182 kommentaari

N
Nojah  /   07:01, 6. nov 2017
Ja nüüd küsimus: Kas sellise jama eest ka mõni ametkond vastutuse võtab? Tekitatud kahju kaotatud töötundide jms. eest ulatub miljonitesse! Ajakirjandus tuletab meelde Nõukaaegseid järjekordi ja koogab kui hästi politseiametnikud ikka oma tööd teevad!
K
kahjuks  /   22:35, 4. nov 2017
andis kaart otsad, nii polegi mul kaarti mida uuendada. millal uue saan, seda ei osanud keegi öelda.
  /   20:15, 4. nov 2017
mingi massipsühhoos vä?arvasin,et eestlased on ikka kainema mötlemisega rahvas,aga tundub,et samasugused lambad nagu mujalgi euroopas.
Õ
Õüäö  /   03:25, 4. nov 2017
Kui juhtub häving digisüsteemis ja kogu arvutisüsteem lakkab olemast.Kaob ka Eesti riik maamunalt
jäädavalt. Kui kaupluses arvuti ei tööta ,siis oled kohe nälgas,sest arvuti on sinust üle.
N
Ninja  /   03:11, 4. nov 2017
Sovet-Union on tagasi,mitte leiva,saia,vorsti järjekord ,vaid plastkaardi turvalisuse pahatahtlike vigade
ümber tegemine. Valimine viidi vigaste kaartidega läbi ja laiapõhjaline arvas,et nüüd viime tähelepanu
turvavigade kaardile ja see kestab järgmiste valimisteni, kus leitakse järgmine lollviga.
Ü
Üõöä  /   22:52, 3. nov 2017
Sellist saba näeb Helsingis,Myllypuros_leipajono
P
PEEP  /   20:45, 3. nov 2017
KURJOOSUM:SELLEKS ET OLEKS MUGAVAM OMI ASJU AJADA OLEME NÕUS KAKS TUNDI ÕUES SABAS KÜLMETAMA JA TALUMA EBAMUGAVUST!!!.TULEB MEELDE NÕUKA AEG AGA SIIS SEISIME SELLEKS ET MIDAGI SAADA !NÜÜD SEISAME OMA MUGAVUST TAGASI IGATSEDES!!
6
68990  /   19:18, 3. nov 2017
ja nii need igasugused külmetushaigused levivadki - suured rahvahulgad korraga koos. ja omakorda saavad arstid tööd juurde, jne-jne. ja seda kõike mingi autoaknalt jää kraapimiseks sobiliku vidina sertide vea pärast!
A
Ants  /   18:16, 3. nov 2017
Ei saa aru. Probleem on nendel, kes toimetavad internetikeskkonnas. Nendel ei ole mõtet kontorisse tormata. Kasutatavad keskkonnad on samad. Küsimus on, kes seal sabas seisavad.
  /   17:58, 4. nov 2017
Need, kes iialgi ei anna digiallkirja ega tee ID-ga pangaülekandeid, nendel on kiire.
B
Boonused  /   17:56, 3. nov 2017
Las ma pakun - kuna praegu tehakse "metsikult tööd", siis saavad kõik ID-kaardiga tegemise valdkonna juhid kopsaka aastapreemia ja võib olla ka jõulupreemia?
Reaalselt tahaks aga küsida - kas keegi VASTUTAB ka kogu selle jama eest? Kas keegi VASTUTAB?
V
vankumatu e-riik eesti  /   19:19, 3. nov 2017
sina vastutadki.
K
Kõik on kontrolli all  /   17:34, 3. nov 2017
President Kersti Kaljulaid on esimene eestlane, kes on pääsenud maailma mõjukamate naiste hulka, vahendab majandusajakiri Forbes, mis koostas 100 maailma võimukaima naise edetabeli. Kaljulaid on edetabelis 78. kohal.
"Kaljulaid on juhtfiguur väikse Eesti digitaalrevolutsioonis, ta on samuti riigi esimene naispresident. Eesti on esimene riik, mis on digitaliseerinud oma avalikud teenused – valimised, tervishoiu ja haridussüsteemi," kirjutab Forbes.
M
Mega laisk  /   17:11, 3. nov 2017
Soojas toas tugitoolis loen Õhtulehest , millega idi...d tegelevad .
V
visake  /   17:01, 3. nov 2017
need e-kaardid minema on palju rahulikum aitab passist küll.
E
ei noh ole lahke  /   18:36, 3. nov 2017
Kuhu jääb siis meie väike vilgas ID kutsu ja väikse Eesti digitaalrevolutsioon?
M
Mõtlik  /   15:59, 3. nov 2017
Aitab ehk E- dieet? Pidage veidi paanikale pausi!....
R
Russia Today residentuur :P  /   15:23, 3. nov 2017
kõige loomingulisem kuuldus on ettepanek maksta vanematele vene rahvusest inimestele 10 eurot, et nad järjekordi moodustaksid ja siis neid järjekordi filmida ja järjekorras seisvate inimestega teha vene keeles intervjuusid ja siis propagandana näidata mujal kui halb ja diskrimineeriv on elu Eestis.
Kas gospadin PPA bossil Vaheril ja Sinisaludel on meediaplaan valmis? :D
F
Filmida   /   15:35, 3. nov 2017
võiks kõikide ametkondade uimast tegevust, tavaline elamusse registreerimine võtab samuti pea tunni. Vanasti sai paberil ja pliiatsiga 5 minutiga tehtud, sama tegevus oli hoiukassaski, nüüd pangas seisan pea tunni.
R
Russia Today residentuur :P  /   15:41, 3. nov 2017
Osadele ei ole vaja ka rahanatukest maksta olukorra tekitamiseks, piisab segasest infotehnoloogilisi termineid täis selgitusest et nad kaotavad arvutiandmebaaside segaduse tõttu lähikuudel elamisloa (ja seeläbi ka vabaduse Euroopa Liidus vabalt reisida) kui nad teatud ajaks järjekorda seisma enda sertifikaate uuendama ei lähe. Kui vastu küsitakse et kas arvutis uuendada ei saa, saab sellistele vastata kindlal häälel, et arvutis uuendamine on siiski Eesti Vabariigi kodanike jaoks ja teised peaksid ikkagi järjekorda seisma minema.
S
Solei  /   14:42, 3. nov 2017
No küll meil on nüüd korraga palju arvutimaailma inimesi,kex id kaardi uuendamise pärast lamenti löövad või on see taas mingi massipsühhoos,millega kõik kaasa lähevad?
M
mnjah...  /   14:29, 3. nov 2017
kas need vanainimesed kasutavad kõik igapäevaselt id-kaarti e-teenustes. Mul tutvusringkonnas läks vanuritel hirmus paanika lahti, et vaja kohe hommikul vara PPA-sse tormata. Isegi 90 aastane vanatädi oli kohe valmis järjekorda asuma. Tükk aega tegin selgeks, et temal pole see praegu eluliselt vajalik.
  /   14:42, 3. nov 2017
ammu ju teada, et inimesed on lambad. kuulavad sarnast muusikad, söövad sarnast toitu, mõtlevad nii nagu teine mõtleb, piiravad ennast, kus poleks vaja jne. s.t ei julge erineda ja asja rahulikult võtta. mõelda oma peaga, kas ikka oleks vaja tormata, kui pole praegu hädavajalik
1
14,42-le  /   22:36, 3. nov 2017
jumal tänatud mina ei vasta sinu kirjeldusele, järelikult ei ole lammas
K
kui sa lammas ei ole, siis  /   18:20, 4. nov 2017
äkki oled siis oinas?
H
Hüsteeria  /   14:14, 3. nov 2017
Ilma nutiseadmeteta ja ID-kaartidega ei osatagi enam elada ja toime tulla. Digiajastu sõltuvus ja selle orjad!
T
tule ansip appi  /   14:11, 3. nov 2017
Ma ei saa aru miks need inimesed oma arvutis seda paari minutiga teha ei taha vaid tahavad tundide pikkuses järjekorras seista....
A
aga sa proovi  /   14:17, 3. nov 2017
see väidetav paar minutit venib väga paljudeks tundideks, et uuendatud saada kui see üldse õnnestub. JA täna on selle uudise peale uuendamine veel raskem, server on ülekoormatud. See ongi kummaline, et riigil pole võimekust kiirelt serveri võimsust suurendada.
T
to tule ansip appi  /   22:41, 3. nov 2017
proovisin kolmel järjestikul päeval aga no ei saa löögile. eks ootan kuni kiire aeg möödas, siis proovin uuesti. kui aga inimene oma elukutsest tingituna ei saa nädalaid oodata, siis ta seisabki tundide pikkuses sabas.
K
Kuulujutud levivad  /   14:08, 3. nov 2017
Lasnam@el liikusid kuulujutud , et seal on v@lja pandud Lenini muumia ja saab odavalt vadata. Revolvripyhade 100 aastap'ev ju tulemas.
H
hulgus  /   14:01, 3. nov 2017
digirigi tiigrihüppe saba
M
maakas  /   13:58, 3. nov 2017
Imelik, just tuli sõnum Telia firmast, et tulge nüüd ruttu, noh pühapäeval nutitelefoni valima (ostma)... kuidas nad teavad, et ma seda nutitelefoni ei kasuta?
K
kle  /   14:12, 3. nov 2017
Issand, loomulikult nad teavad, nad teavad täpselt milline telefon kellelgi on.
.
.............  /   13:58, 3. nov 2017
Mitu meetrit on antud hetkel " suure it riigi edulugu" ?
Ü
üks isik märgiti ju mõjukaima 100 inimese  /   14:13, 3. nov 2017
hulgas ära, ei tea kas nüüd kukub 100 mittemõjukama inimese hulka suure "it eduloo" pärast..)
J
Ja   /   14:22, 3. nov 2017
mina narr mõtlesin et see isik sai 100 mõjukama naise hulka meeste hulga tõttu oma lühikese elunatukese jooksul.
N
need pole kõik kasutajad  /   13:56, 3. nov 2017
Tegelik pakiline vajadus on neist väikesel osal. Selgitustöö oli puudulik, seepärast massid lihtsalt tormavad kohale, teadmata isegi - miks.
K
käisid küsimas?  /   14:03, 3. nov 2017
äkki on kõik fie-d ja ettevõtjad? Et kui armani seljas pole, siis polegi nagu inimesed?
E
ei käinud, vaatan suurt hulka  /   17:55, 3. nov 2017
Armani? Mina ei eelda selle järgi, vaid väheusutav, et kõik on ettevõtjatena igapäevaselt kaardikasutajad! Ootad 2, 3, 4 päeva ja mitte midagi ei juhtu ju. Aga massid tormavad, mina siis ka! Seepärast ongi nii, et kellel tõepoolest öösel sertifikaadid aeguvad ja PEAB kasutama oma kaarti, see jääb hätta, sest sert. on uuendamata.
  /   18:03, 4. nov 2017
Armanit eikannagi normaalne inimene.
T
tekkinud palagan  /   13:55, 3. nov 2017
iseloomustab väga hästi riigiaparaadi toimimist ja riigiametnike töö kvaliteeti. See jama oli ju teada juba enne valimisi aga siis koogutasid kõik targad, et ehtu ei ole, ohtu ei ole. Kust see oht siis nüüd tuli, et nii paljudes set vaja jõuga kinni panna?
M
Muidugi ei ole,   /   14:23, 3. nov 2017
oht tuleb idast ja keskerakonnast.
M
Miks te kogu aeg vaidlete, rahvas?  /   13:55, 3. nov 2017
Nagu oleksite ise süüdi, et tiiger oma hüppega valearvestuse tegi. No hüppas, mis siis? Kasseeritakse ju meie taskutest raha. IT molud aga saavad palka edasi, vahtides arvuteid klaasistunud silmadega, just nagu taipaks midagi. Rahvas! Pekske ikka neid, kes vastutavad, kes käki kokku keerasid.
M
Milvi  /   13:51, 3. nov 2017
2-3 päeva pärast on kõik jälle rahulik mida te tõmblete tehke täna smart-id ja rahulik
K
kui  /   13:57, 3. nov 2017
sa uue nädala algul palka ei saa, sest raamatupidaja id kaart ei tööta, siis vaatame kui rahulik sa oled)))
M
MH  /   14:43, 3. nov 2017
Raamatupidajal on mobiil ID ja kõik on rahulik. :)
M
Miks arutate, kellele vaja, kellele mitte?  /   13:48, 3. nov 2017
Asi nii, et kui ID kaart on kohustuslik ja selle omamise eest kasseeritakse raha, on kõigil võrdsed õigused samu tingimusi kasutada. Rahvas leilis, ühele vaja teisele ei. Kui raha küsitakse, olgu ka teenus selle raha eest. Mind ei koti IT äpude soovitused ja targutused. Kui asi on seaduslik, olgu ka toimiv. Muidu rahad tagasi ja pillid kotti. Järgmiseks võtke oma nöör kaasa ja mäe peale, poomise järjekorda.
J
Jūris Prūdēns  /   17:39, 3. nov 2017
Aga nii ongi, et Eesti Vabariigi Põhiseaduses seisab kirjas, et kõik on seaduse ees võrdsed ja sellest lähtuvalt tuleks diskrimineerimise eest kohtu alla anda ka PPA pealik hr Elmar Vaher kes seda arstide, kohtunike jne eelisjärjekorras ID sertifikaatide uuendamist avalikul esinemisel on kinnitanud ja toetanud ning mitte tõkestanud.
Hr Elmar Vaheri töökohustus kõrge politseametnikuna on tagada seaduslikkust, tema on aga läinud avantüüridele ja Põhiseaduse printsiipide perverteerimisele kaasaaitamisele ehkki tema tegevus peaks olema kinni võtta need seadusi rikkuvad IT- käpardid ja lupardid.
Eesti ei ole ülemäära intelligentsete inimeste maa ja õigusriigi tulevik on ebakindel.
K
kell 13,42 seisuga  /   13:44, 3. nov 2017
ei saa ikka kodus kiire internetiga ID kaardi sertifikaate uuendada. Server on üle koormatud. Mis suur IT riik see on kui siiani pole suudetud serverite mahtu suurendada !? Mille eest ametkond oma suuri tulemuspalkasi saab ?
A
A   /   13:29, 3. nov 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
A
A   /   13:26, 3. nov 2017
No mis te topite sellist pilti siia , Putin võib ju näha ja hakkab Jeesti riiki laimama
P
putin  /   13:58, 3. nov 2017
rikkuski eesti id kaardi ära)
T
Tark riik ja rumal rahvas  /   13:19, 3. nov 2017
Muidu oli kogu see süsteem väga korras ju kui valimised olid. Valimiste aegu sõimati EKRE-t rumalateks, et ID kaartide vigadest rääkisid aga nüüd järsku need korras kaardid vaja lukku panna.
V
valetati  /   14:11, 3. nov 2017
nagu kombeks on saanud, poliitiliselt motiveeritud valetamine.
K
Kõik, kellel on omad mõtted ja kes juhiga nõus pole – vallandada, tööle jätta vaid kaasanoogutajad  /   18:28, 3. nov 2017
insenerieetikast ei saa rääkida kui inseneride asemel on ülikonnas treenitud mikroprogrammiga juttu räägivad avantüristid otsuseid vastuvõtvatel ja neid otsuseid vastuvõtvaid inimesi nõustavatel ametikohtadel.
A
Ants  /   13:18, 3. nov 2017
Kas id kaart on peale uuendamist söödav ?
A
A  /   13:27, 3. nov 2017
Rakvere vorstist kindlalt parem
J
Ja   /   14:08, 3. nov 2017
teistest E lisanditest samuti parem kuna ei lähe kõrist alla.
K
kas need pildid on tehtud eesrindliku eriigi pealinnas????  /   13:16, 3. nov 2017
AJEE. SEE ON TASE.
EESKUJULIK ERIIK, REKLAAMIB ENNAST PIKKADE JÄRJEKORDADEGA.
SEST ERIIGIS PUUDUB KORRALIK SERVER, MIS SUUDAKS MÕNESAJATUAHANDE INIMESE TEENINDAMISEGA HAKKAMA SAADA.
B
bb  /   14:40, 3. nov 2017
enne kui suurte tähtedega oma tarkust välja karjuda, tasuks ehk natuke süveneda? Sinu e-identiteedi turvalisuse tagamiseks on ID-kaardi sertifikaatidega seotud uuenduste/muudatuste protsessis paraku mõnevõrra rohkem komponente kui üks server või võrguseade. Peale riistvara on hõlmatud mitmed andmekogud ja eelkõige väga jäigalt kontrollitud/auditeeritud tegevused/protsessid. Kõike seda kuu ajaga kümne- või sajakordselt skaleerida ei ole võimalik. Probleemiks on inimeste võimetus lugeda-kuulata ja mõista - pakun, et lõviosa praegu PPA büroodes sabatajatest ei vaja tegelikult ID-kaardiga elektroonilist autentimist ja allkirjastamist lähima paari nädala jooksul ja ei peaks närviliselt järjekorras tunglema ega ka kauguuendamise aegluse pärast närvitsema. Mis loomulikult ei tähenda, et osadel inimestel ka tegelikult probleemi poleks...
P
Pööriöölane  /   13:10, 3. nov 2017
Kas on teateid juba ka hukkunutest või vigastatutest?
U
Uus   /   14:10, 3. nov 2017
haigekassa juht juba arvuti taga prognoosib kes on simulant, kes mitte.
.
.....  /   13:02, 3. nov 2017
Jumal hoia inimesi nende susserdiste eest kes selle ID kaardi ja smart ID kokku susserdasid. Panga viipe kaardid on samuti ebaturvalised kui kaardi kaotamist kohe ei märka. Kuni 25 eur oste annab leidjast vargal teha kümneid enne kui mingil ostul kontroll pinn koodi küsib.
@
@---  /   13:12, 3. nov 2017
Kas polnud see mitte Laali Malt, kes selle totaka plastlipaka kohustuslikuks muutis?
D
djaval  /   12:39, 3. nov 2017
Kui kedagi peaks panema imestama miks kõik toimub nii nagu praegu toimub. Võtmesõna on raha. https://sk.ee/teenused/hinnakiri/smart-id/ https://www.telia.ee/era/mobiil/lisateenused/mobiil-id Smart ID ja Mobiili ID on tasulised teenused.
K
Kõik  /   13:05, 3. nov 2017
ainult viimase sendi lüpsmiseks kliendi taskust. Kõik need teenused peaksid olema tasuta. Selle eest peaks maksma riik, pank ja nn. mobiilifirmad, mitte kodanik.
K
kitkat  /   13:13, 3. nov 2017
eraisikule õnneks smartID tasuta:)
E
Esialgu,  /   13:25, 3. nov 2017
hiljem kui kasutajaid hulgi võetakse tasuna seitse nahka. Nii on siiani iga asjaga olnud.
F
fputs("i");  /   18:09, 3. nov 2017
asi selles, et smartID eest saab hiljem hakata kasutustasu küsima nagu mobiilIDst praegu juba küsitakse. Sellest on lihtne aru saada kasvõi selgitava põhjendusega, et mobiilIID on tehniliselt vananev lahendus, arvestades seda, et ta vajab toimimiseks käega kombitavat füüsilist SIM kaarti telefoni sees aku all olevasse ühenduspessa; uued mobiiltelefonid seevastu aga tulevad aga sellised, kus sellist auku kuhu SIM kaart susata enam ei ole, mis tähendab et uute põlvkondade mobiiltelefonide jaoks on Sertifitseerimiskeskuse firma poolt müüdav mobiiliID teenus nagu toiduainepoes oleks kasutu vanaks ja rоiskuma läinud aegunud mittemüüdav toiduainekaup millega ka suure allahindluse puhul poleks mitte midagi teha kui vaid arvelt maha kanda.
Kui saabub hetk kui mobiilID teenust enam inimestele müüa ei saa, siis kust kohast peaks tulema firmale see mobiilID segmendist ära jäänud rahavoog kui inimesed kasutaksid tulevikus smartID'd mobiilID asemel?
No mõtle, no mõtle, pinguta! :D
Siis sa saad ka aru kui kõlvatu on see klienti survestav kauplemisvõte, kus pakutakse enda teisi tasulisi teenustooteid olukorras, kus ise ei saada enda põhifunktsiooniga hästi hakkama.
T
täielik  /   23:49, 3. nov 2017
vargus või rahapesu
M
Mul sama  /   12:36, 3. nov 2017
Ma pole üldse mingit allkirja andnud, pole vajadust olnud ja ei jookse ka uuendama. Niiiet edu neile kes järjekorras peavad passima
S
Sertifikaate ja Pin koode  /   12:47, 3. nov 2017
on vaja näiteks interneti panka sisenemisel. Ettevõtjatel on väga palju veebilehti, kus ennast id -kaardiga audentida. Ka palka ei saa raamatupidaja maksta kui id kaart ei tööta ja id mobiili ei ole. Kui id kaart ei tööta, siis ei saa ka id mobiili rakendust aktiveerida. Nii et edu laiskadele, kes midagi ei tee, siis pole vaja ka id kaardiga audentida, allkirja andmisest rääkimata.
M
Muigega  /   13:06, 3. nov 2017
Interneti panka ei pea alati ID-kaardiga sisenema. On teisigi võimalusi. Sama ka muude interneti ajastu tehnikavidinatega. Peamine isikut tõendav dokument, pass, peab olema. Kõik muu on kökimöki. Eriti palju nalja hakkab saama kui mõni selle suure 'rubilniku' lülitab välja. Vaat siis alles saab nalja, sebimisest rääkimata.
K
kah muigega "virkadele"  /   13:16, 3. nov 2017
Endal võiks ka raha olla, siis pole mingeid netipanku ja muidu panku tarviski, rääkimata ID kaartidest ja mobiil-ID-st.
T
Tahan raha,ainult raha  /   12:36, 3. nov 2017
Kas see kogu jant ei olegi üldse mobiilifirmade sepitsus?
Häda ja hirmuga tulebki hakata mobiilifirmasid toitma.
Ja seda kõike ju korraldatakse valitsuse toel.
R
räige korruptsioon  /   13:14, 3. nov 2017
Punavalitsus laseb Elisa lausa politsei kontoritesse lepinguid sõlmima.
N
No  /   12:35, 3. nov 2017
Tule taevas appi
R
RAA  /   12:33, 3. nov 2017
Pole mul kiiret kuhugi.Hea et kinni pannakse.Pätid ei saa susserdada.Digiallkirja ei anna..Aega küll selle ID kaardiga.Ennegi ilma elatud.
M
Mis mõttega!? Te sõimate inimesi paanitsejateks.  /   12:31, 3. nov 2017
Kus on siis selge vastus, kas peale homme õhtut saab edasi "kauguuendada"?
U
Uuenda aga  /   13:15, 3. nov 2017
31. märtsini.
P
Pööriöölane  /   13:15, 3. nov 2017
Ole mureta! Edaspidi hakkad nii korra nädalas uuendama! Mine pane kohe koht järjekorras järgmiseks korraks kinni!
K
Kalev  /   12:15, 3. nov 2017
ID- kaart võiks kehtida vähemalt 10 aastat- aitab rahva nöörimisest !
I
id  /   12:14, 3. nov 2017
See ongi meie õhkutäis e-riik ELAGU.
M
maakas   /   12:10, 3. nov 2017
Siin on midagi võltsi! Tegelikult ei ole mingit järjekorda ja mingeid inimesi. E-riigis on see kõik VIRTUAALNE! Virtuaalsed inimesed ja virtuaalne järjekord! Kuidas pangaukse taga lood on?
E
Eks rahagi  /   13:13, 3. nov 2017
ole rohkem virtuaalne pangas. Kui see inimass läheks praegi panka sularaha välja võtma siis veenduksime et õhtuks on pank pankrotis. Ainult õhku jätkub pangas kauemaks.
!
!!!  /   12:07, 3. nov 2017
See vist ongi see meie kuulus E-riik ning tiigrihüpe?
Aga kes hüvitab inimestele nende kaotatud aja ning närvikulu? Ja võimalikud kahjud, mis tekkivad viivituste tõttu? Ei tea.
Venelasetel on millegi pärast selline üsna imelik kõnekäänd, kui mingit raha,tasu või hüvitust nõutakse.
Et PUŠKIN MAKSAB!
I
Inva  /   12:37, 3. nov 2017
Paljud ID-kaardi identimist kasutajad on haiged ja liikumisvõimetud!
Mis nendest saab?
M
ma vabandan selle musta huumori eest ette ära aga ei saanud tegemata jätta  /   18:42, 3. nov 2017
A
Andeks, kas teil ruumi?  /   12:00, 3. nov 2017
R
Rein- sind hoiati  /   13:38, 3. nov 2017
Renee Laforee on poistemaias endine Elu Sõna pastor Rein Mets, kes permanentselt 80-nendatel alaealisi poisse pilastas.
Rein- veel üks sinu totakas videoklipp Rootsist ja siis hakkavad ka faktid tulema.
Sa ju tead, et alaealiste vastu sooritatud seksuaalkuriteod ei aegu?
V
Vasapasikas  /   11:55, 3. nov 2017
Eesti IT-tiiger hüppab täiega.
P
Pole siin IT-riigi haisugi  /   12:06, 3. nov 2017
Isegi serveri jõudlust ei osata suurendada!
F
fputs("i");  /   18:50, 3. nov 2017
asi ei ole serveri kui arvutusmasina jõudluses vaid selles, et
spagetist tehtud arvutiprogrammipakett ei skaleeru.
Ehk teisisõnu – olukord on veelgi halvem kui sa arvad,
see tähendab et ei olegi võimalik lisaservereid süsteemi lisada,
sest süsteem ei ole nii robustselt valmistatud et
lisaservereid lisada saaks et see mingit võitu annaks.
!
!  /   12:09, 3. nov 2017
Hüppab küll, kuid ainult et kuhu? Mulle tundub et ühte tatavasse P tähega tähistatavasse punkti.
N
Nagu reformarite lõbus loosung  /   12:21, 3. nov 2017
Kindlalt edasi (viie rikkama seas juba oleme?)!
N
Nagu kesikute loosung  /   13:16, 3. nov 2017
Meie teeme teisiti. Kõik hea tuleb tuksi keerata.
S
SALASILM JA KAE  /   11:55, 3. nov 2017
Kummaline, et inimestel muud teha pole. Minge loodusesse ja aheldage end puude kylge. Ilus ilm onju .
N
Nips  /   11:43, 3. nov 2017
No mis hiigeljärjekord see 50 inimest ikka on! Meenutage ikka nõukaaegseid vorsti-suhkru-jahu- ja briketijärjekordi - need olid hiigeljärjekorrad tuhandete inimestega!
Ä
Ära luuleta  /   12:07, 3. nov 2017
Kõike sai siis mõõdukate järjekordadega või õige asjaajamise korral ka kohe.
P
Parteipoest  /   12:16, 3. nov 2017
ja minnõukogu puhvetist ikka...Ehk oled liiga noor, et päriselust midagi teada, ja hoidku jumal: ehk eelnimetet kambast!
Õ
Õige  /   12:21, 3. nov 2017
asjaajamine = meelehea, pistis???
V
Vana mees  /   12:22, 3. nov 2017
Paljusid asju ja tõendeid sai nõuka ajal palju hõlpsamalt. Ilma IT-veidrusteta, bürokraatia ja korruptsioonita!
V
vana kommunsit  /   13:17, 3. nov 2017
Pool elu kulus igasuguste tõendite ajamisele.
P
Pane  /   13:14, 3. nov 2017
oma luulukontor kinni.
I
Ilkuge vanurite kallal, ilkuge pealegi!  /   11:41, 3. nov 2017
Varsti olete kõik, vanusest olenemata, oma nööriga, poodavate järjekorras. Lähedal on see jamps, kus te keegi midagi tehtud ei saa. Seni aga, kui on kaardi eest makstud, toimugu see tõrgeteta või ärgu teda üldse olgu. Mis eelis on ühtedel rohkem kui maksnud on kõik võrdselt? Astuge palun järjekorda!
T
Tiit  /   11:48, 3. nov 2017
Lolliks läinud! Paljudel neist on reaalselt ja eluliselt vaja sertifikaatide uuendamist? Väga vähestel. Lihtsalt masstomblemine, nagu "Hullude päevade" avamisel.
R
Riho   /   11:31, 3. nov 2017
" Ja nii nad tapsid meie Ferdinandi " ( ID-kaardi) .
Aga kirutud paroolikaardid töötavad ikka .
A
arvan  /   11:29, 3. nov 2017
See ID-kaardi uuendamise hullus on nagu uue kaupluse avamine,et
saaks hankida odavamat kaupa.
Inimesed tulge mõistusele,las uuendust ID-kaardile teevad ikka need,
kes seda vajavad kiiremas korras.Näen järjekorras palju pensionäre,ega
neil küll iga päev ei lähe vaja ID- kaarti elektrooniliselt.
Hoidke aega ja säästke närvikava,siis pikenevad ka
eluaastad!
S
Sa ela  /   11:42, 3. nov 2017
enne pensionieani välja oma IT maailmas! See variseb ennem kokku kui sina täisealiseks saad.
J
Jokk  /   11:28, 3. nov 2017
ID-kaardi asemel tuleb nüüd IDI-kaart - see võtab selle jama ilusti kokku ja lööb templi ka: IDIKARI!
H
Hans  /   11:23, 3. nov 2017
Suurem jagu järjekorras nagu Lasnamäe mammisid, kas info nendeni on jõudnud . sm Kõlvart võiks käia ukselt uksele ja selgitada.
V
Vene rahvus  /   11:34, 3. nov 2017
Ei ela eesti meedias Nas ei tea yldse eesti asjadest midagi Vt propaganda tv ja uurivad mis venemaal toimub
J
Jaak  /   11:20, 3. nov 2017
Huvitav suurem jagu järjekorras pensionäre 70+, kuhu nad neid allkirju annavad
M
matsu  /   11:25, 3. nov 2017
Vanuritel igavus tapab, järjekorras hea nostalgitseda ja omasugustega juttu puhuda.
E
E-pettus  /   12:11, 3. nov 2017
Penskarid olevat olnud suurimad reformarite poolt e-hääletajad!
I
ints  /   11:15, 3. nov 2017
eile õhtul uuendasin pooletunni jooksul 2 id kaarti.kas vaja või mitte ,aga asjad peavad olema korras ,sest kunagi ei tea millal vaja....aga see eesti e jutt on üks kämarajura.ei saa nad millegiga hakkama.vaja mõneks kuuks saksa aega ,saaks õhu puhtamaks.
P
Pool6  /   12:25, 3. nov 2017
Mul läks ühele kaardile 6-tundi koos Windowsi upgrade'ga.
V
Värava Bill  /   13:35, 3. nov 2017
Tädi Jutal läks nädal, kuna enne oli vaja tellida ikka korralik arvuti
E
Eh,  /   14:27, 3. nov 2017
see tühine lauarvuti ju ainult tonni maksab. Tööd tuleb ikka tulemuslikumalt teha.
H
hingetõmbeaeg  /   11:14, 3. nov 2017
Tänu sellele id kollapsile ehk pikendatakse koodikaartide kasutusaega samade päevalimiitidega. Siin oli juttu, et alates suvest päevalimiit 25 euroni langetada ― siis saaks nät talvel kütte-üüri eest nädala igal päeval natuke maksta.
M
mh  /   11:11, 3. nov 2017
ja ometi on seal järjekorras pooled, kes ei pea üldse kiirustama.
Uskumatu, et asja korralikult ära ei seletatud inimestele.
Peaasi, ert saab vaid paanikat tekitada.
Õnneks täna siiski Postimehes on selge sõnaga ha suures kirjas , kes ei pea praegu muretsema. Võttis ikka aega.
H
Hmm....  /   11:29, 3. nov 2017
Aga ajakirjanduse eesmärk ongi ju ainult paanikat tekitada.
Siis saab jälle pildikesi hiigelsabadest ning ohkimisi, et kui kaua aega läheb jne.
O
Ohjahh  /   11:07, 3. nov 2017
Lihtsam on minna ja teha lühema järjekorraga mobiil-ID ja siis kunagi kodus arvutis uuendada sertifikaate. Aga ju on vaba aega inimestel üle.
R
RM  /   11:28, 3. nov 2017
Mobiili-ID tegemiseks on ka toimivaid sertifikaate vaja. Küll saab aga pangakontoris lasta teha omale Smart-ID. Selleks on vaja ainult kehtivat isikutunnistust ning sertifikaadid ei puutu sel juhul asjasse.
T
to RM  /   12:02, 3. nov 2017
Smart ID saab ju arvuti ja telefoniga ise ära teha. Selleks ei pea küll pangakontorisse "sabatama" minema.
S
See   /   13:08, 3. nov 2017
mobiili ID on sama mõtetu ja on probleeme sellega tänaselgi päeval. Kodanik selle jura eest küll sentigi maksma ei peaks.
  /   16:01, 3. nov 2017
Huvitav, aga meil just oli peres alles nädal tagasi juhus, kus oli vaja anda digiallkirja ja selgus, et sertifikaadid aegunud. Tahtsime siis Smart-ID teha ja helistasime panka, et küsida, kuidas see protseduur käib. Seal vastati, et te saaksite selle ise ka kodus oma netipanga kaudu ära teha, AGA selleks peab teil olema kehtivate sertifikaatidega ID-kaart. Kui sertifikaadid ei toimi enam, siis tuleb pangakontorisse kohale tulla. See oli pangatöötaja enda vastus antud küsimusele, mitte mingi suvalise naabri Juuli oma... Kas nemad siis ise ei teagi, kuidas see protseduur käib?
R
RM  /   16:11, 3. nov 2017
Tekst Smart-ID veebilehelt: "Eestis saad Smart-ID registreerida ja isikustada elektrooniliselt ID-kaardi või Mobiil-ID abil. Lätis ja Leedus on võimalik Smart-ID isikustada ka Swedbanki ja SEB netipanga konto kaudu (paroolikaart, PIN-kalkulaator vms). 2017 aasta kevadest saab Smart-ID’ga liituda ka Swedbanki ja SEB pangakontorites."
Täpselt nii ongi, alles eelmisel nädalal tegi mu abikaasa omale Smart-ID ja sama juttu rääkis ka pangatöötaja. Ise saad kodus arvutis selle ära teha siiski vaid juhul kui su ID-kaarti sertifikaadid alles toimivad. Kui need aga EI toimi enam, siis peab Smart-ID tegemiseks siiski pangakontoris "sabatama."
E
Edulugu  /   11:06, 3. nov 2017
E-RIIK
M
Mari  /   11:06, 3. nov 2017
Id
M
murueit  /   11:04, 3. nov 2017
Süda läks härdaks,nõuka aegne suhkrusaba tuli meelde...Rahvas na' ühtne, seisab, treenib jalgu...
K
Käo Jaan  /   11:03, 3. nov 2017
Et valida lubati nende ebaturvaliste kaartidega ja nüüd kohe peale valimisi hakatakse kobisema???? Kuidas see pahavara nüüd äkki tekkis?Kui see pahavara oli juba pool aastat tagasi aga meie IT KUULSUSED muudkui korrutasid mingis kärbses!tast kõvakettal ja ,et valida võib...Kas meie põhiseaduslik kohus ei annulleeriks kõik e-hääled?
P
prioriteedid paika  /   11:01, 3. nov 2017
Kui riigi esindajate sertifikaate asendatakse eelisjärjekorras, siis pensionärid tuleks panna kolmandasse järjekorda. Ei ole normaalne, et tööinimene pensionäridega koos tunde ja tunde järjekorras passima peab.
A
arvamus  /   10:58, 3. nov 2017
Kindlasti on ka neid, kes asjata seisavad, aga see on riigi ja informeerimise, mitte inimeste viga, osadel pole muud teha, kui vanainimeste üle irvitada.
K
Kes vastutab? Kes kompenseerib?  /   10:57, 3. nov 2017
Nüüd siis ongi nii, et teoreetilise turvariski pärast on meie vaprad ametnikud suutnud täieliku katastroofi korraldada. KES kompenseerib inimestele kaotatud aja ja raha? Kõige hullem on see, et paljud riigi portaalid EI TOIMI näiteks Smart ID-ga. Samuti, riigiasutused ei võta sularaha vastu. Kuidas inimesed oma kohustusi täita saavad? Riik nõuab ju ikka oma trahvid ja viivised sisse, isegi kui näiteks makseid ei saa teha, sest riigi kännuämblikud on suutnud kõik kanalid kokku kukutada?!? See on täiesti kuritegelik, mis toimub!!!
K
kuritegevus läbi mitte midagi tegemise  /   11:08, 3. nov 2017
See, et Läti ja Leedu suudavad smart-ID tunnustada, aga Eesti alles järgmisel aastal kunagi, on kuritegelik sabotaaž.
A
abdallahi  /   11:09, 3. nov 2017
Kusjuures maksuamet ütleb, et neid ei koti kui sa tänu sellele jamale oma ettevõtte makse ära ei saa makstud tähtajaks ja keerab viivised otsa.
S
Suur IT  /   14:16, 3. nov 2017
emta küsib surnutelt veel peale surma 0,06 % viivisega raha. Niiet oma sidemeid teises ilmas.
M
Mx  /   10:57, 3. nov 2017
,Mis', pensionärid / vanurid on ju ühed aktiivsemad e-hääletusest osalejad, sellest ka selline tung....
Aga jah, KOV valimised, mis ikkagi oli üks vastutusrikas samm poliitikas viidi läbi nendesamade vigaste ID kaartidega ja polnud häda midagi, nüüd aga PROBLEEM ehk kellele oli see kasulik..?
U
uudishimulik  /   10:50, 3. nov 2017
ja mida kostab selle kõige kohta uuenenud keskerakond. Kus on nüüd Jüri, Kadri , Mailis ?
H
himulikule  /   11:06, 3. nov 2017
A mis vanad arvavad, eeskätt Savipoiss?
M
Mart  /   10:48, 3. nov 2017
Mis mõte sellel on?
Nii või naa on ilmvõimatu paari päevaga selline hulk inimesi teenindada.
F
Faki Näpp  /   10:47, 3. nov 2017
Vaesed penskarid, kes ennast igapäevaselt idendivad.
P
penskar  /   11:18, 3. nov 2017
Uuendasin enda id-kaardi kohe, kui rääkima hakati ja öeldi, et kiiret pole. Kasutan päris tihti. Läks väga ladusalt, alla kümne minuti.
O
oik  /   10:45, 3. nov 2017
No on ikka paanika küll, kui sul siiani on internetipanga toiminguteks kasutusel vaid id-kaart ning homsest alates ei saa sa ülekandeid teha ega isegi endale alternatiive nagu Mobiil-id, Smart-id jne teha. Seda enam et näiteks eesti.ee lehele ning muudesse ametiasutustesse Smart id-ga sisselogida ei saagi.
Ä
ärge paanitsege  /   10:48, 3. nov 2017
Paanikaks ju pole põhjust, sest nagu Ratas ütles, asjad saavad korda 31.märtsiks. Seega oma pangaülekannetega võib oodata... mis see 3-4 kuud ikka ära ei ole?
1
10:48, 3. nov 2017 -le  /   11:07, 3. nov 2017
Jajah, ega surm ei tule,võimelgu terviseks!
P
pole põhjust  /   10:51, 3. nov 2017
E- riik ju toimib
T
Toimib   /   14:17, 3. nov 2017
hautaguses eluski kui EMTA-ga tegemist.
R
Raamatupidaja  /   10:53, 3. nov 2017
Seadus lubab palka kätte saada ka sularahas ning tehinguid samuti. Inimesed on degenereerunud.
H
huvitav  /   10:59, 3. nov 2017
Mida sa seal muudes ametiasutustes iga päev teed?
E
Eesti.ee  /   11:09, 3. nov 2017
Saad panga kalkulaatori v parooli kaardiga
E
Eesti.ee  /   11:09, 3. nov 2017
Saad panga kalkulaatori v parooli kaardiga
M
Mimi  /   11:10, 3. nov 2017
Eesti.ee ja mitmetele muudele lehtedele saab siseneda läbi panga. Tunnistan, et see on ebamugav, aga ajutise lahendusena saa seda kasutada. Aga jah, riiklikud lehed võiks ka juba smart.id kasutusele võtta, ma näiteks ei taha selle teie mobiili.id eest eraldi maksma hakata.
S
Smart id  /   11:29, 3. nov 2017
Saab ka eesti.ee kui on swedpank läbi panga smart id toimib ilusti
K
Ketta Heitja  /   13:42, 3. nov 2017
Mobiil-ID eest maksta ei taha ja vingud, aga Smart-ID eest maksid küll silmapilgutamata (eeldab nuti telefoni)
  /   18:07, 3. nov 2017
Smart-Idga saab sisse logida internetipanka ja sealt e-teenuste see, k.a. ka eesti.ee, MTA ja muud e-keskkonnas
M
maailmalõpp on lähedal?  /   10:29, 3. nov 2017
Järjekordne paanika. Nagu võiostu hullus mõned nädalad tagasi.
O
ole nüüd  /   10:52, 3. nov 2017
ja saa lõpuks aru, et uus keskerakond on hoolima asunud.
V
Võts   /   11:10, 3. nov 2017
selle kaardi ja muude jamade taga paistab hoopis oravasaba, mitte ke.
P
punavalitsus laseb riigi põhja  /   12:07, 3. nov 2017
Oravate valitsemise jal kõik toimis ja elu arenes. Punavalitsue all tuleb aga uusi makse ja jamasid nagu Vändrast saelaudu.
K
Kuuuurija  /   12:40, 3. nov 2017
Oravate valitsuse ajal toimis vaid valetamine ja maksumaksja raha rollotamine. Ka need vigased kiibid osteti oravate ajal. Oravad tagusid trummi ja kinnitasid, et see turvaauguga junn on e-valimiste kõige turvalisem komponent!
K
Kaera Jaan  /   13:19, 3. nov 2017
kas uue id-ga saab kohe ka hääletada uuesti?
K
Kan_u S_aagiv  /   13:25, 3. nov 2017
kahju,et ka rahvamehed(kirjanikud,kunstnikud,luuletajad,muusikud jne...) on selle 5 aastapalgaga ära meelitatud ja vaikivad või on läinud Soome talitajaks...
M
Mis  /   10:29, 3. nov 2017
Pensionarid nende ID kaartidega teevad? Kogu aeg annavad digi allkirja voi? Vaevalt on nad ühtki tehingut ID kaardiga teinud. Aga las seisavad järjekorras.
H
hmm  /   10:39, 3. nov 2017
sisustavad oma päeva tegevusega, mida nad nõuka ajal kogu aeg tegid - seisid sabas :). Nii põnev ju, sest tänapäeval ei ole enam saia-, suhkru- ega tualettpaberi sabasid.
O
Olen pensionär  /   10:43, 3. nov 2017
Siiski, siiski, tõsi, iga päev digi allkirja ei anna, kuid pangatoiminguid tehes kasutan küll ID kaarti ja arstilkäikudel ka teist vaja nii, et lihtsalt ongi vaja. Minul ta ainuke isikut tõendav dokument ongi. Aga, et Teil süda rahulik oleks, siis mina järjekorras kellegi kohta ega ruumi võta.Mul asi korda aetud juba mõnda aega tagasi. Mulle ei meeldi need viimse minuti tormamised.
R
RM  /   11:55, 3. nov 2017
Ma ei ütle mitte aasimise mõttes vaid lihtsalt selgituseks - arstilkäikudeks ja lihtsalt oma isiku tõendamiseks (mis iganes kontoris või reisil), ei ole vaja sertifikaate. Isikutunnistus iseenesest ei muutu veel kehtetuks lihtsalt sellepärast, et sul on sertifikaadid uuendamata. See on jätkuvalt toimiv isikutunnistus, mida aktsepteerib iga haigla ja pangakontor. Uuendamata sertifikaadid saavad takistuseks ainult sel juhul kui tahad anda digiallkirja või teha netipangas ülekannet. Need on need tehingud, kus te reaalselt peate kuhugi sisse toksima oma ID-kaardi PIN1 ja PIN2 koodid. Mõelge järele, millal te seda viimati tegite? Kui tõesti kasutate selliseid teenuseid, siis muidugi on vajalik võimalikult kiiresti sertifikaadid ära uuendada, et elu saaks normaalselt jätkuda. Aga praegu on ju paanikas ka need inimesed, kes pole oma ID-kaarti selliselt kunagi kasutanud ja mõned isegi ei mäleta, et nende ID-kaardil ka mingid PIN-id üldse olemas on, sest tõesti pole neid kunagi kasutanud... Selliste inimeste jaoks ei oma sertifikaadid mingit elulist tähtsust, millega oleks hirmus kiire. Samas on nad mures ja jooksevad ummisjalu PPA kontorite poole, kartes et muidu neil äkki polegi enam kehtivat ID-kaarti.... See on aga täiesti valehirm ja vähese selgitustöö tulemus. Isikut tõendava dokumendina kehtib teie ID-kaart ikka täpselt selle ajani, mis kaardi peal kirjas on.
N
nii nii  /   10:49, 3. nov 2017
olen ka pensinär, kõik oma maksud maksan id -kaardiga. asju ajades on tulnud digiallkirjastada samuti. lennupiletid maksan jne jne. kõik pensinärid pole surma ootabad vanakesed. elu on edasi läinud.
H
hmm  /   11:01, 3. nov 2017
Kindlasti on ka idkaarti elektrooniliselt kasutavaid pensionäre, iseasi on selles, et kas neil on seda idkaarti tingimata iga päev elektrooniliselt kasutada või oleks täiesti ok nädal oodata ja siis uuendada, kui suurem kiire juba möödas on?
p.s. Arstilkäigul pole vahet, kas on uuendatud serdid või mitte!
L
Lennupiletil  /   11:07, 3. nov 2017
Pole id vaja ..arstil.samuti jne Pinne just..dokumendina id kehtib Panka saab parooli v.kalkulaatori Smart id ega Lihtsalt paanika kuna paljud ei saa aru.yldse et sertifikaate pole vaja uuendada kui kasutada lihtsalt id dokumenina Arstile saab aega ka telef v maili teel
L
Lennupiletil  /   11:07, 3. nov 2017
Pole id vaja ..arstil.samuti jne Pinne just..dokumendina id kehtib Panka saab parooli v.kalkulaatori Smart id ega Lihtsalt paanika kuna paljud ei saa aru.yldse et sertifikaate pole vaja uuendada kui kasutada lihtsalt id dokumenina Arstile saab aega ka telef v maili teel
L
Lennupiletil  /   11:07, 3. nov 2017
Pole id vaja ..arstil.samuti jne Pinne just..dokumendina id kehtib Panka saab parooli v.kalkulaatori Smart id ega Lihtsalt paanika kuna paljud ei saa aru.yldse et sertifikaate pole vaja uuendada kui kasutada lihtsalt id dokumenina Arstile saab aega ka telef v maili teel
L
Lennupiletil  /   11:07, 3. nov 2017
Pole id vaja ..arstil.samuti jne Pinne just..dokumendina id kehtib Panka saab parooli v.kalkulaatori Smart id ega Lihtsalt paanika kuna paljud ei saa aru.yldse et sertifikaate pole vaja uuendada kui kasutada lihtsalt id dokumenina Arstile saab aega ka telef v maili teel
N
naa naa  /   11:08, 3. nov 2017
Ju sa 60+ oled. Minu 80+ ema seda igatahes ei tee...
L
lennupiletid  /   12:41, 3. nov 2017
kui tahan maksta 3 inimese lennud, siis on mugavam kasutada pangas id kaarti
R
ravimatu haige ratastooliinvaliid-pensionär:  /   10:49, 3. nov 2017
teen küll. Pank tuleb läbi interneti koju vähendades minu jalavaeva. Aga paistab, et pean sellest "mugavusest" loobuma - käima pangas ratastooli renti, üüri jms. maksmas...
R
ravimatule  /   11:09, 3. nov 2017
Võta sugulased appi,las seisavad su järjekorra ära ja saavad tavapärasest pekikihist lahti,mis autos lösutamine tekitab.
A
aga  /   11:18, 3. nov 2017
On olemas paroolikaart,selleksei pea panka minema.
M
matsu  /   11:29, 3. nov 2017
Paroolikaart on kõige ebaturvalisem üldse. Arvutid on pahavara täis ja korjavad järjest kõik su paroolid üles, et siis edastada neile, kellele vaja.
K
Kuuuurija  /   12:41, 3. nov 2017
ID-kaardil pole vaja palju korjata, piisab 2 parooli korjamisest. Koodikaardi koodid korduvad palju harvemini...
A
agale  /   12:43, 3. nov 2017
suuri summasi parooli kaardiga ei saa maksta, seep. kasutangi id .kaarti
  /   18:38, 3. nov 2017
Hääletamas ju käivad nagu uuringudbon näidanud :D