just rahvapenioni 628 eurot hakkab saama igaüks, kes on vähemalt 3 aastat alaline elanik olnud. Allikas: KELA koduleht. Tööpension on kogumispension. Ei saa olla vähem kui takuueläke 770 eurot.
Võrdle: Eestis 40 tööaasta eest 300 eurot.
K
Kasvage suureks  /   14:53, 13. nov 2017
Soome on lähemal tööl käia, kui Tartust Tlnsse. Mis krdi pendelisad. Kõik kõrgema palgaga inimesed käivad sageli ka tööreisidel. Reisimine on tänapäeva töö normaalne osa.
K
kas  /   15:30, 13. nov 2017
sarja kalevipojad vaatasid? kurb, aga see oleks võinud olla ka dokumentaal, sest tegelikkuse just nii see elu seal käib, nimed vaid vahetuvad.
@
@kas  /   17:30, 13. nov 2017
Olen seda sarja vaadanud.Samas olen Soomes töötanud ehitusel ca 7a. ja ei ole päevagi selliselt elanud ega töötanud,nagu need õnnetud "kalevipojad".
H
haha  /   18:15, 13. nov 2017
soovmõtlemine :D
@
@haha  /   18:51, 13. nov 2017
Ei soovita targutada,kui seaduslikust Soome tööelust tuhkagi ei tea.
T
terve  /   18:07, 13. nov 2017
brüssel neid pendel isasi ja emasi täis.
P
Põrguvürst  /   14:47, 13. nov 2017
ainus võimalus normaalselt elada on välismaal töötades----,milleks maksta makse riigile ,kus sellest midagi kasu pole--ainult teatud seltskond vargaid,parasiite naudivad elu ja lüpsavad maksumaksjat rõõmsalt ja süüdimatult
E
Eestis  /   14:39, 13. nov 2017
On enamus ehitajaid mustalt tööl ja siis antakse ka näpuotsaga ja talveks kuivab ka see ehituse äri ka kokku!
A
aga  /   15:30, 13. nov 2017
MA ei tea seda :) sest nemad ei oska seda välja mõelda.
S
Soomes  /   17:21, 13. nov 2017
Ei ole võimalik mustalt üldse teha, igal objektil lähevad andmed kontorist registrisse ja kaardiga sisse välja logimise kaudu saab mkasumamet kõike ideaalselt jälgida. Eestisse ka sellist korraldust vaja.
P
paganarh  /   14:38, 13. nov 2017
Et pendli-veeliksid köik?
T
To 14.10  /   14:36, 13. nov 2017
See et sa loll oled see on sinu probleem!
F
fakt  /   14:28, 13. nov 2017
Eesti madalad palgad on otsene oht julgeolekule, sest 100 000 täisjõus kodanikku oleks arvestatav kaitsejõud. Võib öelda, et suurem osa ettevõtjatest õõnestab praeguse suhtumisega töötajatesse meie kõigi turvalisust.
A
aga  /   14:38, 13. nov 2017
midagi kirjutasin valesti.
Maailmas eestlasi laiali juba jõudsalt üle 200 000.
Kurvaks teeb see meie 300ne pension ja laenuleib ning meie aadelkonna jõudeelu.
A
a  /   15:33, 13. nov 2017
mis muidu ise oled ära teinud? s.ttaqi?
A
a-le  /   16:44, 13. nov 2017
Elatud oma õelusest?
T
to fakt  /   15:31, 13. nov 2017
mispärast keegi teine peab olema ettevõtja ja sulle töökoha looma? ole ise ja loo endale ja teistelegi, ja siis kaaquta.
J
ja  /   15:55, 13. nov 2017
miks meil siis üldsegi nii suurt riigiaparatuuri vaja on kui ei hoolita oma rahvast
V
vastuseks  /   16:13, 13. nov 2017
Praegu on ca 450 000 palgatöötajat kes peavad maksma palka ka ca 140 000-le riigipalgalisele ja kes sealjuures saab kõrgemat palka kui tema ülevalpidaja.
V
vastan  /   16:40, 13. nov 2017
kui sellega rahul ei ole , siis koli itta , seal saad rõõmustada.
  /   14:15, 13. nov 2017
kas see "pendel-isa" on nüüd mingi uus moodne nimetus? kõlab väga halvustavalt igatahes.
E
eks  /   14:25, 13. nov 2017
kusekollase tase.Ei muud.
.
.  /   14:51, 13. nov 2017
kuidas sa totu siis aru ei saa??? PENDEL ISA on säärane isa, kellel on perekond nii siin, kui seal. Säärasel issil on suur eelis teiste isside ees, kaks nädalat siin kaks seal - kumbki moor ei jõua meest ära tüüdata ja on iga kord värske ja ka igasugused riiud ja nääklused puuduvad.
P
pendel isa  /   14:54, 13. nov 2017
oleks tulnud aasta isaks valida, ohverdab oma koduelu, et lastel kõht täis oleks.
H
haha  /   15:34, 13. nov 2017
ei ohverda ta midagi, soomes paneb soomlannasid paksuks.
K
kalevipoeg  /   16:32, 13. nov 2017
Soome naised on voodis mõnusad.
1
15.34-le  /   16:48, 13. nov 2017
Kes paneb Soomes, see teeb sama ka Eestis! Ringitõmbaja jääb selliseks igal pool.
P
palju nad  /   16:53, 13. nov 2017
sulle maksavad? Siin nägime videot, kuidas pagulastelt nad raha eest sexi ostsid.
1
15 aasta soomes elanud  /   17:29, 13. nov 2017
Aga mis jutt see on???
S
see ka õige  /   18:17, 13. nov 2017
jääb tõesti. aga kui ikka oma naine kaugel, siis panevad võõraid ka need, kes tegelikult ringitõmbaja loomusega ei ole. kontrollitud, nii on.
O
ongi  /   15:33, 13. nov 2017
halvustav, põhjusega. tuleb ise oma maa üles ehitada ja ise töökohad luua, mitte ronida teiste tehtut nautima. samasugused puuqid, kui must mass.
M
muudkui ehitad  /   16:55, 13. nov 2017
viletsa palga eest ja kui pensionile jääd, sured nälga ?
A
AS  /   14:10, 13. nov 2017
"1112 eurot" : kus Eestis nii odavalt korralikku töömeest saaks palgata?! Mulle on küll mulje jäänud, et alla 1500€ NETOs ei suvatse ükski töömees end liigutada Eestis, mistõttu tuleb püüda ise ehitustööd ära õppida, kui tahta omal midagi parendada!
V
Võõpsu vägev  /   14:39, 13. nov 2017
ja mida sa siis nagu ehitad, kas kosmosesüstikut ?
  /   14:55, 13. nov 2017
Mina võitlen ka nendega juba juulist saati. Ravimitele läinud üle 100.- kindlasti. Lapsel läheb kohe tuju ära, kui ütlen, et lähme teeme jälle tõrjet. Mitmeid kordi on pea puhas olnud ja lõpuks leian ikka mitu täiskasvanut täid peast. Tean, et laps saab need teistelt. Kõige hullem ongi asja juures see, et ühed vanemad muretsevad pidevalt, teevad regulaarselt tõrjeid jne, sealjuures teised vanemad ei hooli nii väga, teevad tõrje ära ja aitab küll. Lisaks on palju vanemaid, kes üldse vaikivad, ega teata ei lasteaeda ega kooli, et on avastanud lastelt peast täid. Siinkohal tulekski panna südamele kõikidele lastevanematele, et täid ei ole häbiasi, pigem vastupidi - täie eelispaik on tegutseda justnimelt puhastes juustes!!!
T
tean üht firmat,kus on elektriku töötund 30.-€  /   16:38, 13. nov 2017
hoiatan,see firma topib oma lipikud postkastidesse ja üks vanem mees helistas,kuna oli koridori laevalgusti kinnituseks vaja puurida 3 auku.
"Meistrimehel"oli puur küll kaasas,kuid muid tööriistu mitte ühtegi,siis käis kruvikeeraja järel,siis susserdas augud valesse kohta ja lõpptulemusena pidi mees ise valgusti kinnitama.Meister aga küsis silma pilgutamata 30.-€,öeldes,et boss nõuab?!
A
ainult  /   18:23, 13. nov 2017
väga rumaI maksiski. eales ei maksaks sellisele.
S
salliv tolerast  /   14:08, 13. nov 2017
Miks lummab töö välismaal? Miks esitada nii võrd rumal küsimus? Kui poliitikud esitavad samu küsimusi, siis see näitab selgelt, miks see kõik nii on. Inimesed on konkreetselt rumalad, kes ei saa reaalsest elust mitte midagi aru.
J
Jan28  /   13:54, 13. nov 2017
Ise pendeldan 6 aastat Helsinkis. Teen ventilatsiooni. Tõsi, lõuna Eestis veel sissekirjutus sees, sest kui alaliselt sisse kirjutada, siis põhimõtteliselt Eesti nr sõita ei tohi. Aga muidu püsiv ametlik töökoht olemas. Kui tahan kord kuus või kaks Eestis käia ja maksan kallist diisli maksu ja kindlustusi, siis ei jaksaks sõita. Auto ongi põhjus, miks ei elan nl illegaalselt Helsinkis.
  /   14:10, 13. nov 2017
mitte midagi ei saanud aru, kus see kallis diisli ja kindlustusmaks, kuhu ei jaksaks sõita
  /   14:36, 13. nov 2017
Inimene elab ja töötab de facto soomes aga soome registris autot ei raatsi osta. X5 käiks siis üle jõu.
  /   14:42, 13. nov 2017
Lätis loomulikult !
1
1  /   16:05, 13. nov 2017
.aga istub siis pisikesse mautosse, sellega nii lahe Eestis laiata
M
mart  /   21:27, 13. nov 2017
Töötan ja elan samuti soomes, sissekirjutus on Eestis, kuna käisin hiljuti uusi juhilube tegemas, Ei soovinud omale soome lube. Sõidan samuti eesti numbriga, raha oleks maksta ka soome numbri eest aga miks peaksin? Ainus õiguspärane maks, mida autojuhtidelt koorida on kütuseaktsiis. Nii mitu meetrit sõidad, selle eest ka maksad, mitte röövmaks selle eest, et mul auto maja ees seisab. Ma ei ole nõus maksma eraldi maksu selleks, et soome riik teede ja tänavate remondi asemel selle raha lähis-ida ja aafrika majandusturistidele jagavad. Soome riik röövib kütuseaktsiisi ja automaksu igal aastal 6 miljardit eurot. Teede ehitusse läheb sealt kõigest 1 miljard. Sellist ebaausat maksustamist ma ei ole nõus toetama!
R
Rott   /   11:12, 14. nov 2017
Jaksan osta küll aga vot soome riik blabla. Sul on võimalus siia mitte ronida.
D
Diisel mees  /   14:45, 13. nov 2017
Soomes ju töötad ja soome palka tahad ka saada.siis maksa ka diiselmaksu.mis erand sina siin oled?ehne mats eestlane.soome palga peab saama aga samas kuseb soome riigipeale kaarega.
S
selline mees  /   15:37, 13. nov 2017
on valge neeqer lihtsalt.
T
to jan28  /   15:37, 13. nov 2017
kahepalgeline jan, ise elab illegaalselt, et saaks illegaalselt raha säästa, aga kui meie võimumehed sama teevad, siis oigad? mis siis oigad? lase nemadki siis elavad.
T
tean bussijuhti  /   17:00, 13. nov 2017
kellel 2 autot, üks Soomes ja teine Eestis Sadama parklas, kui tuleb, istub autosse ja sõidab koju, jõuab küll üleval pidada. Mul vennapoeg ka elab jäädavalt perega Soomes, tal auto, naisel auto ja lisaks tal ka mootorratas, käib tihti ka Eestis isal külas.
H
hahaha  /   18:25, 13. nov 2017
mul oli ka kaks autot, teise müüsin just ära, polnud enam vaja, ise täitsa tavaline naine tallinnas. aga olla soome bussijuht ja vedada seda allahi mustust seal, no see oleks alandav. õnneks endal ajutegevus piisav, et eestis osata legaalselt teenida.
T
taro  /   13:49, 13. nov 2017
Kas kaartidega töötavad ka paljud?
M
mis siis nii  /   13:48, 13. nov 2017
Töö ei ole ainus põhjus. Fakt on see, et Soomes on lihtsam lapsi kasvatada. Laps ei vaja kasvamiseks poolt vanemate sissetulekust (viidates Eesti perekonnaseadusele), vaid lapsevanemal on võimalus elada ka oma elu elada. Elatis on suht standard. Lahku minnakse täiskasvanulikumalt, laps ei ole ema ainuomand nagu Eestis kombeks. Mega lastetoetusi Soomes ei maksta, mingit nn. suurepere 500 euri ei ole olemas. Soomes on lihtsam teha karjääri, ja seda täiesti meigivabalt! Positiivseid fakte on lõputult...
Eestis on odav toit ja väga hea arstiabi!
  /   13:53, 13. nov 2017
eks need toimetustuleku rahad on kopsakad küll
S
sibi  /   13:54, 13. nov 2017
Mis on meigivaba karjäär!?
P
pooled  /   11:48, 14. nov 2017
pooled nendest luudadest kes eestis juhtival kohal, on selle tooli omale konkreetselt välja imenud. täielikud lambad
S
salliv tolerast  /   14:48, 13. nov 2017
Kas sa tahad öelda, et Soomes on kallis toit?
Hallooo, vaata natuke poes ringi ja näed, et hinnad on täpselt samasugused Eestis ja Soomes. Tihti on Eestis osad asjad toidupoes kallimad kui Soomes.
B
b  /   16:02, 13. nov 2017
Eestist leiab poest veel midagi maitsvat, Soomes puha maitsetu plastmass
S
seal ju   /   17:02, 13. nov 2017
ka Eestis tehtud tooted, meil plastmassi ei tehta.
P
Pekka  /   18:10, 13. nov 2017
Soomes on hinnad körgemad.mis juttu sa ajad :) käid ainult litelis vist.
S
salliv tolerast  /   22:05, 13. nov 2017
Käin Soomes Prismas ja see ei ole kallim kui Eestis. Ütle, mis asi on Soome Prismas kallim kui Eestis? Too mingid näited?
H
Hm  /   16:09, 13. nov 2017
Millal viimati Eestis käisid? Odav toit ja hea arstiabi???
1
13:48 hea arstiabi?  /   16:49, 13. nov 2017
see,et perearst kirjutab sulle retsepte ja ainult õe käest saad adekvaatset infot on sinu arust hea arstabi?See ei ole abi,vaid arstide äri.
H
Hea arstiabi?  /   17:03, 13. nov 2017
Mul isa suri enne ära, kui arsti järjekord temani jõudis.
A
aiku  /   13:46, 13. nov 2017
Ikka lõputu rahanälg. Mul ühed naabrid ka käivad. Tahetakse elada mitte kui tavaline perekond, vaid kui miljonärid. Neil on 2 maja koos abihoonetega, igal pereliikmel oma džiip, igal lapsel oma ATV. PS! Võidab see, kellel on surres rohkem asju.
  /   14:18, 13. nov 2017
krt, siit kõlas kadedus läbi, irw
A
aiku  /   14:41, 13. nov 2017
Mul on kahetoaline korter ja 10 a vana auto. Ja mul polegi midagi rohkem vaja. Natuke üle Eesti keskmise ja mulle täiesti piisab.
A
aiku  /   14:41, 13. nov 2017
*palk natuke üle Eesti keskmise.
  /   15:26, 13. nov 2017
aga naabri rahakotti piilud küll
E
ei usu  /   15:41, 13. nov 2017
et kadedus kõlas, mina näiteks pole kade, elada totude soomlaste seas põlu all ja nüüd jagada veel maad neeqrustega, no suur tänu. minu pea lõikab ka siin legaalselt korralik teenistus välja teenida. asju võiksin osta, aga ei vaja neid, jätan pigem ostmata ja reisin 4 korda aastas välismaal + veel eestis. auto ja kodu peavad olema muidugi mugavad ja uued, et ei peaks remondiga tegelema ja nii nad ongi, aga ilmaaegu uusi asju kogu ei vaja.
P
Pende, Liisa  /   13:44, 13. nov 2017
Saatke koju, andke luud ja labidas kätte ja tulgu isamaad ehitama-koristama.
N
no kui sina,Liisake elad ära   /   13:48, 13. nov 2017
miinimum palgaga,siis pere jaoks on seda vähe.
Nii,et jätka ise oma luuasõitu!
T
tarbija  /   13:55, 13. nov 2017
kui kõik töötaks oma kodus, raha oleks rohkem
S
samas  /   15:43, 13. nov 2017
kas põhikooli haridusega jõmm peakski rohkem saama? tean eestlasi, kes soomes teevad rõvedat tööd, pesevad näiteks külmkambris sigade lihakehasid, aga eestis sellest ei räägi, valetavad, et kenasti puhtas soojas kontoris töötavad ja suure raha saavad.
paljud noored naised teevad teatud elundiga veel lisaotsi, iharaid soome vanamehi on küllaga, kes väike papi eest rautavad.
S
samas - modereerimsele? miks?  /   15:44, 13. nov 2017
kas põhikooli haridusega jõm: peakski rohkem saama? tean eestlasi, kes soomes teevad rõ,ve,dat tööd, pesevad näiteks külmkambris siqade lihakehasid, aga eestis sellest ei räägi, valetavad, et kenasti puhtas soojas kontoris töötavad ja suure raha saavad.
paljud noored naised teevad teatud eIundiga veel lisaotsi, ih.araid soome vanamehi on küllaga, kes väike papi eest rau.tavad.
S
samas - modereerimsele? miks?  /   17:57, 13. nov 2017
Tegelikult ma ise ka põhiharidusega seeeest imen Eestis edukalt ...
  /   13:59, 13. nov 2017
Tule korista mul hoov ära, saad 2,50.
M
moldovast töötaja  /   14:12, 13. nov 2017
Kus on sinu käed-jalad, kriipsujuku, kas arvutis kinni?
  /   19:32, 13. nov 2017
Milleks, kui moldovast orjad kohal?
  /   19:34, 13. nov 2017
Liisa, luua saad minu poolt, 20 senti võtan kasutamise eest maha, nii et 1200 ruutu, lehed kokku ja 2.30 tasku, sobib? Saab kodumaa ilusamaks ja ...
M
matsu  /   13:43, 13. nov 2017
Ega siis vaid tööle minda, ka inimsõbralikumat keskkonda otsima oma lastele.
Meil on liiga palju vihkamist.
  /   13:57, 13. nov 2017
selle eest Soomes on rohkem vaimselt haigeid
H
hahah to matsu  /   15:45, 13. nov 2017
soomes on jah vihkamist vähem :D sa ajad ikka pada :D liskas veel multikultuursus, kus võid nuga saada.
J
Jaa  /   13:36, 13. nov 2017
Pabulasi meil leidub.
L
Lugeja  /   13:32, 13. nov 2017
Soomes olla sibi on uhke ja hää.
  /   13:40, 13. nov 2017
Eks see ole suhtumise küsimus kumba eelistada, kas "sibi" või ori.
E
eks nii ta on,   /   13:50, 13. nov 2017
raha ei haise
K
kuidas kellelgi  /   15:46, 13. nov 2017
haiseb ikka küll. aga kui raha on elu peaeesmärk, siis küll, edu sibidele.
T
Teeline  /   17:33, 13. nov 2017
On sedaametit ka >Restis vaja. Vahe on selles, kas teed seda tööd eesti miinimumi eest või saad normaalset palka.
E
ega  /   18:17, 13. nov 2017
õnn ei peitugi ainult rahas vaid raha kogusest.mida rohkem seda õnnelikum.
M
matsu  /   13:42, 13. nov 2017
Aga arst? Meie arste on väga palju Soomes.
J
just  /   15:48, 13. nov 2017
nad peaks karistatud saama oma riigile kahju tekitamise eest. saavad siin ülikalli koolituse ja siis ronivad abi andma välismaalastele. mis selline inimene väärt on? oma inimesi ravida ei kõlba, sest raha on selliste jumal. arst ei teeni ka eestis vähe, muide. aga ikka ahnus, rohkem on vaja.
I
Ilma irooniata  /   13:45, 13. nov 2017
Ongi. Soomes austatakse TÖÖtegijat. Eestis mõnitatakse, sh olematu palgaga.
H
He  /   15:22, 13. nov 2017
Öige.
S
Se-to  /   13:48, 13. nov 2017
Kes sa oled,kas Rakvere Mere ?
@
@Lugeja  /   17:45, 13. nov 2017
Kunagi Eestis ehitusel orjates tundsin ennast tõelise sibina.Pikad päevad ilma puhkepäevadeta,et absurdseks tähtajaks valmis saada.Palka õigeaegselt ei makstud (ei ole laekunud jm.plära).
Soomes tegin sama tööd.E-R 8 tundi päevas ja kõik.Töö käis rahulikult,kiirustamata.Palk laekus iga 2 nädala tagant pangakontole nagu aamen kirikus.Sel sügisel läksin pensionile.Ja minu 7a. sealne pension on tunduvalt kõrgem kui siinne 38a. pension.
Nii et,"Lugeja"-kes ja kus sibi on?
R
Riisikas  /   13:29, 13. nov 2017
Võib-olla oleks minusuguse lolli jaoks kergem lugeda PENDEL-ISAD...
R
Riisi,Kass  /   15:31, 13. nov 2017
Võib-olla.
Z
zz  /   13:28, 13. nov 2017
ega soomepoolgi elu kiita ole, need pendlid jne seltskond vegeteerivad kümnekesi ühes toas, nii jääb kopikas üle, kui elaks normi korteris, siis ei pendeldaks ja prassiks
K
kadedus?  /   13:51, 13. nov 2017
Eks siin Soomes elatakse nii ja naa, paljudel omad majad, elud, harrastused. NB! Eestis oleks elu väga palju viletsam kui selle 100 000 raha poekassase ja sedakaudu riigieelarvesse ei jõuaks.
Eesti on kui 2000-ndate alguse Moldaavia, kus suur osa rahast tuli eemal elavatelt ja töötavatelt.
R
räägime nii nagu asjad tegelikult on  /   14:13, 13. nov 2017
mitte OMA majad, pankade majad ikka, oma maja Soomes on väga suur luksus
K
kas pank  /   15:06, 13. nov 2017
elab ka siis majas? Hauda seda ju niikuinii kaasa ei võta, tähtis on, kuidas elavana elad.
N
noh?  /   15:50, 13. nov 2017
ja need majad on soomes teenituga ostetud? või ikkagi mingi pärandus, millega juba mindi ja mille eest oleks eestis hulga uhkema maja saanud? pealegi, ma teenin eestis, oma firmas ja mul on ka maja, mis siis? miks selleks küll soome peaks ronima? vot ei mõista.
T
Teeline  /   17:39, 13. nov 2017
Kui paljud tavalised tööinimesed peale Eesti (taas)iseseisvumist on omale ilma pangalaenuta isikliku maja saanud? Isegi korter tuleb laenuga osta.
  /   13:28, 13. nov 2017
... ja 27 aastat ei ole selles osas midagi muutunud, eestlased lahkuvad jätkuvalt välismaale tööle.
O
oma eeldused on olemas  /   13:49, 13. nov 2017
saab rohkem raha alkoholi jaoks ja ei pea Läti poole sõita
E
eeldused?  /   15:51, 13. nov 2017
see sõna on vast ikka eelised?
T
Tint  /   14:18, 13. nov 2017
Majanduspagulased
J
jep  /   15:51, 13. nov 2017
suht häbiväärsed. ja ega neil on ka häbi tunnistada, mida kõike peavad seal raha eest taluma. aga siis on uhke siia tulla ja olla rahatuus :D
T
Teeline  /   17:41, 13. nov 2017
Mida nad siis seal taluma peavad?
@
@Teeline  /   19:01, 13. nov 2017
Ma ka ei mõista.Soomes on minust kui töötegijast lugu peetud.Eestis-orja,kuis jaksad-ikka vähe.
A
arvamus  /   13:21, 13. nov 2017
Lõpus muutub nagu reklaamartikliks, pange siis turundusrubriiki, Coop ees ja Coop taga...
J
ja  /   13:21, 13. nov 2017
vähemalt pooltel pendelisadel on soomes teine pere, millest siinsel perel aimugi ei ole. kahjuks nii on.
.
.  /   14:32, 13. nov 2017
Kas just pere,aga sexpartnereid on enamusel seal käiatel mitmeid.
J
ja siinsetel  /   15:07, 13. nov 2017
nende naistel ka.
15:07, 13. nov 2017-le  /   15:42, 13. nov 2017
Just-just! Lööge vaid googlesse : "Seelik lehvis ringi,kui mees Soomes töötas." KOHUTAV!
R
Rein...  /   13:19, 13. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
R
Rein Mets  /   13:24, 13. nov 2017
Aga käputäis rikkureid läheb järjest rikkamaks Eestis- peamiselt kantimistega!
Poliitikute kodutöö on 100 000 Eestist lahkunut ainult Soome aga kui suured on numrid veel eestastel USA-s, Rootsis, Iirimaal, Austraalias jne???
Need pole ju söjapögenikud 1944 vaid praeguse EV ajal sunnitud lahkujad...
Mida räägivad aga meile poliitikud, president ????
  /   13:41, 13. nov 2017
Nad räägivad e-eestist, eesistumisest ja teistest kodanikele igapäevaselt mitteolulistest asjadest.
S
selle eest  /   13:48, 13. nov 2017
Eks Soomes neid on palju rohkem, kes öösel Helsinkis oma Jaaguaridega, limusiinidega uhkeldavad, eestlased on seda võimaldanud
R
RAA REIN METSALE  /   13:59, 13. nov 2017
Nad räägivad et peab olema salliv ja lõimuv.Kuidas pagulaste aega sisustada sest need ju tööl ei kä nagu meie mehed.10 kesi toas.keegi ei anna tasuta korterit.Mitte modereerida!! Ei ropenda.Kirjutan ümberÕhtulehe teksti ja oma reaalset elu.
V
Vantaan Sanomat   /   14:16, 13. nov 2017
Uusimaa piirkonnas kasvab järjest nende välismaalaste arv, kes saavad toimetulekutoetust. Näiteks kui Helsingis sai seda toetust 1600 majapidamist, siis kaks kolmandikku ehk 1100 neist olid Eesti taustaga. Helsingis maksti eestlastele kokku toimetulekutoetusena välja 2,3 miljonit eurot.
14:16-le  /   15:46, 13. nov 2017
Täitsa huvitav,mis neid siis Soome parasiteerima ajab,Inglismaal aga kõlbab lippu kõrgel hoida! Eesti PÄEVALEHEST:
" http://epl.delfi.ee/news/valismaa/briti-suursaadik-ukski-uk-s-elav-eestlane-ei-kusi-sotsiaaltoetusi-..."
@
@selle eest  /   17:48, 13. nov 2017
Soomes näed kalleid autosid vähem kui eestis.Ei maksa sõna võtta,kui Soome elust tuhkagi ei tea.Turist ei tea ühegi maa elust midagi,kui ta mõnda aega kohapeal ei ela ja tööta.
V
vanaema  /   13:16, 13. nov 2017
Noh, ja kes on süüdi selles, et meie elu on nii vilets siin ja palgad-pensionid nigelad?
  /   13:20, 13. nov 2017
ise süüdi
2
2  /   13:44, 13. nov 2017
hakkasin, pojake, hakkasin, ja ei pirise nagu sinusugused ärahellitatud jõmsikad
L
Lahe pealkiri: Miks LUMMAB töö ...!!!!!!  /   17:42, 13. nov 2017
Miks lummab töö välismaal?
Peamine põhjus, miks otsustatakse välismaale tööle minna, on pere majandusliku heaolu parandamine.
LUMMAB on ikka natukene teine asi kui SUNNITUD!
O
Ok  /   18:45, 13. nov 2017
Usun,et sull tuleb ka see vöimalus:)
V
vanaemale  /   13:21, 13. nov 2017
ikka need noored, kes jalga lasknud, selle asemel, et teha oma firma ja hakata endale ja teistelegi väga head palka pakkuma.
  /   13:32, 13. nov 2017
kõigil see nuppe ei noki nii palju, et firma püsti panna, mõni peab haamrit ka käes hoidma
T
to vanaemale  /   13:44, 13. nov 2017
Kõigepealt tee firma, siis vaata tööjõumakse, meie korruptsiooni, turu suurust jne., siin on ruumi väga vähestele, et head äri ajada ja nendele äridele mahuvad ainult "omad".
Q
Qwert  /   13:45, 13. nov 2017
Ja millega see firma ka tegelema peaks? Nõustamisega? Teenindusega? Tootmisega? Kui kliente ei ole siis pole firmast tolku.
M
matsu  /   13:48, 13. nov 2017
Et siis töö asemel peab igaüks tegema oma firma ja hakkama endale ja teistele väga head palka pakkuma?
Kas mingi tegevus ka peaks toimuma või kust see raha tuleb, mida siia ja sinna lahkelt pakkuda?
V
vanaema  /   13:50, 13. nov 2017
Iga inimene võib avada siin mitu firmat, aga kas leidub kliente? Üks frau avas restorani, tegi tööd 2 nädalat ja juba nutis, et kõik nii paha ja raske. Lõpuks pani putka kinni, oligi äri lõpp. Closed!
N
nõus,samas on see ametnike armee,  /   13:54, 13. nov 2017
kes midagi ei tee ja ainult vegeteerivad kõrge palga peal töömehel ees.
See kes haamrit käes hoiab,see ju võimaldab neil "tegijatel"kuskil
katuse all olla.
Kui kõik ainult firmasid püsti panevad ja ehitajad Soomes ehitavad,siis ju
veel rohkem põhjust Soome minna.
T
to Qwert  /   14:00, 13. nov 2017
Said naela pihta - kui need 100 000 elaks Eestis poleks ju sellist probleemi, eks ju. Seega ise oma hädades süüdi.
V
Vanamees  /   14:25, 13. nov 2017
Jah ,ikka tavainimene on süüdi ! Aga siis oleks need rikkamad veel rikkamad ja ori jääb orjaks ! Asi on suhtumises nendesse ,kes ülesse raha teenivad !
S
seda et  /   15:53, 13. nov 2017
kel nupp ei noki ja siin on rott, on rott ka seal, fakt. kuigi saab suurema summa kätte, kulud ka suuremad, elab ikka nagu rott kümnekesi pead-jalad koos. aga ega kui viina ja pidu ja bemmi saab, siis on päev kirjas sellistel.
N
no ei ole ma mingi oma kuskil, ikka ise tegin  /   15:55, 13. nov 2017
aga firma toimib kenasti, ei tuleks pähegi soome ronida, isegi reisile ei soovi sinna minna, veel vähem elama. aa, mul on aju :)
T
to qw...  /   15:56, 13. nov 2017
tahad, et äriplaani siia panen? minu äriplaan töötab, on sinu probleem, kui aju ei oska toimivat plaani välja mõelda ja pead soomes rott olema. palju õnne siis.