Kui oled kunagi elus magusaga liiale läinud, siis tead, et keha reageerib sellele kohe. Lisaks liigsetele kaloritele tekib vajadus süüa midagi soolast. Valutada võib kõht või suisa tekkida halb enesetunne. Mis aitaks?

Kui sööd magusat, siis su keha töötleb selle glükoosiks, mis eraldub sinu vereringesse, kirjutab Portaal Health. Vastusena sellele vabaneb insuliin, mis aitab suhkrutaset tagasi alla tuua ja aitab rakkudel glükoosi tarvitada. See suhkur, mida su keha ära ei kasuta, hoiustatakse rasvana.

Tõsi on ka see, et kui tarbid liialt palju magusat, siis hakkab su veresuhkur isudega mängima. Sa tunned end näljasena ja tekib isu magusa järele. Sellest nõiaringist pääsemiseks pead lihtsalt välja murdma.

Kuidas aidata end siis, kui oled ikkagi magusaga üle pingutanud?

Söö valku ja kiudaineid

Et veresuhkur stabiliseeruks, siis peaksid sööma valku ja kiudaineid. Muidu tekib sul järsult suur nälg, mistõttu sööd end tõenäoliselt üle. Söö õuna, keedumuna, hummust, köögivilju, pistaatsiapähkleid või pähklivõid.

Mine joogasse

80 protsenti inimestest väidab, et nad söövad rohkem magusat siis, kui neil on stress. Kui stressist jagu saad, siis ei teki ka meeletut vajadust magusat tarbida. Jooga võib suureks abiks olla.

Valmista tervislik toit ette

Kui oled magusat liialt tarbinud, siis paneb see sind ka hiljem haarama toitu, mis ei ole väga tervislik. Kaval on hoida kapis valmis einet, mis oleks tervislik ja kiirelt haaratav. Nii ei teki kiusatust haarata kiirtoitu.

Söö probiootilist toitu

Kreeka jogurt, kodujuust, kohupiim – vali sobiv abiline nende seast!

Jaga artiklit

1 kommentaar

L
Lase üks  /   15:06, 9. nov 2017
peer...

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis