Bussiliinide dotatsioon kasvab tuleval aastal 21,9 miljonilt eurolt 34,8 miljoni eurole, et tagada reisijatele prii sõit maakonnaliinidel, mis rakendub tuleva aasta esimesest juulist.

Ühistranspordi dotatsioon maantee- ja raudteetranspordile samuti lennuühenduste ja parvlaevaühenduste pidamisele kasvab 2018. aasta riigieelarves tänavuselt ligi 67 miljonilt eurolt 92,4 miljoni euroni.

Kui 2017. aastal doteerib riik Elroni reisijavedu ligi 22,5 miljoni euroga, siis järgmisel aastal kasvab see summa juba 31 miljoni euroni. Samuti kasvab bussiliinide dotatsioon 21,9 miljonilt eurolt 34,8 miljoni eurole, et tagada reisijatele prii sõit maakonnaliinidel, mis rakendub tuleva aasta esimesest juulist.

„Ühistranspordi suurenev dotatsioon aitab meil säilitada ka üha suureneva nõudluse juures jätkuvalt head transpordiühendused ja teenuste kõrge kvaliteedi. Meie eesmärk on tagada inimestele üle kogu Eesti paremad ühendused ja liikumisvõimalused ning seda nii maal kui ka linnas. Seetõttu olemegi 2018. aasta juulist üle minemas tasuta maakonnasisese bussiliikluse süsteemile, kuid lisaks tasuta sõidule peab paranema ka ühenduste arv ja liinivõrk, et ühistransport kataks maksimaalselt inimeste liikumisvajadusi,“ märkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Ka lennureiside ja laevaühenduste pidamiseks saartega lisandub senisele 22,6 miljoni euro suurusele dotatsioonisummale veel 4 miljonit eurot, et tagada täiendava parvlaeva valmisolek Kuivastu-Virtsu liini teenindamiseks. Kokku suurenevad transpordidotatsioonid tuleva aasta eelarves seega enam kui 25 miljoni euro võrra.

Jaga artiklit

61 kommentaari

T
T  /   10:26, 28. sept 2017
Ei soovi "tasuta" asju, teenuseid. Samuti ei soovi igasugu hüvitisi ega toetusi, ei endale ega teistele (loomulikult ma ei räägi siinkohal neist, kes abi VAJAVAD ehk inimesed, kes ei saa ise palka teenida - puudega inimesed, vanemliku hoolitsuseta lapsed jne) - makske inimestele palka (me kõik ei tööta eraettevõtetes, nt päästja on inimene, kelle tööd me kõik võime vajada, kes on riigiteenistujaja, kelle palk ei ole vastavuses oskustega ja tehtud tööga) las inimesed ise valivad-tarbivad seda, mida vajavad ja soovivad. Kes meist ei eelistaks kvaliteetseid teenuseid ja rohkem palka, millega ise otsustada, kas sõita bussiga, osta süüa, käia hambaarstil või soetada teatripileteid jne. Milleks "tasuta hambaravi" inimesele, kes hambaravi ei vaja või "tasuta ühistransport" inimesele, kes sõidab autoga, sest ühistranspordi ajad ei vasta tema vajadusele või kasvõi "tasuta leib ja kartulid", kui inimene neid ei söö või "tasuta teleteenused" kui inimene eelistab kino, teatrit ja kontserte. Ei lähe enne valima, kui vähemalt üks erakond on endale selgeks teinud, et oluline on tegutseda läbimõeldult ja vajaduspõhiselt, prioriteete arvestades. Näide, mis sobib seda mõtet ilustama: Keegi ütles Rail Balticu kohta kuldse mõtte: "Kas sina siis ei tahakski omale ägedat mootorratast?", " Tahan ikka, aga kui mul sellepärast jääb laps ravimata või majale katus panemata, siis ausõna - EI TAHA!"
  /   18:12, 27. sept 2017
Pärnu - Ikla liinile tuleb kindlasti, siis lisa busse sõitma panna. Alkos äri õitseb. Kindlalt edasi!

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis