13
fotot
LÕPPU EI PAISTA: Taksosabas seisab poolsada inimest. (Robin Roots)

Kesköine tipptund Tallinna lennujaamas – aeg, mil lühikese ajaga maandub Euroopa sõlmjaamadest kümmekond raudlindu ning öömajale tõttavad linlased ja külalised tekitavad üksmeelse pika takso ootamise joru õhuvärava ees. Nad ei tea, et vaid 50 meetrit eemal ootab neid tühi tramm ja nii kokku kolm korda.

Tallinna linn avas kuu algul suure hurraaga lennujaama viiva trammiliini pikenduse. Kõik on ilus kui poleks ühte „aga“, nimelt teavad sellest uuest mugavusest vaid vähesed. Enamasti need, kes hoiavad vilkal meedial silma peal või liiguvad ise igapäevaselt ühistranspordi, eriti trammiga. Näiteks lennujaama õele vastu tulnud Tanel kuuliski sellest esmakordselt alles Brüsselis elava õe käest. „Õde tahtiski täna seda trammi proovida, aga kuna mul oli aega, siis tulin talle erandkorras autoga vastu. See on muidugi väga mugav lahendus.“ Peetri külas elavad vene noormehed naljatlevad, et kindlasti sõidaksid koju trammiga kui liini ka sinna pikendataks.

ÜKSIK ÕNNETU SILT: lennujaama käib ka tramm, mille peale paljud minna ei oska. (Robin Roots)

Lennujaama avalike suhete juht Priit Koff ütleb, et suurem ja selgem teave trammi kohta saab paika pandud siis, kui novembrikuus avatakse ühendusgalerii terminali ja trammipeatuse vahel. Siis saavad reisijad mugavalt ja kuiva jalaga otse lennukile. „Tramm on käigus olnud alles kolm nädalat ning hetkel on veel vara kokkuvõtteid teha,“ ütleb Koff vastuseks küsimusele, kas väljumisi on  kavas ka varasemale kellaajale nihutada.

VIIMANE KELL 00.45: Hiliste reisijatega on arvestatud.  (Robin Roots)

Mida aga teha siis kui oled välismaalane? Praegu näitab trammipeatuse suunas vaid üks õnnetu viit, seegi lennujaama kõrvalukse juures, mitte seal, kust inimeste vool möödub. Kell näitab südaööd ja linna poole on veeremas veel kolm trammi, mis on lennujaama ja transpordiameti vahelise kokkuleppe tulem. Nad on sätitud nii, et viimane tramm väljub kell 00.45 – just nii, et viimase lennukiga saabujad jõuaksid mugavalt koju ja ei peaks taksosabas külmetama. Ja see saba on pikk, koos fotograafiga loeme kokku pea poolsada inimest ja sellisena see püsibki kogu tipptunni. Ettepanekuga trammi proovida julgemad sabas seisjad nõustuvadki ning tatsavad oma kohvritega meie osutatud suunas. 

SLOVEEN ŽIGA: esmalt ikka takso peale. (Robin Roots)

Just pagasi kätte saanud värske korvpalli Euroopa meistri Sloveenia sõbralikud noormehed ütlevad, et märkasid küll trammi viita, kuid on kahtleval seisukohal. „Meil on ööbimine vanalinnas. Ei tea kuhu see tramm sõidab, võtame vist ikka takso,“ ütleb Žiga, kuid lubab pärast linnaga tutvumist, kindlasti trammi proovida. Iga kolme kuu tagant äriasjus Tallinnas käiv austraallane David seisab taksosabas. Miks? „Harjumusest,“ vastab mees. „Mul on alati sama hotell ja marsruut. Ärikohtumised on alles hommikul, praegu on ilus hilisõhtu ja mul kiiret pole kuhugi,“ selgitab käsipagasiga kängurumaalane ning lubab samuti tagasiteel lennujaama trammiga minna. „Uudishimust,“ muigab David.

PROOVIN ÄRA! Austraalia ärimees David. (Robin Roots)

Tegevlinnapea Taavi Aas tänab ajakirjandust lennujaama trammiteema hea kajastuse eest. „Muu teavituse osas otsime kogu aeg uusi võimalusi, kuidas seda sõnumit veelgi paremini levitada. Loodan siin ka ajakirjanduse jätkuvale abile. Inglisekeelse teavituse osas seisab veel töö ees.“ Õhtulehe ettepanekule püstitada  südalinna turistisõbralikud reklaamtahvlid ja varustada hotellid buklettidega ütleb Aas, et see on täitsa kaalumist väärt mõte. „Tallinn saab olema üks unikaalsemaid lennujaamu maailmas, kus pääseb trammiga otse ukse ette,“ ootab ta 50 m pikkuse galerii valmimist.  

Turismifirmad ja hotellid rõõmustavad uue võimaluse üle

Eesti hotellide ja restoranide liidu tegevjuht Maarika Liivamägi ütleb, et neil on loomulikult hea meel, kui ühistranspordi võimalusi tekib juurde ja Eestisse tulnud turistid saavad tunda, et nad on siia oodatud. „Seda kuidas hotellid ühistranspordi võimalusi reklaamivad, otsustab iga hotell ise. Eks trammiga liiklemise võimalus sattub ennekõike nende hotellide huviorbiiti, kes asuvad trammitee lähedal. Üldiselt on klientidel kombeks reisida pagasiga, mistõttu trammi olemasolu on hea, aga kohvriga pikka teed peatusest hotellini iga ilmaga ette ei võta. See tähendab, et ka taksode roll jääb endiselt alles. Roheline mõtlemine ja ühistranspordi võimalused ei ole uus asi, mujal maailmas on mitmed linnad seda teed läinud, et turistidel oleks võimalikult lihtne ja mugav liigelda.“

Eesti turismifirmade liidu peasekretär Mariann Lugus lisab, et Eesti reisiettevõtted edastavad sellist infot nendele klientidele, kellele ei organiseerita bussitransfeeri lennujaama/lennujaamast. „Neile, kellele korraldatud transfeere ei pakuta, antakse edasi pädev info viidates nii Tallinna lennujaama kui ka Visit Tallinn kodulehtedele, sest mainitud kodulehti hoitakse pidevalt värsketena.“

Lugus ütleb, et linna külalistele suunatud Tallinna inglisekeelsel kodulehel on olemas info trammiga nr 4 lennujaamast kesklinna saamise võimalus. Samuti on ka lennujaama kodulehel lihtsalt leitav info eesti, inglise ja vene keeles nii lennujaama saabumiseks kui linna saamiseks ja parkimise osas. „Lennujaamas on ka selge ja korralik viidasüsteem. Iga uus asi vajab harjumist ja kindlasti kasutatakse trammi lennujaama saamiseks ning lennujaamast linna jõudmiseks aina enam,“ usub Lugus.

Viru hotelli haldava Sokos Hotels Tallinn müügi- ja turundusdirektor Evelin Orgi sõnul on uus trammiühendus äärmiselt positiivne uuendus linnatranspordis ning igapäevase linna tutvustamise raames räägitakse turistidele ka võimalustest, kuidas hõlpsalt kohale jõuda. „Avaliku transpordi terminal ja trammipeatused on kohe meie hotelli ukse ees ning soovitame külalistele kindlasti kasutada taksodele lisaks linnatransporti. Nüüdsest on ühendatud kõik olulised transpordisõlmed – rongijaam, sadam, bussijaam, lennujaam.“

Virus jagatakse uue trammiühenduse kohta teavet hotelli vastuvõtus, suhtlusvõrgustikus ja ka läbi uudiskirja. „Vastuvõtu teenindajad jagavad infot personaalselt, seni ei ole me vajadust eraldi infotahvli järele täheldanud, ent kui see peaks tekkima, siis ei ole probleemi see kiirelt valmistada,“ märgib Org.

TÜHI TRAMM: Julgemad sabas seisjad tatsavadki oma kohvritega trammi peale. (Robin Roots)

Jaga artiklit

34 kommentaari

A
Ametnik  /   10:30, 24. sept 2017
Tallinna Lennujaam võiks korraliku kõnnitee teha ka Tramm nr 4 ja Buss nr 2 vahele.... Vastasel juhul, inimesed kasutavad sõiduteed - mis on kiirem viis!
R
Reisija  /   14:58, 23. sept 2017
Kui ei ela just trammiliini ääres, siis pole sellest ju mingit kasu, sest kesklinnast koju minemiseks peaks ju ikka takso võtma, sest ei hakka ju kohvriga mööda linna ukerdama, parem siis istun taksole juba lennujaamas. Aga väikese pagasiga reisijatele kesklinna jõudmiseks on see hea võimalus.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis