141 kommentaari

K
Kas  /   23:16, 13. okt 2017
president ei ole midagi õppinud ilvese (koos prouaga) käitumisest,kes sõimas, meie eestimaa rahvast ja selle eest rahvas teda vihkaski. õppida teiste vigadest pole häbiasi,aga me ei luba,et meid vihatakse,me pole seda ärateeninud. President olla on hää,aga käituma peab presidendina,et mitte häbistada ,vihata meie inimesi, meie kodumaad. Meid eestlasi on isegi vähe järelejäänud,siis hoidkem kokku,hooligem üksteisest !!!
K
KULLA NÕUNIK  /   19:31, 12. okt 2017
Ole täits mees ja tee presidendile selgeks, et ta ei pea pidevalt oma arvamusi kõige ja kõigi kohta avaldama, pidagu pausi ja enne kui kavatseb hakata oma rahvast kritiseerima, lahterdama või eraldama - enne pidagu nõu oma nõunikuga, lihtsa raamatupidamise taktikat kasutades lendavad asjad uperkuuti ja segadusi tuleb nagu tänavu vihma.
K
k  /   18:24, 12. okt 2017
Kui migagi ei meeldi siis oled kohe EKRE, kui mõtled teisiti oled EKRE . Just sellepärast valingi EKRE.
A
ajusid polegi vaja?  /   22:14, 12. okt 2017
ega läbilüpstud lumpen ei peagi vist aru saama mida tähendab kontrollitud opositioon?
või "valimiste" ajaks võiks ikka teada? kasvõi teiste heaolu kaitseks näiteks? (kuna ilmselgelt pole enda maine eriti oluline)
M
Marsi kõva käsk  /   18:06, 12. okt 2017
hei siniste salkade poisid,
nüüd kõik 100%liselt Taavi Rõivast sõimama!
Tasu Taavi sõimukommentaaride eest on KOLMEKORDNE!
E
ekrelane  /   16:30, 12. okt 2017
Tammsaare on kirjutanud midagi sellist: Haiget saab sulle teha ainult see, kes sulle midagi tähendab. Mind ei haava presidendi seisukohad enam ammu, kuigi tal polegi neid olnud võimalus välja öelda eriti pikalt. Mind hämmastab lihtsalt mille põhjal väidetakse, et ta on väga intelligente ja tark naine. Kas tõesti siis on need võõrsil elatud aastad muutnud ta oma kodumaa suhtes nii võhiklikuks? Kui ei suuda uskuda, et lapsepõlv oli õnnelik, siis peaks natuke mõtlema: kõikidel inimestel oli töö ja kodu, olid isa-ema ja vanavanemad, kes seisid hea selle eest, et lapsed oleks hoitud, turvatud, toidetud. Koolid olid kodude lähedal, spordikoolid olid tasuta, bussisõit õpilastele kas tasuta või soodsalt. Lapsed said juba maast madalst käia majandi põldudel tööl ja see raha, mis sealt tuli oli ikka väga magus - kohe rõõmuga läkisid ja teenisid ISE! Sõpradega jooksid-mängisid päkese käes hommikust õhtuni, halva ilmaga oli lugeda häid raamatuid, polnud probleemi käia kinos või teatris. Jkui elus korra või paar olen urvaplaastrit saanud, siis asja eest ja on väga hea õppetunni eluks kaasa andnud. Kindlasti oli mu lapsepõlv õnnelik, ka mu last lapsepõlv oli õnnelik, mida saan öelda, et lastelaste lapsepõlv ei ole kindlasti samaväärselt õnnelik- vanem(ad) töötavad soomes ja saares, koolid-lasteaiad liiguvad kodust aina kaugemale, vanavanemad töötavad praktiliselt surmani, laste jaoks on vaid internet ja telekas. See on kindel tee inimese tundemaailma mandumisele ja kuipalju siis saabki teda inimeseks nimetada? Mulle tundub, et loomariigis toimib kommunikatsioon tunduvalt kõrgemal tasemel kui inimmaailmas. Küllap on asi selles, et sinna ei saa sekkuda a la te peate nii häälitsema, nii lõhnama, selles metsanurgas või nii sügavas urus elama?
E
Eesti president  /   15:45, 12. okt 2017
kui tahad ikka olla eesti president,siis käitu vastavalt eetikale,vasta ise ja mõtle enne kui midagi kirjutad,sest oled ju NAINE ,aga naised on mõistlikud olevused ja me teame kuidas normaalne elu toimib .Käitu väärikalt,et rahvas võiks sind austada,sest rahva austuse peab ärateenima oma mõistliku jutu kodumaa ja rahva armastamisega,emaliku käitumisega,aga mitte oma egoismiga ja enda naruvääristamisega. EKRE on ja jääb eesti rahva erakonnaks ja ,sest ta tahab,et me elaksime oma kodumaal omade keskel ja meie lapsepõlv nõuka ajal ei puutu sinusse,sest me elasime õnnelikult,aga kuidas elavad praegused lapsed,näljas,suures vaesuses ,aga seda sa ei näe,häbematu,vastik käitumine sinu poolt eriti kui tahad kangesti olla meie eesti president,siis proovi seda nime rahva silmis väärida.Meie lapsed olid nõuka ajal õnnelikud !! EKRE on ja jääb !!! Eesti rahvas on ja jääb,meid ei visata ajaloo prügikasti !!! Seda me ei luba,ainult vahetame välja need,kes vihkavad eestimaad,eestimaa inimesi, !! Ergma jutt vastab tõele !
  /   14:33, 12. okt 2017
kes selle presku kirja kirjutas,nõunik linnamäe või?
S
See nn. president  /   13:02, 12. okt 2017
on Eestile lausa häbiplekk.
  /   13:51, 12. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   16:36, 12. okt 2017
Sinusugused vaimumoonakad on ikka kõikse suurem häbiplekk Eestile.
R
RoadRunneR  /   13:53, 12. okt 2017
Ta ei ole minu president vaid on euro Bürokraat, mitte mingi president Eestile. Nestori sõnad olid: küll te kõik hakkate teda armastama. Külm jääpurikas
P
President Buratino nõunikud kirjutavad E. Ergma-le vastust:  /   13:01, 12. okt 2017
S
Siin on parem   /   14:05, 12. okt 2017
R
rein  /   12:08, 12. okt 2017
mõned arvavad ennast teistest ülemad ja teadjamad olema. sest nad on ju nõunikud kadriorus
  /   12:05, 12. okt 2017
Kadrioru esindaja võiks uuesti läbi lugeda Ergma kirja
I
Imestaja  /   11:58, 12. okt 2017
Oi, mida imet veel ei kuule - me k6ik olevat n6uk. ajal olnud ORJAD???!!! Ja mis ähvardused inimeste aadressil:"teie mihklipäev ei ole enam nägede taga!", "tõmmatakse varsti liimile!" jne.
Palgalised kommentaatorid ja rahva ähvardajad ei tea vist et lihtsa eestlase mihlipäev on ammu käes ja kestab pea 26 aastat juba. Oleme vaesunud, igapäevamuredest n6rgestatud tervisega; elu siin ei saa eluks nimetadagi. Millega veel ähvartate, kulla "6nnetoojad"?
  /   12:13, 12. okt 2017
Jälle on siin üks ekrelane, kes koos marksismi-leninismi propagandisti Helmega nutab taga helget nõukogude aega
I
imestajale  /   13:36, 12. okt 2017
Ähvardustega pole siin mingit pistmist.
Keegi teadja lihtsalt kirjutas, et
see Eesti suurim häbiplekk, see helmede riigivastane põrandaalune trollivabrik võetakse varsti Helmede nende, ausaid eestlasi laimavate palgaliste alaealistega kohtulikule vastutusele ja
see toimuvat juba üsna varsti.
Ja ongi kogu lugu.
T
to imestajale  /   04:42, 13. okt 2017
Palgaline kommentaator ei suuda ka oma sõnastust muuta, kogu aeg nii sõnad ja lauseehitus üks ja sama.
Tõenäoselt automaatika kordab seda.
A
ab  /   11:29, 12. okt 2017
Olen ealt see, kes peaks siis olema nõukogudeaegse kurva lapsepõlvega. No ei ole. Lisaks sellele sain nõukogude ajast kaasa kasvatuse, mille kohaselt kirjutanuks -teie- suure algustähega, pean silmas "Kadrioru vastust" pr Ergmale. Lõpetuseks tuletan meelde: viisakus ei maksa midagi, aga toob palju sisse.
T
Teie suure tähega  /   11:45, 12. okt 2017
e ole kasvatus, see on eesti keele grammatika
S
see see on  /   11:24, 12. okt 2017
... kui kahejalgne Exceli tabel riigi eesotsa upitatakse...
H
Huvitav  /   11:06, 12. okt 2017
Ja kus siis see presidendi vastus siis on,et saaks lugeda. Ene Ergma kirja sain küll algusest lõpuni läbi lugeda.Kurb,et meil selline president on.
A
aga  /   18:01, 12. okt 2017
kellel meil president on??? ei ole minu president.
A
Andrus  /   10:57, 12. okt 2017
ma ei saa aru, miks on Põhiseaduse rikkuja ja eesti vihkaja endiselt president?
I
Irw  /   10:53, 12. okt 2017
Majanduspõgenik on tänu loteriile sattunud „ rukkisse matsutama“ ! Loomulikult kiidetakse praegust elukest taevani.
R
Ratastooliinvaliid  /   10:49, 12. okt 2017
NÕUKA ajal, kui mina olin noor ja terve, olin hinnatud. Nüüd, mil olen vana ja haige, olen persona non grata...
L
linda  /   11:27, 12. okt 2017
mina ka
O
ohjah  /   10:30, 12. okt 2017
Oma rahva paikapanemine on alatu ja inetu. See, et keegi kannatas nõukaajal nälga ja tõrjutust ei tähenda, et see oli normiks, ka tänases "edueestis" on vaeseid ja tõrjutuid. kellelgi oli halb ja see keegi soovib kuulda, et see polnud vaid tema ja ta vanema põrumine vaid seda põhjustas riigikord. Nüüd olles upitatud mingile positsioonile arvatakse olevat õigus rahvalt nõuda, et kõik väidaksid nii -- meil oli lapsena halb olla, sest me elasime sobimatu riigikorra tingimustes. absurd.
K
KaPo  /   10:21, 12. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
kommunistid rahvusluse sirmi taga  /   10:37, 12. okt 2017
EKRE eesotsas marksismi-leninismi propagandisti Helmega nutab taga helget nõukogude aega?
E
Ehk  /   11:42, 12. okt 2017
Kobiksid jäädavalt anusesse?
E
Ehk-ile  /   13:54, 12. okt 2017
ei taha sinna ekrelaste juurde
M
Maailma "tark" aga ei õpi millestki  /   10:18, 12. okt 2017
Ei üritagi oma ämbreid kokku korjata, Võrno tühine ääremärkus oli igatahes väärt isiklikku kiunu aga rahva nimel tehtud viide valele, ei ole sõnagi presidendi suust väärt??? Nii juhtub, kui ennast ülehinnatakse ja jumalaga võrdsustatakse. Ei ole meil presidenti, no ei ole.
O
on mis pn  /   12:29, 12. okt 2017
aga nende ekre ämbrite tohutu hulga vastu ei s aa küll mitte keegi,
ammugi mitte meie parim president.
M
Maša  /   14:02, 12. okt 2017
Lugesin pr Meri mõtteid, tsitaate. Milliseid tarkuseteri on praegusel pr vastu panna?
V
Valige siis moskva kosmonat Presidendikks!  /   10:06, 12. okt 2017
Too ju ennast pakkus, aga sai vist ainult 15 häält?
M
maamiis  /   10:23, 12. okt 2017
kes tuu moskva kosmonaut küll viil om?
U
udu  /   10:06, 12. okt 2017
ühesõnaga ei vastanud midagi.
R
Room  /   10:01, 12. okt 2017
Kui ülbikust alluv toob oma leivaemale tema nimel kirjutades kaela selliste nördinud kommentaaride laine, on ta ära teeninud mitte kollase, vaid punase kaardi. Sellega näitaks Kaljulaid oma printsipiaalset suhtumist ja ütleks lahti oma alluva ülbusest rahva vastu.
  /   10:27, 12. okt 2017
helmedele alluvad, ülbikutest palgalised vabrikutöölised on piitsutatud EV presidenti laimama...
R
Room  /   11:40, 12. okt 2017
Natuke arusaamatu jutt. Kui kahtlustad, et olen ekrelane, siis paned mööda. Martin Helme oli varem minu jaoks sümpaatne, kuid mida rohkem ta valimiste käigus esineb, seda kindlamalt ma tema poolt ei hääletaks. Ja ei hääletagi.
Milles seisneb presidendi laimamine? President pole oma akadeemikut mõnitava alluva suhtes veel mingit arvamust välja öelnud. Ootame ära. Vaikimisega kiidaks ta sellise käitumise heaks.
N
Noh  /   14:03, 12. okt 2017
ega sotsid ka vait ole.
R
Room  /   15:00, 12. okt 2017
Ma ei saa hästi aru nendest, kes kõik küsimused ja vastused taandavad poliitilisele kuuluvusele ja kallutatusele, ehk kõikide inimeste lahterdamisele. Püüdke kas või vahetevahel need silmaklapid endal eest võtta! Praegu on küsimus selles, et president Kaljulaid on usaldanud akadeemiku ja lihtsalt vanema daami proua Ergma kirjale vastama oma noore alluva, kes hariduselt (ja seda muidugi mitte akadeemiku tasemel) on turundaja ehk ajakirjanduslik müügimees. Ilmselgelt käis see ülesanne noormehele üle jõu ja ta ei adunud presidendi esindajana oma vastutust. Tuli see siis harituse puudulikkusest või hetkelisest ebaadekvaatsusest mingil põhjusel, aga nii see vastus tuli: istu, akadeemik, kaks, loe uuesti läbi, mis ma ütlesin, äkki jõuab kohale! Väga kahju oleks, kui ka president ise nii arvab. Kui ta aga ise nii ei arva, peab ta selle ka selgelt välja ütlema, et tema nii ei mõtle ja tema seda kirja nii poleks kirjutanud!
T
Tohoh..  /   22:48, 12. okt 2017
sotsidel on RUBÖASID kuhjaga- kuidas seda süüakse. Või on uuskommunistidel juba oma raha-RUBÖAD???
R
reku  /   09:56, 12. okt 2017
Ikka sama jura, et kõik olevat kontekstist välja rebitud.
L
Laid, Kalju  /   09:52, 12. okt 2017
tunnen häbi selle inimese käitumise pärast.
loodame, et peale 2019. aasta riigikogu valimisi moodustub koalitsioon, kes selle mõttetu institutsiooni laiali saadab.
Eesti on parlamentaarne riik.
N
nõmmekas  /   09:40, 12. okt 2017
Ta mitte ei solva tavalist rahvast, kes kasvasid peale sõda vaid ta solvab inimesi kes on usklikud.
Väga paljud säilitasid nõukogude ajal usu ja käisid kirikus. Mis õigus on temal neid solvata?
Minu isa ja tema kaaslased insenerid ja kunstnikud, tehase töölised kõik hoidsid Eesti vaimu alles.
Ma olen lapsest saati nendega kohtunud ja seltskonnas viibinud. Kui neid mehi ja naisi ei oleks olnud siis ei oleks ka meie vabadust. Kahjuks ta ei ole kunagi kohtunud lähedalt meie kultuuritegelastega ARSi ajast või juhtiv inseneridega või KIT-i tehase meistrimeestega. Näiteks motomehed võidusõitjad, meeletult head puusepad, keevitajad jne. Kõik olid oma ala meistrid ja hoidsid Eesti vaimu üleval.
Ta ei hinda üldse nende panust. Ta on raha poolt nii rikutud, vaevalt ta kududagi oskab või süüa teha.
Masendav kui madalale me oleme langenud.
  /   09:50, 12. okt 2017
Pikaaegsed nii vanglas kui poliitikas on seal täpselt samal põhjusel - mõlemad on juba nooruses tahtnud võimalikult hõlpsalt ära elada. Ainus vahe on selles, et ühed unistavad välja saada ja teised sisse jääda.
N
nõukaaja usklikule ja  /   10:14, 12. okt 2017
EV presidenilaimajale miilenkajale
1. Selle koleda ja verise reziimiga NSVLi lagunemine ja meie ning teiste liidivanariikide vabanemine vene okupatsioonist algas ainult tänu Gorbatsovi perestroika ja glastnostile.
2. Vene okupatsiooni ajal said sa EESTI VAIMU ja eesti meelt AINULT SALAJA ülal hoida, kui seda tegid avalikult, ootasid sind SIBERI range reziimiga töölaagerid, kust enamus inimesi enam eluga tagasi ei tulnud.
Nõukaaja kiitjad kesikud ja ekre nokud muidugi neist noortest vaikivad tahtlikult või ei räägi, kes TÕELISELT püüdsid eesti meelt ja eesti vaimu ülal hoida
Meenutus sellistele
Eesti NSV Ülemkohus mõistis 13. märtsil 1957 8 poissi vangi §58-10 ja §58-11 alusel. Karistused: Jaan Isotamm – 7 aastat vangilaagrit, Voldemar Kohv – 6 aastat, Enn Tarto – 5 aastat, Jüri Rebane – 4 aastat, Lembit Soosaar – 4 aastat, Jüri Lõhmus – 3 aastat, Tõnis Raudsepp – 3 aastat, Enn Kaupo Laanearu – 2 aastat vangilaagrit. Enn Tarto oli poliitvang 1956–1960, 1962–1967 ja 1983–1988.
3. Sinu poolt mainitud tavalised tööinimesed-eestlased ehk vene aja or//jad püüdsid ainult sel õudsal vene okupatsiooni ajal nii enda kui ka oma laste ja perede elu ülal hoida.
Jah, see oli juba au ja kiitust väärt!
O
ohjah  /   10:51, 12. okt 2017
Oi kui häbi mul on, et minu vanemad polnud orjad ja mina polnudki represeritud. Ei tea, kuhu silmi peita, peaks vist eluga hüvasti jätma.
10:51  /   13:43, 12. okt 2017
Toompea tippkommunistid ei olnud ka orjad, vaid oma rahva orjapidajad.
Sinu jutu järgi olid siis sinu vanemad ka orjapidajad ehk kollaborandid ja venelastele uraa-karjujad.
V
Vai vai  /   02:53, 12. okt 2017
Tundub üha enam, et kellelegi on piss pähe tõusnud. Ülbikuks muutunud. Mina ja maailm motoks.
B
basilio  /   08:03, 12. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
J
Juba lehmakari ka ammub?  /   08:56, 12. okt 2017
Need,kes presidenti söimavad,on igavesed... Sead,ei taha öelda,see oleks vaese looma solvamine.
K
Kas  /   15:23, 12. okt 2017
te mõtlesite lehmakarjana rahvast või mõtlete iseennast ????
A
ai ai  /   09:44, 12. okt 2017
ja sa siis nüüd alles märkad, et sinu pruuni erakonna mõisnikule on piss pähe löönud?
N
naera ribadeks  /   12:10, 12. okt 2017
aitüma, et ekre no/lgid laovad siin plusse!
Nad ei saa isegi mitte sellest lihtsast asjast aru, et
pruuni erakonna mõisnik on ekre erakonna juht Mart Helme!
Naer on terviseks !
T
to naera ribadeks  /   14:46, 12. okt 2017
loodan,et naeru jätkub kauemaks. ehk siis ribad ka lõpus lendavad.
T
to minale  /   01:12, 12. okt 2017
miks sa siis oma nimel ei kirjuta vaid lihtsalt -mina, ja nõuad seda teistelt kommenteerijatelt?
M
Mis vastus?  /   22:04, 11. okt 2017
Kus see vastus on, kus Kaljulaidi vastus on?Millal valiti või valis Riigikogu presidendiks Linnamäe? Häbematus kasvab lausa ülepea, Üks Ergma pole ka enam vastust väärt, mis siis lihtrahvas ootama peaks Kadriorust? Millal järgmine lajatus tuleb, ei tea mille kohta veel? Ongi diktatuur, ka ajakirjanduses, eeskuju nakatab.
T
T.Mets  /   21:56, 11. okt 2017
Kadriorg vastab Ene Ergma kirjale. Lp kommijad, Kadrioruga pole siin mingitki pistmist.Ergma kiri oli suunatud Kaljulaidile ja vastust ootame ikkagi temalt, aga mitte kellegilt Taavi Linnamäelt. Ainult Inglise kuninganna võib lubada, et kammerteener tema eest vastab. Niisiis, Kaljulaid, ootame ikka teie vastust
L
Lugesin täisteksti  /   08:04, 12. okt 2017
Kahjuks ei lükanud see tolles ühes lauses väidetut kuidagi ümber. Mõte jäi samaks.
L
linda  /   11:37, 12. okt 2017
ka mina ootan
S
sina linda  /   11:48, 12. okt 2017
istu rahulikult kivil
H
Hakkab jälle peale  /   20:59, 11. okt 2017
Üks trall ja triangel, kui ei suudeta inimesekeeles ennast väljendada, käib üks enese ülimuslikuks tembeldamine ikka edasi. Ei ole rahva mandaati, pole ka õigust ennast ülimuslikuks pidada. Äärmusest äärmusesse sõnavõtud , poliitikasse sekkumine isegi koolides. Tühjad lubadused ameti vastuvõtmisel-erapooletus, olla seal, kus raske. Vanakestel on raske, selleasemel ütlen, et nende lapsed pole õnnelikku lapsepõlve näinuki, mis eeldusel president solvab vanu???
M
mina  /   20:35, 11. okt 2017
kui täiesti apoliitiline küll KK - le midagi ette ei heida. Oli väga tubli, et pakutud ameti vastu võttis ja saab hästi hakkama. Ka ülikooliaastatest mäletatakse teda minu tuttavate ringis väga heade sõnadega. Miks küll siis rahulolematutel polnud oma esindajatele neid oma väga häid presidendi kandidaate välja pakkuda, kui selleks aeg oli? Väga vääritu on ikka selliseid komme kirjutada, pealegi - need isikud on ju kõik tuvastatavad, personaalselt, samahästi võiks siis ju juba oma täisnime all esineda...
I
ise  /   20:42, 11. okt 2017
ühepoolne sallimatus. Isegi kepil on kaks otsa, aga vaat sallimatusel ei ole seda mitte.
2
20:35mina, kas see on täis nimi...  /   21:53, 11. okt 2017
Ergma esines ju oma nime all, mida sa veel tahad? Enne, kui teistelt nõuda, täida ise oma nõudmised ära.Sõim ongi väga vääritu, ka presidendi poolt.
H
hüi  /   23:17, 11. okt 2017
mõõdutundetu kiidulaul. aga ega see rahva põlgust muuda.
O
ohjah  /   10:50, 12. okt 2017
ei saagi kommi kribada, vaat nii!
Ä
Ära on tüüdanud  /   19:53, 11. okt 2017
need n.ö. tormid veeklaasis. On palju tähtsamaid asju.
Q
Qwert  /   19:39, 11. okt 2017
Taavi Linnamäe, vabariigi presidendi avalike suhete nõuniku vastus kajastab väga ilusti presidendi meeskonna mannetust. Väga nõrk. Väga. Saan aru kui juht on nõrk, kuid meeskond võinuks tugevam olla.
B
BRAAVO  /   19:43, 11. okt 2017
SUISA HÄBIVÄÄRNE!
N
nõus  /   22:33, 11. okt 2017
Nii mannetut vastust ole ammu lugenud. Hale.
A
ain  /   19:39, 11. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vana kommunist  /   20:51, 11. okt 2017
Vanad kommunistid ja komsomol.kused igatsevad taga helget nõukogude aega.
T
tore on  /   19:22, 11. okt 2017
et kaks sama eelistusega nais omavahel kisuvad,saavad asja selgeks,kes on kes.
E
ei saa midagi  /   19:41, 11. okt 2017
selgemaks, üks teeb lihtsalt valimispropagandat, siis räägitakse seda, millega loodetakse hääli saada, vaja ju Tartusse eliidi pansionaadi ehitada, kes see muidu hakkab lastetu poliitiku eest hoolitsema, kui ise enam hakkama ei saa, ei saa ju tavaliste inimeste hooldekodusse minna.
M
Mis asja...  /   22:13, 11. okt 2017
,, ongi sotside kommunism kohal. Üks röhitseb kõhuvalus, kui meeletu. Osta smecta pulbrit , mis haisutad?
J
JUPITER POLE MÕISTNUD VABA RIIGI OLEMUST EGA SEDA, ET VABA RIIGI TIPPAMETNIK PEAB VABA RIIGI KODANIKELE VASTAMA.  /   19:13, 11. okt 2017
QUOD LICET IOVI, NON LICET BOVI. (Mis on lubatud Jupiterile, pole lubatud härjale.)
A
assa  /   18:52, 11. okt 2017
ekre palgalised ei teagi, et ha, ugu .vad vale puu all ja kiidavad siin taevani reformierakonna ridades kandideerivat Ergmad..hahahaa...naera või lõhki!
„Kui mulle pakuti võimalust kandideerida Reformierakonna ridades järgmistel valimistel, siis nõustusin… ,“ ütles Ergma.
Kallid eestlased,
valige kõik, nagu terve meie suguseltski, 100%liselt Reformierakonda!
H
hahahaa  /   18:48, 11. okt 2017
ekre tobud ei teagi, et hauguvad vale puu all ja kiidavad siin taevani reformi erakonna ridades kandideerivat Ergmad..hahahaa...naera või lõhki!
„Kui mulle pakuti võimalust kandideerida Reformierakonna ridades järgmistel valimistel, siis nõustusin… ,“ ütles Ergma.
Kallid eestlased,
valige kõik, nagu terve meie suguseltski, 100%liselt Reformierakonda!
A
arvamud  /   18:40, 11. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
m  /   20:12, 11. okt 2017
Nn Mutike on aastaid toetanud ja toetab vanemad kaotanud lapsi. Su keelekasutus ei reedab, et su kooliaastad on läinud tühja.
1
18:40 / see mutike  /   21:07, 11. okt 2017
on elus tuhandeid kordi õnnetuid lapsi aidanud.Sina ja need eelnevad presku sugulased haiged sotsid, ainult karjuvad, kuis torust tuleb.Matsid! Kuhu te selle sõimuga jõudnud olete, Jämejalga?
T
to arvamud  /   22:37, 11. okt 2017
Ene Ergmaa on kinkinud väga paljudele lastele õnnelikuma lapsepõlve ja neid materiaalselt toetanud. Tagasihoidliku ja intelligentse inimesena ta lihtsalt ei käi ja kuultua seda .
E
Ei loe !  /   18:33, 11. okt 2017
Ei loe, sest sm. Kaljulaid ja sm. Ergma on mõlemad minu silmis ajuinvaliidid !
.
......  /   18:30, 11. okt 2017
nüüd on siis aasta aega ametis olnud president nagu süüdi meie praegusaja nälgivate laste olukorras....Mida tegi pr Ergma ise parlamendis olles, et nälgivaid lapsi ei oleks? nagu öeldud, oli neid nõukaajal ja on praegu...oli õnnelikke lapsi ja oli ka õnnetuid, nagu praegu....kõik pered on erinevad, ainult et praegu on võimalused teised...
T
Taat  /   18:17, 11. okt 2017
Ergma oleks väärikas president!
J
ja jah,   /   19:46, 11. okt 2017
oleks Ilvesest hullem, mäletan, kuidas ta ülbitses, kui rahvas päris aru Riigikogu liikmete kuluhüvitiste ja toetuste tõstmise puhul.
N
no  /   18:13, 11. okt 2017
see polegi president vaid pukki pandud bürokraat,kes sarnaneb saagimiga oma maitse poolest
N
no kuule !  /   10:29, 12. okt 2017
1
K
kusti  /   18:12, 11. okt 2017
See polnud ju vastus, vaid õigustus rahva peale röhitsemise eest.
  /   18:27, 11. okt 2017
kui siin keegi röhitseb, siis on need helmede suuvoodrid ehk tema palgalised vabrikutöölised.
K
Kas  /   11:49, 12. okt 2017
Sa nimetad oma jäätmejaama nüüd vabrikuks?
  /   17:52, 11. okt 2017
Kallid kaasmaalased minge 15 okt. alandlikult valimiskastide juurde endile isandaid valima. kes tõstavad pidevalt makse ja hoolitsevad, et vaesed jäävad vaesemaks ja rikkad saavad rikkamaks. Tühja kõhuga on tervislikum elada, sest haigused tulevad ülesöömisest ja joomisest. Terves Kehas on terve vaim.
  /   18:16, 11. okt 2017
Kallid eestlased.
Minge kõik
valima!
Ärge aga mitte iialgi valige sotse, IRLi, Ekret ja keskerakonda!
Aitäh!
-
---  /   19:35, 11. okt 2017
Reform, Savika nimekiri, rohelised ja veel mõned karvased ja sulelised unustasid lisada.
1
18:16/ hahaaa  /   21:35, 11. okt 2017
Minge kõik valima AGA ÄRGE JUMALAEEST KEDAGI VALIGE!
E
Et  /   18:47, 11. okt 2017
Kas inimesed ikka saavad aru, et toimuvad kohalikud valimised, mitte riigikogu omad? Kõik ilmselt ei saa.
K
kui isegi  /   19:47, 11. okt 2017
sellest aru ei saada, mida siis niisugustele veel selgitada või vastata?
L
lugeja  /   17:50, 11. okt 2017
Presidenti suuvooder oleks võinud vait olla.
K
KaPo  /   18:13, 11. okt 2017
Nende helmede suuvoodrid tõmmatakse varsti presidendi ja tulblide eestlaste laimamiste ja solvamiste eest liimile.
J
Jälle  /   11:51, 12. okt 2017
Rektum tulitab, sotsikene?
M
miks ma kuulen jälle   /   17:42, 11. okt 2017
ämbrite kolinat?? Naera puruks, et nii hinge läks, et jälle on vaja plõksida meedia vahendusel? Häääbi.
S
Sellepärast, et  /   18:01, 11. okt 2017
Sopaleht otsib klikke.
  /   18:17, 11. okt 2017
Hääbi, et Ergma pläkutassiin meedia vahendusel!
N
no, mida imestad  /   19:13, 11. okt 2017
ekrelased on ju pidevad ämbrite ja tühjade tunnide kolistajad
N
no  /   19:49, 11. okt 2017
Meil on kõige parem President-ametnik, kellest ei sõltu mitte-midagi. Las ta saab oma palga ja toidab oma meest ja lapsi. selline tühikargaja.
L
lugesin kohe ene kirja läbi  /   17:38, 11. okt 2017
ja temaga 101% nõus. Mis te siin küüneviha veel sellesse teemasse sisse ajate, harjuge ära uue reaalsusega, et pioneerijuht ei sobi pandud ametikohale ja ei meeldi enamusele.
?
?  /   13:57, 12. okt 2017
mis teema nende käsitöölistega on, keegi selgitab?
J
jah  /   17:36, 11. okt 2017
Uskumatu. aasta tagasi oli tõeline ootus ja lootus saada hea president. kahjuks nüüd paistab, et saime Ilves II.
K
kahjuks  /   17:39, 11. okt 2017
veel hullema. Ilves suutis vähemalt I ametiaja välja vedada enne kui rihma lõdvaks lasi ja eestlasi häbenema hakkas. Aga see asehaldus ju häbeneb ammu juba eestlasi.
J
jah  /   17:59, 11. okt 2017
Ilves ei hakanud ka iga kriitilise kommentaari peale kraaklema. Praegune aga ei saa üldse aru keda või mida ta esindab ja mis on presidendi institutsioonile lubatud ja mis ei ole. Olgem ausad, Kaljulaidi olek, ka riietus ei vasta sellele mida oodatakse riigipealt kelle peamine funktsioon on riigi esindamine.
H
helge lapsepõlv, my ass  /   18:03, 11. okt 2017
Kommunistlike noorte ja pioneerijuhtide häbenemine ei ole eestlaste häbenemine.
V
Võta ja loe  /   18:05, 11. okt 2017
Keda või mida ta esindab.
Ristikogudust, ärimeeste huvisid eesti riigis jne.
Maast madalast on orienteeritud see puunuku rahale. Ka on viiteid sellele paljukirutud ja halvale lapsepõlevele, sellest nähtub, et oma eellase halba lapsepõlve tahtis puunuku ka ise edasi viia, isegi asus õppima sarnasel alal. Kas siis ikka oli see lapsepõlv halb? Mul ema natuke vanem, teadlaseamet selajal polnud küll alamakstud, seega jutt raskest lapsepõlvest on pula mis pula
https://et.wikipedia.org/wiki/Kersti_Kaljulaid
M
mode saadab kommid   /   18:05, 11. okt 2017
sõnavabadusele kohaselt kohe ussiurgu?
S
sõna  /   18:05, 11. okt 2017
vabadus
  /   18:20, 11. okt 2017
See asehaldus on vōimeline looma uue riigi ilma praeguse rumala eesti rahvata.
T
Tuulelipp  /   22:14, 11. okt 2017
KK oli ise ju kurb, kui ei saanud kohe pioneeriks. Kandis punast kaelarätti uhkusega ja oleks ka komnoorest sujuvalt NLKP liikmeks astunud, kui tuuled poleks muutunud.
?
?  /   12:55, 12. okt 2017
mis teema nende käsitöölistega on, keegi selgitab?
J
jube mage  /   17:36, 11. okt 2017
käivitus järjekordne mainepesu kampaania. Odav populaarsus.
K
kui on  /   19:50, 11. okt 2017
avalik kiri, siis on kohustus vastata.
S
siin  /   17:32, 11. okt 2017
pole midagi vastata või ülbitseda, kulla orissaare seeneline või siis tema ringkaitse. Ene jutt on täiesti õige ja mingeid nn vigu pole mõtet üritada parandada. President ei tunne eestit ja on oma 12 aasta brüsselis elamisega eestist võõrdunud. Kahjuks ei õppinud ta selle 12 aastaga isegi inglise keelt rääkima, eesti mika häkkinen..
T
tänk juu  /   17:35, 11. okt 2017
guud komment.
M
Mari  /   17:42, 11. okt 2017
Võõrkeelte mitteoskamine ei sõltu alati inimese enda tahtest ja tööst, paljudel lihtsalt puuldub keelevaist ja - kõrv ning nad ei õpi iialgi võõrkeeli perfektselt rääkima.
J
jah  /   18:01, 11. okt 2017
Kui elad ja töötad 12 aastat välismaal siis võiks ikka keele selgeks saada. Ja siis tuleb meile sallivusest ja pagulaste armastusest rääkima.
E
Ei saa aru vene okupatsiooni tagaigatsejatest  /   17:30, 11. okt 2017
Nõukogudeaegne lapsepõlv ei olnud küll helge. Lihtsalt lapsepõlv on kogu elu muretum aeg.
K
kuule  /   17:33, 11. okt 2017
sa juba vastasid, kardiorg. Ära rohkem kirjuta.
K
kuulele  /   18:06, 11. okt 2017
Pole ma mingi kadriorg, vaid okupatsiooni tingimustes lapsepõlve raudse eesriide taga veetnud.
J
Jah  /   18:54, 11. okt 2017
Kole küll, kui ei saanud 5 aastaselt poliitilisi vabadusi nautida.
T
Teeline  /   18:10, 11. okt 2017
Mida rohkem aeg edasi läheb, seda rohkem hakkan nõukogude aega taga igatsema.
P
Pole sa mingi teeline  /   20:48, 11. okt 2017
Teelised olid need, keda nõukogude võim Siberisse küüditas.
O
ohjah  /   10:36, 12. okt 2017
mai saa atu, mida tahetakse? Et need, kelle vanemaid ja sugulasi siberisse ei saadetud v kes sellest pidevalt ei hala, tunnistaksid end milleski SÜÜDI olevaks, milles? Et ei viitsinud isegi läände putkata? Häbeneksid enda tollast elu, et said hakkama ja suutsid õnnelikudki olla?
K
kuidas sa siis hakkama said?  /   11:54, 12. okt 2017
kolhoosnik? seal sai hakkama. alles siin üks tädi rääkis teleris, et käis kolhoosi herneid söömas. no hernes on ju köömes, sealt sai palju suuremaid ande.
O
Oh oh  /   18:54, 11. okt 2017
Kuidas on lapsepõlve rõõmud ja mängud seotud okupatsiooni igatsemisega? Kas mõni nuttis ennast lapsepõlves igal õhtul magama, sest okupatsioon tegi kurvaks ?
O
ohkijale  /   20:00, 11. okt 2017
Tuli jah nutta, sest vanavanemad olid Siberisse küüditatud ja polnud kedagi, kes unelaulu laulaks.
T
To ohkijale  /   21:22, 11. okt 2017
see oli sinu kurb lapsepõlv. aga enamusel ei olnud selliseid muresid ja nemad said oma lapsepõlve tõesti nautida. kindlasti on ka praeguse riigikorra ajal lapsi kes oma vanemaid harva näevad ja on selle tõttu väga kurvad. lapse jaoks ei ole vahet kas tema vanemad on viidud vägisi või on nad läinud olude sunnil. kahjuks on väga palju lapsi kelle üks v mõlemad vanemad on läinud välismaale tööle, lapsed jäävad koju kas ühe vanemaga v mõne sugulase hoolde. seda kahjuks võimul olijad, sh President ei näe v ei taha näha. see, et Presidendi lapsepõlv ei olnud tema sõnul just kõige helgem peaks suunama teda mõtlema ja tegutsema selles suunas, et muuta praeguste laste lapsepõlv veidigi helgemaks.oleks ju kurb kui tänased lapsed 10-20 aasta pärast räägivad oma lapsepõlvest nii nagu meie President täna oma lapsepõlvest räägib.
2
20:00 Ja selles olid siiajääjate lapsed süüdi  /   21:47, 11. okt 2017
Appi, kas sa üldse teemat ei valda, selles pole ju kõik selleaja laste pered süüdi.Kes tegi tööd ja oli korralik pere, isa,ema -oli ka normaalne lapsepõlv. Mis on rahva mandaadita oblasti kuberneril meiega asja, et vinguda riigikogus rahva saadikute kallal???
J
ja sina oled see   /   11:57, 12. okt 2017
mandaadi andja??? rumalatel ei tohi lasta midagi teha. normaalne lapsepõlv oli võib-olla poemüüja lastel, kes leti alt andsid ja said.
O
ohh  /   17:30, 11. okt 2017
nagu ikka ülbus ja üleolev irvitamine, vastik kadriorg.
O
ohi...  /   17:31, 11. okt 2017
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
T
tagasi  /   19:41, 11. okt 2017
Aga Võrno märkuse peale kukkus küll kohe ägisema.
A
aga  /   11:30, 12. okt 2017
Ergmal endal pole peret ega lapsi, mida ta plõksib.
K
kalle  /   11:32, 12. okt 2017
Ikka on nii, et vanatüdrukud õpetavad, kuidas lapsi kasvatada. Ergma tuli Eestisse tagasi mingi vene memmega, kes ongi tema ainus pereliige. Lastekasvatamisest ei tea ta midagi.