114 kommentaari

T
TEADA  /   22:54, 13. nov 2017
SÕBER SEAL ON JÕHVI VANA AHTME MNT 110 SUUR DIIVAN NAD MAGAB
T
tsaar1918  /   19:16, 13. nov 2017
vaadake,kes seal Brüsselis ja Toompeal istuvad?Nad ei luba seda mitte kuidagi,sest see käib nende pihta .
L
leo  /   18:09, 13. nov 2017
USA osariikides, kus surmanuhtlus on lubatud, käib sellega kaasas ka veel psühholoogiline ahistamine. Keskmiselt peab iga surmamõistetu hukkamise täideviimist ootama umbes 10,5 aastat
U
Uss  /   18:34, 17. nov 2017
Väga hea ju. Mis karistus see eutanaasiasüst muidu oleks? Kingitaks raisale veel mõnus surm. Vähihaiged peavad piineldes oma surma ootama, neile eutanaasiat teha ei tohi.
J
Jaagul on tõde muidugi väga valus kuulda  /   13:34, 13. nov 2017
Kuna siin eelpool keegi kirjutas telefonivargast Madisonist, siis karjus üks ekrelane - vist Jaak ise, et
see ei vasta tõele.
Siin siis ekre valetajatele kindlad faktid, kuidas
Madison pääses üle noatera kriminaalkaristusest
Nimelt tookord Jaak Madisonil omamoodi vedas, sest võõra telefoni omastamise uurimist alustas politsei tegelikult kriminaalmenetluse korras.
Madisonile tuli aga appi just sel ajal karistusseadustiku muudatuste jõustumine aasta algusest, kus muuhulgas tõsteti ka varavastaste väärtegude ja kuritegude vaheline rahaline piir 64 eurolt 200-le. Selle tulemusena oli politsei sunnitud juba alustatud kriminaalmenetluse lõpetama ning alustama väärteomenetlusega.
Seega pääses see telefonivaras Madison seekord ainult rahatrahviga.
T
teadmiseks sulle-Madison ei loe sinu jura.  /   13:59, 13. nov 2017
Mingit krim.asja ei olnud.Iga mõtlev lugeja saab aru,et kolm kuud sahtlis vedelenud
lukus telefoni müükipanek EI OLE vargus.
Omanikku otsiti tulutult ja sina räägid vargusest ja kriminaalasjast.?
Edu fantaseerimisel,kuid jaburaid mõtteid ära kirja pane,räägi seda juttu oma kassile.
I
Ikka rahu ei saa  /   14:46, 13. nov 2017
10 eurone telefon vedeles sahtlis, õudne kuritegu? Ja siis edasi, kust sinul valutab iga kord, kui Madisoni pilti näed? Aga Taavi, miks see valutama ei pane?Ära leierda rohkem.
1
14:46 täpsustaksin veidi,  /   17:19, 13. nov 2017
mitte 10 eurine,vaid 0.10 sendine lukus,kasutuskõlbmatu telefon,mille Madison oksjonile pani nagu tagavarajuppideks,et keegi spetsialist saaks vajadusel juppe.
Nüüd läks telefon hävitamisele ja 13:34 ei jõua ega jõua rahuneda.
Taavi,kes pani 34-liikmelise libaäri seltskonnaga kümneid tuhandeid huugama Malaisias
teda ei huvita.
«EAS tasub transpordikulud sihtkohas ning samuti osade üritustega, näiteks äriseminaride korraldamisega Singapuris ja Malaisias, seotud kulud,» lisas Sudakov. Nii võib EASi taskust mineva summa suuruseks hinnata 15 000 eurot.
Mis see 15 tuhhi maksumaksja raha ikka ära ei ole,
aga Madisoni 0.10 sendine,
mida maksumaksja ei maksa,vaat see on VÄGA OLULINE.
T
Tõsi  /   20:26, 13. nov 2017
Muidugi oli ju 0.10 senti väärt telefon ja keegi pole seda ka kusagilt varastanud. Pooletoobine ätikene ähib ja puhib siin ega tee vahet sadadel tuhandetel ega 0.10 sendil. Temal riik on lüpsilehm nendele, kes lüpsta oskavad ja s. o. OK.
M
Mida asja /13:34  /   15:19, 13. nov 2017
Kulla mees, kas saad aru, et oled volmeri kloon, just see, kelleks teda nimetati. Kaua sa jahvatad, päevast-päeva.Neid vaimseid leidub ikka siia, kui sinna, süüdimatud iseenese tarkuses.
V
vastaline seisukoht  /   10:48, 13. nov 2017
Kuni õigusemõistmises tehakse nii palju vigu, nagu meil täna, siis pole surmanuhtlus mõeldavgi. Kui surmanuhtlus määrataks alati 100 protsenti õigele inimesele, siis oleks see õige valik. Ka teiste riikide kogemustest on teada, et palju inimesi on hukatud ebaõiglaselt ja võõraste süütegude eest. Seda ebaõiglust aga ei saa enam mitte mingil moel heastada.
M
mulle ekrelase meeldivad juba pikemat aega  /   10:03, 13. nov 2017
Vau, nagu nüüdki
milline järjekordne ja tore ja veel tasuta, ekrelaste lugulaulmine siin jälle toimub.
Telefonivarguse eest väärteo karistuse ja trahvi saanud
esilaulja madison röögib ekstaasis -
Surmanuhtlust, surmanuhtlust…suu-urmanuhtlust vaja !
Ja siis siniste salkade palgaliste koor /ka ekstaasis!/ müristab selgelt ja julgelt kaasa: *Nõus! Nõus!
Nõus...nõu-uus ...
*100% Jaaguga nõus.
*Olen 1000% Madissoniga nöus
*Jaagul igati õigus
Õigu -us… õiguu-uus--
*Kahe käega poolt!! Seda võiks hommepäev rakendama hakata
hakata. ..hakata…hakata
*Täiega poolt!!!
Poolt… poolt…poolt
*Väga õige ettepanek!
Õige! Õige…õiii-ge!
*Nõus! Nõus!
Nõus...nõus ...nõõ-uus...
Koor kordab refrääni:
*Nõus! Nõus!
*100% Jaaguga nõus.
*Olen 1000% Madissoniga nöus.
Nöus, nöus…nöu-uus!
Ja ikka selles toredas vaimus edasi….kuni me ükskord kurvalt nentima peame…et
„oli kord keegi „(p)imelaps“madison ja mingid helmed…ja…ja…ekre,
oeeh...ja nüüd on nad oma tegude ja väljaütlemistega iseennast matnud ajaloo prügikasti“…nuuks…nuuks!
Uu, nii kurb, nutan juba praegu lahinal…
1
10:03 /Hei  /   14:50, 13. nov 2017
kas kiirabi käis juba ära?Jummel küll, siin ei aita enam rohud, siin on kinnist tuba juba hädasti vaja.
  /   01:54, 12. nov 2017
lollus peab alati väljapääsu saama.
.
.  /   22:49, 11. nov 2017
Kas mürk pannakse salaja toidu sisse pidevalt põhjustamaks organismi aeglase hävimise, arvestades, et surmanuhtlus on ebaseaduslik praegusel ajal ehk mingi muu variant külma teha...
?
???  /   08:55, 12. nov 2017
Surmanuhtlus kehtib USA-s, Jaapanis, Hiinas, Indias, kui vaid suuremaid riike nimetada, Peale selle enamikus islamimaades, aga ka näiteks budistlikus Tais. Aga ka mitmetes kristlikes väiksemates riikides väljaspool Euroopat.
Ja öelge mulle üks loogiline põhjus, miks peaks mõrvari elu hinnalisem ning püham olema, kui tema ohvritel? Eriti veel, kui see on toim pandud ettekavasetult, organiseeritult, eriti sadistlikult või korduvalt, kui raskendavaod asjaolusid nimetada. Surmanuhtlus ei peaks olema mitte reedel, kuid üks erandlikke võimalusi, mida mõnede eriti j ä l e d a t e jugtumite puhul saaks siiski rakendada.
K
Kainelt  /   20:05, 11. nov 2017
Ettevaatust selle surmanuhtluse soovimisega, see võib pöörduda sinu enda vastu... Ära soovi teistele. Eurovangla asemel peaks olema paranduslike tööde laager, ehk sunnitöö.
L
lugeja  /   19:21, 11. nov 2017
X
xx  /   18:29, 11. nov 2017
Kahe käega poolt!! Seda võiks hommepäev rakendama hakata.
A
ab  /   10:38, 13. nov 2017
Aga kui juhtub eksitus? Mitmed aastad hiljem tuleb õige pätt välja? Kas juhtumeid vähe olnud? Kas või meerikamaal!
Õ
õige!  /   17:39, 11. nov 2017
Täiega poolt!!!
J
jajaa,...  /   13:11, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Kuule robottroll  /   13:44, 11. nov 2017
..leia nüüd ometi üks teema, mis tõele vastaks, nt. Taavi lugu ja hakka seda lahkama. Teema on surmanuhtlus, räägi asjast ikka?
M
Mu Taavi lugu?  /   13:32, 13. nov 2017
Taavi ei ole aga mitte kellegilt telefoni varastanud.
1
13:32/ ära jahvata  /   14:55, 13. nov 2017
Jaak pole ka kelleltki seda varastanud. Omanikuta telefon sahtlis kuid vedelemas, õudne vargus. Räägi siis ahistamisest, mis tegelikult toimus ja Malaisias.
?
? to 17:11  /   09:02, 12. nov 2017
Sina näid teda eriliselt vihkavat ja ei räägi mitte probleemist endast, vaid katsud seda hoopiski arutlevale isikule taandada, Mitte probleemi vaid isiku minevikku lahkama hakata, mis on üks vanimaid demagoogiavõtteid. Rääkida aia asemel hoopiski aia august.
Maison sulle ei sobi, kuid muuseas, kas sina oled äkki siis mõne teise poliitiku jünger? Näiteks kas või mõne sellise, kes juba noorelt petuskeeme ehitas ning heausklikelt annetajatelt raha välja pettis.
M
Mitte mõistlik,   /   12:49, 11. nov 2017
vaid enam kui mõistlik! Õige!
Õ
Õige,...  /   13:19, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
J
Jälle üks  /   13:46, 11. nov 2017
ajudeta sotsitroll karjub kõigest väest, aidake ta õigele rajale ometi!
M
Moderaator korjas ennist ära.   /   11:29, 11. nov 2017
Muidugi on inimelul suur väärtus. Kuid kas ka sellel, kes vähimagi hingepiinata teiste omasid kustutab? Seejuures sageli ettekavatsetult, sadistlikult või isegi korduvalt? Lihtsalt on selliseid tervele mõistusele vastuvõtmatuid kuritegusid, pärast mida selle sooritajal ei tohiks ka endal olla enam moraalset õigust ise edasi elada ja ise eluhüvesid edasi nautida. Eriti veel kolmetärni eurovanglas lullilüües.
  /   16:29, 11. nov 2017
lisaks sellele, et eurovangla, peavad maksumaksjad seda ela...jat ülal ka pidama. Mis veel hullem, ka tapetud neiu vanemad maksavad oma tütre tapjale veel peale ( nad on samuti maksumaksjad). See on terve mõistuse vastane tegu - surmanuhtlus oleks kõige õiglasem.
  /   01:43, 12. nov 2017
vale on, et vangid elavad nagu luksuspuhkekodudes, mitte ei pea tööd tegema. teiste mõrvu soovides olete aga te väga madalad, samasugused. vale on, et vanglais ohtlikke ret.e ei peeta, vaid neid eriti keegi ei karistagi, on lahti ja kuritegevus on püha lehm siin.
tapmist võib propageerida, selle vastu olles modereeritakse !
!
!!!  /   10:45, 11. nov 2017
Kuigi ma ei näe surmanuhtluses imeravimit, peaks siiski olema võimalus mõnel eriti võika ning sadistliku kuriteo puhul ka mõrvvari enda eluküünal kustutada. Kas või juba elementaarsest õiglustundest lähtudes.
.
...  /   11:20, 11. nov 2017
Arvan sama.
K
Kirjutan uuest, Silutult ja jupikaupa.  /   10:43, 11. nov 2017
Muidugi on inimelul suur väärtus. Kuid kas ka sellel, kes vähimagi hingepiinata teiste omasid kustutab? Seejuures ettekavatsetult, sadistlikult ja korduvalt? Lihtsalt on selliseid jälke kuritegusid, pärast mida selle sooritajal ei tohiks olla enam moraalset õigust ise edasi elada ja ise eluhüvesid (eurovnglas) edasi nautida.
U
uss  /   18:45, 17. nov 2017
Te räägite siin inimelust. Mis pistmist on sellisel koletisel inimesega? See pole ju inimene, see on mutant. Miks peavad sellise jaoks kehtima inimõigused, kui ta pole inimene? Miks ei tohi sellist ühiskonnast igaveseks kõrvaldada? Ohtlik mutant ohustab inimeste elusid, sellepärast peab sellise kõrvaldama. Miks peaksid ohvri vanemad oma raha eest selliseid veel vanglates sooja toidu ja peavarjuga kindlustama? Mina olem surmanuhtluse poolt.
E
EKRE  /   10:43, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
1
10:43/ ÕL  /   12:53, 11. nov 2017
Korjake see robottroll ka siit ära, kes on Brüsselist kohale toimetatud. Reageerib isamaalisele alalhoiule ja nimele EKRE. Teil peaks ju ometi olema asjalikke IT-mehi, kes roboti ajule ligi saaks. Saame küll aru, et ka leht on sama meelt aga lehekülg võiks ikka pärisinimeste päralt olla?
M
Moderaator korjas ära.   /   10:41, 11. nov 2017
Kahjuks on meie suurhumanistist moderaatór taas jaol. Ei tohi kurjategiatele ai-ai teha, sest nende endi inimelu on eriti püha ning eriliselt väärtuslik!
!
!!!  /   10:39, 11. nov 2017
Muidugi on inimelusuur väärtus. Kuid kas ka sellel, kes vähimagi hingepiinata teiste omasid kustutab? Seejuures ettekavatsetult, sadistlikult ja korduvalt? Lihtsalt on selliseid jälke kuritegusid, pärast mida selle sooritajal ei tohiks olla enam moraalset õigust ise edasi elada ja ise eluhüvesid (eurovnglas) edasi nautida. Kuigi ma ei näe surmanuhtluses imeravimit, peaks siiski olema võimalus mõnel eriti võikal ning sadistlikul juhul ka mõrvvari enda eluküünal kustutada. Kas või juba elementaarsest õiglustundest lähtudes.
A
Alar1  /   09:40, 11. nov 2017
Ksas surmanuhtlus ei ole liiga kerge karistus sellisele? Parem vangla, kus teda aastaid järjest vägistatakse ja aeg-ajalt poolsurnuks pekstakse!
  /   16:31, 11. nov 2017
meie vanglates ei saa enam kedagi vägistada, see on välistatud, aga keegi, kes on ka eluaegse saanud, võiks talle otsa peale teha jalutuskäigu ajal.
L
Leidale  /   09:31, 11. nov 2017
Kas Jumal ütles Teile otse-kui su laps vägistatakse ja tapetaks, ära ole mõrtsukaga karm, pööra teine laps ta ette ja vaata, ehk ta ei teeseda pattu rohkem?
E
Ei, ei!  /   09:29, 11. nov 2017
Selliseda tuleks teatud kohtapidi avalikult üles riputada- kui ellu jääb, läheb sunnitööle, kui otsa lõpeb, on "jumal rääkinud. PS- teise palge ette keerajatele soovitan oma lähedase julmal moel kaotanuna mõrtsukale südamesõbraks hakkamist.
P
polegi vaja tittipidi riputada,  /   13:11, 11. nov 2017
on ju süstla variant.Kena süstike igale vägistajale ja siis on näha,mis ta selle longus riistaga ette võtab,muidugi tapmist see ei takista ja oma lähedasi ma katsetusteks ka ei laseks.
P
Paul  /   08:38, 11. nov 2017
Õige ettepanek! Pooldan surmanuhtluse taastamist. Surm vägivaldse surma eest oleks kõige õiglasem karistus.
V
veel mitte,  /   10:07, 11. nov 2017
sest, kõlik. kannatanu ja kannataja klaarivad oma tegemisi ja vastutavad isetehtud tulemuste järgi
S
Surmanuhtlus  /   08:07, 11. nov 2017
tuleks kindlasti taastada ja mitte ainult vägivaldsete roimade toimepanijate suhtes. Lisada tuleks ametnikest riigivargad. Surmaotsuse võiks täide viia 5-10 aasta möödumisel peale esmast kohtuotsust. Vahepealne aeg oleks " süütuse tõestamise aeg " et ametnike eksituse tõttu süütu mõni süütu mürgisüsti ei saaks.
H
Hetk  /   07:49, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
R
RS2  /   10:09, 11. nov 2017
Miks ei saa parandada? Kui kohtunik mõistab surma vale inimese ja see välja tuleb siis mõrva eest läheb kohtunik ise... Tead kui hoolega hakatakse oma töösse suhtuma?
J
jah,  /   11:30, 11. nov 2017
siis igaks juhuks ei määrata kellelegi.
  /   01:46, 12. nov 2017
kohtunikke keegi vastutama paneb ? lubage naerda.
R
RS2 to jah  /   10:14, 12. nov 2017
Seega pakud välja, et ustimenka, kalda jm sarnased on kõik puhtad poisid?
L
Leida  /   07:23, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
L
Leidakene,ohvril pole enam seda "teist põske",  /   09:29, 11. nov 2017
mida ette keerata,mõlemad põsed on mulla all.
Jumalal on järjekord ja väga pikk järjekord,seetõttu peakski surmanuhtlus kehtestama,
muidu 20-aasta pärast tuleb kellelgi jälle hakata teist põske ette keerama!?
USA- s istus vägistaja 12 aastat,tuli välja ja 2 nädalaga oli uus ohver ???
R
RS2  /   10:12, 11. nov 2017
Leida, sa oiled ise Jumalast eemal, kui sõna Jumal väikese algustähega kirjutad. Teiseks sinu jutust koorub välja, et sinu jumalad on m õ r t s u k a d, kuna nendel on õigus teiste üle kohut pidada, elik elu võtta, nende endi n ä r u n e elu on aga püha, sinu juttu järgi.
T
totule  /   11:32, 11. nov 2017
see Leida jutt oli ju iroonia, kuidas kord usutakse Jumalasse ja siis vastupidi, kui nii kasulik :).
I
Irw  /   13:27, 11. nov 2017
Miks peaks mingi väljamõeldud tegelase veel suure tähega kirjutama? Saa juba aru, et mingit jumalat pole olemas.
R
RS2  /   15:00, 11. nov 2017
Mina jällegi arvan et sinu suure paugu teooria on üks muinasjutt, vastasel korral tahaks samuti näha seda *Unni kust see suur pauk tuli. Elu näitab et ise enesest ei tekki midagi, kuni meister käed asjale külge paneb siis midagi tekkib, nii kui laseb lõdvaks ja käed rüppe, siis miskit pärast ei tekki midagi vaid hoopis laguneb.
R
RS2 totule  /   16:00, 11. nov 2017
Aga mida see Leila sarnane Jumalast üldse teab. Löök vastu põske ei tapa, aga see mis tapab selle kohta on Piiblis selgelt öeldud, et kes mõõga tõstab see peab mõõga läbi ka surema.
N
N  /   06:57, 11. nov 2017
Vot ōige otsus vägistajatele ja tapjatele! Surmanuhtlus koheselt ! Pole mōtet neid vägistajaid ka toita kellegi arvelt
T
Täitsa nõus!  /   06:25, 11. nov 2017
Pooldan igal juhul surmanuhtluse taastamist ja leian,et meil on vähemalt 500 sellist vangi,kelle kohta võib öelda-parandamatu!Eluaegsed ja lisaks veel igasugused muulased,kes istuvad vägivaldsete kuritegude eest....Sellised tuleks läbi sõeluda ja ....!Ja sellestki ei ole midagi kui juhtub 1000-st üks valesti minema,sest pätid on nad tegelikult kõik.
O
olen ka nõus,samas eelnev karistus oli AINULT 2,5 aastat!  /   09:05, 11. nov 2017
kes sellise leebe karistuse üldse määras vägistamise eest?Ka selle vägistatu elu on rikutud,nüüd veel hullem,vägistatu on mulla all.
Pätt tuleb 20-aasta pärast välja ja uuesti...?Et siis selleks maksumaksja teda elus hoiabki?
Surmanuhtlus ehk hoiaks päti(d)hirmu all ja juhtumeid jääks vähemaks!?
M
Mõistlik inimene arvab...  /   05:54, 11. nov 2017
EKRE teeb jälle pop-poliitikat. Seda seadust ei saa Eesti vastu võtta seni, kuni oleme EL-s. Järelikult on sellise teema arutamine ainult selleks, et endale populistlikult tähelepanu tõmmata. KÜLL AGA SAAKS Eesti panna vangid tööle - ja kui EKRE sellega hakkama saaks, siis näitaks ta, et tal on millegi tegemisega tõsi taga. Praegused karjatused on ainult tähelepanu saamiseks.
E
Ela  /   06:27, 11. nov 2017
Olen 1000% Madissoniga nöus
T
Teeline  /   08:42, 11. nov 2017
Sunniviisiliselt ei saa sa isegi vangi tööle panna. See kaasus lendaks mõne "hea" advokaadi kaasabil kohe >Euroopa Inimõiguste Kohtusse ja Eesti riigil (meil kõigil) tuleks välja köhida kopsakas valuraha.
M
madrus  /   05:46, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
selgita lõpuks,kes SINU TASKUST mobla võttis?  /   09:08, 11. nov 2017
ja mis seos on mingi eseme teisaldamisel ja munadel?
Kas väärtegu ja vägistamine on sinu arvates võrreldavad?
Mine magama,oled veel uimas.
1
11:35/ Kas nii  /   13:02, 11. nov 2017
....et ühte legendi lihtsalt räägitakse vastaste poolt , teine on päriselt avalikult aset leidnud(Rõivas) ja robot-troll esineb vastavalt käsklusele-rünnakule. Eks reformi programmeerijad olegi selle taga. Söövad ja salgavad.
T
too need tõestatud ja kinnitatud dokumendid,  /   13:17, 11. nov 2017
mis tõestavad kajutisse sisse murdmist,esita ka kahe aasta taguste sündmuste süüdistajate nimed.
Lihtsalt niisama,tahan kindlate faktidega tutvuda,sinu järjekordne leelotus ei maksa sentigi.Too faktid!
1
11:35  /   14:55, 11. nov 2017
Faktid, vennike?
T
Tuld!  /   03:46, 11. nov 2017
Miks mulle küll tundub, et keegi üritab siin natuke plusspunkte teha selle teema taustal.
Natuke poliitilist kapitali ei tee ju paha.
See on selline üsna keeruline teema.
Kui keegi arvab, et surma ei saa enam tagasi pöörata, viidates sellele, et juhul kui inimene mõistetakse süüdi ja surma, aga hiljem selgub, et ta oli süütu, siis ei saa teda enam ellu tagasi tuua.
Aga siin ongi see asi, et mingi veaprotsent on võib alati jääda ja sellega on nii nagu ka paljude muude asjadega, et tulebki teha see valik, et kas lepitakse sellega, et võib ka vigu esineda ja teha vastav rahva küsitlus ja seega kui esineb mingeid vigu on see iga surmanuhtluse poolt hääletanud kodaniku vastutus.
Korraldatakse rahvaküsitlus, et a-la kas te pooldate surmanuhtlust ja kui kedagi edaspidi kogemata surma mõistetakse kuigi, et ta tegelikult polnudki süüdi, siis on see iga surmanuhtlust pooldava hääle andnud kodaniku asi ka.
Muidugi kõik oleneb ka ju tingimustest. Näiteks, et kui kaua hoitakse surmamõistetut veel igaksjuhuks elus enne surmamist juhuks kui peaks ikkagi veel selguma muid asjaolusid või tõendeid ja siis mil viisil ta surmatakse jne.
Millised oleksid veel alternatiivid. Mingi selline variant nagu tsaari ajal näiteks kus inimene saadeti 25 aastaks siberi kullakaevandusse tööle ehk siis midagi sellist, aga sellisel juhul tekiks probleem, et inimesel puudub motivatsioon, no siis võib olla variant, et kui töötab korralikult, siis lühendatakse tema kinnipidamise aega vastavalt. Aga kas on ikkagi alust eeldada teatud kuritegude puhul, et inimene ennast muudab ja kui välja saab, siis ei pane toime uuesti mõnda jõhkrat kuritegu, eriti kui ta on mingi nö. sego tegelane. Ma kaldun arvama siiski, et kui inimene on nõustunud tööga ja teinud seda piisavalt kaua, et oma karistusaega niisama istumise asemel ikkagi lühendada, siis on tal tõenäolisemalt ka suurem vastav motivatsioon end ka pärast karistuse kandmist vastavalt muuta, et enam mitte jõhkramaid või suuremaid kuritegusid toime panna. Kui inimene lihtsalt oma mingi ettenähtud aja ära istub, siis ma kahtlen. Aga ma ei tea siin statistikat. Kindlasti on olemas ka mingit vastavat sellekohast statistikat.
Kindlasti peaks kogu selle karistuse juurde kuuluma ka pidev regulaarne psühholoogi külastamine nii karistuse kandmise ajal kui ka veel pärast karistuse kandmist. Muidugi peaksid selle kõige juurde kuuluma ka erinevad meetmed, et inimene saaks pärast karistuse kandmist edaspidiselt normaalsesse ellu integreeruda, tugimeetmed, jälgimine, kontrollimine k.a.
Selline mõttekäik siis.
K
Kle,  /   05:39, 11. nov 2017
tarkpea, sa räägid iseendale vastu, ega see Viljandi kuritegu polnud tal esimene nn eksimus, tüüp on juba samasuguse teo eest kinni istunud. Kus sa siin meeleparandust näed?
Vastupidi, kui enne oli ainult vägistamine, siis nüüd on juba ka tapmine.
Tahtsime kole humaansed EL silmis välja näha ja kiirustasime liialt selle surmanuhtluse kaotamisega.
S
Sull  /   07:58, 11. nov 2017
Surmanuhtlus on ka tapmine...! Ainult seaduslik. Vanglates peaks kõik vangid tööd tegema,mitte logelema. Praegustes Eesti vanglates pole vangidele tööd ja nii nad seal mõtlevadki uusi kuritegusid välja. Pärast vabanemist ei suuda ex vang endaga hakkama saada ja teda kuhugi tööle panemine on küsitav.
J
ja töö  /   11:37, 11. nov 2017
tuleks sinult ära võtta, siis jääd töötuks ja sunnitud kurjategijaks hakkama, satud vanglasse ja saad tööd, kuni kõik on vanglas.
M
mõned mõtted  /   12:57, 11. nov 2017
Jah. Keegi ei taipa küsida, miks üldse on vanglaid tarvis. Ja ei näe, et meie kõik oleme systeemi ohvrid. Niikaua, kuni inimene tapab mõtteis, eksisteerivad ka vanglad. Ja pole vist ühtegi inimest, kes poleks mõttes kellegagi arveid klaarinud. Maailm on üks suuuur peegel. Õppigem andeksandmise kunsti ja kaastunnet.
  /   02:48, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   04:04, 11. nov 2017
Eks kõige suuremad kurjamid ole ikka need kes ei kuulu "õigesse" erakonda ja kes ei allu "õigetele" korraldustele või lihtsalt ei räägi "õiget" juttu. Nii on.
  /   04:06, 11. nov 2017
Kas Sa olid juures ja nägid kõike pealt või?
S
sass  /   02:38, 11. nov 2017
mul ka kolm tytart kasvamas ,ja kui see oleks olnud minu tytar, ma viiks selle raipe tallinna r´aekojaplatsi ja ta ise seal yles poonud jalgupidi ,et kõik näeksid ja õpiksid asjast, aga ma arvan ,et see oleks olnud jube pilt, paljud oleks kohe ära jooksnud
K
Kribu  /   01:19, 11. nov 2017
Väga õige ettepanek!
X
xxx  /   03:51, 11. nov 2017
narkoärikad sooritavad suures ulatuses rahva tervise vastaseid kuritegusid ja hävitavad palju noori elusid,peaks ka nad tänavatel avalikult hukkama nagu Filipiinidel.
P
Pluss  /   04:11, 11. nov 2017
Alkokaubitsejad jne.!
M
mõtled  /   11:38, 11. nov 2017
siis kassapidajaid või poe omanikke?
S
složna skazat  /   00:33, 11. nov 2017
Surmanuhtluse puhul on liiga keeruline ja murettekitav vale süüdimõistmine, mida juhtub. Muidugi võiks see toimuda näiteks peale 10 aastat.. selle aja jooksul saaks inimene end tõendada ja vaidlustada, et seda valet süüdimõistmist ei toimuks.
A
advocaat  /   01:38, 11. nov 2017
Võiks nii ka teha, et kuritegusid (tapmine, vägistamine jne) tehakse inimestega alles kümne aasta pärast, vahepeal on kuriteo ohvril õigus seda vaidlustada.
S
seda  /   10:49, 11. nov 2017
küll kuid on ju võimalik eristada, et kui inimene juba teist korda vägistab ja tõendid kindlad, siis surmanuhtlus. Loomulikult mitte kohe ja siis jääb võimalus tõestada süüdimõistmise õigsuses.
J
just  /   00:30, 11. nov 2017
See on õiglane kui surmanuhtlus kehtib sellele, kes teise inimese elu on võtnud.
P
paradoks  /   00:50, 11. nov 2017
järelikult siis ka sellele, kes kurjategijalt elu võtab... ja mida arvata neist, kes seda välja pakuvad?
P
paradoks,kas sa ei arva,et kui ähvardab surmanuhtlus,  /   09:14, 11. nov 2017
siis sellise teo peale välja ei minda ja jääb neid vähemaks,keda hukata?
K
kõigepealt munad maha!   /   00:23, 11. nov 2017
Ja ei mingit raha raiskamist narkoosi peale. Kui siis äärmisel juhul nuianarkoos. Edasi kohtunik otsustagu mis sellise piuksuva hiirehäälega ette võtta.
M
Marleene  /   00:20, 11. nov 2017
Kui olin 17 aastane ründas mind kodu lähedal päevasel ajal tänaval noaga 21 aastane noormees. Ilmselt sooviga vägistada. Pääsesin mõnede noahaavade ja kohutava shokiga tema käest. Mees ründas pärast seda samal päeval tänaval veel nelja inimest. Õnneks kõik jäid ellu. Politsei sai ta samal päeval kätte ja läks trellide taha. See sündmus jättis mulle jälje väga pikaks ajaks. Tõenäoliselt kogu eluks. Siiski ei pooldaks ma ealeski sellistele inimestele, ega kellelegi teisele surmanuhtlust. Ja kui, pole muud võimalust, kui minu maksudest peab teda vanglas üleval pidama, siis jah, see on okei.
  /   00:26, 11. nov 2017
Teie juhtumis jäid ju kõik ellu, siin aga on noor inimene vägistatud ja tapetud.
M
Marleene,sa pole ainuke,  /   10:07, 11. nov 2017
tean analoogset juhtumit,seal nuga mängus ei olnud,kuid päris jõhker kallaletung oli,mis lõppes sellega,et juhuslik mööduv paarike "rikkus"asja ära.
Asi kohtuni ei läinud ja punapäine jõhkard jalutas vabalt ringi,kuni ründas jälle ühte naist ja tulemuslikult,pandi istuma 8-aastaks.Tuli välja ja 6-kuu pärast oli uus kuriteo episood.
Esimene ohver nägi juhuse tahtel seda töllakat 30-aasta pärast juhuslikult ja sai jälle shoki.
Oleks surmanuhtlus,poleks järgnevalt mingeid "lisa draamasid!"
Kaak on oma valiku teinud,keegi ei pane sind istuma ega seina äärde kui seadust ei riku...
S
Sots-marleenile  /   13:19, 11. nov 2017
Vähe said, oleksid ribadeks hakitud ja elu lõpuni halvatud, küll sul oleks aega järele mõelda, kas selline saast väärib elu
A
Aiku  /   00:09, 11. nov 2017
100% Jaaguga nõus. Kõigil oleks parem ja kaotajaid ei olekski.
E
EKRE  /   00:07, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
.
..  /   13:53, 11. nov 2017
"EKRE", rohud jälle otsas,et latv sõidab.Saa üle oma EKRE-dest. Kellele Sa oma mõistust demonstreerid H A I G E?
0
00:07 / vaata Sulle  /   14:49, 11. nov 2017
..isegi ei aitaks kõigest sellest, millest siin unistad, trollirobot tuleks pulkadeks lahti võtta ja rauasulatusahju saata, ehk saaks tulevikus sellest plönnist midagi kasulikku teha.
E
EKRE  /   00:04, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
Sa  /   00:06, 11. nov 2017
Näita eeskuju, sotsisaast!
E
EKRE  /   00:23, 11. nov 2017
kuule madisson, kas sul pole elus paremat teha kui poolearulisi ülesse kütta ja siis kövat meest mängida?? Seda et sa kooli ajal kövasti kukkusid ja pesksa said on ju kilmeetri kaugusele näha, kas nüüd elad ennast kuidagi väljA? sa töesti oled hale lammas
E
eestlase...  /   02:35, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
0
02:35,kas oled rase,  /   09:32, 11. nov 2017
et "meie"vormi kasutad?
L
Lugeja  /   23:35, 10. nov 2017
Surm pole karistus. Süüdlasele tihti pääsemine, et ei peaks ise pokris püksirihma kasutama. Ohvrit ei aita see aga kuidagi. Samas, kui seda rakendada profülaktiliselt ennetava meetmena agressiivse retoorikaga isaste suhtes, kes võimelised ka seksuaalselt ründama, siis saaks mõned kuriteod ehk tõesti ka ära hoida...
E
Ega jah  /   13:15, 11. nov 2017
Seda ohvrit ei aita, aga võimalikku järgmist küll
N
norrakas  /   23:30, 10. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   23:40, 10. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
norrakas  /   05:36, 11. nov 2017
Ikka kraabib, ma tahaks ise see pørutaja olla.
M
mis nüüd  /   23:27, 10. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
J
Just nii  /   00:05, 11. nov 2017
Jep, sama tüüp. Aga sõnum millega praegu välja tuli on täiesti õige.
E
EKRE  /   00:05, 11. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
0
00:05-le  /   01:06, 11. nov 2017
eks näljane räägib ikka leivast
E
Euroopalikud väärtused  /   23:12, 10. nov 2017
Ei lase sel juhtuda. Tavainene pole midagi väärt, aga vot saa. stal on inimõigused. Kusjuures sellised zuzud seisavad või elu hinnaga nende õiguste eest.
I
Isegi surm  /   23:11, 10. nov 2017
Sellistele on iga karistus leebe mis õigusega võtab keegi teiselt elu !
V
Väga  /   23:30, 10. nov 2017
ôige!!See pole tal esimene kord!!
K
Kalma  /   22:36, 10. nov 2017
Tuleks kõik sellised kõrvaldada ja mitte niisama toita.
T
tegelikkus on selline  /   22:30, 10. nov 2017
et vaevu määratakse kellelegi ühe inimese tapmise eest eluaegne karistuski, vaadake statistikat, vbl. osale 20 aastat ja lastakse varem lahti. Silma on jäänud, et ca 7 aastat on karistus tapmise eest. Ma saaks aru, et vihahoos tapetakse, osa on ettekavatsetud asjad. Ja vägistamise puhul koos tapmisega on ju tegelikult mitu tegu koos.
J
Ja-jah  /   22:28, 10. nov 2017
Väga õige mõte-saast hävitada!
  /   22:27, 10. nov 2017
Neile tamsalu kirvemòrvaritele kohe esmajàrjekorras
S
Samas...  /   22:15, 10. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
Nii on  /   22:06, 10. nov 2017
Jaagul igati õigus.
N
Nii on  /   22:06, 10. nov 2017
Jaagul igati õigus.
N
Nii on  /   22:06, 10. nov 2017
Jaagul igati õigus.
V
Vikat  /   22:04, 10. nov 2017
Jah, surmanuhtluse võiks taastada küll, miks peab maksumaksja rahadega mõrvareid vanglas terve eluea ülal pidama???
K
Ka siit  /   21:59, 10. nov 2017
Leian, et õige! Oleks küll tarvis. Kõik kuriteod kus on tagajärjeks hukkunu või mitmed oleks tarvis surmanuhtlusega karistatavaks muuta! Ilmselt hääletaks rahvaenamus ka poolt kui seda küsida rahvalt.
A
Aniir  /   21:51, 10. nov 2017
Paraku ôigus.
Y
Yes  /   22:24, 11. nov 2017
Siin Ameerikas on surmanuhtlus oled Kes sa oled tapsid ei ole ka tapjal .
Y
Yes  /   22:24, 11. nov 2017
Siin Ameerikas on surmanuhtlus oled Kes sa oled tapsid ei ole ka tapjal .