74 kommentaari

P
pole kedagi valida  /   21:05, 16. okt 2017
meie riiki kipuvad valitsema saamatud ja rahahaned, vaimupuudega küünikud, tahaks nende rümpasid pigem näha kusagil kraavi põhjas, mida traktor kinni ajab, mitte võimu juures.
P
Port  /   11:46, 16. okt 2017
Ausalt ,ei saa aru kelle poole Sadam pöördub.Kes see teie on, kelle pärast tal kurb on.Miks Sa Marek arvad, et sa targem oled kui mina.Kuidas sa siis ei tea ,et rõõm ja kurbus käivadki käsikäes.Peab ikka päris sinisilmne olema,et mitte teada ,et rikkad lähevadki rikkamaks ja vaesed vaesemaks.Suured sulid sõidavad tõllas ja väikesd ripuvad võllas.Seda seaduspärasust ei õnnestu kellelgi kunagi muuta.Mingi Lenin proovis ,aga hiljem selgus et ta oli veelgi hullem kui muidu sulid.
M
Mart  /   09:36, 16. okt 2017
Samamoodi piinlik on lugeda kommentaare a la "aga ise oled ka". Ja kui ongi ise ka, siis see ei vähenda nende "ka" olemist, kellest jutt ja kelle tegevusest/tegevusetusest märksa rohkem meie heaolu sõltub.
I
Ingrid  /   22:55, 15. okt 2017
Aitäh, Marek! Lihtsalt "aitäh!", tõsiselt.
A
anonüümsega nõus  /   12:48, 15. okt 2017
Kogu see punafashistlik valitsus, mis kestab anonüümselt juba 100 aastat on ju üleni ja läbi-lõhki anonüümne,sest isegi selle punafashistliku kriminaalkommunistliku valitsuse juhid ei suvatsenud oma õiget nime avaldada, alustades kõige pealikust: Lenin- kes oli tegelikult Uljanov, Stalin- kes oli Tshukashvili, Trotski- kes oli Leiba Bronstein, Breznev- mis ta tegelik nimi oligi, ei tule meelde jne. ja ega Putini õiget nime ka ei tea, ju ta siis ka gruusiapärane võib olla, nagu kõik need vene valitsejad.
A
Aitäh, Marek Sadam!  /   12:35, 15. okt 2017
Väga hästi öeldud saamatute ja harimatute tõusikute kohta.
E
Eestlane  /   15:20, 14. okt 2017
Aitäh Marek!
Paremini kirjapandud Meie olukorra kirjeldus!
A
Aix  /   14:31, 14. okt 2017
Väga hästi kirjutatud ja väga selgelt arusaadav mõistlik jutt. Ma usun et isegi troll ei halvustaks seda juttu, välja arvatud poliitiline pehme ajuga troll....nagu siin näha on...
T
Tagasi linna tulles....  /   12:38, 14. okt 2017
Millisest linnast on juttu?
I
Intermezzo - muusikaline vahepala  /   11:27, 14. okt 2017
T
tuleb tõdeda,  /   11:03, 14. okt 2017
.. , et ka lollusega on üsna lihtne Eesti riigi suhtes ükskõiksust väljavabandada. Neid näiteid meie valimistest, mille sisuks on vastandamine, demagoogia, tühjad epiteedid on palju ja need meenutavad pigem turumuttide, nõukaaegsete kelnerite, uksehoidjate uitmõtetel rajanevaid repliike.
J
Jüri Š!taratas  /   05:18, 14. okt 2017
Ära tule siia kaagutama-need,kes Eesti elus ei osale,neil pole õigus õigust mõista! See,et käid siin konservivarusid täiendamas,ei anna selleks veel õigust....
M
Masendav tase  /   01:18, 14. okt 2017
Marekil on muidugi tuline õigus. Rahval on sest libademokraatiast ja kõntspoliitikutest, kes teoorias justkui oma valija mandaadiga valija soove ellu viima peaksid, kõrini. Nad arvavad, et inimesed on rumalad. Täielik sürr on populist vakra viimane katse mõjutada valijat videoga, kus ta on valimisvankri ette rakendanud oma 90 aastase vanaisa, kes ilmselgelt ei tea, millega sotsid Eestis tegelikult tegelevad. Nimelt ütleb Elmar Vakra, et Rainer tegeleb intensiivselt eesti asja ajamisega. Tule Ansip appi!
T
to Masendav tase  /   18:45, 14. okt 2017
Väga meeldib Sinu kommentaar.
K
Kris  /   17:37, 17. okt 2017
Kõik õige aga mis see Ansip siia puutub....temast ei taha midagi näha ega kuulda...väga hästi meeles tema ülbus...kompromissitus ja valgustkartvad mahhinatsioonid...
N
njah  /   23:35, 13. okt 2017
Hetkel on meil just üks erakond, kelle kogu kampaania ongi põhinenud ainult vastandumisel ühele teisele erakonnale. Imekombel pole sealtpoolt tulnud veel häbistamist ja natsismisüüdistusi Mareki suunal, sest artiklis julgetakse eestlust positiivseks nimetada.
J
jah  /   22:05, 13. okt 2017
normaalne inimene ei määri end poliitikaga.
H
hea marek piegus  /   20:29, 13. okt 2017
mul on sinu pärast kurb meel...otsustasid minna pikemat krooni teenima ja tagasi tulles ei olnudki siin paradiis!Sul lahtised käed(kui juba sellist herilasepesa omale pähe istutada oskad)-võta härral sarvist ja löö kord majja!
H
hmm  /   17:01, 13. okt 2017
Poliitik Marek. Nagu seal veel vähe selliseid lauljaid ja näitlejaid.
M
Marko  /   16:50, 13. okt 2017
Tubli Marek. Austan Sind
A
astra  /   22:00, 13. okt 2017
RESPEKT Marek!
M
Mare  /   13:25, 14. okt 2017
Tubli! Olen Teie muusika suur austaja!
K
Kahjuks ei ole mul võimalust olla sinu ema, isa või õpetaja, kes saaks õigel ajal kere kuumaks kütta...  /   16:45, 13. okt 2017
Ise ka vägivaldne ju :D
Ise ka vastandad ennast siin praegu..
Tahad kuulsaks saada oma pildiga artikliga...
Oled ise samasugune.
E
ehh  /   16:57, 13. okt 2017
Ei tea kuhu ta kandideerib kui juba pole seda teinud :D See jutt läheb rohkem naistele peale ...
A
A  /   16:26, 13. okt 2017
Kes küll põlgavad , kardavad ja vihkavad anonüümseid kommentaare ?- Tublil eesti mehel Marekil küll selleks põhjust ei ole
P
plakatid...  /   19:16, 13. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
R
riigireetur(registreeritud)  /   23:04, 13. okt 2017
Väikese rahva liikmena, tean, et koheselt hakatakse inimese musta pesu avalikkuse ette tirima. Eriti, kui sa oma nime avalikult afisheerid. Kommenteerin jah inkognito. Kuid sõbrad teavad minu meelsust ja teavad mu nime. Miks ma peaks odavat reklaami endale tegema?
A
anonüümne  /   15:33, 14. okt 2017
Hüüd- ja varjunimesid on kasutanud maailma suured kunstnikud alates antiigist kuni tänapäevani: Platon, kõik keskaegsed naiskirjanikud ja näitlejad ja tänapäeva kultuuritegelased, Mathura, Kertu Rakke, Roy Strider jne jne ja need on vaid eestlased.
Maailma nimede puhul tuleks kataloog avada..
K
Kurb Tõde  /   16:11, 13. okt 2017
Aga mida siis teha? Kõigil on kõrini, ja mis siis ? Üks pakkus välja, et karistame valimiskastidega . Kuidas? Valid ühe torbiku asemel teise? Tõesti, valida polegi kedagi... Kui hoopis boikoteeriks valimisi ja üldse ei läheks? Siis kukuvad kõik agiteerima, minge ikka, tuleb minna - kõigist sõltub... Mis sõltub? Valida ühe tola asemel teine? Kui ikkagi üldse mitte keegi ei läheks valima, siis vbl hakkas seal ees kõigil häbi, et rahvas oma valitsust ignoreerib ega tunnista, enne kui midagi muutub...
Aga seni - huntidega tuleb hundikarjas ühtemoodi ulguda...
Kui selline mees nagu Mihkel Raud murti maha, siis pole mõtet rääkida, et keegi tavainimene peab minema ja tegema. Hundid murravad maha..
Muutuvad asjad siis, kui välja vahetada kogu süsteem - kogu süsteem tuleb ümber teha ja muuta. Väikesi näiteid võib võtta mujalt ja kohandada Eestile - nagu väike Šveits vm.
Seni aga kurvastame, halame, vihastame ja sõimame ning vahetame tolasid nagu malenuppe...
A
ARVAJA  /   21:12, 13. okt 2017
Jah, sul on õigus, et kogu senine süsteem tuleb ümber muuta. Kahjuks pole sul julgust öelda erakonna nime välja. Minul on see julgus olemas, ja ma võtan oma sõnade eest vastutuse.
Reformierakond tuleb kiiresti valitsusest tagasi kutsuda, sest nad teevad rahvale, eelkõige aga pensionäridele ja puuetega inimestele kahjulikke otsuseid!
Asemele tuleb panna Keskerakond, kes teeb rahvale, eelkõige aga pensionäridele ja puuetega inimestele kasulikke otsuseid.
J
Juula  /   21:35, 13. okt 2017
soe peast või? millisest valitsusest ja kes tuleb tagasi kutsuda?
K
komm  /   09:08, 14. okt 2017
jh, alati olen käinud aga seekord valima ei lähe, mulle aitab
  /   16:08, 13. okt 2017
Sotside kampaania on vastik - vaenlase otsimine puhas vormis. Minu arust see teeb natsikutele isegi rohkem reklaami ja näitab et sotsidel oma ideed näpib.
Kuigi lõpuks see Marek ise on ka langeb allatooni ja lolliks nimetamisele.
P
Poliitikute suhtumine ...  /   16:00, 13. okt 2017
... meie arvamisele neist on LAS KOERAD HAUGUVAD karavan läheb edasi.
K
KirjuKiisu  /   15:00, 13. okt 2017
Sageli hambutu ja aus ei käi siiski koos...saheli hambutu on ikka hambutu ka siis, kui hambad korda teha. Samas ei lükka ümber muud teksti. Valida pole kedagi!
I
Ikkagi võiks . . .  /   14:34, 13. okt 2017
valima minna ja sedelil anda märku oma teadlikusest, et ei saa anda oma häält sellele kellele tahan. Kui enamus seda nii väljendaks . . . Peavad "nad" muutma valimisseadust ja sellega kaasnevalt võib tulla suurem muutus. X -se pole ka mõtet sedelile panna. Näitab lihtsalt tühjust. Tühjaks aga pole ka mõtet sedelit jätta kuna võidakse halvasti ära kasutada. http://www.telegram.ee/arvamus/madis-masing-valimistel-on-ka-kolmas-voimalus
M
miks ma ei saa  /   22:02, 13. okt 2017
valida inimest, keda tahan. miks on mulle ette antud ebameeldivad inimesed, keda ma ei taha valida. mina pean valima toomi või seda nõmedat exdirektorit- isegi nime ei mäleta. lähen homme ja jätan sedeli tühjaks.
  /   12:30, 13. okt 2017
mul küll selliste pärast kurb ei ole, häbi ka mitte.
kes on poliitikasse läinud, see on vabatahtlikult nõustunud toIa olema. ilmselt on see mujal teisiti, aga eestis tähendab poliitika just nimelt seda!
las kisuvad nii et suled lendavad, vähemalt näitavad nii enda õiget nägu.
E
Elari  /   12:25, 13. okt 2017
Tubli MAREK!!! Õige on sinu mõttetera aga kahjuks ei huvita neid kellele see suunatud on 😕😕
O
omg  /   16:59, 13. okt 2017
Marek pürgib poliitikasse. Nagu seal näitlejaid, lauljaid, sportlasi vähe oleks ...
V
vana mees  /   11:47, 13. okt 2017
Tubli Marek.. istu 5+
H
Huvitav  /   11:36, 13. okt 2017
Et keegi veel viitsib mingite poliitikute pärast närve kulutada. Mõttetu.
E
eopoöa  /   11:12, 13. okt 2017
väga libe jutt .. sest mitte kedagi ei mainita ja igaüks voib seda juttu lugeses mõelda keda tahes enda rikutuse järgi :D
S
strateeg  /   10:49, 13. okt 2017
Ilus jutt nõutuolemisest, sildistamisest, peaaegu rahulolematusest, selline kena lillelapse jutt . . . Aga midagi jäi puudu. Puudu jäi oma arvamusest, kindlustundest, kuidas saada paremat Eestit - see lihtne eestlane, see Marek Sadam on kurb, et saab Eestis puhkamas käia? Ma ei mõista seda ta juttu, mis isegi ON õige. Ja kõik?
T
tallinlane  /   10:28, 13. okt 2017
Suur aitäh, Marek!
T
Tegelikud väärtushinnangud  /   10:21, 13. okt 2017
on Marekil ja teistelgi tasakaalukatel inimestel paigas, vaikselt ja järjekindlalt ehk hakkab see poliitudugi lõpuks hajuma. Stagnatsiooni-aegadel, neid juba praeguseski EV-s mitu, ujub võltskoorekiht pinnale, selle koorimisega pole igapäevaelus päriselt energiat kulutaval inimesel aega tegeleda ja nii tekivad Rõiva-laadsed rääsunud rasva klombid, mis tükivad juba mõtlemisvõimet ummistama. Selleks on vaja tõesti pisut aega eemal olla, et selgemini näha ja aru saada, kuhu üldse suund võetud on: olla või mitte olla, Eesti Vabariik ... lõputute, loodetavasti mitte päris eesmärgitute, reformide ajal.
  /   09:51, 13. okt 2017
Täiesti õige! Iga vähegi inteligentsi omava inimese jaoks muutuvad need reklaamid järjest eemaletõukavamaks... Alatu teiste mustamine ja muud jäledused mida nad seal räägivad.
H
hullem veel  /   11:52, 13. okt 2017
need reklaamid jäävad netis tõsiselt jalgu, raisates meie eluaega kasvõi hetkeks tähelepanu tõmbamistega, et "ähh, jälle üks valimind-lind"
Ü
üks reformikas  /   22:05, 13. okt 2017
lubas teha peedist pesumasinale trumli- just praegu tuli tv. NO MÕISTUS ON KÜLL HÜPPES- MIKS SELLISEID PEAKS VALIMA, KES MÕNITAVAD OMA VALIJAID.
K
Kati  /   09:27, 13. okt 2017
Hästi öeldud.
Z
zen  /   09:20, 13. okt 2017
Aga mida siis teha, kui aus inimene ennast poliitikaga määrida ei taha ja jätab selle limukatele teostada? Kuidagi peab ju seda armsat Eesti riigikest juhtima ja haldama. Tahame või ei, keegi peab ka musta töö ära tegema ja mustus kipub paraku külge jääma. Ahvist eestlaseks saamine võttis tuhandeid aastaid, oma riiki oleme ehitanud alles 100 aastat. Ehk ikka saame hakkama ...
K
kindlalt edasi!  /   13:13, 13. okt 2017
Milles küsimus? Ka juhtivatele ametitele tuleb valimiste tsirkuse asemel konkurss korraldada. Ja vajadusel ostame teenuse sisse.
P
pets  /   09:18, 13. okt 2017
tubli, Marek
L
Lilleke  /   08:47, 13. okt 2017
Aitähh eestlaste mõtete väljendamisel. Annaks musi kohe. Kahjuks need kellele see tekst mõeldud oli ei loe lihtsa inimese mõtteavaldusi. Tänan ikkagi.
J
Jah Lilleke!  /   09:16, 13. okt 2017
"Need" ei kavatsegi tavainimese mõtteid lugema hakata. Tavainimene aga võiks kommenteerimisest kaugemale, näiteks Toompeale, minna. Seal ollakse lähemal. Pole vajagi mõtteid lugeda, kõik oleks hästi kuuldav. Aga miskipärast pole Eestis, võrreldes teiste riikidega, veel mõjusat meeleavaldust korraldatud. Midagi on eestlasega väga korrast ära.
T
tavainime  /   11:54, 13. okt 2017
võiks kasutada võimalust neid valimiskasti kaudu karistadagi
M
Marek  /   13:09, 13. okt 2017
Kas põhiseaduse mõistes, ei ole me kõik võrdsed? Valitsus ei ole riik, vaid rahvas, seega ei saa olla tavakkodanik ja eliit, see on põhiseaduse vastane.
A
aga  /   13:50, 13. okt 2017
"Midagi on eestlasega väga korrast ära." - eestlasele on ikkagi hulk sajandeid alandlikkust ja rahvuslikku alaväärsust jutlustatud, nii et maadligi surutud eneseväärikus ( ja elujõud üldisemalt) ei lasegi enda eest seista, ju see hälve juba geenidesse jõudnud.
S
seegi õige märkamine  /   10:51, 14. okt 2017
selektsioon on kõvasti matti võtnud, siinmail kindlasti, eks mujalgi nagu ameerika mink euroopa naaritsaga konkureerides, peamiselt toidu pärast. Ära küüditati ikka need, kellel midagi oli, kasvõi ettevõtlikkus, tuntus, haridus... Tugevam arvab enesel tugevama õiguse olevat - haritud inimene peaks suutma instinktidega toime tulla ja mäletama, oma suguvõsa lugusid eelnevatest aegadest. Lihtsustatult jäävad peale "latvade" mahavõtmist alles kärbitud mõtted, ettevaatlikud tegemised, peamiselt kohanemine oludega. Sajandite jooksul on alles eelkõige "kohanejad", harvad tipud hävivad praeguselgi ajal või siis ei tiku esile. Miks ennast ise hävitada.
E
eks ta ole  /   08:32, 13. okt 2017
Ajast aega on leidunud paar tundliku hingega muusikut või kirjanikku, kellele selle ilma ebaõiglus, ebaeetilisus, kõik eba-eba-eba korda läheb ja kes ei karda seda välja öelda. Vanasti kutsuti neid kojanarrideks. Ta peab olema suhteliselt tuntud tegelane, muidu ei pääseks ta avalikkuse ette, samas ei tohi ta olla ühegi poliitilise rühmituse liige. Jutt on Sadamal mõistagi õige.
M
ma  /   08:06, 13. okt 2017
Väga tabav jutt ja õige ka!
T
tigu  /   07:37, 13. okt 2017
Kümnesse.
M
MAREK  /   06:04, 13. okt 2017
Aitähh.
N
nojah  /   10:21, 13. okt 2017
Aitäh kirjutatakse nii.
T
to: nojah  /   11:03, 13. okt 2017
väga kohatu on sellist märkust tulla tegema!!! Väga kohatu.
J
janek  /   04:39, 13. okt 2017
Lühidalt aga selgitavalt sõnastatud sõnaread,siiski mõnede veel lugupeetud era konnakampade poolt eesti rahva suhtes toime pandud moraalse,monetaarse j.n.e ebainimliku vägi vallatsemise kohta oleks pikematki pajatada,eriti 55 a ja sellest 37 a töörügamisega tervise kaotanu,koondatu ja 10 aastaks pensikest ootama jäetud abi sendikestest elatuvate,paljude ausate kodanike poolt,meie endi valitute aadressil,,, palju,palju !! aga moode lapsukesed vist vaevu suudaks mõista peale kustutamise kihu !
R
Riho  /   22:25, 12. okt 2017
Vaikselt, tasa ja targu, on lihtsatel eestlastel praegustest poliitikutest juba täielik kopp ees. Valed valede otsa, lõputud lubadused mida ei täideta, korruptsioon, vargused, pettused jne. jne.
A
Agnes  /   02:28, 13. okt 2017
Vabandust.miinus läks kogemata Väga hea kommentaar 👍
T
tuutu  /   20:40, 12. okt 2017
Jah, sellele artiklile paneks kohe plussi.
T
Tubli ja aus arvamus.  /   17:58, 12. okt 2017
Kahjuks on k6ik t6esti täpselt nii.
V
valija  /   10:18, 14. okt 2017
Eile tõkestas mu teed Nõmmel kollases palitus püünelepürgija röögatusega "Kas olete juba valinud?" ja tahtis mingit paberisodi pihku toppida. Temast õnnestus küll kahjustamatult mööda põigata, aga valimistega seotud mõtted ei lase mind siiani lahti.
Sest tõesti - olen alati käinud ja valinud, aga seekordsed valimiseelsed kihutused on nii okseleajavad, et ma ei kavatsegi kedagi valida. Nõmmel ammugi mitte, kuivõrd ei ela isegi Tallinnas ega Harjus mitte.
E
Eksamineerija.  /   17:55, 12. okt 2017
Mitte ühtegi viga kirjutisest ei leidnud! Kõik mõtted olid täpselt paikapidavad. Istu, Marek, 5+!
T
Trax  /   17:54, 12. okt 2017
Pole pahaa...:)
T
tttt  /   17:41, 12. okt 2017
Aus arvamus, mulle meeldis.
M
Miki  /   11:44, 13. okt 2017
Justament! Avalikkuses propageeritakse meie libaeliidi poolt (k.a. T. Rõivas) Lissaboni vastuolulise leppe vajalikkust, tegelikkuses aga ahistatakse naisi!

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis