67 kommentaari

L
Luule Kiipli  /   09:46, 1. nov 2017
Minu meelest sõltub kõik ikka sellest mida ja kuidas ehitavad naabrid -Poola, Leedu, Läti ja Soome tunnel. Meie ei saa oma juppi vahelt välja jätta. Kasutada aga olemasoleva raudtee täiustamist ja juurdeehitust selleks jupiks on ilmvõimatu, sest see lõhub pooleks juba olemasolevad linnad. Niigi on koormus piisavalt suur, et inimesed ei saa üle raudtee julgelt tööle minna. Mõtleme ka selle peale?
T
Tubli, Juhan -  /   01:25, 1. nov 2017
küll on tore näha-kuulda vahel ka MÕISTLIKKU JUTTU! See 60m laiune õudus, looduserikkuja ja rahaneelaja tuleb peatada nii vara kui võimalik!
  /   19:52, 31. okt 2017
Järgmine asi, mis salaja ja avalikkusele hämamisega ära otsustatakse on tselluloosi kombinaat. Ja jälle lastakse tartlased otseselt üle, kuna otsese reostuse saavad nemad. Kaudselt kannatavad looduse reostamise pärast ka ülejäänud eestlased, kelle jaok puhas keskkond ja kodumaa loodus veel väärtuslik on.
V
volt  /   17:39, 31. okt 2017
60 meetrit lai trass! Kas need rongid sõidavad külg ees?
K
Kogu ümbritsev  /   01:29, 1. nov 2017
turvatsoon müüride-kraavide-jpm-ga võtab selle meeletu ruumi enda alla!
E
eu  /   17:32, 31. okt 2017
Kallas ja ko saavad veel oma elu ajal tunda karma kätt, kui selle perverssuse Rail Balticu ehituseks läheb !!!
Kui selline lollus töösse läheb, siis saavad maksta sellele peale nii meie, meie lapsed, lapselapsed.
Huvitav on see, et ehitajaks on võõramaised ettevõtted, peale valmimist on haldajaks Saksa Raudtee.
Ei hakka Saksa Raudtee ise miskit peale maksma. Kahjumi maksavad kinni eestlased, kuid see enamusele kohale ei jõua!
M
mari  /   16:56, 31. okt 2017
Aga kujutage ette, kui algab ehitusprotsess, mis vajab suuri ressursse, näiteks liiva ja seda lihtsalt ei ole. Kõik need soised alad, mis tuleb täita. Ja pidevalt hõljub selle kõige kohal rahva vastumeelsus.
I
info on ju olemas  /   14:23, 31. okt 2017
toimuvad planeerinugud, see ei ole agaoonia, aga kui keegi iga kuu midagi ei karjata, siis ei viitsi onlinemeedia ka seda infot RB lehelt võtta. ammu enam ei toimu vaidlus teemal kas läbi Trt v Prn, see on juba läbi.
P
Planeerinugu või mitte-planeerinugu -   /   01:31, 1. nov 2017
aga 60-meetri laiust blokaadi RAHVAS TEHA EI LASE!
T
tõnu  /   12:34, 31. okt 2017
kõrvaltvaatajana on huvitav jälgida pooldajate argumente. alguses toodi argumendiks tohutute masside vajadus sõita odavalt ja kiiresti. mingil hetkel saadi vist aru et prognoositud oli 10 korda suuremat inimhulka ja kordi väiksemat piletihinda. siis tulid kaubaveod. igalt poolt, venemaalt, soomest, hiinast. lihtsalt kummaline on see, et miks peab kaup liikuma raudteel kiirusega 200 + km/h? igatahes kui see projekt siiski ellu viiakse oleks see meie riigi lõpu algus.
A
Arsti arsti  /   13:17, 31. okt 2017
Ja nii need igasugused valed levima hakkavadki - keegi kirjutab suvalt, et kaup liigub 200km/h. Aga see pole ju nii. Näidake mulle kohta, kus on öeldud, et kaup hakkab liikuma 200km/h? Iga artikkel, mida vastased kirjutavad, vajaks faktikontrolli, sest käib ainult üks otsatu lahmimine.
T
tõnu  /   13:25, 31. okt 2017
kui kiiresti kaup hakkaks liikuma pole oluline. oluline on see et raudtee kiirusega 200 + on palju kallim ehitada kui tavaraudteed kaubavedude tarbeks.
T
Tonu  /   13:57, 31. okt 2017
Andres Reimer!
Tehke siis see faktikontroll ja leidke artiklist see 200
K
kahjuks on nii, et  /   01:36, 1. nov 2017
nende riik, kes sellest EI HOOLI, saabki kiiresti läbi. Ja sellised hakkavad makse maksma järjekordsetele võõrvalitsejatele.
A
Arsti Telgmaale!  /   11:22, 31. okt 2017
See Telgmaa artikkel on täiesti arutu ja piinlik emotsionaalne sonimine. Neid 5 minutit, mis lugemisele kulutasin, enam elust tagasi ei saa kahjuks. Tundub, et inimene on ise agoonias, palun aidake teda.
M
Mulle tundub hoopis sinu jutuke zombie sonimisena -   /   01:39, 1. nov 2017
kas sina oledki see RB vägisi läbisuruja? Kelle huvides sa tegutsed? Kes sa üldse oled? Milline on säärase toiduahel? Mitu "jalga hea oli" - 2 või 4?
Ж
Живая мёртвая дорога  /   10:41, 31. okt 2017
L
lugeja  /   10:19, 31. okt 2017
Jätke see RB-ka rahule!! Kui tahate tsirkust,siis otsige muud teemad!!
R
Riigi ja Looduse kaotamise vastu astumine  /   01:40, 1. nov 2017
pole nüüd küll eriline tsirkus...
N
nõus  /   17:53, 1. nov 2017
Rõõmuga jätame rahule, kui selle hulluse peale surumine lõpetatakse. Või ütlesidki RB pooldajatele, et nad oma jauramise lõpetaks?
A
Agoonia  /   09:37, 31. okt 2017
A
Aja Lugu  /   09:34, 31. okt 2017
Millegipärast ei räägita RB tasuvust arutades Venemaa loodeosa transiidi vajadustest. Tööstuslinnas Peterburis on elanikke 5 225 690 (2016). Juurde tuleb arvestada ka Peterburgi oblasti tööstuskeskused.oma 1,8 miljoni elanikuga. Ja tänu kliima soojenemisele on avanenud transiit Kaug-Idast üle Põhja-Jäämere.
Võrdluseks: Soomes on elanikke 5,439 miljonit (2013). Meil seisab jõude Tallinn- Peterburi raudtee. Erinev rööpalaius? Hea tahtmise juures võiks juba Peterburist väljuv veerem olla muudatava rööpalaiusega. Loomulikult ei oleks RB ainus Peterburi raudteeühendus Kesk-Eruroopaga, aga mingi osa transiidist võiks ka meile pudeneda.
“ Vene sadamad on triiki täis. Kui poliitika kõrvale jätta, oleks vedude vähemalt kümne miljoni tonni võrra taastumine loogiline. Aga poliitika ja eriti majanduspoliitika määrab kauba liikumise suuna. “ EPL 14.02.2017
Väga paljud ja väga võimukad Venemaavastase retoorikaga pukki saanud Eesti poliitikud on endid nurka klähvinud. Loobuda vene kaardist tähendaks neile võimust eemaldamist. Võimetekohasemat tööd need poliitikud ka nagu teha ei tahaks. Ja ega nad päris tööd teha vist oskagi.
T
Telgmaa  /   09:54, 31. okt 2017
Räägitakse Vene transiidist ja ja kõvasti. Alguses, et RB-ga saame end Vene raudtee mõjupiirkonnast ära lõigata. Nüüd need tasuvusarvutajad kalkuleerivad RB-le ca 1/3 transiiti Venest, et otsa otsaga kokku kombineerida. Hiljutisel suurejoonelisel üle-euroopalisel transpordikonverentsi näidati hulka transpordiskeeme Aasia ja Euroopa (ka Skandinaavia) vahel. Mitte ükski neist ei pakkunud Vene kaupade ringiga läbi Tallinna vedamist.
Ja pärast USA tankide raudteed pidi Eestisse saabumist pole mõtet ka mingitest kiiretest sõjalistest vedudest rääkida. Kiirusega on nii, et ühe nimetet tanki pealelaadimine võtab tund aega. Mingi raketike vajab raudtee purukspommitamiseks vähem aega.
K
kle  /   22:01, 31. okt 2017
ütle üks põhjus, miks venelane peaks hakkama kaupa läbi Eesti Euroopasse vedama? Vaata rahulikult RB kaarti, mida näed? Vaata veelkord, RB jõuab otsaga välja Bialystoki, kus sellega liitub teine, Valgevenest tulev raudtee. Miks Sa arvad, et kaubavedu läbi Eesti ja Läti venelaste jaoks kiirem ja soodsam tuleb? Egas leedukad lollid pole, et Vilniuseni RB ehitavad, edasi Valgevene piirini on Vilniusest päris vähe maad.
V
valed, valed, valed  /   17:55, 1. nov 2017
Põhja-Jäämere transiit on RB pooldajate sonimine. Reaalsuses Põhja-Jäämere jääkate suureneb iga aastaga, mitte ei vähene.
Venemaal on olemas oma otseliin Euroopasse- miks pagana pärast peaks nad oma kaupa hakkama suure kaarega läbi Eesti toimetama? Ja kuhu on jäänud venemaast lahti ühendamise argument?
Teil RB-fiilidel on kõik sassis nagu puder ja kapsad...
A
Aja Lugu  /   09:30, 31. okt 2017
Täna on päevakorral ülikalli RB ehitus mis peab looma kiire raudteeühenduse Euroopaga. RB on osa väga suurest Euroopa projektist, Euroopa kõigi aegade suurimast terviklikust investeerimisprojektist. Samas on RB eelkõige strateegilise tähtsusega militaarprojekt, mis peab enne võimaliku konflikti kuumaks minekut võimaldama kiiret relvastuse ja elavjõu ümberpaigutamist Kesk-Euroopast Baltikumi. Läänemerd mööda sõjaväe ja varustuse Eestisse toomine on liialt aeganõudev ja seda võib Venemaa takistada .
Omaette teema on RB kiirus.240km/h? Niipea, kui kusagil Euroopas lasevad terroristid kiirusega 240km/h lendava reisirongi rööbastelt maha, unustatakse aastateks selline kiirus ja logistatakse kõige rohkem 160km/h. Siis on võimalus avarii korral vähemalt osadel reisijatel ellu jääda.
T
Telgmaa  /   09:01, 31. okt 2017
Lugupeetavad! Toimetaja käärid on seekord karmid (aga õiglased?) olnud. Lugege terviseks loo täisversiooni: https://www.facebook.com/notes/rail-baltic-rahvas-vajab-tõde/rail-baltic-agoonias/308397819637579/?h...:
O
ootame ära  /   08:07, 31. okt 2017
eks kahe aasta pärast toimuvatel valimistel on kindlasti valimisvõidu saavutamisel RB ja okupatsioonivägede toitmise teema.
S
Sm  /   08:03, 31. okt 2017
Hololei ei tea isegi, mida välja ajab, tema valetab ja petab raha eest. On ju loomulik, et mõttetu läbivuhisev raudtee ei too kedagi enda juurde elama. Pole ju tegemist kunagise Sonda-Mustvee raudteega, kus elu tekkis Adomäele, Peressaarde, Sirtsi, Lümatusse, Tuttu. Siis oli selleks asustus, põllumajandus ja metsatööstus, mille tõusuks on vajalik aga Tallinn-Pärnu-Riia lõik? Paljud meist Riias käivad? Ja paljud tallinlased sügisel, talvel ja kevadel Pärnus päevitamas?
S
Saladuste Võti  /   07:54, 31. okt 2017
Kui raudruun perutama hakkab , on varglikud oravad juba kinnimajas.
T
to Saladuste Võti  /   10:18, 31. okt 2017
Unistada ju võid, aga tegelikult kulutavad härrad siis juba teenitud miljoneid, kuskil ilusas ja meeldiva kliimaga kohas.
  /   07:34, 31. okt 2017
Hololei mingu kuskile Venemaale reporteriks ,mida see tohman seal Brüssel küll teeb
.
... ju ta müüb oma emamaad maha...  /   01:49, 1. nov 2017
aga me ei pruugi ju nii lollid olla, et seda lubame?!
E
eile  /   05:12, 31. okt 2017
saadeti hiinast pidulikult teele kaubarong lõpppeatusega slovakkias,uus kaubatee on avatud.
K
Kagu - Eesti peab ellu jääma  /   01:16, 31. okt 2017
On kaks võimalust: Kas kaob (hääbub) Kagu - Eesti või kaob Rail Baltic üle Pärnu. Viimane variant on Eestimaa huvides ainuõige, kilgaku Tallinna jõmm Kadri S. mida tahes.
E
ETTEPANEK  /   01:59, 31. okt 2017
Tuleks võtta ka Hiinast eeskuju! Hiinas sõidavad paljudes kohtades ÜLIKIIRED rongid mõõda raudteed, mis on POSTIDE otsas....! Sel juhul pole vaja raudteele PIIRDEID, liikuda saavad kõik raudtee ALT ja ka MAAD pole vaja võõrandada....! Tutvuge, projekteerijad!
M
Mida Kagu-Eesti siia puutub?  /   01:51, 1. nov 2017
Eesti peab ÜHTSELT oma riigi ja looduse hävitamise ja mõistuse kaotanute ning rahaga asendanute vastu seisma!
I
ikka Tartu  /   21:58, 30. okt 2017
Mõnel Tartu trass ikka hingel. Huvitav, kuidas selline trass Tartu linna läbiks? Vaat siis tulevad uued ja tõelised RB vastased!
N
noo  /   23:02, 30. okt 2017
aga küsi siis parem kohe ära kuidas RB Riia linna läbib? Või Kaunase? Raudteed on ikka linnu läbinud, kus mujal neid kaupu ja inimesi vedada!?
M
milliseid kaupu ja inimesi?  /   01:56, 1. nov 2017
Milline kaasaegne loodussäästlik projekt - raudtee! Paneme siis äkki juba puuküttega auruvedurid ka juba, need ultramoodsad ja tulevikku suunatud?
T
T.Mets  /   21:05, 30. okt 2017
Telgmaa---Lõpuks peavad kodanikud suutma selle looma, RB.taltsutada.. kulla sõber, saa aru, kui Brüssel on kord juba nii otsustanud, siis kodaniku õiguseks on ainult maksta. Ja mis puutub siin Hololeisse, siis tema ülesandeks on projekt iga hinnaga läbi suruda, kuna lõpptulemuse eest vastutust kandma ei saa.
K
Kulla T.Mets,  /   01:57, 1. nov 2017
Kodaniku õigus on olla OMA RIIGI VÄÄRIKAS OMANIK. Ja selline EI LUBA OMA VARA HÄVITADA MITTE KELLELGI, OLGU VÕI MOSKVA.
A
ain  /   20:03, 30. okt 2017
sellist valitsust on vaja mis oleks rahvast arvestav
hooliks rahvast-mitte ei ,,,söidaks oma tahtmistega üle rahva,,
H
Hunt  /   20:20, 30. okt 2017
Lootusetu. Praegused tegelased soovivad ainult oma kukrut täita. Kui ka valitakse uued näod ja parteid (eesti nii väike et siin kedagi täitsa uut üldse raske leida) siis need pumba juurde saades hakkavad ka sellele mõtlema kuidas enda taskud täis saada ja nii see nõiaring käib. Täiesti lootusetu....
J
Julgen arvata, et  /   02:00, 1. nov 2017
EI OLE LOOTUSETU. Alati on keegi UUS, kelle tegude vastavuse lubadustele saab järele proovida. Kui meil irl-iga nihu läks, ei tähenda see, et EKREle võimalust ei peaks andma. Teiseks võimaluseks on ise kandideerida.
V
Viisivana  /   19:41, 30. okt 2017
Jätkan: .... jääb mulje, et soomlaste huvi merealuse tunneli teema vastu on tõsine. Pean võimalikuks, et ühel päeval julgeb keegi välja öelda seisukoha, et uut raudteed oli meile vaja selleks, et tunnel saaks tegelikkuseks. Ja see, kas tasuvusuuringus oli 4 miljardi € suurune viga või läks see raha vasakule, pole siis enam tähtis. Just nagu nõukogude ajal kolhoosi esimees, kes keelatud ärivõtete eest sai tasendusmakse, aga kolhoosi juhatus premeeris esimeest aastapalgaga! Ja sellise tohutu maksumusega objekti ümber askeldajatele jääb ikka ka midagi näppude külge.
S
Soome siseselt on raudteed olemas   /   21:05, 30. okt 2017
Aga kaubad liiguvad ikkagi autodega odavam ja kiirem ja pole ümberlaadimisi , raudteega tuuakse vaid paberipuud venemaa karjalast ja sedagi paralleelselt autotranspordiga. Kaupade expordis impordis kasutatakse rekkahaagiseid mis laevadega euroopa vahet käivad. Rail Baltiku asemel oleks loogiline ehitada kiirtee kus sõiduautod liiguksid 130km/h ja rekkad 90km/h ja mis kulgeks linnade kõrvalt mitte ei läbiks neid. Mis kasu RB-st olekski kui poola raudtee on tavaline raudtee siseriiklikuks liikluseks.
A
Askeldagu palju kulub,  /   02:01, 1. nov 2017
aga mitte minu riigi rahaga!
V
Viisivana  /   19:33, 30. okt 2017
Soome ametiisikud ja poliitikud olevat viimasel ajal hakanud järjest rohkem rääkima Helsinki - Tallinna merealuse tunneli teemal. Taasuvusuuring peaks valmima selle aasta lõpuks. Loodetavasti ei ole tegemist mitte tellimustööga, nagu seda on RB uuring, mille eesmärk oli iga hinna eest näidata uut raudteed üdini positiivsena. ja mis eriti tähtis, EL kaasfinantseerimise kõlbulikuna. Jääb mulje, et soomlaste huvi oPean võimalikuks, et mingi aja möödudes julgeb keegi välja öelda tõe:
E
ei  /   17:59, 1. nov 2017
Kas sa inimene kujutad ette Helsinki-Tallinna tunneli mahtu ja tehnilisi probleeme?
Rääkida võib igasugustest asjadest, aga nii suure ehituse jaoks tehakse enne ikka arvutusi. Kusjuures mitte RB stiilis õhu punumist, vaid reaalseid arvutusi. Soomlased ei ole nii l.llid, et oma raha ülikulukasse uduprojekti magama panna.
K
Kindlalt EDASI  /   18:57, 30. okt 2017
Nüüd ehk Siim vallavanemana suudab kõik oma unistused täide viia ja tuua R/B trassi algus juba Viimsisse .Ja juba tulevikus toru kaudu Viimsist Helsingisse .Igale poole kohe .
J
Jah, miks ei võiks RB hargneda  /   02:02, 1. nov 2017
IGASSE EESTI KÜLLA JA LINNA?
A
A  /   18:31, 30. okt 2017
Teeme järgmise aasta roheliste jalgrattamatka mööda RB tõttu hävingule määratud loodusmaastike.
B
B  /   19:42, 30. okt 2017
Sõitke ratastega ikka Via Baltical rekkade vahel, siis saate ehk aru, kus tegelikult probleem on.
K
Kuuuurija  /   21:55, 30. okt 2017
Probleem ongi selles, et Via Baltica pole siiani välja ehitatud vähemalt 2+2maanteeks. Kellele neid raudteid vaja - Tartust Valga kaudu või Pärnust Mõisaküla kaudu Lätti ei kippunud eriti keegi. Maanteevedude järele on aga nende efektiivsuse tõttu suur nõudlus.
S
Sõidangi mööda maanteed ka. Aga sina, "B", mine sõida  /   02:04, 1. nov 2017
rattaga mööda juba mõnd praegu olemasolevat RB analoogi.
K
Kuuuurija  /   21:52, 30. okt 2017
Rohelised üksnes tunnevad kahetsust, et RB-d palju pikemana ei ehitata ja selle laastav mõju Eestis nii väikseks jääb. Suurima heameelega tahaks rohelised Rail Balticut läbi Jurjevi. See, et siis kuluks 1,5 korda rohkem killustikku, liiva, terast ja vaske, ei kotiks neid üldse.
  /   23:53, 30. okt 2017
kle kuultkukkunu, ära uuri asju, milleni sa ei küündi. Tartu on linna nimi, mitte jurjev, see on su mingi isa vbl, kuid tartus on olemasolev raudtee ja praegu on siin raudtee kahjum niigi vähemalt 10 milli aastas, kusjuures teist, hulga hullemat raha mülkasse tagumist võivad vaid kuult kukkunud ja korduvalt, tahta ! pärnu suunal toimub meretransiit, mis on davam ja etem. autodest ei räägigi, kuna vahemaad ju väiksed. mingit väikest vaest nirunäru kalleid absurdeid ajast arust raudteid täis teha ! tule eile meile.
P
Pärnakas.  /   18:17, 30. okt 2017
Rail Baltic läbi Obinitsa!
J
just  /   19:10, 30. okt 2017
sest sealt on kõige rohkem otse Saksamaale reisijaid.
J
Just   /   21:07, 30. okt 2017
Peale Leedu piiri tulebki Saksamaa õnn ja armastus
A
A   /   18:17, 30. okt 2017
Aga elu raudtee äärde ju tuleb - tulevad ju veereservuaarid ,puidu-ja kivisöelaod ,trahterid ja litsimajad
  /   23:54, 30. okt 2017
miks siis seni pole ?
K
kindlalt edasi  /   17:46, 30. okt 2017
Pigem tundub Rail Balticu vastaste võitlus agooniana.
E
Edasi arvuteid ja roboteid hävitama?  /   19:44, 30. okt 2017
Poleks iial uskunud, et eestlased nii tagurlikud ja ajupestud on.
A
Arvuteid ja roboteid?  /   02:11, 1. nov 2017
Ei - milles need süüdi on? Hävitada tuleb ikka lollust ja raharaiskamist! Aga soovitan läheneda positiivselt - kaitsta kodumaa loodust!
  /   23:55, 30. okt 2017
mis su iq ka on, tead, mis see on ?

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis